Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Spelbolag med licens från 1/1 2019 (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/34433-spelbolag-med-licens-fran-1-1-2019-a/)

Sonny 2019-01-04 18:20

Grymt! Det enda man undrar lite nu är hur det blir med Smarkets. De har väl sagt att de siktar på en licens 1 kvartalet 2019, men kan inte inte dem i spellicenssveriges lista eller någon annanstans.

Galeocerdo cuvier 2019-01-04 18:23

Pinbet = Pinnacle? :drunk:

nomasporfavor 2019-01-04 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 600706)
Den här nyheten är viktigare än alla bonusar tillsammans

"Pinbet (Sverige) Limited söker licens den 27 december för pinnacle. "

https://spellicenssverige.se/vilka-s...sk-spellicens/

Gjorde just min helg:moneybag::yes::claps:

matchingbetisover 2019-01-05 21:36

Najs med Pinnacle. Gör nog att jag snarast krämar ur de nya bonusarna. Frågan om Smarkets är högaktuell. Har en känsla av att det kan ta tid. Eller inte så mycket en känsla, "första kvartalet" varar trots allt till den sista mars

pepsimax 2019-01-05 22:02

Jag hoppas verkligen smarkets får licens snart och att dem inte bara snackar BS. Att ha en börs med 2 procent i kommission gör livet så mycket lättare...

amarinho 2019-01-06 00:28

Någon som vet ifall det är någon risk att spela på betdaq? Genom oddsmonkey så får man 0% kommission fram tills april när man reggar sig. I T&C så står det att man får ta del av erbjudandet ifall man är svensk.

mwickholm 2019-01-06 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av amarinho (Inlägg 601185)
Någon som vet ifall det är någon risk att spela på betdaq? Genom oddsmonkey så får man 0% kommission fram tills april när man reggar sig. I T&C så står det att man får ta del av erbjudandet ifall man är svensk.

Svenskar kan inte spela på Betdaq längre.

amarinho 2019-01-06 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av mwickholm (Inlägg 601194)
Svenskar kan inte spela på Betdaq längre.

Yes, fick även det som svar efter att jag skickade in verifikation. Något missledande dock att Sverige "ingår" i deras erbjudande.

Graal 2019-01-17 17:26

10bet och Legolas har fått sina licenser

pepsimax 2019-02-18 18:31

När godkänns pinnen och smarkets tro? Pinnen skickade ju in 27e december, snart 2 månader. Duktigt trött på betfairs jävla kommission.

anre24 2019-02-18 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av pepsimax (Inlägg 607395)
När godkänns pinnen och smarkets tro? Pinnen skickade ju in 27e december, snart 2 månader. Duktigt trött på betfairs jävla kommission.

Har smarkets skickat in ansökan?

pepsimax 2019-02-18 21:53

Citat:

Ursprungligen postat av anre24 (Inlägg 607415)

Ja det har dem.

Krostiffer 2019-02-26 02:01

Citat:

Ursprungligen postat av anre24 (Inlägg 607415)

Mailade dem för några dagar sedan och frågade när de skulle komma tillbaka och fick följande svar:

"We are in the process of acquiring the Swedish license and we're aiming to be back in Q1 2019, we can't be more specific at this point."

tompa87 2019-03-25 19:41

Bumpar frågan om Pinnacle godkänts än? Kommer in på hemsidan men hittar inte infon om marknaderna är tillgängliga i Sverige än? Kanske är en dum fråga som svarar sig själv det där ������

bollen32 2019-03-25 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 612189)
Bumpar frågan om Pinnacle godkänts än? Kommer in på hemsidan men hittar inte infon om marknaderna är tillgängliga i Sverige än? Kanske är en dum fråga som svarar sig själv det där ������

Inte klara än. Här kan du läsa posten. Får förmodligen i april någon gång.

https://www.spelinspektionen.se/om-o...bet&PostTitle=

MikeHaggar 2019-03-25 23:59

Kan något ha blivit sämre när Pinnacle kommer tillbaka pga den Svenska spellicensen dom anpassat sig till?

jontesidenros 2019-03-26 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av MikeHaggar (Inlägg 612218)
Kan något ha blivit sämre när Pinnacle kommer tillbaka pga den Svenska spellicensen dom anpassat sig till?

Ja förmodligen kommer det väl att krävas inloggning med bankID, fruktansvärt jobbigt och gör att det inte längre kommer gå att använda bots till svenska Pinbet..

MikeHaggar 2019-03-26 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av jontesidenros (Inlägg 612227)
Ja förmodligen kommer det väl att krävas inloggning med bankID, fruktansvärt jobbigt och gör att det inte längre kommer gå att använda bots till svenska Pinbet..

Har iofs. aldrig använt någon bot tänkte mer på sånt som limiteringar eller sämre odds

jontesidenros 2019-03-28 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av MikeHaggar (Inlägg 612228)
Har iofs. aldrig använt någon bot tänkte mer på sånt som limiteringar eller sämre odds

Nej det har jag svårt att tro.

Slurf 2019-04-02 13:47

Betsson fistar alla bonushorare och bulvanspelare genom att ta bort möjligheten att logga in med lösenord. Det går ju inte att lämna ut bank-ID till flyktigt bekanta och att någon annan skall placera spelen är extremt komplicerat när det ofta är ont om tid när det skall bombas.

Nu är det väldigt sällan jag härjar på dessa bolag men anusen måste blöda ymnigt hos en del användare här.

ChrisWaddle 2019-04-07 00:57

En lösning (en smula krånglig men ändå realistisk) är att man helt enkelt ber innehavaren av mobilt bank-ID att logga in åt en och att man sen håller sig inloggad resten av dagen med hjälp av någon extension till chrome.

Nicksson 2019-04-07 10:28

Vilken jävla skit det blev av allting efter 1 januari:gun_bandana: Man känner sig redan fittig när man spelar på kompisars konton (även fast man degar för det), ska man dessutom behöva hjälp varje gång man ska logga in så vetifan om det är värt det hela.
Jag tror tyvärr att vi kommer att få se Bank ID-inloggning på de flesta ställena framöver.

Nu verkar Pinnens licens vara otroligt svår att godkänna av någon anledning också, det tar en jävla tid.

matchingbetisover 2019-04-07 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 613617)
Vilken jävla skit det blev av allting efter 1 januari:gun_bandana: Man känner sig redan fittig när man spelar på kompisars konton (även fast man degar för det), ska man dessutom behöva hjälp varje gång man ska logga in så vetifan om det är värt det hela.
Jag tror tyvärr att vi kommer att få se Bank ID-inloggning på de flesta ställena framöver.

Nu verkar Pinnens licens vara otroligt svår att godkänna av någon anledning också, det tar en jävla tid.

braaaaa
Som skit har jag inga tårar över till

Nicksson 2019-04-07 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 613709)
braaaaa
Som skit har jag inga tårar över till

Kanske ska klargöra att det inte är bonusspelande jag syftar på.

Graal 2019-04-12 13:53

Yobetit fick sin licens igår

mapa0402 2019-04-13 21:15

Någon som vet vad som händer med ohmbet? Läste på något forum det gick dåligt ekonomiskt?

MikeHaggar 2019-04-13 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Graal (Inlägg 614360)
Yobetit fick sin licens igår

det står att bonus + insättning måste omsättas 10 ggr inom en vecka. Man måste lägga ett vad med bonuspengar som blir avklarat och när det vadet är avklarat börjar man jobba mot omsättningen. Dock så står det även att om man både har bonuspengar och riktiga så dras dom riktiga först så vad jag tolkar det som måste man både torska alla riktiga pengar och spela med bonuspengar 1 gång innan omsättningen börjar gälla. Och förutom allt detta så kan max 750€ omvandlas från bonusen till riktiga pengar, om bonussaldot har dragit in mer än så så beslagtas resten av pengarna. ALLT som kan vara skit är också skit hos den där jävla horungesidan det hade varit mer rättvist att inte erbjuda någon bonus alls än att blåsa sina kunder så det måste ju vara ett jävla liv i deras kundsupport som ständigt måste bemöta kunder som blivit snuvade på pengar och skapar tjafsar.

BOJKOTTA

KalleRovaniemi 2019-04-14 09:43

Citat:

Ursprungligen postat av MikeHaggar (Inlägg 614605)
det står att bonus + insättning måste omsättas 10 ggr inom en vecka. Man måste lägga ett vad med bonuspengar som blir avklarat och när det vadet är avklarat börjar man jobba mot omsättningen. Dock så står det även att om man både har bonuspengar och riktiga så dras dom riktiga först så vad jag tolkar det som måste man både torska alla riktiga pengar och spela med bonuspengar 1 gång innan omsättningen börjar gälla. Och förutom allt detta så kan max 750€ omvandlas från bonusen till riktiga pengar, om bonussaldot har dragit in mer än så så beslagtas resten av pengarna. ALLT som kan vara skit är också skit hos den där jävla horungesidan det hade varit mer rättvist att inte erbjuda någon bonus alls än att blåsa sina kunder så det måste ju vara ett jävla liv i deras kundsupport som ständigt måste bemöta kunder som blivit snuvade på pengar och skapar tjafsar.

BOJKOTTA

10 ggr omsättning på sportsbettingbonus är ju helt värdelöst.

magfa 2019-04-14 10:25

Enligt spellicensen måste bolagen ge 60 dagar, så de har nog inte uppdaterat villkoren

matchingbetisover 2019-04-19 19:17

Smarkets?!?!

Memorize 2019-04-20 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 615288)
Smarkets?!?!

Kanske 2020 om vi har tur <3333

anre24 2019-04-23 11:41

Något som vet vad som händer med pinnacle eller smarkets licens?

jontesidenros 2019-04-23 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av anre24 (Inlägg 615859)
Något som vet vad som händer med pinnacle eller smarkets licens?

Undrar också..

matchingbetisover 2019-04-24 12:40

Smarkets kan helt seriöst gå och betta sin morsa.

Faaan jag behöver er nu era grisknorrar. Har deg som måste omvandlas men vägrar att bönfalla Betfair men en sak är jääävligt klar (saken är klar för mig) att om jag dunkar in deg på Betfairs sida i detta nu då kommer Smarkets uppenbara sig kort därefter.

Smarkets ni är bara lort för mig.

zolasbarn 2019-04-24 13:54

Regeringen släpper idag sina tankar kring spelreklam, de skall utredas och regleras igen, bland annat bonusar skall man se om man kanske skall reglera... jaha hur lång tid tar det att få till en sån lagändring? Minst 6 månader va?

thebandit 2019-04-24 19:33

Citat:

Ursprungligen postat av matchingbetisover (Inlägg 615995)
Smarkets kan helt seriöst gå och betta sin morsa.

Faaan jag behöver er nu era grisknorrar. Har deg som måste omvandlas men vägrar att bönfalla Betfair men en sak är jääävligt klar (saken är klar för mig) att om jag dunkar in deg på Betfairs sida i detta nu då kommer Smarkets uppenbara sig kort därefter.

Smarkets ni är bara lort för mig.

Nu har du kastat skit på Smarkets ett flertal gånger, varför? Det är väl snarare spelinspektionen du borde kritisera.

matchingbetisover 2019-04-24 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av thebandit (Inlägg 616057)
Nu har du kastat skit på Smarkets ett flertal gånger, varför? Det är väl snarare spelinspektionen du borde kritisera.

Jo det är förmodligen sant. Att granska ett sånt stort bolag lär ta en längre tid. Å andra sidan kunde man ju skickat in dokumenten lite tidigare, låt säga 4 månader?:KO:

pepsimax 2019-04-29 20:08

Jaha efter att det stått still med intyg och liknande på smarkets ansökning så stod det nu att spelinspektionen begärt komplettering den 26e april. Lär alltså ta ett tag till då...

semipro 2019-05-02 21:23

Är Speedy Bet ok?

Kraemaren 2019-05-02 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av thebandit (Inlägg 616057)

Exakt!

Fick detta från Smarkets:

”We are chasing for feedback on our application and ETA for the license on a daily basis with our lawyers. Unfortunately, the Swedish Gambling Authority is not very responsive but we will keep on the pressure until we get an answer.“