Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

one 2013-08-05 22:37

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 265604)
Nej, spelar inte så stora system själv :) Men det är lugnt, jag har varit fel ute tidigare och har man feeling för lågt streckade tecken så ska man spela dem.

Idag ser man ju dock att 4-matchers bomber kan ge bra utdelning även om det är hyfsat troliga resultat. 3 på Norrköping hade lägst procent (17%) och ändå gav den över 94 000:- tillbaka. Så man behöver ju inte jaga skrällar på samma sätt som när det är tre matcher.

Nya tag framöver! :)

Kloka ord! Men usch va surt det känns när någon har lagt ett vinnande förslag o man ändrar i resultaten så att det inte sitter:idiot:

Men som sagt, nya tag!! Hoppas vi får chansen till snabb revansch! Bomben 4 matcher is the shit!

boored 2013-08-06 08:37

Not to worry, enligt mina beräkningar hade de inte varit nåt EV+ med ytterligare en krona på vinnande raden :D

Spoiler:
Djurgården - Helsingborg 2-1 5.90%
IFK Norrköping - Mjällby 3-2 3.00%
Degerfors - Landskrona 2-0 7.00%
IK Brage - Ängelholms FF 0-1 9.00%
0.001115100%
gränsodds: 89 678

Sandy 2013-08-06 11:41

Blir det någon uppdatering i spreadet? trevligt att följa kurvan

one 2013-08-06 14:20

Sheetet uppdaterat.

Passar även på att uppdatera siffrorna totalt för bolaget, vi passerade en milstolpe i och med omgången igår, vi passerade nämligen 100K i insats:) Och om jag lyssnat på Salinger angående gårdagens omgång hade vi passerat 400K netto...

Men om är om och nu ser det istället ut som följer:
Antal spelade omgångar: 56st
Antal omgångar med vinst: 12st
Insats: 100 016:-
Vinst: 426 811:-
Netto:326 795:-

robfri 2013-08-06 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 265645)
Sheetet uppdaterat.

Passar även på att uppdatera siffrorna totalt för bolaget, vi passerade en milstolpe i och med omgången igår, vi passerade nämligen 100K i insats:) Och om jag lyssnat på Salinger angående gårdagens omgång hade vi passerat 400K netto...

Men om är om och nu ser det istället ut som följer:
Antal spelade omgångar: 56st
Antal omgångar med vinst: 12st
Insats: 100 016:-
Vinst: 426 811:-
Netto:326 795:-

Summa summaro, vi som varit med från start har gjort en oss en liten hacka !! Ser fram emot hockeyn, då blir det oftare rullpott än när det är fotboll.

one 2013-08-13 08:05

Imorgon smäller det igen:KO:

4 matcher.

Sverige-Norge
Italien-Argentina
Schweiz-Brasilien
Tyskland-Paraguay

Rullpott:723 331:-

Det saknas insättning från några medlemmar, se gärna till att fixa det under dagen så att det inte blir något strul imorgon:)

Melvin 2013-08-13 13:22

Ni verkar ha haft lite flyt. Så här skrev en av oddssättarna på SS tidigare idag på twitter:
Citat:

Rullpott på Bomben 1 imorgon. Skulle varit 433.999:- men tryckfelsnisse skrev 723.331:- i programbladet. Vi står för det, så utnyttja!
Lycka till :)

one 2013-08-14 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 266664)
Imorgon smäller det igen:KO:

4 matcher.

Sverige-Norge
Italien-Argentina
Schweiz-Brasilien
Tyskland-Paraguay

Rullpott:723 331:-

Det saknas insättning från några medlemmar, se gärna till att fixa det under dagen så att det inte blir något strul imorgon:)

Känns verkligen inte enkelt på förhand... Frågan är vilken/vilka matcher vi ska gå kort i? Spontant utan att ha läst något så tycker jag det känns som Sverige-Norge och Italien-Argentina blir målfattigast...

Kanske spika nollan på Schweiz?

Sebkar 2013-08-14 08:33

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 266827)
Känns verkligen inte enkelt på förhand... Frågan är vilken/vilka matcher vi ska gå kort i? Spontant utan att ha läst något så tycker jag det känns som Sverige-Norge och Italien-Argentina blir målfattigast...

Jaru riktigt jäkla svår omgång ...

Sverige - Norge tror ja ändå kan bli målrikt , Sveriges försvar har ju inte imponerat iår men där emot är inte Norge speciellt bra längre ...

