Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Racebets (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/23901-racebets/)

jocklon 2016-12-20 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av ffrusciante (Inlägg 514490)
Blev efter att ha hämtat ut 100% bonus på 1000 SEK + ett gratisspel värt 100 kr via Sharps limiterad fem timmar senare.

"Vi måste tyvärr meddela att vår Spelavdelning har begränsat möjligheten till spel till fasta odds via ditt spelkonto i enlighet med deras riskhanteringspolicy

Till följd av detta beslut har även möjligheten att framöver ta del av erbjudanden och kampanjer begränsats. Har du dock ej ännu tagit del av din Välkomstbonus kan detta eventuellt fortfarande vara möjligt, men glöm dock inte att denna bonus omsättningskrav måste uppfyllas via spel till SP-odds 1.50 eller högre"

Kan således inte placera spel för över 244 SEK och kan heller inte placera spel på fasta odds utan endast SP ( Finns det NÅN fördel med SP eller har jag förstått det rätt om man bara blir tagen i tvåan av de?). Otroligt enerverande och blir en väldig grind i hopp om att omsätta denna bonus nu.

Dålig upplevelse

EDIT: Mitt gratisspel på 100 SEK tog dom också bort

Hur mkt har du vunnit där? Känns inte som om dom borde ha rimliga skäl att limitera ngn pga att man nyttjat sin bonus.
Både jag och en polare började lira där för 2 veckor sedan som komplement till bet365 och unibet. Bägge vi har gått riktigt bra där, men har inte haft några problem att lägga relativt stora spel på den sidan till fasta odds ändå. Detta trots att vi har gjort fina uttag från sidan efter det att vi uppfyllt omsättningskraven.
Sidan är ju riktigt trevlig och erbjuder ofta fina vinnarodds. Tråkigt dock att dom inte erbjuder fasta platsodds utan att lira vinnare samtidigt.

Staketkusken 2017-02-16 13:22

Möjligt det stod någonstans i det finstilta, men känns aningen oseriöst att man måste omsätta sina så att säga "fria och insatta" pengar före uttag. Har inte tagit del av någon bonus.

http://i66.tinypic.com/anc4uw.png

Emanresu 2017-02-16 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 519862)
Möjligt det stod någonstans i det finstilta, men känns aningen oseriöst att man måste omsätta sina så att säga "fria och insatta" pengar före uttag. Har inte tagit del av någon bonus.

http://i66.tinypic.com/anc4uw.png

Det där gäller på 99% av alla seriösa bolag. Det är för att skydda sig från pengatvätt genom att folk sätter in och tar ut "vita" pengar efteråt.

Staketkusken 2017-02-16 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 519868)
Det där gäller på 99% av alla seriösa bolag. Det är för att skydda sig från pengatvätt genom att folk sätter in och tar ut "vita" pengar efteråt.

Du kan ha en poäng. Dock vill jag gnälla lite eftersom jag personligen tycker infon isf kan dyka upp när man klickar på uttagsknappen, dock köper jag att det kan stått i det finstilta.

Empab 2017-03-23 09:30

För att kunna plocka ut mina vinst pengar så behöver de att jag skickar in ett kort på ett giltigt legitimation och ett kort på en faktura där det står mitt namn. Är det legit?

Yoast 2017-03-23 09:39

Citat:

Ursprungligen postat av Empab (Inlägg 522940)
För att kunna plocka ut mina vinst pengar så behöver de att jag skickar in ett kort på ett giltigt legitimation och ett kort på en faktura där det står mitt namn. Är det legit?

Ja det är standard hos de flesta spelbolagen.

Aldrig haft några problem med uttag hos Racebets förutom att dom jan vara sega ibland.

robfri 2017-03-23 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av Empab (Inlägg 522940)

Ja, det är sen gammalt, inget konstigt.

Empab 2017-03-23 10:35

Taxk ska ni ha! ��

Galeocerdo cuvier 2017-04-07 14:39

Av någon anledning så vägrar min mobils webbläsare visa "användarvillkor" för den aktuella 1500 SEK- bonusen. Hur ser omsättningskraven ut?

Galeocerdo cuvier 2017-04-07 21:45

Alright, såg villkoren och tog bonusen. Finns det någon sida med surebets för Racebets? Hittar ingenting mellan Racebets och Smarkets manuellt.

robfri 2017-04-07 21:50

Bara att sätta sej & leta H2H hos de bolag som erbjuder trav kontra de H2H som erbjuds i respektive lopp hos Racebets.

Lobo 2017-04-07 21:52

Inom svenskt trav kan du kolla bolagen Bet365, Unibet och Betsson.

robfri 2017-04-07 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 524412)
Inom svenskt trav kan du kolla bolagen Bet365, Unibet och Betsson.

Skulle väl snarare säga Leo Vegas om man är tidigt ute.

Lobo 2017-04-07 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 524413)
Skulle väl snarare säga Leo Vegas om man är tidigt ute.

De har samma odds som Unibet.

robfri 2017-04-07 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 524414)
De har samma odds som Unibet.

Fast bättre limits, iaf för mej.

Galeocerdo cuvier 2017-04-08 00:27

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 524411)
Bara att sätta sej & leta H2H hos de bolag som erbjuder trav kontra de H2H som erbjuds i respektive lopp hos Racebets.

Ok, så man måste leta manuellt alltså? Racebets odds finns alltså inte på någon oddsjämförelsesida? De erbjuder 91 % på H2H, ruskigt uselt och hittar inte ett jävla skit manuellt.

Tror helt enkelt jag tiltar bort dessa pengar, ser det som en "läropeng" om 1500 SEK med budskapet att fortsätta hata trav för all jävla tid.

Edit; Hur spelar man plats-spel? Dvs att en häst kommer top 3 eller dylikt. Går att spela vinnare, men plats till lägre odds går ej att spela? Rutan är grå med ett odds, men går ej att klicka på?

bjarnea 2017-04-08 08:10

Har dom ingen galopp?

Morgan007 2017-04-08 08:24

Smarkets har galopp, så racebets+smarkets=garanterad vinst.

Sen är det det här med strykningar och sånt i hästsport som jag inte begriper, så lär dig reglerna först!

robfri 2017-04-08 09:03

Precis som de skriver ovan, galopp finns på Smarkets så där kan du nyttja bonusen. Mig veteligen erbjuder Racebets spel till de flesta banor.

robfri 2017-04-08 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 524420)
Ok, så man måste leta manuellt alltså? Racebets odds finns alltså inte på någon oddsjämförelsesida? De erbjuder 91 % på H2H, ruskigt uselt och hittar inte ett jävla skit manuellt.

Tror helt enkelt jag tiltar bort dessa pengar, ser det som en "läropeng" om 1500 SEK med budskapet att fortsätta hata trav för all jävla tid.

Edit; Hur spelar man plats-spel? Dvs att en häst kommer top 3 eller dylikt. Går att spela vinnare, men plats till lägre odds går ej att spela? Rutan är grå med ett odds, men går ej att klicka på?

Plats på Racebets är lite speciellt. För att kunna ta del av deras fasta platsodds måste man spela vinnare/plats på samma kupong.

Men du kan spela endast plats oxå, dock till atg odds som delas ut där, lr för att vara ärlig, ännu sämre. Ger kusen 1.87 på atg får du 1.80 på Racebets då de alltid avrundar nedåt.

matchingbetisover 2017-04-08 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 524426)
Plats på Racebets är lite speciellt. För att kunna ta del av deras fasta platsodds måste man spela vinnare/plats på samma kupong.

Men du kan spela endast plats oxå, dock till atg odds som delas ut där, lr för att vara ärlig, ännu sämre. Ger kusen 1.87 på atg får du 1.80 på Racebets då de alltid avrundar nedåt.

