Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-02-23, 20:10   #1
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Xtip - Cashpoint-klon med 100% bonus


Cashpoint har en systersida som heter Xtip med en rimligt bra bonus:

100% upp till 100 EUR. Lägsta odds per spel är 3.0 (!)

https://www.xtip.de/en/info/site/willkommensbonusinfo

Oklart om man kan ta bonusen om man tagit Cashpoints. Jag har inte något konto på Cashpoint utan bara på Xtip. Har utan problem gjort två uttag (totalt c:a 500 EUR).

Eftersom Cashpoint/Xtip är tyska är Bundesliga ett bra ställe att leta bra odds på!
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-23, 20:49   #2
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 403
Standard

Hur lyckades du sätta in pengar på stället? Jag har provat både med Paypal och Mastercard utan att lyckas. De har hänvisat nånting om att det inte är godkänt från mitt land.

Senast redigerad av ostromblad den 2017-02-23 klockan 21:04.
ostromblad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 05:52   #3
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ostromblad Visa inlägg
Hur lyckades du sätta in pengar på stället? Jag har provat både med Paypal och Mastercard utan att lyckas. De har hänvisat nånting om att det inte är godkänt från mitt land.
Mastercard gick bra för mig, uttag till samma kort.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 16:36   #4
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 62
Standard

Jag läste bonusvillkoren men tyckte det var lite oklart angående punkt 1 och 3. Någon som vet hur det ska tolkas?

1. The deposited amount and bonus amount need to be used with stakes twice on sports bets. Only bets with minimum odds of 3.00 are permitted.

3. Multiple bet stakes using bonus money on the same event are not permitted. Infringements may result in denial of the bonus entitlement.

Punkt 1 antar jag att de menar att insättning + bonus ska omsättas två gånger men vill ändå kolla med någon som vet för att vara säker. Sen punkt 3 fattar jag inte...
felix1005 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 17:45   #5
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 24
Sharp$: 403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Mastercard gick bra för mig, uttag till samma kort.
Löst sig med Skrill, tack ändå
ostromblad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 17:57   #6
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av felix1005 Visa inlägg
Jag läste bonusvillkoren men tyckte det var lite oklart angående punkt 1 och 3. Någon som vet hur det ska tolkas?

1. The deposited amount and bonus amount need to be used with stakes twice on sports bets. Only bets with minimum odds of 3.00 are permitted.

3. Multiple bet stakes using bonus money on the same event are not permitted. Infringements may result in denial of the bonus entitlement.

Punkt 1 antar jag att de menar att insättning + bonus ska omsättas två gånger men vill ändå kolla med någon som vet för att vara säker. Sen punkt 3 fattar jag inte...
Du har rätt om punkt 1. Punkt 3 avser att du inte får spela på både 1 och sedan X på en fotbollsmatch, eller både X och 0-0, då kan du förlora bonusen och vinster från den.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 18:05   #7
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 5
Sharp$: 62
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Du har rätt om punkt 1. Punkt 3 avser att du inte får spela på både 1 och sedan X på en fotbollsmatch, eller både X och 0-0, då kan du förlora bonusen och vinster från den.
Tack då förstår jag! Jag var först osäker på om det var det som menades då punkt 2 verkar ha exakt samma innebörd. (2. If two or more bets are placed on different outcomes for the same betting event, the bonus shall become void.)
felix1005 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-24, 20:21   #8
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av felix1005 Visa inlägg
Tack då förstår jag! Jag var först osäker på om det var det som menades då punkt 2 verkar ha exakt samma innebörd. (2. If two or more bets are placed on different outcomes for the same betting event, the bonus shall become void.)
Nu gissar jag men då handlar 2 om att man inte får gardera sig, och 3 om att man inte får spela tex både X och 0-0, dvs flera olika spel på samma match, även fast de inte har är en gardering. Du får inte heller lägga två spel på x på samma match.

Min uppfattning är att Cashpoint är en seriös aktör, så inte större risk få problem där än hos Betsson eller Unibet.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-02-25, 12:22   #9
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Det är helt olika villkor om man läser mobilsidan. Där är det 3x ins+bonus samt minst 2vägskombos
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-09, 21:58   #10
 
Reg.datum: mar 2017
Inlägg: 37
Sharp$: 330
Standard

Jag blev orolig när jag läste punkt 10.

10. Bonus winnings will be credited to the bonus account and not part of the real money balance.

Är det någon som har vunnit på Xtip och fått ut (alla) pengar när omsättningskravet är uppnått?
fredrik010 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-10, 15:16   #11
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fredrik010 Visa inlägg
Jag blev orolig när jag läste punkt 10.

10. Bonus winnings will be credited to the bonus account and not part of the real money balance.

Är det någon som har vunnit på Xtip och fått ut (alla) pengar när omsättningskravet är uppnått?
Ja, jag.

Till dess att omsättningskravet är uppfyllt är dina pengar uppdelade mellan bonuspengar och riktiga, men så fort du uppfyllt kraven blir alla pengar riktiga.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 17:20   #12
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Så inge problem med dessa enligt dig ?

Hur länge har dom funnit vet du/ni det ?

Jag gjorde Cashpoints för länge länge sedan. någon som har konto där som även gjort dessa ?
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 17:35   #13
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Fungerade som sagt för mig utan problem. Cashpoint är en rimligt seriös aktör som har licens för att erbjuda spel i Tyskladnd och ägs av ett av Tysklands största spelbolag. Sen kan man såklart göra fel med bonusen och råka illa ut ändå, men det kan man hos Unibet och Betsson också.

Den här mannen, som äger bolaget, ser väl seriös ut?

Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 18:04   #14
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 21
Sharp$: 69
Standard

Haha, eller inte

Men tack jag vet vad du menar och fel är jag förhoppningsvis alldeles för rutinerad för att göra. Lägger man enbart 1 spel åt gången till rätt min odds och ser till att inga exkluderade marknader är med så går det bra.

Det enda med Xtip är att du måste i princip förlora ditt första spel om du inte lägger hela beloppet i ett och nu väljer att bara lägga ett 100Euro spel vill säga eftersom du då enbart fyller på kontot med riktiga pengar.
Wiggy66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-03-12, 18:50   #15
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Hur är det med detta bolag angående skatt? Då menar jag inte vinstskatt utan direkt spelskatt som de har i Tyskland. Min enda erfarenhet av tyska bolag är Bet3000 och där gick en del av insatsen direkt till spelskatt.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td