Övrigt har ja dålig koll och överlåter till övriga .

robfri 2013-08-14 10:41

Sverige - Norge: Knapp fördel Sverige, dock ny målis & nytt mittbackspar, kan öppna för Norge. 1,2,3 -0,1,2 reducering Norge får inte vinna. 8 komber

Italien - Argentina: Italien saknar Balotelli, Argentina Messi. Känns som en tät match, tror inte ngt av lagen går över 2 mål. 0,1,2 för båda känns täckt. 9 komber

Schweiz - Brasielien. Nolla Schweiz, njaaaa, så dåliga är man inte & Brasilien är ganska offensiva vilket öppnar en hel del att önska bakåt. Men självklart ska Brasilien vara favoriter. 0,1 -1,2,3. 6 komber

Tyskland - Paragauy. Motiverad favorit Tyskland, känns som den stabilaste vinnaren att luta sej emot. Tycker om man ska gå kort ngn-stans är det i denna match. 2,3 -0,1 känns helt ok.

Totalt 1728 rader. Dagens visdomsord: Leta inte skrällstreck i onödan, med över 700k i rullpott & dessutom 4 matcher kommer oddset dra iväg oavsett.

slindoffer 2013-08-14 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 266827)

Schweiz och Paraguay känns täckta med 0,1 och då ligger en spik på någon av dessa nära till hands. Paraguay gör ofta mål men möter Tyskland på bortaplan medan Schweiz målform är ett enda stort frågetecken efter 0-0, 1-0 borta/hemma mot Cypern.

Sverige - Norge bör bli målsnålt. Sverige har verkligen haft problem framåt och Norge har varken gjort eller släppt in spec mycket mål de senaste matcherna. Dock känns ju inte Sveriges försvar helt stabilt och det kommer ju dagar då vi presterar...

Italien - Argentina och första tanken är målsnålt (för det är ju italien, eller hur). Men Italien har inte varit spec målsnåla på slutet, varken framåt eller bakåt. Man har 12-12 i målskillnad de 6 senaste matcherna och tittar man tillbaka ett par år så har man 39-34 på 25 matcher. Kan tänka mig att många går på målsnålt här och 1-1 ligger nära, men givet dessa två lags resultat på slutet kanske det är en match att testa mål i.

one 2013-08-14 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 266841)
Sverige - Norge: Knapp fördel Sverige, dock ny målis & nytt mittbackspar, kan öppna för Norge. 1,2,3 -0,1,2 reducering Norge får inte vinna. 8 komber

Italien - Argentina: Italien saknar Balotelli, Argentina Messi. Känns som en tät match, tror inte ngt av lagen går över 2 mål. 0,1,2 för båda känns täckt. 9 komber

Schweiz - Brasielien. Nolla Schweiz, njaaaa, så dåliga är man inte & Brasilien är ganska offensiva vilket öppnar en hel del att önska bakåt. Men självklart ska Brasilien vara favoriter. 0,1 -1,2,3. 6 komber

Tyskland - Paragauy. Motiverad favorit Tyskland, känns som den stabilaste vinnaren att luta sej emot. Tycker om man ska gå kort ngn-stans är det i denna match. 2,3 -0,1 känns helt ok.

Totalt 1728 rader. Dagens visdomsord: Leta inte skrällstreck i onödan, med över 700k i rullpott & dessutom 4 matcher kommer oddset dra iväg oavsett.

Ser bra ut tycker jag. Skulle dock vilja ha ett tecken till på Tyskland...

Salinger 2013-08-14 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 266895)
Ser bra ut tycker jag. Skulle dock vilja ha ett tecken till på Tyskland...

Japp, tycker 4:an på Tyskland bör vara med. De gjorde 4 hemma mot Ecuador i Maj och mot Kazakhstan innan dess, så den känns inte alls orimlig. Paraguay verkar inte så stabila bakåt heller.

Annars tycker jag också att förslaget från robfri ser bra ut. Dock är det svårt att välja bort något tecken om det behövs för att få med 4 på Tyskland.

one 2013-08-14 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 266896)
Japp, tycker 4:an på Tyskland bör vara med. De gjorde 4 hemma mot Ecuador i Maj och mot Kazakhstan innan dess, så den känns inte alls orimlig. Paraguay verkar inte så stabila bakåt heller.

Annars tycker jag också att förslaget från robfri ser bra ut. Dock är det svårt att välja bort något tecken om det behövs för att få med 4 på Tyskland.

Räknar jag rätt i hastigheten borde vi kunna få med 4:an på Tyskland om vi, likt robfris förslag, reducerar bort Norgeseger men att vi även reducerar bort oavgjort i Schweiz-Brasilien. Kan det vara nåt?

Salinger 2013-08-14 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 266899)
Räknar jag rätt i hastigheten borde vi kunna få med 4:an på Tyskland om vi, likt robfris förslag, reducerar bort Norgeseger men att vi även reducerar bort oavgjort i Schwiez-Brasilien. Kan det vara nåt?

Ja, det låter bra tycker jag!