Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-01-08, 22:11   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 165
Standard

Big bet world


Hejsan,
Någon som hunnit testa dessa? (bigbetworld.com)
Ganska bra odds o stort utbud men nystartade och jag har iaf noll koll...

Mvh
betsson99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 03:49   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av betsson99 Visa inlägg
Hejsan,
Någon som hunnit testa dessa? (bigbetworld.com)
Ganska bra odds o stort utbud men nystartade och jag har iaf noll koll...

Mvh

Det inlägget har du sugit på
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Norrman90 (+1)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-09, 09:06   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 165
Standard


Ja, ville få det perfekt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+5)
betsson99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 10:04   #4
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Klass 1 licens på Malta, kommer sannolikt från bookie-shopvärlden med tanke på att 2 av 4 språk är Serb/Croat + tyska. Ungefär som ett mindre Tipico alltså. "Ganska bra odds" är en sanning med modifikation. 1,85/1,85 på Asians och O/U är rent av uselt...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 17:27   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Klass 1 licens på Malta, kommer sannolikt från bookie-shopvärlden med tanke på att 2 av 4 språk är Serb/Croat + tyska. Ungefär som ett mindre Tipico alltså. "Ganska bra odds" är en sanning med modifikation. 1,85/1,85 på Asians och O/U är rent av uselt...
Tja, det är väl en definitions fråga vad bra odds är?
Jag personligen hade hellre spelat på Nordicbet om jag fått, än hos Pinnacle...
men vem av dom har bäst odds?

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sirlarsson (+10)
betsson99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 17:35   #6
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

För första gången på länge så ser jag ett märkligt uttalande av CC.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 18:16   #7
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

För mig är dock definitionen bra odds synonymt med låg vigg. Men det är väl en smakfråga
Man vill ju kunna spela på oddsen också vilket i längden brukar bli knepigt hos bolag vars "bra odds" endast består av rena utstick.
För att återgå till topic så vet jag dock ingenting om Big Bet World hamnar i den kategorin eller inte.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 18:41   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
För mig är dock definitionen bra odds synonymt med låg vigg. Men det är väl en smakfråga
Man vill ju kunna spela på oddsen också vilket i längden brukar bli knepigt hos bolag vars "bra odds" endast består av rena utstick.
För att återgå till topic så vet jag dock ingenting om Big Bet World hamnar i den kategorin eller inte.
För mig är det, eller var snarare, hög vigg och trippelkrav.

Svenska Spel talar jag givetvis om. I tidernas begynnelse var det bara 40 matcher att hålla reda på. I veckan! Fasta odds också så det gjorde inget om man söp bort helgen och nån dag till. Räckte att kunna stå upprätt till klockan 18:55 på tisdagen.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-13, 19:30   #9
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
För första gången på länge så ser jag ett märkligt uttalande av CC.
Inte alls.

När man snackar om bra odds är det återbetalningen som kommer på fråga.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:26   #10
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
För första gången på länge så ser jag ett märkligt uttalande av CC.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Inte alls.

När man snackar om bra odds är det återbetalningen som kommer på fråga.
Ja, jag vet inte vad som är märkligt här? Antalet utstick och/eller oddsdiffar är ju rätt få jämförelsevis numera. Eventuella "utstick" kommer ju merendels från bookies med låg vig! Har man 1,85/1,85 på Asians kan jag nästan garantera att det inte finns några utstick alls. Sedan kan man ju ha synpunkter vad som är bra eller dåligt, för mig har alltid de sämsta bookies varit de bästa. Om de hade mediokra oddssättare så ökade ju chansen att hitta värdespel. Numera när oddsen till stor del är marknadsstyrda och inte compilersatta så är det väl enbart på specialspel man kan hitta diffar mellan bolagen.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 10:32   #11
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Konstigt att alla som har någon form av kompetens slaktar EU-bolag som nordic, betsson, unibet,bwin osv som ofta har 1,85 på båda sidor. Utstick finns i massor, det är så mycket felsatta odds att man häpnas emellanåt, enormt lätt att omsätta pengar här, synd bara att man inte fick spela högre.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 11:04   #12
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Konstigt att alla som har någon form av kompetens slaktar EU-bolag som nordic, betsson, unibet,bwin osv som ofta har 1,85 på båda sidor. Utstick finns i massor, det är så mycket felsatta odds att man häpnas emellanåt, enormt lätt att omsätta pengar här, synd bara att man inte fick spela högre.
Vad svamlar du om? Du kan väl inte påstå att det skulle vara en fördel å ha 1,85/1,85 mot 1,95/1,95.

Att det kan förekomma fantastiska utstick på bolag av den typen är det väl ingen tvekan om, men om man skulle behöva välja mellan och bara få spela på Nordicbet eller pinnacle så måste man ju vara lätt efterbliven för å välja NB. Är inte mindre felsatta odds på pinnens öppningslinor om du nu tror det?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 11:10   #13
 
sirlarssons avatar
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 2 930
Sharp$: 2741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Vad svamlar du om? Du kan väl inte påstå att det skulle vara en fördel å ha 1,85/1,85 mot 1,95/1,95.

Att det kan förekomma fantastiska utstick på bolag av den typen är det väl ingen tvekan om, men om man skulle behöva välja mellan och bara få spela på Nordicbet eller pinnacle så måste man ju vara lätt efterbliven för å välja NB. Är inte mindre felsatta odds på pinnens öppningslinor om du nu tror det?
Nej givetvis inte, menade mest att EU-bookies är överlägset lättare att slå overall, "bra odds" går i samma kategori som utstick för mig.

Lägre payout spelar ingen roll när oddsättarna är helt inkompetenta på många marknader.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:00   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 13
Sharp$: 165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Vad svamlar du om? Du kan väl inte påstå att det skulle vara en fördel å ha 1,85/1,85 mot 1,95/1,95.

Att det kan förekomma fantastiska utstick på bolag av den typen är det väl ingen tvekan om, men om man skulle behöva välja mellan och bara få spela på Nordicbet eller pinnacle så måste man ju vara lätt efterbliven för å välja NB. Är inte mindre felsatta odds på pinnens öppningslinor om du nu tror det?
Om denna förutsättning innefattar att man får igenom önskade insatser också, har Du,precis kallat mig efterbliven...

Mvh
betsson99 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-14, 13:32   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 301
Sharp$: 2658
Standard

Det Semicolon menar är ju såklart förutsatt att man är en vass capper själv.

Spelar man däremot enbart efter utstick och andra små marknader som bara EU erbjuder så har man självklart ingen nytta av pinnacle.
kingofding är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td