Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Matchbook, smarkets och pinnacle borta (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/35534-matchbook-smarkets-och-pinnacle-borta/)

KalleRovaniemi 2019-04-14 09:42

Matchbook, smarkets och pinnacle borta

Är det inte rätt absurt att ingen av lågmarginalbookies / oddsbörser har licens i Sverige? Är det någon som har info kring när man eventuellt kan spela på dem igen?

Jag misstänker att matchbooks problem är att de inte har valuta SEK.

Däremot kan jag inte förstå Smarkets eller Pinnacle. De har ju båda haft valuta SEK, borde bara vara att tuta och köra? :moneybag:

KalleRovaniemi 2019-05-01 21:04

Någon som har tips på hur ni fixat så ni ändå kan spela på exempelvis ovan bolag? Behöver lite inspiration.

Däremot måste jag säga att det är extremt märkligt att samtliga lågmarginalbookies lagt ner i Sverige.

bollen32 2019-05-01 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av KalleRovaniemi (Inlägg 617136)
Någon som har tips på hur ni fixat så ni ändå kan spela på exempelvis ovan bolag? Behöver lite inspiration.

Däremot måste jag säga att det är extremt märkligt att samtliga lågmarginalbookies lagt ner i Sverige.

Dom har inte lagt ner, jobbar på sina licenser i Sverige. Ge det en månad eller två så kommer det vara up and running.

ChrisWaddle 2019-05-02 01:27

Jag använder Sportmarket för att komma åt Pinnacle och Matchbook. Funkar för prematch, funkar dåligt för livebetting.

matchingbetisover 2019-05-02 20:39

Well, de har säkert mycket att göra. Vi får vänta så snällt

KalleRovaniemi 2019-05-12 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 617141)
Jag använder Sportmarket för att komma åt Pinnacle och Matchbook. Funkar för prematch, funkar dåligt för livebetting.

Bra gjort, tyvärr är jag själv inte så stor spelare att det är rätt för mig.

ChrisWaddle 2019-05-14 20:57

Jag satte in 2000 euro, vad hade du tänkt dig i insättningsväg?

Nicksson 2019-05-14 21:08

Är väl inte direkt insättningarna som kan ställa till det.

ChrisWaddle 2019-05-15 17:57

Vad är det som ställer till det då?

Nicksson 2019-05-15 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 619280)
Vad är det som ställer till det då?

Den eventuella skattefrågan givetvis.

Kraemaren 2019-05-15 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 619293)
Den eventuella skattefrågan givetvis.

Givetvis

KalleRovaniemi 2019-05-20 22:30

Någon som har nyheter kring Smarkets eller Pinny?

Sonny 2019-07-05 13:44

Är det bara jag som är lite orolig för att dessa bolag inte kommer till Sverige och om de kommer till Sverige, så kommer de få stora problem? De böter som spelinspektionen delar ut baseras på omsättning och inte på vinst. En enda bot kommer att ta lång tid att betala för dessa bolag.

progambler345 2019-07-05 16:39

GUTS och RIZK - 2 nya spelbolag som tar bort sitt sportutbud troligen pga av alla stora böteslopp som spelinspektionen lägger på sina licenshavare.....Bara för några dagar sedan åkte deras bolag på 3.5 miljon i böter.

https://www.bookmakers2u.com/sv-SE/b...heter-41513597

Sonny 2019-07-05 17:38

Oj då. Då får man ju nästan vara tacksam över att Betfair "bara" har plockat bort tennisen. Är tyvärr inte helt förvånad. Marginalerna inom betting är ganska små och dessa böter äter upp en ganska stor del av vinsten. Dessutom är dessa böter alldeles för stora i förhållande till det brott som de har begått.

Samtidigt kan sossarna även fortsättningsvis trots spelregleringen sälja lotter på kredit med 50% vinstmarginal. Man kan helt klart förstå spelbolagens frustration.

progambler345 2019-07-05 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Sonny (Inlägg 625906)
Oj då. Då får man ju nästan vara tacksam över att Betfair "bara" har plockat bort tennisen. Är tyvärr inte helt förvånad. Marginalerna inom betting är ganska små och dessa böter äter upp en ganska stor del av vinsten. Dessutom är dessa böter alldeles för stora i förhållande till det brott som de har begått.

Samtidigt kan sossarna även fortsättningsvis trots spelregleringen sälja lotter på kredit med 50% vinstmarginal. Man kan helt klart förstå spelbolagens frustration.

Kan bara hålla med till 100%. Böterna som spelinspektionen "hittils" plockat in på ca ett halvår är nog över 100 millar om man lägger ihop samtliga böter. Man undrar hur mycket inflytande vår civilminister (S) har om detta men förmodligen ganska mycket. Sedan att det kommer ge arbetslöshet är kanske något S behöver fundera på... Nyligen rapporterades ifrån GB att flera av jättarna tvingas lägga ned 1/4 av sina Gatubutiker. 10-tusentals anställningar hotas.

Morgan007 2019-07-06 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av progambler345 (Inlägg 625983)
Kan bara hålla med till 100%. Böterna som spelinspektionen "hittils" plockat in på ca ett halvår är nog över 100 millar om man lägger ihop samtliga böter. Man undrar hur mycket inflytande vår civilminister (S) har om detta men förmodligen ganska mycket. Sedan att det kommer ge arbetslöshet är kanske något S behöver fundera på... Nyligen rapporterades ifrån GB att flera av jättarna tvingas lägga ned 1/4 av sina Gatubutiker. 10-tusentals anställningar hotas.

Antalet arbetstillfällen som de tidigare Malta-bolagen skapar i Sverige tack vare sin svenska verksamhet är nog försumbart.

Jag tror dock Svenska spel har en roll i detta: deras jurister har bistått Fotbollförbundet i sina anmälningar. Helt sjukt att Coolbet får böta en knapp miljon för att de erbjudit spel på en isländsk u19-match. De lär inte omsatt många kronor på den...

Nicksson 2019-07-21 10:33

Sorgligt att inse att Pinnens Licens aldrig kommer att bli en realitet. De lär knappast vara beredda att anpassa sig till all skit här.

KalleRovaniemi 2019-07-26 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 628527)
Sorgligt att inse att Pinnens Licens aldrig kommer att bli en realitet. De lär knappast vara beredda att anpassa sig till all skit här.

Jag tror tyvärr du har rätt. Med de böterna och det problemen existerande "svensksbolag" fått lär inte matchbook eller pinny vara intresserade av att skaffa licens här.

KJELLKRUSE 2019-08-13 15:23

Jag funderar på om det går att lösa Pinnacle via en polare i Norge. Han fixar ett konto och sätter in pengar och jag skaffar en VPN med norsk IP-adress och spelar på som vanligt här hemifrån.

Vad tror ni? Någon som har provat?
Vore bekvämt med ett alternativ som inte innebär landsflykt.

Nicksson 2019-08-13 16:34

Ingen större skillnad mot att använda ett Sportmarketkonto, transaktioner mellan dig och din polare löper lika stor risk att granskas som transaktioner mellan dig och ett icke licensierat bolag. Sportmarket tillåter svenska kunder och du når Pinnen därigenom

Sputnik2012 2019-08-16 19:23

Skrev men det var felaktig information.

pepsimax 2019-08-19 11:37

Vad är det som händer här tror ni med tex pinnen och smarkets? Jag har legat på smarkets och de verkar själva inte veta vad som tar sån satans tid. Har bolagen själva dragit sig ur? Enligt smarkets söker de och ligger på myndgheten konstant om varför inget händer men får inga riktiga svar.. Har för mig de sökte i slutet av januari och pinnen var väll inte jättelångt efter.. 0% på smarkets är så sanslöst svårslaget om man håller på med mycket prematch..

MikeHaggar 2019-08-19 12:04

Smarkets sa till mig att dom inte har lagt ner ansökningsprocessen och inte hade planer på det men dom visste inte om det skulle bli klart 2019 eller någon vilken annan tidsperiod heller.

Sonny 2019-08-19 18:13

Sedan årsskiftet har det väl varit ganska tydligt att spelinspektionens fokus har ändrats. Från att bevilja licenser till att försöka dela ut böter.

Nicksson 2019-08-20 07:49

Japp, nu ska vi finansiera alla politiska felsteg den senaste tiden genom att klämma åt så många spelbolag som möjligt. Som vanligt utan tanke på långsiktig hållbarhet (läs intäkter från Spelbolagen över tid). Det här kommer bara leda till en totalt död svensk spelmarknad.

KalleRovaniemi 2019-08-22 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 634606)
Japp, nu ska vi finansiera alla politiska felsteg den senaste tiden genom att klämma åt så många spelbolag som möjligt. Som vanligt utan tanke på långsiktig hållbarhet (läs intäkter från Spelbolagen över tid). Det här kommer bara leda till en totalt död svensk spelmarknad.

Ja verkar så tyvärr.

Pinsamt att mer än hälften av de stora bolagen undviker Sverige nu. Fattar inte hur det är bra för skatteintäkterna.

Il Biscione 2019-08-29 14:34

Om vi förutsätter att inget förbättras framöver. Var kan man hålla hus för att kunna härja på bolagen i fråga utan problem?

Malta? UK bör väl fungera bra men kanske brexit sätter vissa käppar i hjulen för att få vara i landet? Norge kanske rentav är enklast? Fast kanske har planer på ett licenshaveri à la Sverige där också. Någon med erfarenheter eller insikter? Lätt att öppna bankkonto i alla ovanstående alternativ antar jag? Skatt? Andra förslag?

PTV 2019-08-30 03:29

Citat:

Ursprungligen postat av Il Biscione (Inlägg 635822)
Om vi förutsätter att inget förbättras framöver. Var kan man hålla hus för att kunna härja på bolagen i fråga utan problem?

Malta? UK bör väl fungera bra men kanske brexit sätter vissa käppar i hjulen för att få vara i landet? Norge kanske rentav är enklast? Fast kanske har planer på ett licenshaveri à la Sverige där också. Någon med erfarenheter eller insikter? Lätt att öppna bankkonto i alla ovanstående alternativ antar jag? Skatt? Andra förslag?

Kan inte svara på alla dina frågor, men bor i UK. Ingen tillgång till Pinnacle här, vet inte hur det är med de andra två, har aldrig använt dem. Bäst att komma hit innan 31 oktober om du vill få stanna om jag förstått det rätt. Sedan är det inget måste att det datumet gäller, det beror på vad som händer. Relativt lätt att öppna bankkonto. Ingen skatt på spel.

KalleRovaniemi 2019-08-31 09:55

Citat:

Ursprungligen postat av Il Biscione (Inlägg 635822)

UK blir allt tuffare med sina licenser och regleringar. Skulle verkligen inte rekommendera det om man vill kunna använda alla sidor.

Finland har ingen licensering så det kanske kan vara ett alternativ?

Il Biscione 2019-09-04 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av PTV (Inlägg 635885)
Kan inte svara på alla dina frågor, men bor i UK. Ingen tillgång till Pinnacle här, vet inte hur det är med de andra två, har aldrig använt dem. Bäst att komma hit innan 31 oktober om du vill få stanna om jag förstått det rätt. Sedan är det inget måste att det datumet gäller, det beror på vad som händer. Relativt lätt att öppna bankkonto. Ingen skatt på spel.

Citat:

Ursprungligen postat av KalleRovaniemi (Inlägg 636081)
UK blir allt tuffare med sina licenser och regleringar. Skulle verkligen inte rekommendera det om man vill kunna använda alla sidor.

Finland har ingen licensering så det kanske kan vara ett alternativ?

Är Finland som Sverige innan 2019, dvs med ett "monopol" men där andra aktörer i praktiken är etablerade och spelarna är fria att spela lite var man vill och skattefritt? Någon som är insatt?

KalleRovaniemi 2019-09-14 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av Il Biscione (Inlägg 636916)
Är Finland som Sverige innan 2019, dvs med ett "monopol" men där andra aktörer i praktiken är etablerade och spelarna är fria att spela lite var man vill och skattefritt? Någon som är insatt?

Ja, så är det.

progambler345 2019-11-24 23:42

Smarkets verkar ju bara vara skit och ingen svensk licens heller vad jag vet om. Gällande Matchbook så tror jag att dom inte längre accepterar svenskar eftersom dom är rädda för böter från UK Gambling Commission om dom inte följer riktlinjerna och inte heller dom har svensk licens. Betfair är den enda "vettiga oddsbörsen" i Sverige.

pepsimax 2019-12-06 13:23

Vad tror ni händer med dessa bolagen? Pinnen och smarkets hade ju ansökt om licens men där verkar inte hända ett skit. Frågat smarkets lite till och från nu i ett halvår och de påstår de inväntar svar från inspektionen. Lär det bara bli betfair som har licens här eller tror ni fler börser/sharps där man kan få in lite volym kommer ansöka/beviljas licens?

Sonny 2019-12-06 22:03

Har nog skrivit det förr, men skriver det igen. Så länge som Spelinspektionens sanktionsbelopp baseras på omsättning och inte på vinst, tror jag inte att dessa bolag kommer till Sverige. Ett enda snedsteg kan bli väldigt dyrt för dem.

MikeHaggar 2019-12-06 22:45

Med spelmonopolet hade vi alla förmåner som existerade och utan det har vi nu inget hur fan kunde det gå till såhär att en uppöppnad marknad innebär mindre frihet bara i Sverige är svaret striktare regulation oavsett va som är frågan.

KJELLKRUSE 2019-12-20 15:48

Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.

pepsimax 2019-12-20 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av KJELLKRUSE (Inlägg 658100)
Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.

Va i hela helvetet, när kommer man kunna spela där tro?

Chippe123 2019-12-20 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av KJELLKRUSE (Inlägg 658100)
Pinnacle är tillbaka!

Licensen klar i går.

Man kan tyvärr inte registrera sig som svensk kund än :cry:

Sonny 2019-12-20 23:26

Härligt! Jag brukar ofta klaga på spelinspektionen, men något måste ju ha hänt den sista tiden då vi fått tennis på Betfair och licens för Pinnacle. Nu behöver de nog bara fixa självavstängningsknapp och lite sådana grejer.