Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Xtip - Cashpoint-klon med 100% bonus (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/28306-xtip-cashpoint-klon-med-100-bonus/)

Morgan007 2017-03-12 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av mwickholm (Inlägg 522156)
Hur är det med detta bolag angående skatt? Då menar jag inte vinstskatt utan direkt spelskatt som de har i Tyskland. Min enda erfarenhet av tyska bolag är Bet3000 och där gick en del av insatsen direkt till spelskatt.

Jag märkte inte av något sådant, funkade som vanligt Maltabolag.

bandyfan 2017-03-12 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Morgan007 (Inlägg 522145)
Fungerade som sagt för mig utan problem. Cashpoint är en rimligt seriös aktör som har licens för att erbjuda spel i Tyskladnd och ägs av ett av Tysklands största spelbolag. Sen kan man såklart göra fel med bonusen och råka illa ut ändå, men det kan man hos Unibet och Betsson också.

Den här mannen, som äger bolaget, ser väl seriös ut? :)

http://www.gauselmann.de/Bilder/02-%...140_0_FREE.jpg

Det är precis så där jag förställer mig att Wagner ser ut. :p

testartestar 2017-03-12 20:58

Citat:

Ursprungligen postat av Wiggy66 (Inlägg 522151)
Haha, eller inte :)

Men tack jag vet vad du menar och fel är jag förhoppningsvis alldeles för rutinerad för att göra. Lägger man enbart 1 spel åt gången till rätt min odds och ser till att inga exkluderade marknader är med så går det bra.

Det enda med Xtip är att du måste i princip förlora ditt första spel om du inte lägger hela beloppet i ett och nu väljer att bara lägga ett 100Euro spel vill säga eftersom du då enbart fyller på kontot med riktiga pengar.

Det är väl bara att lägga ett 100euro spel som är 2+ dagar fram i tiden och räkna att man hinner omsätta allt.

Wiggy66 2017-03-13 00:46

Du menar lägga ett för dom 100 på kontot med riktiga pengar som spelas lite längre farm och sen direkt börja spela för bonus pengarna och antingen förlora dom eller omsätta dom innan spelet med dom riktiga pengarna har fastställts...jo det kan man alltid göra men varför göra så, det är rätt så genomskinligt om du frågar mig. Man kan ju alltid tänka att det spelar väl ingen roll jag får väl spela på vilka lag jag vill om inget annat står, men man gör normalt inte så, då spelar man på den matchen som ligger närmast i tiden om man ändå vet om att man tänker spela på dessa matcher och sen lägger man spelen en efter en på dom matcher man tänkt sig spela. Jag utmanar inte spelbolagen på det sättet utan gör det jag kan för att se så "mainstream" ut jag kan.

Lägga 200 Euro i ett första spel är nog bättre och inget konstigt med det, men vinner du detta spelet så antar jag det delas ut hälften till riktiga och hälften till bonus kontot och då är det inget bra iaf eftersom du måste förlora allt på riktiga pengar kontot innan du börjar spela för det på bonus kontot.

Rätta mig om jag är ute och cyklar.

testartestar 2017-03-13 05:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wiggy66 (Inlägg 522167)
Du menar lägga ett för dom 100 på kontot med riktiga pengar som spelas lite längre farm och sen direkt börja spela för bonus pengarna och antingen förlora dom eller omsätta dom innan spelet med dom riktiga pengarna har fastställts...jo det kan man alltid göra men varför göra så, det är rätt så genomskinligt om du frågar mig. Man kan ju alltid tänka att det spelar väl ingen roll jag får väl spela på vilka lag jag vill om inget annat står, men man gör normalt inte så, då spelar man på den matchen som ligger närmast i tiden om man ändå vet om att man tänker spela på dessa matcher och sen lägger man spelen en efter en på dom matcher man tänkt sig spela. Jag utmanar inte spelbolagen på det sättet utan gör det jag kan för att se så "mainstream" ut jag kan.

Lägga 200 Euro i ett första spel är nog bättre och inget konstigt med det, men vinner du detta spelet så antar jag det delas ut hälften till riktiga och hälften till bonus kontot och då är det inget bra iaf eftersom du måste förlora allt på riktiga pengar kontot innan du börjar spela för det på bonus kontot.

Rätta mig om jag är ute och cyklar.

Det är inget misstänksamt gällande det, jag körde på en Curacao sida igår ett spel på en match 20.45 som spelas idag för mina första 1000kr, sen la jag på en match som började 18.00, vann den, sen en match som började 20.45 och förlorade den, huvudsaken var att jag hade räknat att jag hade hunnit omsätta den på tredje matchen om det skulle behövas.

The deposited amount and bonus amount need to be used with stakes twice on sports bets.
Så står det i termsen, så jag tror inte att det är så iaf.. det är lite öppet för tolkningar men dom flesta sidor skriver så och då räcker det att endast omsätta pengar, spelar ingen roll om det är bonuspengar eller inte. Leovegas står det klart och tydligt att man måste omsätta bonuspengar. Löjligt i vilket fall. Iofs är omsättningskraven väldigt låga så det kan ju vara så iaf.

griffith2 2017-03-24 08:28

Från .9:
If you place a bet with a stake of €150, only 100€ of this is taken into account with regard to bet requirements for the bonus.

Så om man på första bettet satsar 2000:- och vinner 6000:- (minst odds 3 ggr) så behöver man omsätta 1000:- till på bonussaldot och 1000:- på realmoney. Men om jag tolkar det rätt så kan man inte satsa 6000:- sen och det räknas mot omsättningskravet för bonussaldot?

Så att bonustrada kan bli väldigt dyrt! Borde man helt enkelt spela som vanligt?

Från .12:
Once the bonus period has expired, the bonus money shall also expire along with all winnings achieved

Visst kan man ta ut saldot man har på realmoney när som helst? Det står egentligen ingenstans om man kan detta?

BroderH 2017-05-01 17:49

Kollad på Xtip nu. Enligt punkt 13 under bonusvillkoren står det:

The bonus is valid for the following countries: Austria, Germany, Switzerland. Eligbility is determined byt the customer's place of residence.

Är det ett nytt villkor eller hur har ni annars kunnat ta bonusen?

Morgan007 2017-05-01 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 526797)
Kollad på Xtip nu. Enligt punkt 13 under bonusvillkoren står det:

The bonus is valid for the following countries: Austria, Germany, Switzerland. Eligbility is determined byt the customer's place of residence.

Är det ett nytt villkor eller hur har ni annars kunnat ta bonusen?

Det villkor fanns inte när jag tog bonusen.

levman 2017-05-21 16:32

sorry dubbelpost



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved