Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

robfri 2015-03-12 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 415331)
Jag är lite inne på att det nu kommer bli tighta matcher, kan tänka mig att reducera att minst en match måste sluta oavgjort.

Alltid svårt att veta om det är positivt eller negativt att ha spelat play-in matcherna, lagen är ju rejält igång efter dessa men samtidigt kanske en nöjdhetskänsla infinner sig att man tagit sig till kvartsfinalerna... lurar på raden lite o hoppas att reduceringsprogrammet slutat strejka till kvällen;)

Personligen hoppas jag det forts strejka, titta vad bra det gick utan reducering igår :)

11433 2015-03-12 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 415341)
Personligen hoppas jag det forts strejka, titta vad bra det gick utan reducering igår :)

+1 på den

Iaf rader när vi har 4-5 olika reduceringar med max. mål, min. mål, totalt mål som måste falla in, hade programmet funkat igår så hade vi kanske haft min. 2 mål i Blackburnmatchen och då hade vi spruckit.
Att reducera bort en bortavinst eller hemmavinst är OK

one 2015-03-12 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 415351)
+1 på den

Iaf rader när vi har 4-5 olika reduceringar med max. mål, min. mål, totalt mål som måste falla in, hade programmet funkat igår så hade vi kanske haft min. 2 mål i Blackburnmatchen och då hade vi spruckit.
Att reducera bort en bortavinst eller hemmavinst är OK

Eller så hade nollan varit med o vi hade sluppit våndas till 95:e minuten;) hur som hade båda systemen suttit igår:)

one 2015-03-12 13:52

Ja ja, lägger ner reduceringsprogrammet ett tag då...

Då får vi istället inrikta oss på att gå kort på 2 lag. Jag håller med robfri o kan tänka mig att ställa SSK på 1,2(i mitt egna system spikar jag krysset;)). Lutar även åt Luleå 1,2 alternativt 1,3. Då kan vi måla på lite skapligt i övriga matcher.

11433 2015-03-12 14:00

Frölunda - Luleå: 23456 - 13
Skelleft.- Brynäs: 34567 -123
AIK - Södertälje: 0134 - 1234

2450

one 2015-03-12 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 415385)
Frölunda - Luleå: 23456 - 13
Skelleft.- Brynäs: 34567 -123
AIK - Södertälje: 0134 - 1234

2450

Har vi ju inte råd med...:)

11433 2015-03-12 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 415392)

Men det fixar du med en liten reducering :-)

limeburn 2015-03-12 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 415392)

Fram med reduceringsprogrammet igen då :evilgrin39:

one 2015-03-12 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 415398)
Men det fixar du med en liten reducering :-)

Nej nej, inget reduceringsprogram här inte;)

Så här fick det bli:

Frölunda:0,1,3,4,5
Luleå:1,2,3

Skellefteå:2,3,4,5,6
Brynäs:0,1,2

AIK:0,1,2,3,4
SSK:1,2

Kom igen, håll i hatten, nu kör vi:KO:!!!

http://liverattning.se/bomben/2015-0...pottsbombbolag

one 2015-03-13 08:17

Ingen lycka igår, våra nollor rök snabbt vilket gjorde att chansen till vettig utdelning försvann. Vi hade chansen att få insatsen åter om SSK lyckats trycka in en puck mot AIK, men så blev inte fallet.

Nya tag idag!

LHC-HV - känns riktigt svårtippad, tror ändå att hemmaplan avgör.

Växjö-Örebro - här tror jag att det kan bli målrikt, lär säkert bli en del hål i raden.

Rögle-Björklöven - tror hemmalaget drar längsta strået i den här matchen, kanske läge att gå kort på Björklöven 1,2.

robfri 2015-03-13 11:01

Linköping-HV71: Jo hemmaplan tror jag kommer väga tungt i denna serie, tror det blir en lång serie med mestadels jämna tillställningar. 1,2,3,4-1,2,3

Växjö Lak-Örebro HK: En del mål alltså, ja kanske men det beror isf på att Örebro ofta är inblandat i målrika tillställningar. Tittar man Växjö är de otroligt starka defensivt & inte ofta det blir målkalas i deras matcher. Kikar man deras 6 senaste matcher har de slutat: 4-1, 1-1, 1-2, 2-1, 0-2, 1-1. Kan absolut tänka mej ngt hål i denna match om vi vill ha täckning för många mål, men utesluter inte att det bli ngt liknande 1-1, 2-1 till ngt av lagen.

Rögle -Björklöv. X borde väl vara bra för båda lagen här ? Tycker det luktar tight & målsnålt med det scenariot. 1,2,3,4-0,1,2,3 tror ja räcker långt.

sirlarsson 2015-03-13 11:12

Tänk på att Rögle är redan klara för vidare spel, spelar för att få möta VIK då som etta i denna serien. Björklöven måste ta 2 poäng för att säkra vidare spel, vid 1 poäng kan Mora gå om vid vinst mot Malmö. Vinner Rögle matchen så kan både Mora och Malmö gå om Björklöven då är det slut för Löven tex.

Rögle meddelar vid lunch om spelare kommer vilas till dagens match, vänta tills dess innan ni tar beslut är min rekommendation. Björklöven bör vara klart hungrigare här med kniven mot strupen.

Lägg därtill att Björklöven har tagit 10/12 poäng mot Rögle denna säsong.

robfri 2015-03-13 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 415546)
Tänk på att Rögle är redan klara för vidare spel, spelar för att få möta VIK då som etta i denna serien. Björklöven måste ta 2 poäng för att säkra vidare spel, vid 1 poäng kan Mora gå om vid vinst mot Malmö. Vinner Rögle matchen så kan både Mora och Malmö gå om Björklöven då är det slut för Löven tex.

Rögle meddelar vid lunch om spelare kommer vilas till dagens match, vänta tills dess innan ni tar beslut är min rekommendation. Björklöven bör vara klart hungrigare här med kniven mot strupen.

Lägg därtill att Björklöven har tagit 10/12 poäng mot Rögle denna säsong.

Har väldigt svårt att se Rögle vila spelare med tanke på att Vita Hästen kan gå om i det fall Rögle "nollar" här. Enligt mej kan det inte finnas på kartan att riskera att bli av med 1a-platsen i denna serie & på så sätt få möta ett Västerås som lyligen matchat kontra 2 st SHL-lag som fått ordentlig vila & kunnat rensa skallarna ordentligt.

Men visst, har styrelsen i Rögle uttalat sig så lär ju tankegångarna om att vila spelare finnas, men rimligtvis borde det vara ett spel för galleriet.

sirlarsson 2015-03-13 11:22

Det var snack om att vila spelare med småskavanker som hade med 100% spelat en sådan här match om den var direkt avgörande, så var bara en liten notis till er att vänta in informationen och bearbeta matchen därifrån. Löven har som sagt god statistik på Rögle samt "mer" att spela för.

Jag är inte ens med i bolaget men vill er väl!

robfri 2015-03-13 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 415550)
Det var snack om att vila spelare med småskavanker som hade med 100% spelat en sådan här match om den var direkt avgörande, så var bara en liten notis till er att vänta in informationen och bearbeta matchen därifrån. Löven har som sagt god statistik på Rögle samt "mer" att spela för.

Jag är inte ens med i bolaget men vill er väl!

Ingen kritik mot dej, vet att du vill väl :) Mest en kommentar att jag tror det är lite spel för galleriet. Har man chansen att få möta Västerås kontra ngt SHL-lag i en matchserie borde valet vara ganska enkelt i mina ögon...