Hästsporten har ju den fördelen att man oft a hittar de oddsen vi letar efter, en häst med över 100 går ofta att hitta.
Så när bonusen väl är omsatt är det bara fortsätta dra hem deg.:popcorn:

robfri 2017-04-08 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 524517)
Hästsporten har ju den fördelen att man oft a hittar de oddsen vi letar efter, en häst med över 100 går ofta att hitta.
Så när bonusen väl är omsatt är det bara fortsätta dra hem deg.:popcorn:

Att du var hästintresserad visste jag inte, men kul att se dig i tråden även om du som vanligt gör noll nytta för övriga medlemmar :hattenav:

matchingbetisover 2017-04-08 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 524519)
Att du var hästintresserad visste jag inte, men kul att se dig i tråden även om du som vanligt gör noll nytta för övriga medlemmar :hattenav:

Intresserad och intresserad. Där det finns pengar finns det intresse

Och du är ju en vandrande liten pengamaskin, klart man stalkar dig

robfri 2017-04-08 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 524520)
Intresserad och intresserad. Där det finns pengar finns det intresse

Och du är ju en vandrande liten pengamaskin, klart man stalkar dig

Fast, du verkar ju uppenbarligen behöva hjälp med det mesta inom spelbranschen. Utan att vara elak.

Men det finns säkerligen ngn form av personal även för personer som dig. Vårdsverige behöver oxå slantar :cheers:

matchingbetisover 2017-04-08 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 524521)
Fast, du verkar ju uppenbarligen behöva hjälp med det mesta inom spelbranschen. Utan att vara elak.

Men det finns säkerligen ngn form av personal även för personer som dig. Vårdsverige behöver oxå slantar :cheers:

Den bjuder jag på.:cheers:

Har ju gått och blivit ödmjuk

donnie79 2017-05-01 11:07

Hur gör man med bonus om man är exkluderad från att spela på fasta odds? Av någon anledning har jag blivit det och kan endast spela på SP-odds.

Vad kan jag göra nu?

Strangelovee 2017-05-01 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av donnie79 (Inlägg 526692)
Hur gör man med bonus om man är exkluderad från att spela på fasta odds? Av någon anledning har jag blivit det och kan endast spela på SP-odds.

Vad kan jag göra nu?

Detsamma hände mig efter ett lopp.
Sa att jag inte va intresserad av deras bonus längre då, och tog ut pengarna

Thuernman 2017-05-02 22:59

Jag testade Racebets idag, signade upp för bonusen och lade ett (1) stycken bet.

http://i.imgur.com/RwE0Tk2.png

http://i.imgur.com/vDyLhE4.png

bjarnea 2017-05-02 23:10

Vad lade du för bet?

admin 2017-05-03 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Thuernman (Inlägg 526843)
Jag testade Racebets idag, signade upp för bonusen och lade ett (1) stycken bet.

Till er som blivit limiterade:
Skicka PM till admin så skickar vi det vidare till Racebets och ser vad vi kan göra.

Thuernman 2017-05-03 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnea (Inlägg 526844)
Vad lade du för bet?

Jag satte 200 kr på en hamburgare som sprang på Yarmouth med oddset 7.6, SMarkets låg på 7.6, tror Betfair låg på 8.0.

Kan ju tillägga att jag inte har något intresse av hästsport utan enbart bonushorar, så jag har inga problem med deras beslut, tyckte bara det var roligt med textraden om att de är generösare med limiteringar nu. Blev man limmad innan första bettet förut?

Eller, jag antar att man kan tolka "blivit mycket generösare med sin limitering" på båda sätten... =)

Skönt att jag inte vann, jag tog ut resterande pengarna och struntade i bonusen.

admin 2017-05-03 13:36

Jag har varit i kontakt med Racebets nu, de meddelar att limiteringar förekommer i undantagsfall men att på UK-marknaden är dock limiteringar mer vanligt förekommande. De har även gett dig en goodwill bonus på 500kr då de håller med om att det skett ett misstag här.

Thuernman 2017-05-03 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av admin (Inlägg 526865)
Jag har varit i kontakt med Racebets nu, de meddelar att limiteringar förekommer i undantagsfall men att på UK-marknaden är dock limiteringar mer vanligt förekommande. De har även gett dig en goodwill bonus på 500kr då de håller med om att det skett ett misstag här.

Bonusen mottagen (och jag kan spela på fixed odds igen). Man tackar, admin. Jag fiskade inte efter ersättning eller något, utan var väl medveten om spelets regler, särskilt när man spelar på mjuka odds.

Sharps betyg i min interna och just påhittade databas har uppgraderats från A till A+.

Racebets betyg har uppgraderats från fiskmås till gråsparv.