| jaroiten |
2016-01-20 17:50 |
Citat:
Ursprungligen postat av robfri
(Inlägg 474531)
Kan inte säga att jag gjort ngn djupare analys av ngn av dessa matcher idag (därav ingen mer input mer än att jag icke tror på 0-0 i Lei-Tott)
Mer en reflektion att även marknaden ibland är ute & seglar & att man då även behöver väga in en viss felmarginal.
|
Jag tycker inte man kan använda sig av uttryck som "att man inte tror på något" när man sportsbettar. Allt kan hända och för att vara vinnande gäller det att uppskatta sannolikheten att något sker och väga det mot vad man får betalt om det sker.
Nu vet jag inte vad du menar med att du inte tror på 0-0, men du kan ju knappast mena att det är 0% chans att det blir 0-0? Vilket resultat tror du på om jag får fråga?
Så som jag ser det så "tror" inte jag heller på 0-0 i Leicester-Tottenham, det är över 90% chans att det inte blir det. Därför är det ju sannolikare att det inte blir 0-0 än att det blir 0-0. Men det finns inget resultat jag "tror" på eftersom alla enskilda resultat har långt under 50% chans att inträffa.
Men jag tror mer på 0-0 (ca 7.5% sannolikhet) än 2-2 (16 i odds på BF t.ex. ca 6% sannolikhet) även fast fler bombenrader antagligen inkluderar 2-2 än 0-0 ikväll. 2-2 uppskattas vara streckat på .26*.27=0.072=7.2% av raderna medan 0-0 uppskattas vara streckat på 4.2%
0-0 är alltså troligare än 2-2 samt antagligen även mindre spelat därför ser jag absolut ingen anledning att exkludera 0-0, men behålla 2-2.
|