Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Hur fungerar Affiliate? (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/18028-hur-fungerar-affiliate/)

Misutra 2013-10-24 20:12

Hur fungerar Affiliate?
 
Jag undrar hur det fungerar med bettingsidornas affiliates. Jag vet att en affiliate får en andel av den person som reggat via denna persons banner när han/hon förlorar ett bet. Men får man pengar för VARJE match personen spelar, eller är det bara vissa spelformer som gäller? Betalar man skatt? Vilka bettingsidor rekommenderar ni ifall man vill använda bettingaffiliates?
Jag använder mig bara utav google adsense men vill testa på detta!

Mvh,
Misutra

Snitch 2013-10-24 20:20

Se bara till att gömma länkarna snyggt som Sharps gör, ingen tycker om spelbolagsbanners.

http://fuskbugg.se/dl/qRwKKC/

Galeocerdo cuvier 2013-10-24 20:33

Alla nettovinster spelbolaget gör på kunder du värvat erhåller du en andel av, oftast 20-30 %. Spelform spelar ingen roll.
Nordicbet/Betsson/Betsafe (affiliatelounge) är bra att vara affiliate hos, bra produkter att marknadsföra, bra inloggningsportal samtidigt som det aldrig är strul med utbetalningar.

Utländska affiliateportaler är mer struliga, där betalar de inte ut pengar, låser en osv.

Vill dock påpeka hur svårt det är att vara affiliate, man tjänar oftast ingenting såvida man inte har smarta idéer där folk omedvetet registrerar sig via ens länkar (oddsportal, rekat&klart, sharps osv). Jag tjänade cirka 5-10k i månaden när jag drev en sida med cirka 400-500 unika besökare per dygn, där jag marknadsförde spelbolagen på ett bra sätt likt exemplen ovanför.

Misutra 2013-10-24 21:59

Tack för informationen, hjälper massor!
Då undrar jag bara, måste man betala skatt med dessa sidor? Eller fungerar det på samma sätt som om jag skulle betta på sidan, alltså skattefritt?
Hur ser det ut på sidorna du länkade Galeocerdo?

Galeocerdo cuvier 2014-08-02 23:57

Oj, riktigt sent svar. Men vad jag vet så måste man egentligen skatta, men jag har aldrig gjort det.

Ante30 2014-08-03 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 361910)
Oj, riktigt sent svar. Men vad jag vet så måste man egentligen skatta, men jag har aldrig gjort det.

de flesta skattar nog inte . pengarna tas ju som regel inte in i sverige utan är kvar på nån internet-plånbok, tex neteller.

Galeocerdo cuvier 2014-08-03 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 361940)
de flesta skattar nog inte . pengarna tas ju som regel inte in i sverige utan är kvar på nån internet-plånbok, tex neteller.

Jo det stämmer, men pengarna måste ju tas ut någon gång? Jag har i alla fall inte kunnat handla på särskilt många ställen online med Skrill.

Jag har hittills gjort många uttag men relativt små (mellan 5-10k) per uttag och inte fått några problem. Har runt 100k jag vill ta ut där en del är affpengar men blir knepigt. :no:

Wagner 2014-08-03 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 361964)
Jo det stämmer, men pengarna måste ju tas ut någon gång? Jag har i alla fall inte kunnat handla på särskilt många ställen online med Skrill.

Jag har hittills gjort många uttag men relativt små (mellan 5-10k) per uttag och inte fått några problem. Har runt 100k jag vill ta ut där en del är affpengar men blir knepigt. :no:

10 åt gången?

Galeocerdo cuvier 2014-08-03 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 362012)
10 åt gången?

Jo absolut, men det är en långsam process. Med tanke på att jag är långtidsarbetslös student så känns det som om att jag max kan göra ett sådant uttag per månad.

semipro 2014-08-05 10:59

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 282691)
Alla nettovinster spelbolaget gör på kunder du värvat erhåller du en andel av, oftast 20-30 %. Spelform spelar ingen roll.
Nordicbet/Betsson/Betsafe (affiliatelounge) är bra att vara affiliate hos, bra produkter att marknadsföra, bra inloggningsportal samtidigt som det aldrig är strul med utbetalningar.

Utländska affiliateportaler är mer struliga, där betalar de inte ut pengar, låser en osv.

Vill dock påpeka hur svårt det är att vara affiliate, man tjänar oftast ingenting såvida man inte har smarta idéer där folk omedvetet registrerar sig via ens länkar (oddsportal, rekat&klart, sharps osv). Jag tjänade cirka 5-10k i månaden när jag drev en sida med cirka 400-500 unika besökare per dygn, där jag marknadsförde spelbolagen på ett bra sätt likt exemplen ovanför.

Vad hände med din sida? Varför la du ner den? Måste väl vara en bra grej att bygga vidare på om du nu är arbetslös? :)

kisumu 2014-08-05 12:07

oftast 20-30 %......

Hm om man som jag omsätter stora summor, tradar på betfair och motspelar
på andra bolag och således ibland gör stora förluster (mellan 5 och 10 tusen har hänt på en dag hos ett bolag) borde jag vara högintressant för ngn affili:moneybag:ate.
Kan tänka mig att signa upp mig via affe om jag får en kick back på mina förluster. Tänker jag rätt eller fel.

Galeocerdo cuvier 2014-08-05 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av kisumu (Inlägg 362236)
oftast 20-30 %......

Hm om man som jag omsätter stora summor, tradar på betfair och motspelar
på andra bolag och således ibland gör stora förluster (mellan 5 och 10 tusen har hänt på en dag hos ett bolag) borde jag vara högintressant för ngn affili:moneybag:ate.
Kan tänka mig att signa upp mig via affe om jag får en kick back på mina förluster. Tänker jag rätt eller fel.

En affiliate har ju många signups (för det mesta) så alla kunders gemensamma resultat spelar in. Även om du torskar 10.000 på låt oss säga Nordicbet, av vilket en affiliate får 2k-2.5k typ, så spelar det mindre roll eftersom man ofta har flera kunder.

Jag har till exempel runt 140 på Nordicbet vilket inte är jättemycket, men tillräckligt för att en persons resultat påverkas av andras. Maj-Britt och Pelle kanske gemensamt vinner 20k en månad, samtidigt som du förlorar 10k. Då får man ingenting.

Men visst, jag har i alla fall sida en utan några signups. :evilgrin39:

Galeocerdo cuvier 2014-08-05 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 362211)
Vad hände med din sida? Varför la du ner den? Måste väl vara en bra grej att bygga vidare på om du nu är arbetslös? :)

Sidan tog väldigt mycket tid och gick dåligt.

sirlarsson 2014-08-05 15:38

Poker affiliate var ej fel att syssla med, synd bara att man hoppade på några månader för sent. Polaren gjorde 100k i månaden i 2 år medans jag fick nöja mig med 10k.

Galeocerdo cuvier 2014-08-05 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 362273)
Poker affiliate var ej fel att syssla med, synd bara att man hoppade på några månader för sent. Polaren gjorde 100k i månaden i 2 år medans jag fick nöja mig med 10k.

Hur många hade han värvat för att få 100k? och fick han någon extra bra rakedeal att erbjuda kunderna?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved