Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   V4 Galopp Greyville 8kr/andel (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/38080-v4-galopp-greyville-8kr-andel/)

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:06

Citat:

Ursprungligen postat av Ceezy (Inlägg 651404)
Nu har du råd med fler hästar ;) en till och det är slutsålt. All lycka

Tack! Men det är nog Basse som ska tackas och AmaerildeRimfrost;)

Basse 2019-11-13 13:07

Greyville avdelning 2

Ytterligare ett öppet lopp.

Min Förstahäst är 5 Connect Me- slog flera av dessa 16/10. Trivs med dagens Jockey Moodley- på 3 försök tillsammans har man 1 vinst och en andraplats. kan vara en chansspik i ett annars öppet lopp.

den bortglömda kan 1 Red Al vara - är den som har bäst meriter över längre distanser.
var 3,5 länder slagen av 7 senast. men gav då bort 6,5kr till favoriten 7.
Idag ger man bara bort 1,5kg och loppet är 100meter längre- skällduglig häst som idag dragit spår 4 som på den här distansen räknas som kanonspår , från spår 4 hamnar man bra på det- i 50 av 177 lopp har hästen från spår 4 tagit plats- överlägset bättre siffror än de övriga spåren på 2 000m - Greyville

ExtremtRik 2019-11-13 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 651401)
Jag hade ju bara en häst så statistiskt måste jag väl haft en sämre chans än dig för att pricka in vinnaren? :D

Det är sant du hade 14% enligt tärningsfilosofin, jag 42% vilket inte är 100%

3 avdelningar och Tärningen krossar som vanligt de som försöker tippa galopp... :lol:

Edit:
Bröderna Marx introducerade tidernas bästa spelsystem i "En dag på kapplöpningarna" ; gå runt och fråga folk om deras vinnare och när du bara har kvar en häst i programmet har du liret klart !

Simple as That!

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:23

Vad är skillnade på Gräs och Polymer? är det konstgjort gräs och lite hårdare och lättare att springa på?

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:28

man kan ju säga så här... spikar man 5an i tredje så är det helt onödigt att ta med 1an i första... so dessutom verkar gå bäst på gräs?

Basse 2019-11-13 13:39

Greyvlille avdelning 3

5 Joseph Jagger ser ut att bli megafavorit. hästen har aldrig startt på Polytrack men varit tvåa i 3 av sina 6 starter i livet . på Formtalet står man bäst inne i loppet - 80 i formtal:
Men det är ett treåringsformtal och de kan inte jämföras helt med äldre hästars formtal.

1 Just dixit är 4 år och har formtalet 76 - det är MINST lika bra som favoritens 80 i handikapp. Om jag garderar Treåringar så vill jag alltid ha med de bästa äldre hästarna.

2 Headboy har bevisat att man klarar Polytracken. på 3 lopp har man en tredje och en fjärde plats. Som jämförelse kan man tillägga att favoriten slog Jumping Castle med 10 längder 13/10.
2 Headboy har ocksö mött Jumping Castle och då slagig den med 23 resp 9 längder.
Nu är det kanske inte optimalt att jämföra med 67 oddsaren Jumping Castle som referens/mätpunkt, men ändå ...

garderar man kan man lika gärna lägga till :

6 All time High - prövad på Polytrack och har utveckling i sig
90Tiger Shark - Musi Yeni i dadeln och hästen har bara 3 starter i livet men gjort det bättre och bättre för varje start

10 Whateverittakes - Med formtoppade Warren kennedy i sadeln och som endast var slagen med 3 längder av favoriten vid senaste mötet

ExtremtRik 2019-11-13 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 651393)
vad är det konkreta till v4 Greyville då?
Är 5an i tredje en bra spik?

Beror på vem du frågar.

Beror även på om nuvarande 2,14% på nr 6 står sig någorlunda... under 10% är ju den en kanonspik men ändrar sig snabbt med låg omsättning...

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:47

Skulle vilja låsa typ på 2,6,7 i sista eller bara 6,7?

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:50

jag går för deg idag och garderar dom största favoriterna...

ExtremtRik 2019-11-13 13:51

I Sydafrika, till skillnad mot Bro Park går de mot sommaren. På Bro Park krossade tärningen galopptipparna, förutom då i sista avdelningen då chansvärderingen hamnade på 14% hos båda.

På Greyville lär väl någon eller tom flera favoriter hålla även om man aldrig vet i galopplopp :)

Hade gärna deltagit i er lapp men får nöja mig med att iaktta.

Min filosofi i kommande andelsspel kommer ändå att vara att spika en icke-favorit då i min mening andelsspel blir meningsfulla först när man siktar högt och spelar sånt som svensson inte kan/vill spela på. Dessvärre går inte V64 att lira då man konfiskerar potten där medan man på V4 flyttar ned pengarna till 3 o tom 2 rätt...

God tur!

AmaerildeRimfrost 2019-11-13 13:57

Vet du om du kommer spika nr 5 i tredje eller inte? Jag borde väl inte påverka min lapp beroende på det beslutet men det är väl dumt att ha alla äggen i samma korg? Just eftersom flera har andelar i bägge systemen.

Jag är inne på att spika nr 5 eller så tar jag 1, 2 och 10! tveksamt om jag orkat strecka nr 6 som ExtremtRik snackar sig varm om :D

HuBBaBuBBa 2019-11-13 13:59

Tycker 7 Sea Venture ser mycket intressant ut och har fått två race i kroppen efter uppehåll och har vunnit på Poly över just 2000m men jag känner inte till jockeyn Ferraris?

HuBBaBuBBa 2019-11-13 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 651417)
Vet du om du kommer spika nr 5 i tredje eller inte? Jag borde väl inte påverka min lapp beroende på det beslutet men det är väl dumt att ha alla äggen i samma korg? Just eftersom flera har andelar i bägge systemen.

Jag är inne på att spika nr 5 eller så tar jag 1, 2 och 10! tveksamt om jag orkat strecka nr 6 som ExtremtRik snackar sig varm om :D

jag tror jag tar 1,2,5,9,10 där kanske tillochmed hoppar 5an och testar ett skrällsystem.

Kanske spikar 1 7 eller 5 i andra?

Basse 2019-11-13 14:01

Greyville Avd 4

2 Agent Murphy är min förstahäst - 7 Maa Nonu vann senast och kämpade på bra då

de får dela förstatipsen,

Mina Outsiders I loppet

4 Captain Cobolt som var sex länder efter 7 Maa Nonu senast men står 2,5kg bättre till nu.
Gick jättebra för Jockey Khumalo näst siste = Jocley+ idag!

1 Bedazzled Joker har på 10 lopp över bana och distans lyckats med bedriften att vara 8ggr placerad 2-4 = allatid med i striden men alrdig först- kanske får sin vinst idag?

3 Juniper Lane är favorit och kanske är det dumt att ta bort hästen bara för att den är favorit?? Warren Kennedy i sadeln och resultaten 3: 1-1-0 över distansen.
det som talar mest emot är startbox 10 - de flesta lopp över 1200m vinns från box 1-6

Lycka till Grabbar , nu skall jag på kvartssamtal/Utvecklingssamtal:thumbup:

ExtremtRik 2019-11-13 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa (Inlägg 651414)
Skulle vilja låsa typ på 2,6,7 i sista eller bara 6,7?

Antingen känner du till en häst som av någon anledning är "klar" eller så är detta ett riktigt kortlopp och därför mer chansartat i avsaknad av någon riktig klaring, en dålig start betyder mer...

nu går väl 6an och vinner men beakta boxnummer som är 9 på den, minus.

Edit, tvåa på bollen basse pekar på box 1-6. Sen är tydligen 11an missgynnad av sin box 1 då den är en slowstarter.