Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Big bet world (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/22611-big-bet-world/)

betsson99 2015-01-08 23:11

Big bet world

Hejsan,
Någon som hunnit testa dessa? (bigbetworld.com)
Ganska bra odds o stort utbud men nystartade och jag har iaf noll koll...

Mvh

sskssk 2015-01-09 04:49

Citat:

Ursprungligen postat av betsson99 (Inlägg 397172)
Hejsan,
Någon som hunnit testa dessa? (bigbetworld.com)
Ganska bra odds o stort utbud men nystartade och jag har iaf noll koll...

Mvh

Det inlägget har du sugit på :D

betsson99 2015-01-09 10:06

:lol:
Ja, ville få det perfekt!:D

Cc 2015-01-13 11:04

Klass 1 licens på Malta, kommer sannolikt från bookie-shopvärlden med tanke på att 2 av 4 språk är Serb/Croat + tyska. Ungefär som ett mindre Tipico alltså. "Ganska bra odds" är en sanning med modifikation. 1,85/1,85 på Asians och O/U är rent av uselt...

betsson99 2015-01-13 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 398263)
Klass 1 licens på Malta, kommer sannolikt från bookie-shopvärlden med tanke på att 2 av 4 språk är Serb/Croat + tyska. Ungefär som ett mindre Tipico alltså. "Ganska bra odds" är en sanning med modifikation. 1,85/1,85 på Asians och O/U är rent av uselt...

Tja, det är väl en definitions fråga vad bra odds är? :)
Jag personligen hade hellre spelat på Nordicbet om jag fått, än hos Pinnacle...
men vem av dom har bäst odds?

Mvh

sirlarsson 2015-01-13 18:35

För första gången på länge så ser jag ett märkligt uttalande av CC.

the_mirage 2015-01-13 19:16

För mig är dock definitionen bra odds synonymt med låg vigg. Men det är väl en smakfråga :)
Man vill ju kunna spela på oddsen också vilket i längden brukar bli knepigt hos bolag vars "bra odds" endast består av rena utstick.
För att återgå till topic så vet jag dock ingenting om Big Bet World hamnar i den kategorin eller inte.

Wagner 2015-01-13 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av the_mirage (Inlägg 398436)
För mig är dock definitionen bra odds synonymt med låg vigg. Men det är väl en smakfråga :)
Man vill ju kunna spela på oddsen också vilket i längden brukar bli knepigt hos bolag vars "bra odds" endast består av rena utstick.
För att återgå till topic så vet jag dock ingenting om Big Bet World hamnar i den kategorin eller inte.

För mig är det, eller var snarare, hög vigg och trippelkrav. :)

Svenska Spel talar jag givetvis om. I tidernas begynnelse var det bara 40 matcher att hålla reda på. I veckan! Fasta odds också så det gjorde inget om man söp bort helgen och nån dag till. Räckte att kunna stå upprätt till klockan 18:55 på tisdagen.

Lobo 2015-01-13 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 398413)

Inte alls.

När man snackar om bra odds är det återbetalningen som kommer på fråga.

Cc 2015-01-14 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 398413)

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 398502)
Inte alls.

När man snackar om bra odds är det återbetalningen som kommer på fråga.

Ja, jag vet inte vad som är märkligt här? Antalet utstick och/eller oddsdiffar är ju rätt få jämförelsevis numera. Eventuella "utstick" kommer ju merendels från bookies med låg vig! Har man 1,85/1,85 på Asians kan jag nästan garantera att det inte finns några utstick alls. Sedan kan man ju ha synpunkter vad som är bra eller dåligt, för mig har alltid de sämsta bookies varit de bästa. Om de hade mediokra oddssättare så ökade ju chansen att hitta värdespel. Numera när oddsen till stor del är marknadsstyrda och inte compilersatta så är det väl enbart på specialspel man kan hitta diffar mellan bolagen.

sirlarsson 2015-01-14 11:32

Konstigt att alla som har någon form av kompetens slaktar EU-bolag som nordic, betsson, unibet,bwin osv som ofta har 1,85 på båda sidor. Utstick finns i massor, det är så mycket felsatta odds att man häpnas emellanåt, enormt lätt att omsätta pengar här, synd bara att man inte fick spela högre.

Semicolon 2015-01-14 12:04

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 398602)
Konstigt att alla som har någon form av kompetens slaktar EU-bolag som nordic, betsson, unibet,bwin osv som ofta har 1,85 på båda sidor. Utstick finns i massor, det är så mycket felsatta odds att man häpnas emellanåt, enormt lätt att omsätta pengar här, synd bara att man inte fick spela högre.

Vad svamlar du om? Du kan väl inte påstå att det skulle vara en fördel å ha 1,85/1,85 mot 1,95/1,95.

Att det kan förekomma fantastiska utstick på bolag av den typen är det väl ingen tvekan om, men om man skulle behöva välja mellan och bara få spela på Nordicbet eller pinnacle så måste man ju vara lätt efterbliven för å välja NB. Är inte mindre felsatta odds på pinnens öppningslinor om du nu tror det?

sirlarsson 2015-01-14 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 398607)
Vad svamlar du om? Du kan väl inte påstå att det skulle vara en fördel å ha 1,85/1,85 mot 1,95/1,95.

Att det kan förekomma fantastiska utstick på bolag av den typen är det väl ingen tvekan om, men om man skulle behöva välja mellan och bara få spela på Nordicbet eller pinnacle så måste man ju vara lätt efterbliven för å välja NB. Är inte mindre felsatta odds på pinnens öppningslinor om du nu tror det?

Nej givetvis inte, menade mest att EU-bookies är överlägset lättare att slå overall, "bra odds" går i samma kategori som utstick för mig.

Lägre payout spelar ingen roll när oddsättarna är helt inkompetenta på många marknader.

betsson99 2015-01-14 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 398607)

Om denna förutsättning innefattar att man får igenom önskade insatser också, har Du,precis kallat mig efterbliven...:p

Mvh

kingofding 2015-01-14 14:32

Det Semicolon menar är ju såklart förutsatt att man är en vass capper själv.

Spelar man däremot enbart efter utstick och andra små marknader som bara EU erbjuder så har man självklart ingen nytta av pinnacle.