Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Stor rulle, hjälp att hitta spelbolag. (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3607-stor-rulle-hjaelp-att-hitta-spelbolag/)

mangofreak 2010-08-18 14:41

Stor rulle, hjälp att hitta spelbolag.
 
Tjena!

Nu är det såhär att jag har sparat ihop en rulle på ca 10.000kr, och jag har bestämt mig för att ta det här med betting ett steg högre. Jag har vart en "hobbyspelare" under två år nu, där jag testat i stort sett alla spelbolag.

Nu tänkte jag kolla lite med folket här som sysslar med betting på heltid om vad ni rekommenderar för bolag och om ni tycker det är smart att göra en insättning på 10k på bara ett ställe?

Hur är det sen med skatt och dylikt, måste jag "deklarera" och skatta för vinsterna?

Jag spelar främst fotboll & tennis, och då är det de stora ligorna som tex PL, LA Liga, Serie A, Bundesliga etc.

Jag vill helst slippa jobbiga bonus-omsättningar och jag har konto på bet365, expekt, betfair, bet-at-home, unibet, bwin och SvS.

Tacksam för tips och hjälp! :)

Lemasive 2010-08-18 14:43

Det första du ska göra är att bonushora ihop en 5-7 tusen så du har en rulle på på just 15-17000, sedan så måste du inte skatta för ett skit inom EU. Och om man sysslar med betting på heltid är man nästan tvungen att ha nästan alla bolag, men du har sådan liten kassa att det räcker med ett just nu. Så betfair eller bet365?

RobinD 2010-08-18 14:46

Hmm många saker att säga om detta inlägg:

1. Alla frågor har redan besvarats i liknande trådar. Kort: Fler bookies, nej du deklarerar in inom EU och resten myglar du med.

2. För att ta bettingen ett steg till så kan du inte undgå att alltid spela till bästa odds och således ha 10-30 bookies och moneybookers att växla mellan.

3: Vad menar du med jobbiga bonus-omsättningar? 10.000 kan lätt dubblas med lite bonushoreri, vad är det som är jobbigt med det?

comprende 2010-08-18 14:52

mitt tips är att få fart på en internet plånbok som du sen använder som spindeln i ditt betting-nät. in med 10k där och använd alla de bolag du har och sätt in spelinsatsen allt eftersom du spelar på de olika siterna.

RobinD 2010-08-18 14:53

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 56613)
mitt tips är att få fart på en internet plånbok som du sen använder som spindeln i ditt betting-nät. in med 10k där och använd alla de bolag du har och sätt in spelinsatsen allt eftersom du spelar på de olika siterna.

Så gör jag, när en bookie sedan får övervikt tar jag ut igen till MB.

mangofreak 2010-08-18 15:05

Oj, två väldigt snabba svar, det hade jag inte räknat med ;)

Jag glömde skriva att mitt första mål med den här satsningen är att komma upp i 30k och således kunna casha ut 20k till att börja med. Vet att det inte blir lätt och att jag säkert kommer förlora en del i början men det var pga det som jag inte ville ha några jobbiga omsättningskrav.

Det här med bonus-horeri får ni gärna utveckla för en nybörjare som mig, har aldrig varit nån haj på att utnyttja bonusen något vidare :)

RobinD 2010-08-18 15:07

Finns inget lättare sätt att komma upp i 30K än att hora bonusar.

Skaffa betfair och tradea ut bonusen, simple as that.

mangofreak 2010-08-18 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 56618)
Finns inget lättare sätt att komma upp i 30K än att hora bonusar.

Skaffa betfair och tradea ut bonusen, simple as that.

Har redan ett betfair konto, kommer väl inte åt bonusen en andra gång nu? Har bara ett kreditkort med som jag använder.

Lemasive 2010-08-18 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 56620)
Har redan ett betfair konto, kommer väl inte åt bonusen en andra gång nu? Har bara ett kreditkort med som jag använder.

Har du verkligen läst tråden om bonushorande? Du använder betfair för att slippa omsätta bonusar på andra sidor.

Jeezay 2010-08-18 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 56613)
mitt tips är att få fart på en internet plånbok som du sen använder som spindeln i ditt betting-nät. in med 10k där och använd alla de bolag du har och sätt in spelinsatsen allt eftersom du spelar på de olika siterna.

Detta är ett MÅSTE.

MB rekommenderas varmt.

mangofreak 2010-08-18 16:29

Läst igenom lite nu om det här med bonustrade etc (vilket jag inte kände till sen tidigare) kan väl inte säga att det känns lockande precis då jag inte har något stort kapital att leka med. Känns som att det tar alldeles för mycket tid att spela på det sättet med att man bokar sina spel på betfair och jämför odds på 5-10 olika sidor.

Om det är så majoriteten på Sharps spelar så ska ni ha en stor eloge för det, jag blir bara förvirrad av allt :no:

Lemasive 2010-08-18 16:34

Du jämför inte odds på 5 olika sidor

Jag ska förklara som jag gjorde för en brud...

Du har 4 kronor och sätter in en krona på ett bolag som ger 100% bonus

Då har du 1 krona plus en luftpeng tills den är omsatt så att säga.

Du hittar ett spel som ger 2.00 i odds både på betfair och spelbolaget.

Du bokar spelet på betfair med 2 kronor och spelar på det på spelbolaget med din krona och luftkrona.

Om du vinner på betfair har du nu 4 kronor där och 0 kronor på spelbolaget, vilket innebär att av dina 4 kronor som du började med har du 4 på betfair och en i handen nu. Dvs totalt 5 kronor.

Vinner du på spelbolaget så har du 4 kronor där och 0 på betfair, det innebär att du får hitta ett liknande odds igen på betfair och spebolaget och satsa igen med 4 kronor.

sodomyandlust 2010-08-18 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av mangofreak (Inlägg 56638)
Läst igenom lite nu om det här med bonustrade etc (vilket jag inte kände till sen tidigare) kan väl inte säga att det känns lockande precis då jag inte har något stort kapital att leka med. Känns som att det tar alldeles för mycket tid att spela på det sättet med att man bokar sina spel på betfair och jämför odds på 5-10 olika sidor.

Om det är så majoriteten på Sharps spelar så ska ni ha en stor eloge för det, jag blir bara förvirrad av allt :no:

Nä det låter mer komplicerat än vad det är. Du hittar ett odds på t.ex Åtvidabergs FF till 2.80 på bet365 och samma spea finns på betfair till 2.80. Du spelar då 1000 kronor på bet365 samtidigt som du bokar Åtvidabergs FF med 1018:- till 2.80 på betfair. Oavsett resultat så kommer du att förlora 32 kronor men förlorar Åtvidaberg så kommer alla dina bonuspengar att ligga på ditt betfairkonto och du slipper således omsättningskravet.

Givetvis ska man försöka hitta bättre matchande odds än de jag gav exempel för. Fast 32 kronor är ju iofs inte hela världen och det är oftast svårt att hitta odds som matchar ännu bättre.

Donald 2010-08-18 16:42

Snabb fråga: Vad är kostnaden för att föra över pengar från MoneyBookers till ditt bankkonto? Använder själv Neteller just nu.

Munchies 2010-08-18 16:45

Det handlar ju inte om att sitta och 'leta' efter matchande odds. Finns ju massvis av sökverktyg som hittar matchande odds åt dig på en sekund. Finns upp mot 50 spel per dag som är 100% matchade med oddset för att boka på Betfair.

Om du nu inte vill göra det så är det några andra viktiga saker som folk redan har tipsat dig om. Du bör sprida ut pengarna alternativt använda moneybookers för att kunna spela på det bästa oddset hela tiden. Väldigt mycket svårare att vara vinnande om man bara använder en sida.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved