Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-03, 21:51   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 197
Sharp$: 15232
Standard

Spela på Betfair med Sharps, diskussionstråden


Betfair är världens största spelbörs. Just att betfair är en spelbörs istället för en vanlig bookmaker gör att oddsen i genomsnitt är 15% högre än hos andra sidor. Att det är en spelbörs kanske låter komplicerat men för genomsnittsspelaren som är van vid att spela på vanliga bookmakers är det egentligen ingen skillnad förutom att man får högre odds och därmed får större vinster vilket definitivt kan göra stor skillnad i längden.

Därför rekommenderar vi betfair
+ 15% Högre odds - 15% större vinster
+ Säkra dina spel med Bokning - minimera förluster
+ Gigantiskt utbud av marknader
+ Live-betting på nästan allt
+ Rörliga odds, sätt egna oddskrav
+ Licens i EU - ingen skatt på vinster
+ Insättning/Uttag till svenska bankkonton
+ Klicka på bannern nedan och använd våran bonuskod när du gör din första insättning för 0 kr i bonus.
+ Via denna länk med bonuskoden får du dessutom 40% rakeback om du spelar poker hos betfair!
Denna rakeback hade du inte fått i vanliga fall om du registrerat ett konto utan att använda vår banner.


Använd bonuskod SHARPS när du gör din första insättning för 0 kr i bonus!
Koden fylls i automatiskt med bannern.

Du kan hämta ditt gratisspel på 0SEK genom att registrera dig hos Betfair med koden SHARPS.
Gör en insättning med med valfri metod förutom moneybookers (minst 0SEK) och spela (matchat) sedan för minst 0SEK.
Ditt konto kommer att krediteras 0SEK inom 24 timmar.



Så här fungerar det
Om man däremot vill utnyttja det faktum att betfair är en spelbörs till fullo så bör man först förstå hur en spelbörs samt bookmaker fungerar. På en spelbörs styr alla spelare själva oddsen på så sätt att spelarna erbjuder varandra odds. Det kanske låter invecklat men med betfairs teknologi blir det enkelt och automatiserat.

Om vi tar exemplet nedan och vill spela på Valencia i matchen mot Valladolid så ser vi att vi direkt kan lägga ett spel med oddset 1.38. Men om vi t.ex. kräver ett högre odds, säg 1.40 så kan vi justera vårat odds till detta genom att först klicka på 1.38 och sedan när vi skriver in summan vi vill satsa ändra oddset till 1.4 istället. Vår summa kommer då att läggas till hos 1.4 på den rosa sidan Boka i bilden. Vårat spel kommer att ligga där omatchat fram tills dess att någon är beredd att erbjuda 1.4 i odds eller vi själva väljer att ta bort spelet eller sänka våra oddskrav.



Vad menas då med Boka? Boka är kort sagt att spela på motsatsen. Om vi i detta fallet väljer att Boka Valencia genom att trycka på den rosa rutan med 1.39 så satsar vi istället på att Valencia inte vinner matchen - vi spelar alltså på X2. Föjande dyker upp till höger när vi klickar på ett odds:



När man Bokar ett odds så spelar vi som sagt omvänt. Det betyder att vi erbjuder oddset 1.39 till någon som vill satsa på en rak etta - att Valencia vinner. Summan vi skriver in här är alltså vad vi vill vinna motsatt mot vad vi vill satsa som när vi Spelar som vanligt på ett lag. I detta exemplet vill vi vinna 100, vi riskerar då 39. (När spelet matchas kommer ju en annan spelare att gå in med 100 för att vinna 39).

Våran Bokning här motsvarar alltså att vi bettar på X2 med oddset 3.564 (Du kan beräkna detta oddset automatiskt genom att skriva in ditt Bokningsodds i ditt spreadsheet och trycka på knappen Inv.) Precis som när man lägger ett vanligt Spel så kan man när man Bokar själv skriva in ett lägre odds att erbjuda. Om vi t.ex. inte vill ge mer än 1.38 i odds på matchen så ändrar vi oddset till detta och våran Bokning läggs till i summan för 1.38.

Hur kan man då utnyttja detta?
Ja förutom att vi alltid kan spela på 1X, X2 och 12 så är detta utmärkt på så sätt att vi kan följa oddsutvecklingen och säkra upp matcher. Om vi t.ex. satsar 100 kr på Valencia och får oddset 1.4 och matchen sen startar och i andra halvlek leder Valencia med 1-0 så kommer ju oddset på Valencia ha sjunkit drastiskt och ligger antagligen på under 1.1 vid det här laget. Det kostar oss alltså bara 10 kr att säkra vår insats på 100 kr. Satsar vi dessutom några kronor mer så kommer vi att gå med vinst oavsett hur matchen slutar. På så sätt slipper vi alltså att gå med förlust vid ett sent kvitteringsmål. Vi säkrar upp (dvs bokar matchen så att vi vinner 120 om valencia inte vinner) med 12 kr och vi kommer då ha följande utångar:

Valencia vinner matchen: Vi vinner 100 * 1.4(Ursprungsbettet) - 12(Bokningen) = 40 - 12 = +28 kr
Valencia vinner inte: Vi vinner 120(Bokningen) - 100(Ursprungsbettet) = +20kr

Detta är framförallt fördelaktigt i jämna matcher med få måls ledning i sluthalvan av matchen. Så här kan man spela på samtliga marknader Betfair erbjuder, det vill säga även Över/Under mål, målskyttar osv. Vi kan alltså säkra våra Spel före matchen är slut!

En vanlig bookmaker gör sin vinst på spelarnas förluster och förlorar när spelarna vinner. På Betfair är det ju spelarna som både vinner och förlorar - hur tjänar då Betfair något på detta? Betfair tar 5% av dina nettovinster på en marknad, om vi tar exemplet ovan igen och Valencia vinner matchen och vi alltså får en nettovinst på 28 kr, då tar betfair 1,40 kr (5% av 28). Den avgiften har du dock redan tjänat in och mer därtill genom att du fått ett högre odds än du annars fått hos en vanlig bookmaker. Med andra ord så tjänar Betfair på att du vinner i motsats till en bookmaker som tjänar på att du förlorar.

Hur mycket påverkar 5% avgift på nettovinst om vi räknar odds? Inte mycket - se exempel:
100 kronor satsade på 1.39 ger 39 kr - 1,95 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.3705
100 kronor satsade på 1.80 ger 80 kr - 4 kr vilket innebär att vårat reella odds är 1.760
Om vi då hade satsat på Valencia till oddset 1.39 vilket motsvarar 1.3705 med avgiften på vinst avdragen så hade vi fortfarande haft ett betydligt bättre odds än på en vanlig bookmaker där det bästa vi kunde hitta låg på 1.33
Använd Betfair-funktionen i spreadsheetet efter att ha skrivit in odds så räknas det faktiska oddset (efter kommission) ut!

Det enda negativa vi känner till med Betfair är att det ej går att lägga Parlays, det vill säga dubblar, tripplar osv. Detta är naturligt i och med hur betfair fungerar som vi beskrivit ovan eftersom i en parlay multiplicerar man oddsen med varandra. Vill man spela på parlays så kan man ju alltid göra detta hos en vanlig bookmaker men det är ett faktum att bland de spelare som är vinnande i längden är det att spela på Singlar som gäller.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 15:44   #2
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:11   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
Matchad blir du om du accepterar oddset marknaden erbjuder. Gapar du efter för mycket år du problem.

Lägg ned ditt ARB och satsa på trade istället.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:12   #4
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Drog ett getöga på sidan. Sinnessjuka odds på oavgjort i fotbollen! :O Räknade dessutom ut att på de flesta oddsen kunde man arba rakt av på sidan, vet dock inte riktigt hur man kan räkna ut alla odds med provision... Hur ser man hur stora pengar man kan satsa på varje match, alltså hur mycket pengar ett odds är bokat för?
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:13   #5
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Matchad blir du om du accepterar oddset marknaden erbjuder. Gapar du efter för mycket år du problem.

Lägg ned ditt ARB och satsa på trade istället.
Matchad blir jag om någon satsar på det jag bokat?

Arbitraging är fullt dugligt via detta ffs!
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:15   #6
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Har aldrig provat en spelbörs förut. Kul om man satsar stort i en match och ska säkra upp den men blir inte matchad, som att äta bajs med matsked. Är dock sjukt sugen att prova detta. Kanske min nu pausade arbitraging skulle fungera bättre med Betfair? Ska undersöka detta. Kul att ni får dessa avtal med spelsidorna och premiera sharps!
Hehe well, det finns alltid (mer eller mindre) något odds som erbjuds så att generellt bli det ju matchat direkt, men klart om man vill få ett odds som inte erbjuds eller om någon annan hinner ta hela summan som erbjuds så blir det omatchat - men det är inte värre än att du kan canclea/ändra omatchade spel när som helst.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 16:45   #7
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

MLB-oddsen känns underliga... Spelar ingen MLB med Betfair?

Edit: Rookiemisstag, ignorera.
__________________
Gällivare

Senast redigerad av ludd3emm den 2010-08-04 klockan 16:56.
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-04, 19:36   #8
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Drog ett getöga på sidan. Sinnessjuka odds på oavgjort i fotbollen! :O Räknade dessutom ut att på de flesta oddsen kunde man arba rakt av på sidan, vet dock inte riktigt hur man kan räkna ut alla odds med provision... Hur ser man hur stora pengar man kan satsa på varje match, alltså hur mycket pengar ett odds är bokat för?
Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
Matchad blir jag om någon satsar på det jag bokat?

Arbitraging är fullt dugligt via detta ffs!
Om du tittar på denna bild:



så är siffrorna under oddsen det som erbjuds till det oddset, i detta fallet kan man matcha 25103 till 1.38 i odds, vill man betta mer än det så får man nöja sig med 1.37 i odds på den summan som överstiger osv..

Likadant med bokning, du kan boka 1.39 upp till 4843 sen måste resterande bokas till 1.40.

Provisionen räknas på nettovinsten för en marknad, dvs om du bettar och bokar fram å tillbaka så betalar du bara provision på det du till slut går plus, (alla totala vinster - alla totala förluster).
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:02   #9
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har själv upptäckt betfair tack vare en polare som var på besök för några veckor sedan.

Det är en helt ny värld som har öppnats för mig där den traditionella bettingen har hamnat i skymundan för tillfället.

Just det här med trading gör spelandet otroligt kul även om vinsterna inte blir lika stora som på vanlig betting. Största förändringen för mig är att jag har aldrig kollat på så mycket streams på matcher sedan jag började trada. Allt man spelare på vill man följa live och se händelseförloppet för att kunna förutse matchutvecklingen. Innan la man sina matcher och kunde oftast göra annat medans matcherna gjorde sitt. Får väl säga att detta är det enda negativa för MIG då jag som nybliven far inte har den tiden att sitta framför datorn och glo alltför länge i sträck. Men när man väl får det så är det mumma.

En sak som har funkat fantastiskt bra för mig är att spela emot krysset i förutspått målrika matcher för att sedan "gröna" ut när målet kommer.

T.ex. min första match jag lirade var Odense-Randers. Jag kom hem när det var halvlek och 0-0. Andra halvlek börjar och matchen är totalöppen medans oddset på emot krysset kan läggas för ca2.80. Jag köper för 60kr, vid förlust förlorar jag 110. Blir det inte oavgjort vinner jag någons 60kr.
I 74 minuten målar Odense som var förhandsfavorit och krysset skjuter upp till 7ggr pengarna. Jag går in och bettar och tar krysset för 30kr till oddset på 7.20.

Då har jag grönat ut. Beroende på utfall blir det...
Kryss : 182 - (110) = +72
Inget kryss: 60 - 30 = +30
minus 5% på komissionen då.

Och matchen då? Jo Randers kvitterar och det står sig. +72 på mitt första lir och min hjärna exploderar i möjligheterna jag har genom Betfair.

Och där var jag fast i betfair. Jag la in 200kr för skojs skull och har fortsatt i den banan. Nu har kassan ökat till 650kr

Problemet med att spela mot krysset är att man alltid nån gång kommer lyckas ha oturen att hitta en 0-0 match. Då gäller det att läsa den så tidigt så möjligt för att minska förlusten. En gång lyckades jag hitta den enda 0-0 matchen utav 45 på den dagen. Makalöst.
Likadant om man spelar på en match med en stor favorit där dogen gör mål, droppar oddset på kryss ännu mer och oddset för krysset höjs först mot slutet av matchen om resultatet står sig. Det blir mycket svårare att gröna ut då känner jag.


Ja, det var mina tankar om Betfair.

BOL
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:51   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimzelen Visa inlägg
Jag har själv upptäckt betfair tack vare en polare som var på besök för några veckor sedan.

Det är en helt ny värld som har öppnats för mig där den traditionella bettingen har hamnat i skymundan för tillfället.

Just det här med trading gör spelandet otroligt kul även om vinsterna inte blir lika stora som på vanlig betting. Största förändringen för mig är att jag har aldrig kollat på så mycket streams på matcher sedan jag började trada. Allt man spelare på vill man följa live och se händelseförloppet för att kunna förutse matchutvecklingen. Innan la man sina matcher och kunde oftast göra annat medans matcherna gjorde sitt. Får väl säga att detta är det enda negativa för MIG då jag som nybliven far inte har den tiden att sitta framför datorn och glo alltför länge i sträck. Men när man väl får det så är det mumma.

En sak som har funkat fantastiskt bra för mig är att spela emot krysset i förutspått målrika matcher för att sedan "gröna" ut när målet kommer.

T.ex. min första match jag lirade var Odense-Randers. Jag kom hem när det var halvlek och 0-0. Andra halvlek börjar och matchen är totalöppen medans oddset på emot krysset kan läggas för ca2.80. Jag köper för 60kr, vid förlust förlorar jag 110. Blir det inte oavgjort vinner jag någons 60kr.
I 74 minuten målar Odense som var förhandsfavorit och krysset skjuter upp till 7ggr pengarna. Jag går in och bettar och tar krysset för 30kr till oddset på 7.20.

Då har jag grönat ut. Beroende på utfall blir det...
Kryss : 182 - (110) = +72
Inget kryss: 60 - 30 = +30
minus 5% på komissionen då.

Och matchen då? Jo Randers kvitterar och det står sig. +72 på mitt första lir och min hjärna exploderar i möjligheterna jag har genom Betfair.

Och där var jag fast i betfair. Jag la in 200kr för skojs skull och har fortsatt i den banan. Nu har kassan ökat till 650kr

Problemet med att spela mot krysset är att man alltid nån gång kommer lyckas ha oturen att hitta en 0-0 match. Då gäller det att läsa den så tidigt så möjligt för att minska förlusten. En gång lyckades jag hitta den enda 0-0 matchen utav 45 på den dagen. Makalöst.
Likadant om man spelar på en match med en stor favorit där dogen gör mål, droppar oddset på kryss ännu mer och oddset för krysset höjs först mot slutet av matchen om resultatet står sig. Det blir mycket svårare att gröna ut då känner jag.


Ja, det var mina tankar om Betfair.

BOL
Som du säger är exit viktigt vid 0-0 eller dogens mål. Oftast lönt att gå ut redan i HT då. Alternativt sälja av delar av risken och hoppas på att läget förändras tidigt i matchen.

Ibland trejdar jag så att två utfall är gröna och ett är rött om det känns osannolikt.

Över/under är ofta bra att lira oxå. I en match där man tror på få mål, kommer ett tidigt mål så spela under för marknaden överreagerar oftast. Sen bokar man under efter ett tag när set satt sig.

På samma sätt kan man göra med över, i en match där det förväntas flera mål. Vänta ett tag in i matchen innan du backar över, när första målet kommer så bokar du över och går ur.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 09:59   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludd3emm Visa inlägg
MLB-oddsen känns underliga... Spelar ingen MLB med Betfair?

Edit: Rookiemisstag, ignorera.
Totalerna brukar vara way-off, inte så stora pengar på det, men nog för att betala hyran
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 11:12   #12
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Är inte helt hemma på detta, men hur vet man hur mycket man ska satsa när man ska gröna ut som det så vackert heter.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:03   #13
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trevligt att ni fått upp ögonen för den här underbara börsen.
Kör själv Betfair på heltid och det finns mkt pengar att tjäna om man kan läsa marknaden och har mkt tid.

Ett litet tips: vad ni än läser om Boka x, spela x - Glöm det! det funkar inte längre.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:29   #14
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bftrader Visa inlägg
Trevligt att ni fått upp ögonen för den här underbara börsen.
Kör själv Betfair på heltid och det finns mkt pengar att tjäna om man kan läsa marknaden och har mkt tid.

Ett litet tips: vad ni än läser om Boka x, spela x - Glöm det! det funkar inte längre.
Varför inte? Bortsett från sista veckorna fungerade det för mig. Små summor dock!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-05, 14:53   #15
 
zimzelens avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 458
Sharp$: 2321


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har börjat med att boka x. Jag har inte hunnit sätta mig in i något annat än.
Förslag?
__________________
In an interstellar burst
I am back to save the universe
zimzelen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td