Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Stor rulle, hjälp att hitta spelbolag. (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3607-stor-rulle-hjaelp-att-hitta-spelbolag/)

mangofreak 2010-08-18 15:48

Okej nu hänger jag med lite igen efter att ni orkat förklara det ytterliggare för mig :p

Här kommer några dumma frågor som hade hjälpt mig ytterliggare att förstå detta konceptet:

Ett exempel: Jag sätter in 5000kr på bet365 och 5000kr på betfair. Jag väljer sedan att spela 1000kr på att Arsenal ska vinna sin match för 1.80 i odds på 365, och jag bokar sedan samma spel för samma insats och liknande odds på betfair. Om Arsenals match slutar oavgjort, förlorar jag min insats på bet365, men vad och hur mycket vinner jag på betfair? Om vi istället säger att Arsenal vinner sin match, då vinner jag på 365 men förlorar på betfair?

Känns ju som att man går + / - noll hela tiden, eller är det en sista detalj jag missat? Det jag vill veta, är det lönsamt att använda den här spelmetoden med ett kapital på 10k?

dgothe 2010-08-18 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 56647)
Snabb fråga: Vad är kostnaden för att föra över pengar från MoneyBookers till ditt bankkonto? Använder själv Neteller just nu.

det är gratis.. eller grautis som dom säger på gotland

Munchies 2010-08-18 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 56652)
Okej nu hänger jag med lite igen efter att ni orkat förklara det ytterliggare för mig :p

Här kommer några dumma frågor som hade hjälpt mig ytterliggare att förstå detta konceptet:

Ett exempel: Jag sätter in 5000kr på bet365 och 5000kr på betfair. Jag väljer sedan att spela 1000kr på att Arsenal ska vinna sin match för 1.80 i odds på 365, och jag bokar sedan samma spel för samma insats och liknande odds på betfair. Om Arsenals match slutar oavgjort, förlorar jag min insats på bet365, men vad och hur mycket vinner jag på betfair? Om vi istället säger att Arsenal vinner sin match, då vinner jag på 365 men förlorar på betfair?

Känns ju som att man går + / - noll hela tiden, eller är det en sista detalj jag missat? Det jag vill veta, är det lönsamt att använda den här spelmetoden med ett kapital på 10k?

Detaljen du har missat är att det endast är lönsamt när det handlar om att spela genom sina bonuspengar.

dgothe 2010-08-18 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 56652)
Okej nu hänger jag med lite igen efter att ni orkat förklara det ytterliggare för mig :p

Här kommer några dumma frågor som hade hjälpt mig ytterliggare att förstå detta konceptet:

Ett exempel: Jag sätter in 5000kr på bet365 och 5000kr på betfair. Jag väljer sedan att spela 1000kr på att Arsenal ska vinna sin match för 1.80 i odds på 365, och jag bokar sedan samma spel för samma insats och liknande odds på betfair. Om Arsenals match slutar oavgjort, förlorar jag min insats på bet365, men vad och hur mycket vinner jag på betfair? Om vi istället säger att Arsenal vinner sin match, då vinner jag på 365 men förlorar på betfair?

Känns ju som att man går + / - noll hela tiden, eller är det en sista detalj jag missat? Det jag vill veta, är det lönsamt att använda den här spelmetoden med ett kapital på 10k?

Du förlorar på ett bolag hela tiden, ja, men målet är att föra över pengar till Betfair, eventuellt nöta av alla omsättningskrav på bonusen..

I vilket fall som helst har du inte förlorat PENGAR, eftersom du har dom antingen hos BF eller hos den bookien som gav dig bonus.

Donald 2010-08-18 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 56653)
det är gratis.. eller grautis som dom säger på gotland

Ok låter bra, men vad är det de tar avgift på för att tjäna pengar själva?

Pacman 2010-08-18 15:57

Får väl poängtera också att du inte ska försöka dig på att trade:a ut bonusen på nån site som kräver dubblar eller tripplar eller nån annan skum konstalation för att omsätta bonusen...detta pga att det inte går att spela sådana på Betfair.

apekatt66 2010-08-18 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 56659)
Får väl poängtera också att du inte ska försöka dig på att trade:a ut bonusen på nån site som kräver dubblar eller tripplar eller nån annan skum konstalation för att omsätta bonusen...detta pga att det inte går att spela sådana på Betfair.

Det här går väl så länge man tar tripplar där det skiljer någon dag mellan spelen?

Visst betydligt jobbigare, men går ju om man verkligen vill.

mangofreak 2010-08-18 16:06

Tack då är jag med helt och hållet på vad det innebär med detta! :hattenav:

sodomyandlust 2010-08-18 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av Munchies (Inlägg 56650)
Det handlar ju inte om att sitta och 'leta' efter matchande odds. Finns ju massvis av sökverktyg som hittar matchande odds åt dig på en sekund. Finns upp mot 50 spel per dag som är 100% matchade med oddset för att boka på Betfair.

Om du nu inte vill göra det så är det några andra viktiga saker som folk redan har tipsat dig om. Du bör sprida ut pengarna alternativt använda moneybookers för att kunna spela på det bästa oddset hela tiden. Väldigt mycket svårare att vara vinnande om man bara använder en sida.

Vilka sidor finns det? Känner bara till OddsMatcher : bet72.com Risk Free Betting och den är så slö på att uppdatera sig så oddsen där stämmer nästan aldrig.

Munchies 2010-08-18 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av sodomyandlust (Inlägg 56669)
Vilka sidor finns det? Känner bara till OddsMatcher : bet72.com Risk Free Betting och den är så slö på att uppdatera sig så oddsen där stämmer nästan aldrig.

Top Matches

Uppdaterar segare på vissa sidor och snabbare på vissa men stämmer oftast, man kan dessutom se hur mycket pengar som finns att boka på Betfair.

sodomyandlust 2010-08-18 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Munchies (Inlägg 56752)
Top Matches

Uppdaterar segare på vissa sidor och snabbare på vissa men stämmer oftast, man kan dessutom se hur mycket pengar som finns att boka på Betfair.

Tackar. Verkar mycket bättre än den jag hade.

greedy 2010-08-18 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 56659)
Får väl poängtera också att du inte ska försöka dig på att trade:a ut bonusen på nån site som kräver dubblar eller tripplar eller nån annan skum konstalation för att omsätta bonusen...detta pga att det inte går att spela sådana på Betfair.

På sådana sidor (som t.ex. Nordicbet) är det bara att försöka trada ut alla pengar från kontot.

snooze 2010-08-19 03:05

har jvk tagit bort sitt spreadsheet nu? Hittar inte den haha

Grovbenstomme 2010-08-20 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kalle (Inlägg 56647)
Snabb fråga: Vad är kostnaden för att föra över pengar från MoneyBookers till ditt bankkonto? Använder själv Neteller just nu.

Kostade 17kr för mig men jag tog ut till mitt visakort. Har för mig det går lite snabbare då..

Rätta mig om jag har fel..



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved