Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Smarkets - alternativ spelbörs? (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/19272-smarkets-alternativ-spelboers/)

viRioL 2014-01-28 18:07

Smarkets - alternativ spelbörs?
 
Hej!

Nu när jag Betfair har höjt sin kommission från 5% till 6% tänkte jag kolla vad folk har för erfarenheter av Smarkets?

Kunde inte hitta någon direkt diskussion om Smarkets på Sharps...

För-/nackdelar, allmän uppfattning!?

Tar väl endast 2% i kommission om jag fattat det rätt?

Tack på förhand!

vinter 2014-02-05 23:38

6.5% är det faktiskt...

Smarkets har en schysst sida och låg kommission som du själv nämner, men tyvärr finns det inte så mycket likviditet alls i marknaderna. Man kan ju hoppas att folk ska tröttna på Betfair och gå över till sidor som denna men det lär väl aldrig hända.

nock 2014-02-14 03:26

Citat:

Ursprungligen postat av vinter (Inlägg 316798)
6.5% är det faktiskt...

Smarkets har en schysst sida och låg kommission som du själv nämner, men tyvärr finns det inte så mycket likviditet alls i marknaderna. Man kan ju hoppas att folk ska tröttna på Betfair och gå över till sidor som denna men det lär väl aldrig hända.

satt precis också och undra över smarkets.com. Apropå din info du skriver om, använder du sidan eller vad baserar du på att det finns lite likviditet i marknaderna?
Du får gärna skriva lite mer om din erfarenhet du har om smarkets.com om du använt/använder dom tack :)

Har hittat en hel del info på betangels forum:

http://www.betangel.com/forum/viewforum.php?f=39

Verkar dock rent generellt vara mest negativ respons om smarkets i just dom trådarna så vetifan om de e värt att testa.

:sleep:

vinter 2014-03-20 23:56

Nej jag har inte använt dom (än) men har funderat på det. Men går man in på sidan och kollar marknaderna så är det ju långt ifrån samma summor att matcha som finns på Betfair. Så det är synd...

matchingbetisover 2015-10-03 13:38

Smarkets som brukade leverera har nu inte överfört pengarna de processade 30/9. Man blir allt lite förbannad på lathet så jag skrev ett mejl.

6.5% är förövrigt helt jävla vansinnigt men smarkets har strulat på sistone

edit: säkert staten som vägrar släppa igenom stålarna, precis som Armstrong säger de blir räddare och girigare för varje dag. Damn

nock 2015-10-11 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 459268)
Smarkets som brukade leverera har nu inte överfört pengarna de processade 30/9. Man blir allt lite förbannad på lathet så jag skrev ett mejl.

6.5% är förövrigt helt jävla vansinnigt men smarkets har strulat på sistone

edit: säkert staten som vägrar släppa igenom stålarna, precis som Armstrong säger de blir räddare och girigare för varje dag. Damn

hur har de gått?

Sjukt jävla irriterande med betfair superhöga kommission. Va nere på 3.65 drog på semester o körde fyra friveckor chilla i några veckor till o vips e man uppe i 5.46 lol. Man kan ju inte ta de lugnt nånting innan kommissionen rusar upp igen :gun_bandana:

Caleb 2015-10-23 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 459268)
Smarkets som brukade leverera har nu inte överfört pengarna de processade 30/9. Man blir allt lite förbannad på lathet så jag skrev ett mejl.

6.5% är förövrigt helt jävla vansinnigt men smarkets har strulat på sistone

edit: säkert staten som vägrar släppa igenom stålarna, precis som Armstrong säger de blir räddare och girigare för varje dag. Damn

Begärde du uttaget till skrill eller ett svenskt bankkonto?

krm 2016-04-05 23:32

Jag och flera vänner med mig har använt Smarkets istället för Betfair det senaste året och vi är väldigt nöjda. Bättre gränssnitt och framförallt bättre provision än på Betfair.

Tycker även att likviditeten är helt okej även om jag saknar hockeyn. Uttag till Skrill går på ett par dagar.

Fake 2016-04-06 13:53

Er ikke Matchbook mer enn bra nok da? Eller er det noen store forskjeller på Smarkets og Matchbook?

char 2016-04-10 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Fake (Inlägg 484948)
Er ikke Matchbook mer enn bra nok da? Eller er det noen store forskjeller på Smarkets og Matchbook?

Fördel med smarkets är att du kan använda sek som valuta. Matchbook kör bara euro och Gbp vill jag minnas.

matchingbetisover 2017-05-23 22:46

Man ska vara neutral och sista tiden har Smarkets strulat mer de senaste tiden än vad de någonsin gjort tiden innan dess, då har jag dpelat där i 2 år.

De är helt enkelt på väg neråt, spelar du där nu kan du inte lita på sidan, den kan helt plötsligt gå off och vara off låång tid jämfört med innan.

På engelska forum är de inte nådiga, tydligen har girigheten tagit ett tag om bollarna på dessa killar, det är som det ska vara, alla sidor vill tjäna pengar men i början är ofta suget som störst och då kan man hitta riktigt kåta människor som ger allt för att få in en fot.

Blir det helt perverst dåligt får man sluta spela där.

Förövrogt är det en tid fylld av saker så är lite afk frän forat, beklagar om detta upprör.

/mvh

bjarnea 2017-05-24 09:12

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 529095)
Man ska vara neutral och sista tiden har Smarkets strulat mer de senaste tiden än vad de någonsin gjort tiden innan dess, då har jag dpelat där i 2 år.

De är helt enkelt på väg neråt, spelar du där nu kan du inte lita på sidan, den kan helt plötsligt gå off och vara off låång tid jämfört med innan.

På engelska forum är de inte nådiga, tydligen har girigheten tagit ett tag om bollarna på dessa killar, det är som det ska vara, alla sidor vill tjäna pengar men i början är ofta suget som störst och då kan man hitta riktigt kåta människor som ger allt för att få in en fot.

Blir det helt perverst dåligt får man sluta spela där.

Förövrogt är det en tid fylld av saker så är lite afk frän forat, beklagar om detta upprör.

/mvh

När har det strulat? Jag har använt det senaste veckorna och bara sett en gång att dom var sena med utbetalningar från ett häst lopp och en fotbollsmatch.

Calatan 2017-05-24 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 529095)
Förövrogt är det en tid fylld av saker så är lite afk frän forat, beklagar om detta upprör.

Det finns annat som är viktigare än forat. Prioritera saker!

matchingbetisover 2017-05-24 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 529102)
När har det strulat? Jag har använt det senaste veckorna och bara sett en gång att dom var sena med utbetalningar från ett häst lopp och en fotbollsmatch.

Faktiskt när det varit sommviktigast att ha sidan, var ett stort möte tror det var europe league som de gick ner 30 min.

Jag bara varnar, ha alltid betfair konto redo vid sidan av
Vi är horor after all vänsterprassla är good!

mwickholm 2017-06-29 19:27

Det här mailet kom nu på kvällen:

"Hi,

We regret to inform you that on July 6, 2017 we will no longer be able to accept customers from your location. Therefore we will be closing your account.

What does this mean?

From approximately 11am UTC on July 6, 2017 you will no longer be able to access your Smarkets account.

It is important that you stop betting and withdraw your balance before that time to avoid any unnecessary delay in receiving your funds. Before that time, you will still have access to your account.

After July 6, however, all account functionality will be disabled, at which point you will need to contact [email protected] in order to retrieve your balance.

If you do not use your Smarkets account you do not need to take any action.

Should you have any questions or require assistance, please do not hesitate to contact us at [email protected].

Kind regards,
The Smarkets team"

Det här var ju inte roligt, vad jag läst på forum ska även Belgien vara drabbat, men inte Sverige enligt supporten.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved