Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-24, 20:12   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 44
Standard

Hur fungerar Affiliate?


Jag undrar hur det fungerar med bettingsidornas affiliates. Jag vet att en affiliate får en andel av den person som reggat via denna persons banner när han/hon förlorar ett bet. Men får man pengar för VARJE match personen spelar, eller är det bara vissa spelformer som gäller? Betalar man skatt? Vilka bettingsidor rekommenderar ni ifall man vill använda bettingaffiliates?
Jag använder mig bara utav google adsense men vill testa på detta!

Mvh,
Misutra
Misutra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 20:20   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 73
Sharp$: 379
Standard

Se bara till att gömma länkarna snyggt som Sharps gör, ingen tycker om spelbolagsbanners.

http://fuskbugg.se/dl/qRwKKC/
Snitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 20:33   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Alla nettovinster spelbolaget gör på kunder du värvat erhåller du en andel av, oftast 20-30 %. Spelform spelar ingen roll.
Nordicbet/Betsson/Betsafe (affiliatelounge) är bra att vara affiliate hos, bra produkter att marknadsföra, bra inloggningsportal samtidigt som det aldrig är strul med utbetalningar.

Utländska affiliateportaler är mer struliga, där betalar de inte ut pengar, låser en osv.

Vill dock påpeka hur svårt det är att vara affiliate, man tjänar oftast ingenting såvida man inte har smarta idéer där folk omedvetet registrerar sig via ens länkar (oddsportal, rekat&klart, sharps osv). Jag tjänade cirka 5-10k i månaden när jag drev en sida med cirka 400-500 unika besökare per dygn, där jag marknadsförde spelbolagen på ett bra sätt likt exemplen ovanför.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-10-24 klockan 20:37.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-24, 21:59   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 11
Sharp$: 44
Standard

Tack för informationen, hjälper massor!
Då undrar jag bara, måste man betala skatt med dessa sidor? Eller fungerar det på samma sätt som om jag skulle betta på sidan, alltså skattefritt?
Hur ser det ut på sidorna du länkade Galeocerdo?
Misutra är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-02, 23:57   #5
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Oj, riktigt sent svar. Men vad jag vet så måste man egentligen skatta, men jag har aldrig gjort det.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 11:58   #6
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 870
Sharp$: 101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Oj, riktigt sent svar. Men vad jag vet så måste man egentligen skatta, men jag har aldrig gjort det.
de flesta skattar nog inte . pengarna tas ju som regel inte in i sverige utan är kvar på nån internet-plånbok, tex neteller.
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 14:22   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ante30 Visa inlägg
de flesta skattar nog inte . pengarna tas ju som regel inte in i sverige utan är kvar på nån internet-plånbok, tex neteller.
Jo det stämmer, men pengarna måste ju tas ut någon gång? Jag har i alla fall inte kunnat handla på särskilt många ställen online med Skrill.

Jag har hittills gjort många uttag men relativt små (mellan 5-10k) per uttag och inte fått några problem. Har runt 100k jag vill ta ut där en del är affpengar men blir knepigt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 18:51   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2202
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Jo det stämmer, men pengarna måste ju tas ut någon gång? Jag har i alla fall inte kunnat handla på särskilt många ställen online med Skrill.

Jag har hittills gjort många uttag men relativt små (mellan 5-10k) per uttag och inte fått några problem. Har runt 100k jag vill ta ut där en del är affpengar men blir knepigt.
10 åt gången?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-03, 21:23   #9
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
10 åt gången?
Jo absolut, men det är en långsam process. Med tanke på att jag är långtidsarbetslös student så känns det som om att jag max kan göra ett sådant uttag per månad.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 10:59   #10
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Alla nettovinster spelbolaget gör på kunder du värvat erhåller du en andel av, oftast 20-30 %. Spelform spelar ingen roll.
Nordicbet/Betsson/Betsafe (affiliatelounge) är bra att vara affiliate hos, bra produkter att marknadsföra, bra inloggningsportal samtidigt som det aldrig är strul med utbetalningar.

Utländska affiliateportaler är mer struliga, där betalar de inte ut pengar, låser en osv.

Vill dock påpeka hur svårt det är att vara affiliate, man tjänar oftast ingenting såvida man inte har smarta idéer där folk omedvetet registrerar sig via ens länkar (oddsportal, rekat&klart, sharps osv). Jag tjänade cirka 5-10k i månaden när jag drev en sida med cirka 400-500 unika besökare per dygn, där jag marknadsförde spelbolagen på ett bra sätt likt exemplen ovanför.
Vad hände med din sida? Varför la du ner den? Måste väl vara en bra grej att bygga vidare på om du nu är arbetslös?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 12:07   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 320
Sharp$: 1435
Standard

oftast 20-30 %......

Hm om man som jag omsätter stora summor, tradar på betfair och motspelar
på andra bolag och således ibland gör stora förluster (mellan 5 och 10 tusen har hänt på en dag hos ett bolag) borde jag vara högintressant för ngn affiliate.
Kan tänka mig att signa upp mig via affe om jag får en kick back på mina förluster. Tänker jag rätt eller fel.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 15:33   #12
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
oftast 20-30 %......

Hm om man som jag omsätter stora summor, tradar på betfair och motspelar
på andra bolag och således ibland gör stora förluster (mellan 5 och 10 tusen har hänt på en dag hos ett bolag) borde jag vara högintressant för ngn affiliate.
Kan tänka mig att signa upp mig via affe om jag får en kick back på mina förluster. Tänker jag rätt eller fel.
En affiliate har ju många signups (för det mesta) så alla kunders gemensamma resultat spelar in. Även om du torskar 10.000 på låt oss säga Nordicbet, av vilket en affiliate får 2k-2.5k typ, så spelar det mindre roll eftersom man ofta har flera kunder.

Jag har till exempel runt 140 på Nordicbet vilket inte är jättemycket, men tillräckligt för att en persons resultat påverkas av andras. Maj-Britt och Pelle kanske gemensamt vinner 20k en månad, samtidigt som du förlorar 10k. Då får man ingenting.

Men visst, jag har i alla fall sida en utan några signups.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2014-08-05 klockan 15:36.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 15:36   #13
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Vad hände med din sida? Varför la du ner den? Måste väl vara en bra grej att bygga vidare på om du nu är arbetslös?
Sidan tog väldigt mycket tid och gick dåligt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 15:38   #14
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Poker affiliate var ej fel att syssla med, synd bara att man hoppade på några månader för sent. Polaren gjorde 100k i månaden i 2 år medans jag fick nöja mig med 10k.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-08-05, 16:01   #15
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Poker affiliate var ej fel att syssla med, synd bara att man hoppade på några månader för sent. Polaren gjorde 100k i månaden i 2 år medans jag fick nöja mig med 10k.
Hur många hade han värvat för att få 100k? och fick han någon extra bra rakedeal att erbjuda kunderna?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td