Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Betsafe vägrar betala ut vunnet spel (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/14591-betsafe-vaegrar-betala-ut-vunnet-spel/)

Golddigger 2013-01-08 13:24

Betsafe vägrar betala ut vunnet spel
 
Tjenare alla sharpar!

Tänkte fråga er om råd.
Jag hade lagt följande spel på betsafe: "Kommer Påvens twitterkonto @pontifex att ha fler följare än Justin Bieber (@justinbieber) vid årsskiftet 2012-2013?
Almost Anything - Internationellt - Twitter - Specials"

Spelet lades 11 december, alltså 20 dagar före det skulle avgöras.

När kupongen inte blivit betalad den 3.1 kontaktade jag supporten. Efter att ha väntat i 5 dagar fick jag svar; "Vi beklagar detta fel som uppstått i och med översättningen till den svenska sidan. Vi kommer tyvärr inte att kunna rätta dem i enlighet med det som står på den svenska sidan och ber dig konfirmera om du vill att dessa kuponger ska annulleras, dvs att du får insatsen tillbaka?"

Det känns som svindleri tycker jag, då dom påstår att dom översatt spelet fel efter att det avgjorts, dessutom först efter att jag påpekat att dom inte betalat spelet.

Någon som har ideer vad man kunde göra?

Andy90 2013-01-08 13:38

Be dem hänvisa till den regeln som de bör ha som säger att de har rätt att göra på detta vis. Har de en regel för det så är det dessvärre inte mycket du kan göra åt det..

jaroiten 2013-01-08 14:10

Illa illa, jag har själv lagt ett spel på samma marknad. Men hade glömt bort det, ska kontakta supporten och se vad de säger. Kan i alla fall se att mitt spel inte heller har blivit rättat än...

jaroiten 2013-01-08 15:28

Som jag sa så placerade även jag ett spel på den här marknaden och har inte heller fått mitt spel rättat. Här kommer en ganska förvirrande konversation jag hade med supporten, men verkar trots allt som att de bara har lagt in fel datum för rättning i deras system. Här följer min konversation med supporten, har styckat upp det lite så att det ska vara lättare att följa.

Inledande hälsningsfraser och förklarande av ärendet:
Spoiler:
jaroiten: Hejsan!
jaroiten: Jag har ett spel som avgjordes vid årsskiftet 2012-2013 som ännu inte har blivit rättat
Josefine: Vad är det för kupong id på denna kupong?
jaroiten: Kupong id: 185594919
Josefine: Ett ögonblick så ska jag kolla upp detat.
jaroiten: Okej :)

Därefter kommer jag och supporten överens om att vadet har avgjorts den 1 januari 2013:
Spoiler:
Josefine: Jag kan se att denna kupong avslutas 2013, Står det det på din kupong också eller står de att den avslutas nu 2012?
jaroiten: Menar du första januari 2013?
Josefine: Ja precis.
jaroiten: Okej ja så står det på min kupong också.
jaroiten: Jag undrar därför varför den inte har rättats än

Men sedan menar supporten att spelet skall rättas först i slutet på 2013 av någon anledning:
Spoiler:
Josefine: Det står att denna kupong kommer att avslutas i årsskiftet 2013, och inte nu 2012-2013
jaroiten: Men första januari 2013 har ju redan varit.
jaroiten: Och årskiftet 2013
Josefine: Nej alltså i slutat av år 2013 kommer den att avslutas.
jaroiten: 2012-2013 kan väl inte vara något annat än vid nyår
jaroiten: Va? Nu hänger jag inte med.. :p
jaroiten: Så här står det ju på kupongen "Kommer Påvens twitterkonto @pontifex att ha fler följare än Justin Bieber (@justinbieber) vid årsskiftet 2012-2013?"
jaroiten: Och de betyder ju 1 januari 2013 som vi båda kom fram till. :p
jaroiten: varför ska ni rättan den först i slutet av år 2013?
Josefine: Vad jag kan se att de står på din kupong så kommer den att avslutas i slutet av 2013.
jaroiten: Aha, men varför rättas den först i slutet av 2013 då? Jag vill ju ha mina pengar nu, spelet är ju redan avgjort. :p
Josefine: Jag ska kolla upp de med sportavdelningen ett ögonblick bara.
jaroiten: Okej. :)

Jag skickar därefter en bild på mitt spel:
https://i.imgur.com/mZFHX.png?1


Därefter följer en bit där supporten påstår att "årsskiftet 2012-2013" inte har varit utan är i slutet av 2013!
Spoiler:
Josefine: Har fått svar från sportavdelningen nu, de säger att detta spel kommer att avslutas i slutet av 2013 och inte nu i årsskiftet.
jaroiten: Huh?
jaroiten: Skulle man kunna få ett exakt datum på "årskiftet 2012-2013"?
jaroiten: Det är med andra ord inte 1:a januari 2013 som vi båda trodde?
Josefine: Nej det var i slutet av 2013. Jag ber om ursäkt för detta missförstånd.
jaroiten: Så årskiftet 2012-2013 är i slutet av år 2013?
Josefine: Ja det är i slutet av 2013.
jaroiten: Alltså, det där stämmer helt enkelt inte. Hur kan ni säga att "årskiftet 2012-2013" är i slutet av 2013?
jaroiten: Googlar man lite snabbt på årsskiftet 2012-2013 så kan man se att det redan har varit. Det vill säga det hände mellan år 2012 och 2013.
Josefine: Jag ska skicka detta vidare till vår odds avdelning så att de kan ändra detta.
Josefine: För detta kommer att avslutas 2013.
jaroiten: Kolla här: <a href="https://www.tsn.se/node/306"; target="_blank">https://www.tsn.se/node/306<;/a>
jaroiten: Det visar att årsskiftet 2012-2013 är mellan åren 2012 och 2013, inte i slutet på 2013
jaroiten: Eller stämmer inte trygghetsstyrelsen och Sveriges riksdags definition av årsskiftet 2012-2013? <a href="http://www.regeringen.se/content/1/c6/20/58/74/07e51691.pdf"; target="_blank">http://www.regeringen.se/content/1/c6/20/58/74/07e51691.pdf<;/a>

Sedan förklarar supporten att de har satt fel rättningsdatum i deras databas:
Spoiler:
Josefine: Vad jag menar är att odds har skrivit ut detta fel, jag kommer att kontakta dem nu så att de kan kolla upp detta.
jaroiten: Så här skrev du:
jaroiten: "jarotiten: Så årskiftet 2012-2013 är i slutet av år 2013?
Josefine: Ja det är i slutet av 2013.
"
Josefine: Ja jag vet att jag skrev de.
jaroiten: Och vad menar du med att "odds har skrivit detta fel"?
Josefine: De har skrivit på kupongen att den kommer att avslutas nu, men på vår sida så står det att den kommer att avslutas i slutet av 2013.
jaroiten: Aha okej, men då är det väl bara att rätta den manuellt nu istället. :)
Josefine: Jag ska skicka de vidare till dem så att de kan kolla upp vad som har hänt.
jaroiten: Okej, vad bra. Hur länge tror du det tar innan dom rättar det då?
Josefine: De kommer att kolla på de så fort de kan.
jaroiten: Okej, fint. :)
jaroiten: Ha det bra Josefin! :)
Josefine: Tack detsamma jaroiten :)


Så även fast konversationen var stundtals väldigt förvirrande så verkar det som att våra spel snart blir rättade. Verkar enbart som att supporten har fyllt i fel datum för rättning i deras databas. För inte kan väl "årsskiftet 2012-2013" vara i slutet på 2013? :p

Golddigger 2013-01-08 15:41

"jaroiten: Så årskiftet 2012-2013 är i slutet av år 2013?
Josefine: Ja det är i slutet av 2013.
jaroiten: Alltså, det där stämmer helt enkelt inte. Hur kan ni säga att "årskiftet 2012-2013" är i slutet av 2013?
jaroiten: Googlar man lite snabbt på årsskiftet 2012-2013 så kan man se att det redan har varit. Det vill säga det hände mellan år 2012 och 2013.
Josefine: Jag ska skicka detta vidare till vår odds avdelning så att de kan ändra detta.
Josefine: För detta kommer att avslutas 2013."

I'm getting confused with those people :idiot:

Golddigger 2013-01-08 15:46

Började undra om det är ett återkommande fenomen, att översätta fel siffror från andra språk till svenska hos Betsafe. Det enda dom har "översatt" fel är ju årtalet 2012-2013. Vad jag (som matematik-studerande) har förstått så har alla västerländska staternas siffror samma värde..

woland 2013-01-08 15:57

Haha tack för att du la upp konversationen! Kul att hon försökte spela dum där ett tag. Klart ni kommer få ut pengarna lads! Inte ert problem att de skrivit "fel".

kriga 2013-01-08 18:01

Jag upplever inte detta bolag som seriöst längre. Ser ingen som helst anledning att spela där. Har avslutat mitt konto och det tycker jag alla andra oxå borde göra.

Semicolon 2013-01-08 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 223287)
Jag upplever inte detta bolag som seriöst längre. Ser ingen som helst anledning att spela där. Har avslutat mitt konto och det tycker jag alla andra oxå borde göra.

Seriöst har det väl aldrig varit, däremot har de härliga odds ibland, enda anledningen till att spela där. I övrigt är det väl bara att hålla med, riktigt pajasbolag.

daders 2013-01-08 18:56

Konstigt detta. Jag har alldeles för mig att det stod att Bieber-spelet handlade om slutet på 2013, men kan väl iofs hända att det stod fel först och att de sedan rättade till det.

Golddigger 2013-01-08 19:36

Spelet har handlat om årsskiftet 2012-2013 enda sedan jag lade spelet(11.12.2012) tills idag. Det står fortfarande på mina öppna spel årsskiftet 2012-2013.

Golddigger 2013-01-08 19:42

Fick väldigt givande svar av kundsupporten per email just(Läs nerifrån upp):
----------------------------------------------
Vi beklagar att detta fel har inträffat och det är inte alls vår mening att vilseleda våra kunder. Vi har tagit upp detta med vår oddsavdelning och de har kollat över detta. Som vi har sagt till dig i tidigare mail så så kan vi avsluta detta spel och du kan få pengarna tillbaka eller så avvaktar du tills spelet har avslutats.

Med vänliga hälsningar,
Josefine
Betsafe Kundtjänst.
---------------------------------------------
Tack för svaret, men jag har nog hittat "allmänna regler och villkor"-fliken på er sida tidigare också. Jag förväntade mig en specifik regel som antyder att ni har rätt att göra på detta viset!? Så skulle du gärna få hänvisa till en regel där ni framger att det är engelska språket som är det korrekta språket som alla spel skall utgås från? Annars tycker jag det låter som påhitt hela det här från er sida, att hänvisa till att man översatt spelet fel, enda stället som ni "översatt" fel på är ju 8st siffror. Vad jag har förstått så har alla västerländska staternas siffror samma värde..
---------------------------------------------
Från kundtjänst (Josefine) 2013-01-08 05:40 PM
Hej ******

Här kan du läsa om de regler och villkor vi har på vår hemsida https://customer-service.betsafe.com...illkor#Anchor5
Jag beklagar att det har blivit såhär, vad vi kan göra är att vi kan ge dig pengarna tillbaka annars så kommer detta spel att avslutas den 01/01/2014.

Med vänliga hälsningar,
Josefine
Betsafe Kundtjänst.
-----------------------------------------------
Från ********
Jag ber dej hänvisa till regeln som ger er rätt att göra såhär, om det finns någon. I mina ögon tappar ju hela Betsafe sin trovärdighet då ni väljer att inte betala ut ett vinnande spel efter att det avgjorts. Dessutom efter att jag har påpekat er om det. Jag lade spelet 20 dagar före det avgjordes, vilket jag anser vara en väldigt lång period, under vilken ni borde ha märkt ett eventuellt fel.
-----------------------------------------------
Från kundtjänst (Julia) 2013-01-08 02:08 AM
Hej ******

Tack för ditt mail, jag beklagar att det dröjt med svar.

Vi beklagar detta fel som uppstått i och med översättningen till den svenska sidan. Vi kommer tyvärr inte att kunna rätta dem i enlighet med det som står på den svenska sidan och ber dig konfirmera om du vill att dessa kuponger ska annulleras, dvs att du får insatsen tillbaka?

jaroiten 2013-01-08 19:46

Citat:

Med vänliga hälsningar,
Josefine
Jasså så Josefin (som jag chattade med) har alltså tid att fortsätta konversationen med dig, men jag har fortfarande inte fått någon mer info ifrån deras sida efter att vi avslutade chatten..

O hon gav ju en helt annan bild av fallet till mig när hon pratade med mig..

11433 2013-01-08 19:59

Det är väl bara länka hit och så får Betsafe ta sig en funderare om de vill lösa problemet eller skita i det och ta ev. konsekvensen av att X-tusen spelare läser här

kriga 2013-01-08 20:15

Tycker i vissa fall, när ett bolag ständigt medvetet jiddrar med oss spelare, att vi här på Sharps skulle agera solidariskt med den drabbade och stänga ner våra konton på de bolaget. Det måste vara slut på den tiden då bolagen alltid kan hänvisa till sin regelbok( som täcker allt).

Jag har ju tidigare förespråkat Kundkrafts upplägg. Samma roll skulle ju Sharps kunna ha. Behövs en motpol på marknaden tycker jag.

Vore så jävla skönt att få se Betsafe uppleva massupsägningar av konton.

Efter att haft konton på alla bolag sedan dom i princip startades är det 2 st jag är nöjd med. Det är Bet365 och Unibet.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved