Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3390-spela-pa-betfair-med-sharps-diskussionstraden/)

fondell 2011-03-15 14:23

Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..

Wagner 2011-03-15 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 113244)
Jag spelade inte ens på betfair under deras strul-period, och jag fick detta mailet också. Tror nog de skickar ut det till alla..

Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html

Erikmjan 2011-03-15 15:24

har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".

Viggeborn 2011-03-15 18:22

Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?

kingscania 2011-03-15 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av Viggeborn (Inlägg 113323)
Också nyfiken på exakt vad detta erbjudande egentligen betyder. Någon som har koll?

"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....

Viggeborn 2011-03-15 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 113325)
"Egentligen betyder" ? Det betyder precis det som står i mailet....

Upplys mig då som nästan aldrig spelat på Betfair hur stor procent de tar. 5%?

mars 2011-03-15 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Erikmjan (Inlägg 113257)
har också fått denna info från betfair. bara så jag inte missuppfattar, när de säger kommision vad menar de egentligen? är det bara avgiften de tar vid "bokning" eller får man pengarna tillbaks även vid vanligt "spela".

Kommisionen är den avgiften som betfair tar om du vinner ett bet oavsett om du bokat eller inte. Dvs vad erbjudandet innebär är att oddsen som står på betfair motsvarar riktiga netto-odds.. normalt får man annars dra av 5% från oddset från betfair (som oddsfunktionen i spreadsheetet). Borde kunna bli fina odds på dessa marknader med andra ord.

fondell 2011-03-15 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 113253)
Det gör dom inte.

Har visserligen inte spelat där på 4-5 år men logga åtminstone in för några veckor sen för att slippa böta. https://www.sharps.se/forums/106340-post115.html

Får man böta om man inte använder sidan, hur stänger man av kontot??

Wagner 2011-03-15 20:37

Du kan inte bli skyldig. Fast sätter du in pengar igen vet jag inte hur det funkar. Dom det berör får läsa in sig på det. :)

Snittgurkan 2011-03-15 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 113239)
Tyvärr så kommer din bojkott att kosta dig pengar eftersom betfair är en riktig "måste ha" bookie :(

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfair har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen??
Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.

mars 2011-03-15 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 113370)
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar att det kostar mig pengar.

Det kommer att kosta mig ännu mer tror jag, om jag spelar hos dem.

Man kan hitta bättre odds än vad dem erbjuder.

Om dem har bättre odds, så äter ju kommisionen upp en del av vinsten.

Och inte hittar man något, om vilken taktik man ska använda när man spelar och bokar på deras hjälpsidor.

Ringer man och frågar så vet dem det knappt det själva. Dem föreslog att man ska boka X;et, och sedan bla bla bla.....

Det är ju en förlegad taktik att boka X:et, enligt några här på Sharps.

Vem ska man lita på? Inte är det Betfai,r har jag kommit framtill. Så snåla och gnidna som dem är och inte vill låta en göra om registreringen så man kan får ut sin bonus.
Och vad är orsaken till att man inte ska använda Moneybookers för att ta del av bonusen. Bara det får en till att missakta Betfair. Nä, för f*n man är så less på det bolaget.

Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.

Snittgurkan 2011-03-15 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 113375)
Men vilket bolag tar på sig som uppgift att hjälpa sina spelare med taktiker hur de ska vinna? Det går ju liksom inte runt om dem hade gjort det eftersom alla hade spelat likadant om det fanns en viss taktik som garanterat genererade gratis pengar.

Sen får man naturligtvis jämföra oddsen med kommisionen avdragen. Faktum kvarstår, om man vill dra in lite högre summor så finns det inte mycket att välja på. Jag förstår att du personligen haft några knepiga erfarenheter men när du försöker kritsera dem på allmän nivå håller det faktiskt inte.

Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.

mars 2011-03-16 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av Snittgurkan (Inlägg 113400)
Är det rätt att rycka en fråga ur sitt sammanhang utan att läsa det första inlägget som jag la in kl. 15.10, och fortsätta diskussionen därifrån, utan att ta hänsyn till vad som hänt innan. Hade kanske varit bättre om du mailat mig istället för att försöka göra mig till åtlöje genom detta förfarande.

Jag mejlade dig för drygt en månad sedan om ärendet angående bonusen, vad hände sedan?

Du sa att du skulle försöka fixa det på något sätt.

Tog du upp det med någon ansvarig på Betfair? Du har i alla fall inte nämnt ett ord om det.

Jag har inte nämnt något om gratispengar. Är det bonusen du menar är gratispengar kanske?? Och tycker du det är rättvist att vissa undanhålls viss information, som gör att man går miste om dessa gratis-pengar? Jag tror inte det. Men jag själv har försökt hjälpa andra nya medlemmar här på forumet, och får skit för det. Är det rättvist?

Nä, jag orkar inte bry längre, har hållit på för länge med detta nu. Så jag får väl "skita" i den här bonusen.

Men så länge Betfair tror att dem ska kunna köpa min lojalitet genom att avstå kommission till 100% procent och än det ena med det andra, vilket är ett piss i havet för dem, och som dem tycker att dem har råd med, så kommer jag inte att ge mig i den frågan.

Men att dem inte ger mig den bonus, jag ursprungligen hade rätt till, genom att jag klicka på Sharps länk för registreringen, tycker jag är väldigt konstigt och kommer därför heller aldrig att bli nöjaktig.

För övrigt så tycker jag att många är snåla med att ge dig Sharp$. Du är värd mer. Så du får en drös med sådana av mig för jag tycker du gör ett hyggligt jobb med sidan i alla fall.

Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen :innocent:

Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh

Snittgurkan 2011-03-16 00:47

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 113402)
Heh var inte meningen att göra dig till åtlöje om du nu kände det men i så fall tycker jag du överreagerat aningen :innocent:

Spoiler:
Gratispengarna gällde angående att betfair skulle dela ut vinnande taktiker för spela/boka som jag skrev om i meningen innan, inte alls om bonusen så kanske där det blev ett missförstånd.

Har kontaktat betfair angående ditt ärende, dessvärre är det inte utrett ännu tillsammans med ett par andra saker då min kontaktperson är ute och reser mycket på events och på sistone har det varit lite väl illa från deras sida så har tyvärr inget besked att ge dig ännu :s Den typen av ärenden brukar han bara kunna fixa när han är på sitt vanliga kontor nämligen.

Håller verkligen med om att det blev skit me din signupbonus, hade ju missat att den koden vi hade back then inte tog emot MB (ingen logik i det tycker jag precis som du) så du hamna i kläm när din första insättning gjorde med MB. Men jag tycker ändå inte man kan såga hela betfair på grund av det - det stog ju dessutom i avtalet, hade varit desto allvarligare annars tycker jag. Det är såklart fritt fram för dig att såga dem men du får räkna med att dina inlägg bemöts då 99% av inte råkat ut för liknande problem och jag tycker inte att man kan kalla betfair för oseriösa utifrån bara denna händelse.

mvh



Ju längre tid det tar, innan det blir uppklarat, desto fler sådana här skyltar :holms: som det står Betfair på, samlar dem på sig från mig. :evilgrin39:

Hottamale1 2011-03-22 06:00

Har en fråga ang. ett spel... NHL 2010/11 - Western Conf vinnare

Spontant så betyder detta för mig vem som vinner grundserien i western, men sedan blev jag orolig för att det även inkluderar slutspelet, kan någon berätta vilket som gäller?

I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO.

Jag mailade även kundtjänst men fick ett helt meningslöst svar där dom bara citerade meningen ur reglerna som jag skrev ovan.

Piturek 2011-03-22 07:45

Citat:

Ursprungligen postat av Hottamale1 (Inlägg 114448)

I reglerna står det: "Who will win the Western Conference? This market will be settled as the team that wins the Conference Finals Series." Vilket inte heller är glasklart IMO.

Ganska glasklart kan jag tycka. Conference Finals är detsamma som semifinal i Stanley Cup.

Hottamale1 2011-03-22 07:56

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 114452)
Ganska glasklart kan jag tycka. Conference Finals är detsamma som semifinal i Stanley Cup.

Skulle jag gissat utifrån reglerna så skulle jag ha trott det också, även om jag inte har hört termen innan.

Däremot så tycker jag att vinnaren av Western Conference koras efter grundserien, men men.. Tack för hjälpen iaf!

MrHansson 2011-05-25 13:26

jag må vara en fullkomlig idiot rent ut sagt vad det gäller detta, men jag vill gärna försöka sätta mig in i trading på betfair gärna i tennis, vad är det för typ av matcher man ska trada, och när ska gröna ut? när oddset har droppat eller höjts på den spelare man har spelat på? och jag kanske är helt ute och cyklar nu, men när man bokar så spelar man INTE på det man har bokat? ska man försöka få så bra odds så möjligt, jag har ingen koll alls så är nöjd med alla svar som kan hjälpa mig en aning! :p

Piturek 2011-05-25 13:41

haha. Jag är ett lika stort frågetecken som MrHansson.
Finns det, eller kan någon ordna en Betfair-trading-for-dummies?

MrHansson 2011-05-25 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 124482)
haha. Jag är ett lika stort frågetecken som MrHansson.
Finns det, eller kan någon ordna en Betfair-trading-for-dummies?

ja tack gärna!! :cheers:

dillehal 2011-05-25 13:52

http://tennis-trading-league.com/

googla jao

Sonny 2011-05-25 16:21

Är det någon här på forumet som varit med om att få sitt konto avstängt på Betfair?

Använder Geeks Toy och när man spelar med den mjukvaran kan man komma runt insatskravet på 30 kr, vilket jag faktiskt inte tänkt speciellt mycket på. Satsar ju ändå minst 30 kr när jag lägger ett spel. Däremot händer det ju ofta när jag ska hedga att jag först lägger ett boka-bet i samma belopp som mitt back-bet. I och med detta har jag skapat mig ett riskfritt spel. När jag sen grönar ut kan beloppet då ibland bli mindre än 30 kr.

Är det tillåtet att gröna ut på det här sättet på BF? Om det inte är tillåtet, hur allvarligt tror ni de ser på det? Jag vill ju inte att mitt konto ska bli avstängt. Samtidigt betalar jag ganska mycket kommission till dem så man tycker ju att de inte borde suspendera kunder för skitsaker.

Givetvis skulle jag kunna fråga supporten på BF, men är rädd för att de ska granska mitt konto om jag gör detta.

RobinD 2011-05-25 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av Sonny (Inlägg 124518)
Är det någon här på forumet som varit med om att få sitt konto avstängt på Betfair?

Använder Geeks Toy och när man spelar med den mjukvaran kan man komma runt insatskravet på 30 kr, vilket jag faktiskt inte tänkt speciellt mycket på. Satsar ju ändå minst 30 kr när jag lägger ett spel. Däremot händer det ju ofta när jag ska hedga att jag först lägger ett boka-bet i samma belopp som mitt back-bet. I och med detta har jag skapat mig ett riskfritt spel. När jag sen grönar ut kan beloppet då ibland bli mindre än 30 kr.

Är det tillåtet att gröna ut på det här sättet på BF? Om det inte är tillåtet, hur allvarligt tror ni de ser på det? Jag vill ju inte att mitt konto ska bli avstängt. Samtidigt betalar jag ganska mycket kommission till dem så man tycker ju att de inte borde suspendera kunder för skitsaker.

Givetvis skulle jag kunna fråga supporten på BF, men är rädd för att de ska granska mitt konto om jag gör detta.

Om jag har förstått saken rätt löper du ingen risk genom att placera mindre bets via mjukvaran, det är nog bara en summa som är förutbestämd på hemsidan.

Någon får gärna bekräfta om detta stämmer eller om det är på tok felaktigt.

Sonny 2011-05-25 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 124520)
Om jag har förstått saken rätt löper du ingen risk genom att placera mindre bets via mjukvaran, det är nog bara en summa som är förutbestämd på hemsidan.

Någon får gärna bekräfta om detta stämmer eller om det är på tok felaktigt.

Jaha okej, tack för hjälpen och hoppas att du har rätt. Man vill ju kunna trycka på "hedge-knappen" på Geeks Toy utan att behöva bekymra sig över ifall man satsar minst 30 kr eller inte.

MrHansson 2011-05-25 20:17

hade varit fint med ett litet exempel från någon insatt i tennis tradingen hur man ska spela, eller ja ett exempel på ett bra spel med vinst och ett spel som går aningen sämre, har försökt läsa mig till detta hela dagen men har inte lyckats! :(

AndreasB1897 2011-05-25 20:49

Jag är förmodligen också totalt pantad, men fattar inte mer än vad MrHansson gör..

jaroiten 2011-05-25 21:03

Ett bra spel på Tennis:

Satsa 1000kr på Nadal till 2.20 i odds.
Boka 1050kr på Nadal till 2.00 i odds.

Vinner Nadal så vinner du 2200 kr (på din satsning på honom) och förlorar 2100 kr (på din bokning av honom.) Förlorar Nadal så förlorar du 1000kr på din satsning och vinner 1050 på din bokning.

Netto:
Om Nadal vinner: +100kr
Om Nadal förlorar: +50kr

MrHansson 2011-05-25 21:38

:innocent:
Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 124566)
Ett bra spel på Tennis:

Satsa 1000kr på Nadal till 2.20 i odds.
Boka 1050kr på Nadal till 2.00 i odds.

Vinner Nadal så vinner du 2200 kr (på din satsning på honom) och förlorar 2100 kr (på din bokning av honom.) Förlorar Nadal så förlorar du 1000kr på din satsning och vinner 1050 på din bokning.

Netto:
Om Nadal vinner: +100kr
Om Nadal förlorar: +50kr

tack. förstår en aning bättre om det nu är möjligt, :) men om nadal vinner är det inte +150? :) men säg att man lirar på odds som är under 2, då är det så att man tippar att nadal ska vinna till säg 1,60 ska man då försöka att boka nadal (d.v.s spela på motståndaren) till säg 2,50,

säg att man tippar nadal 1000 kr till 1,60, 1,60 x 1000 = 1600 alltså plus 600 kr

sen bokar man även nadal 600 på 2,50, 2,50 x 600 = 1500 alltså plus 900 kr

så meningen med det hela är att man tippar t.ex. nadal för att man senare under matchen ska kunna bli erbjuden ett bättre odds på den andra spelaren och alltså ha en vinst på båda sidorna oavsett hur det går, (och när man spelar på den andra spelaren så bokar man nadal?) fast de gäller att man blir erbjuden rätt odds?

Känns lite som :holms: nu men vafan, är en riktig rookie på det här asså, gärna lite feedback på detta jag har skrivit hade varit snällt :innocent: :cheers:

jaroiten 2011-05-25 21:58

Det stämmer, +150. :)

patte 2019-10-21 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av admin (Inlägg 52842)
Betfair är världens största spelbörs. Just att betfair är en spelbörs istället för en vanlig bookmaker gör att oddsen i genomsnitt är 15% högre än hos andra sidor. Att det är en spelbörs kanske låter komplicerat men för genomsnittsspelaren som är van vid att spela på vanliga bookmakers är det egentligen ingen skillnad förutom att man får högre odds och därmed får större vinster vilket definitivt kan göra stor skillnad i längden.

Därför rekommenderar vi betfair
+ 15% Högre odds - 15% större vinster
+ Säkra dina spel med Bokning - minimera förluster
+ Gigantiskt utbud av marknader
+ Live-betting på nästan allt
+ Rörliga odds, sätt egna oddskrav
+ Licens i EU - ingen skatt på vinster
+ Insättning/Uttag till svenska bankkonton
+ Klicka på bannern nedan och använd våran bonuskod när du gör din första insättning för 0 kr i bonus.
+ Via denna länk med bonuskoden får du dessutom 40% rakeback om du spelar poker hos betfair!
Denna rakeback hade du inte fått i vanliga fall om du registrerat ett konto utan att använda vår banner.

http://ads.betfair.com/renderImage.a...15972&bid=2152http://www.spreadsheet.se/images/betfair_banner.jpg
Använd bonuskod SHARPS när du gör din första insättning för 0 kr i bonus!
Koden fylls i automatiskt med bannern.

Du kan hämta ditt gratisspel på 0SEK genom att registrera dig hos Betfair med koden SHARPS.
Gör en insättning med med valfri metod förutom moneybookers (minst 0SEK) och spela (matchat) sedan för minst 0SEK.
Ditt konto kommer att krediteras 0SEK inom 24 timmar.



Så här fungerar det
Om man däremot vill utnyttja det faktum att betfair är en spelbörs till fullo så bör man först förstå hur en spelbörs samt bookmaker fungerar. På en spelbörs styr alla spelare själva oddsen på så sätt att spelarna erbjuder varandra odds. Det kanske låter invecklat men med betfairs teknologi blir det enkelt och automatiserat.

Om vi tar exemplet nedan och vill spela på Valencia i matchen mot Valladolid så ser vi att vi direkt kan lägga ett spel med oddset 1.38. Men om vi t.ex. kräver ett högre odds, säg 1.40 så kan vi justera vårat odds till detta genom att först klicka på 1.38 och sedan när vi skriver in summan vi vill satsa ändra oddset till 1.4 istället. Vår summa kommer då att läggas till hos 1.4 på den rosa sidan Boka i bilden. Vårat spel kommer att ligga där omatchat fram tills dess att någon är beredd att erbjuda 1.4 i odds eller vi själva väljer att ta bort spelet eller sänka våra oddskrav.

http://www.spreadsheet.se/images/betfair_bet.jpg

Vad menas då med Boka? Boka är kort sagt att spela på motsatsen. Om vi i detta fallet väljer att Boka Valencia genom att trycka på den rosa rutan med 1.39 så satsar vi istället på att Valencia inte vinner matchen - vi spelar alltså på X2. Föjande dyker upp till höger när vi klickar på ett odds:

http://www.spreadsheet.se/images/betfair_lay.jpg

När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 3.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.

Hur kan man då utnyttja detta?
Ja förutom att vi alltid kan spela på 1X, X2 och 12 så är detta utmärkt på så sätt att vi kan följa oddsutvecklingen och säkra upp matcher. Om vi t.ex. satsar 100 kr på Valencia och får oddset 1.4 och matchen sen startar och i andra halvlek leder Valencia med 1-0 så kommer ju oddset på Valencia ha sjunkit drastiskt och ligger antagligen på under 1.1 vid det här laget. Det kostar oss alltså bara 10 kr att säkra vår insats på 100 kr. Satsar vi dessutom några kronor mer så kommer vi att gå med vinst oavsett hur matchen slutar. På så sätt slipper vi alltså att gå med förlust vid ett sent kvitteringsmål. Vi säkrar upp (dvs bokar matchen så att vi vinner 120 om valencia inte vinner) med 12 kr och vi kommer då ha följande utångar:

Valencia vinner matchen: Vi vinner 100 * 1.4(Ursprungsbettet) - 12(Bokningen) = 40 - 12 = +28 kr
Valencia vinner inte: Vi vinner 120(Bokningen) - 100(Ursprungsbettet) = +20kr

Detta är framförallt fördelaktigt i jämna matcher med få måls ledning i sluthalvan av matchen. Så här kan man spela på samtliga marknader Betfair erbjuder, det vill säga även Över/Under mål, målskyttar osv. Vi kan alltså säkra våra Spel före matchen är slut!

En vanlig bookmaker gör sin vinst på spelarnas förluster och förlorar när spelarna vinner. På Betfair är det ju spelarna som både vinner och förlorar - hur tjänar då Betfair något på detta? Betfair tar 5% av dina nettovinster på en marknad, om vi tar exemplet ovan igen och Valencia vinner matchen och vi alltså får en nettovinst på 28 kr, då tar betfair 1,40 kr (5% av 28). Den avgiften har du dock redan tjänat in och mer därtill genom att du fått ett högre odds än du annars fått hos en vanlig bookmaker. Med andra ord så tjänar Betfair på att du vinner i motsats till en bookmaker som tjänar på att du förlorar.

Hur mycket påverkar 5% avgift på nettovinst om vi räknar odds? Inte mycket - se exempel:
100 kronor satsade på 1.39 ger 39 kr - 1,95 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.3705
100 kronor satsade på 1.80 ger 80 kr - 4 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.760
Om vi då hade satsat på Valencia till oddset 1.39 vilket motsvarar 1.3705 med avgiften på vinst avdragen så hade vi fortfarande haft ett betydligt bättre odds än på en vanlig bookmaker där det bästa vi kunde hitta låg på 1.33
Använd Betfair-funktionen i spreadsheetet efter att ha skrivit in odds så räknas det faktiska oddset (efter kommission) ut!

Det enda negativa vi känner till med Betfair är att det ej går att lägga Parlays, det vill säga dubblar, tripplar osv. Detta är naturligt i och med hur betfair fungerar som vi beskrivit ovan eftersom i en parlay multiplicerar man oddsen med varandra. Vill man spela på parlays så kan man ju alltid göra detta hos en vanlig bookmaker men det är ett faktum att bland de spelare som är vinnande i längden är det att spela på Singlar som gäller.

När man bokar ett odds då. Hur räknar du ut vilket odds du gett. Alltså om någon tar ett odds på tex. 2,o. Vad har du gett för odds egentligen?

kisumu 2019-10-21 11:24

Vad är det du inte förstår? bokar du ett odds till 2.0 så blir uträkningen
följande. 100 kr bokat till 2.0 ger dig 100 kronor i förlust. Vid vinst så får du satsat belopp dvs 100 kr i vinst minus Commission 5 % (kan förändras beroende på omsättning) dvs 95 kr i vinst. Simple as that...
Betfair är fortfarande den överlägset bästa sidan om man ska jämföra med övriga eu bokies. Ingen blir limiterad, normalt bättre odds.
Vill man spela parlays så är det bara att rulla vinsten vidare på singelspelen och skapa sin egen parlay (om matcherna spelas olika tider , annars blir det svårt).
Sedan kanske du kommer upp i premium charge klassen och då är ddet dags att dra vidare ut i världen som är fylld med div agenter som kan ta dina spel.
Men innan dess registrera dig på Betfair och kör på.

patte 2019-10-21 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av kisumu (Inlägg 645870)
Vad är det du inte förstår? bokar du ett odds till 2.0 så blir uträkningen
följande. 100 kr bokat till 2.0 ger dig 100 kronor i förlust. Vid vinst så får du satsat belopp dvs 100 kr i vinst minus Commission 5 % (kan förändras beroende på omsättning) dvs 95 kr i vinst. Simple as that...
Betfair är fortfarande den överlägset bästa sidan om man ska jämföra med övriga eu bokies. Ingen blir limiterad, normalt bättre odds.
Vill man spela parlays så är det bara att rulla vinsten vidare på singelspelen och skapa sin egen parlay (om matcherna spelas olika tider , annars blir det svårt).
Sedan kanske du kommer upp i premium charge klassen och då är ddet dags att dra vidare ut i världen som är fylld med div agenter som kan ta dina spel.
Men innan dess registrera dig på Betfair och kör på.

jovisst, men ger jag ett odds på 2 gånger kan man väl räkna ut vad jag ger för om man räknar in att jag bara vinner 95% när jag vinner.

Ger jag två gånger blir det för mig egentligen ett högre odds jag ger.

Borde vara 100/95=1,052...man kan då tänka att jag egentligen om jag ser mig som ett spelbolag ger ett odds på 2,052. Eller? Kan vara bra och veta när man ska jämföra gentemot andra odds på marknaden.

mwickholm 2019-10-21 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 645894)
jovisst, men ger jag ett odds på 2 gånger kan man väl räkna ut vad jag ger för om man räknar in att jag bara vinner 95% när jag vinner.

Ger jag två gånger blir det för mig egentligen ett högre odds jag ger.

Borde vara 100/95=1,052...man kan då tänka att jag egentligen om jag ser mig som ett spelbolag ger ett odds på 2,052. Eller? Kan vara bra och veta när man ska jämföra gentemot andra odds på marknaden.

Om x är ditt bokningsodds och y det odds som du spelar för gäller det att y = (x-0,05)/(x-1) om du har 5 % kommission (är det annan kommission är det förstås bara att ändra 0,05 till den andra kommissionen). Exempelvis är bokningsoddset på Sheffield United i kvällens match mot Arsenal just nu 4,3. Låter du någon spela på Sheffield till det oddset kommer du att ha spelat X2 till oddset (4,3-0,05)/(4,3-1) = 4,25/3,3 = 1,288. Bokningsoddset på Arsenal är 2 just nu, så ditt odds på 1X blir då (2-0,05)/(2-1) = 1,95/1 = 1,95.

patte 2019-10-21 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av mwickholm (Inlägg 645902)
Om x är ditt bokningsodds och y det odds som du spelar för gäller det att y = (x-0,05)/(x-1) om du har 5 % kommission (är det annan kommission är det förstås bara att ändra 0,05 till den andra kommissionen). Exempelvis är bokningsoddset på Sheffield United i kvällens match mot Arsenal just nu 4,3. Låter du någon spela på Sheffield till det oddset kommer du att ha spelat X2 till oddset (4,3-0,05)/(4,3-1) = 4,25/3,3 = 1,288. Bokningsoddset på Arsenal är 2 just nu, så ditt odds på 1X blir då (2-0,05)/(2-1) = 1,95/1 = 1,95.

Tack.

Men kan man inte bara räkna ut att om jag ger 2 gånger till någon så ger jag egentligen tex. 2,05?

AmaerildeRimfrost 2019-10-21 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 645841)
När man bokar ett odds då. Hur räknar du ut vilket odds du gett. Alltså om någon tar ett odds på tex. 2,o. Vad har du gett för odds egentligen?

Vid 2.0 är det ju väldigt enkelt att räkna nu.. det är ju just 2.0 du själv sitter med också... men vi tar t ex 1.18 som exempel... Även om du inte behöver tänka om vilket odds du får då det inte är så intressant.. det viktigaste är ju att 1.18 betyder runt 84.7% chans (1/1.18=0,8474...). 1 är ju 100% och 0.5 är 50%. Då du erbjuder 1.18 i odds anser du att objektet inträffar färre gånger än 84.7% medan den som spelat anser att det inträffar oftare än så.

Men vill du veta vilket "ditt odds" är så kan du göra på olika sätt. Dels kan du ju ta 100-84.74 vilket är 15.26 och sen ta 1/0.1526 så får du 6.553... Alltså spelar du till 6.55 i odds (på den motsatta sidan) vilket betyder att du tror det inträffar oftare än 15.26% av gångerna medan den andre tror det inträffar färre gånger i procent.

T ex Nadal mot Kalle Anka i Tennis. Den andre vill ha 1.18 i odds på Nadal och du "säljer" det oddset till honom. Det betyder inverterat att du själv spelar till 6.55 på Kalle Anka i matchen!


Sen ska du dock betala en avgift på din nettovinst på runt 6%.

AmaerildeRimfrost 2019-10-21 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 645905)
Tack.

Men kan man inte bara räkna ut att om jag ger 2 gånger till någon så ger jag egentligen tex. 2,05?

Nej! Satsar den andre 100 kronor så betalar du 100 kronor till denne om resultatet går in. Om det däremot inte går in får du ju 100 kr av den andre och betalar 5 kr (tydligen inte 6 kr) till Betfair. Så ditt inverterade odds i slutändan bli lite lägre men du ger inte högre odds än det du ger. Det inverterade är ju att du spelar 100 kr på det motsatta (övriga resultat) till 2.0 och ifall du vinner får du bara 95 kronor till sist. Dvs spelar du till 1.95 i odds inverterat!

patte 2019-10-21 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 645930)
Vid 2.0 är det ju väldigt enkelt att räkna nu.. det är ju just 2.0 du själv sitter med också... men vi tar t ex 1.18 som exempel... Även om du inte behöver tänka om vilket odds du får då det inte är så intressant.. det viktigaste är ju att 1.18 betyder runt 84.7% chans (1/1.18=0,8474...). 1 är ju 100% och 0.5 är 50%. Då du erbjuder 1.18 i odds anser du att objektet inträffar färre gånger än 84.7% medan den som spelat anser att det inträffar oftare än så.

Men vill du veta vilket "ditt odds" är så kan du göra på olika sätt. Dels kan du ju ta 100-84.74 vilket är 15.26 och sen ta 1/0.1526 så får du 6.553... Alltså spelar du till 6.55 i odds (på den motsatta sidan) vilket betyder att du tror det inträffar oftare än 15.26% av gångerna medan den andre tror det inträffar färre gånger i procent.

T ex Nadal mot Kalle Anka i Tennis. Den andre vill ha 1.18 i odds på Nadal och du "säljer" det oddset till honom. Det betyder inverterat att du själv spelar till 6.55 på Kalle Anka i matchen!


Sen ska du dock betala en avgift på din nettovinst på runt 6%.

tack, men hmm jag tänker bara om man inte kan räkna ut vilket faktiskt odds jag ger till någon om jag ger tex. 1,50, kan man inte tänka att om man räknar in kommisionen så blir det för mig som att jag ger ett odds på kanske 1,55?

Tar någon 1,50 och sätter 100 kr....så har jag chans att vinna 95:- med kommisionen på 5%. Då kan jag tänka som att spelaren har satt 95:- kronor hos mig(eftersom det är det jag får) Vinner han ska han ha 50:- av mig. Alltså har jag i princip sett utifrån min synvinkel gett honom ett odds på 50/95=0,526 vilket ju blir 1,526. Är jag ute och cyklar?

Strappa71 2019-10-21 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 645939)
tack, men hmm jag tänker bara om man inte kan räkna ut vilket faktiskt odds jag ger till någon om jag ger tex. 1,50, kan man inte tänka att om man räknar in kommisionen så blir det för mig som att jag ger ett odds på kanske 1,55?

Tar någon 1,50 och sätter 100 kr....så har jag chans att vinna 95:- med kommisionen på 5%. Då kan jag tänka som att spelaren har satt 95:- kronor hos mig(eftersom det är det jag får) Vinner han ska han ha 50:- av mig. Alltså har jag i princip sett utifrån min synvinkel gett honom ett odds på 50/95=0,526 vilket ju blir 1,526. Är jag ute och cyklar?


Du har bookat till 1,526. Din "kund" = både motståndaren+betfair.

Ur din synvinkel tänker du rätt.

Den som spelar måste dra bort avgiften från sitt "spelodds" för att se verkliga oddset.

Den som book-ar måste dra bort avgiften från sitt "layodds" för att se verkliga oddset.

Det är bara i spelmotorn som vaden matchas utan avdraget.

patte 2019-10-21 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 645945)
Du har bookat till 1,526. Din "kund" = både motståndaren+betfair.

Ur din synvinkel tänker du rätt.

Den som spelar måste dra bort avgiften från sitt "spelodds" för att se verkliga oddset.

Den som book-ar måste dra bort avgiften från sitt "layodds" för att se verkliga oddset.

Det är bara i spelmotorn som vaden matchas utan avdraget.

Tack!

Du fattade vad jag menade. ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved