Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

Lumiere 2015-06-08 15:08

Hej XXX,

Tack för ditt webbmeddelande angående ditt konto.

Den insats som en kund erbjuds att spela för beror på omständigheterna kring evenemanget samt våra oddssättares uppskattning av kundens ekonomiska lönsamhet


Vilka jävla idioter. Lika lite som en butiksinnehavare kan förvänta sig att alla som går in i butiken ska handla något, lika lite kan en bookmaker förvänta sig att alla konton ska vara lönsama.

Förvisso har de ju inte stängt av mig, utan limiterat mig till cirka en procent:thumbdown: av vad jag fick satsa tidigare. Men det är ungefär som om en affär skulle förbjuda olönsamma kunder att inte röra eller prova några kläder. Tänk vilket ramaskri det skulle bli, men spelbolag får tydligen agera hur svinaktigt som helst.:rant:

Hm, om jag säger att jag är bög, zigenare eller helst båda två så kanske jag kan stämma de för diskriminering...:evilgrin39::lol:

sirlarsson 2015-06-08 15:33

Du är inte ensam min vän, men du har väl som många andra människor flickvän, familj, hund osv att skapa konto i :) Bara skapa nya konton, se till att fixa med nya ip:n bara.

Lobo 2015-06-08 15:34

Jävligt syrligt gjort att en del spelare inte fick ta del av champion-league bonusen. Faktum kvarstår dock att bolagen gör precis som de vill oavsett vad vi tycker. Stäng ner kontot där och öppna upp ett nytt i annans namn. Jag själv har blivit avstängd för syndikatspel där (läs: gav tips på öppet forum och andra ryggade). Så rekar ger man inte ut längre.

bjarnea 2015-06-08 16:30

Mina limits höjer dom :cry:

ChrisWaddle 2015-06-08 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lumiere (Inlägg 437545)
Jag skulle nog vilja påstå att max 1% av mina spel handlar om 3-vägsspel.
Att Bet365:s liveoddserbjudande på Champions League finalen inte gällde mig och andra limiterade spelare gör mig också kokt :rant:, inte för 250 kronors skull utan för att det är så jäkla svinaktigt agerat av "av världens största bettingsite" som de i parti och minut skryter om att de är...

Blir du sur när stamgäster får ett bättre bord på krogen? Eller om M5-ägaren får en tidigare tid för service än du som kör 318? Eller när storspelare i Vegas får gratis hotellrum?

ChrisWaddle 2015-06-08 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 437572)
Du är inte ensam min vän, men du har väl som många andra människor flickvän, familj, hund osv att skapa konto i :) Bara skapa nya konton, se till att fixa med nya ip:n bara.

Will Hill började strula när jag skickade in stamtavla och djurförsäkring på lin hunds konto.

ChrisWaddle 2015-06-08 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Lumiere (Inlägg 437522)
Det är en sak jag undrar över när det gäller det här med limiteringar, kanske någon kunnig person kan svara på detta...:drunk:

Försöker inte spelbolagen balansera sin bok så att man går plus på varje match oavsett utgång? Det är väl därför som man ändrar odds hela tiden?
Om så är fallet så uppkommer naturligtvis frågan, varför limiterar man vinnande spelare? Det är väl skitsamma för spelbolaget om kund A eller kund B vinner, så länge man går plus på alla matcher?

Det är väl så Pinnacle driver sin bok om jag förstår saken rätt, de skriver ju också att deras traders ska hantera oddsen inte spelarna. Så varför kan inte andra bolag, som dessutom har högre marginaler än Pinnacle, göra detsamma?

EU-bookies balanserar ingenting, rätt säker på att samtliga backade rejält på Barcelona t ex.

Balansera boken funkar bara om man har ett begränsat antal matcher med hyfsat hög omsättning.

ChrisWaddle 2015-06-08 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 437534)
Finns det inget intresse att behålla de bra spelarna också? På något sätt borde de kunna utnyttja när bra spelare lägger sina spel.

Instämmer helt. Iaf på de sporter man har hyfsad omsättning. Mycket bättre att låta en Sharp spela 1000 SEK på ett limiterat konto och sen justera oddset än att få 5000 från ett nytt konto och inte göra något alls.

Jag begriper inte varför bookies inte fattar detta. Idiotiskt.

kingofding 2015-06-08 19:35

EU bolagen säljer ju såklart av stor del av risken om dom inte vill sitta kvar med den som på t.ex Barcelona i CL finalen.

asgaya3141 2015-06-08 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av kingofding (Inlägg 437622)
EU bolagen säljer ju såklart av stor del av risken om dom inte vill sitta kvar med den som på t.ex Barcelona i CL finalen.

Vem köper?

jaroiten 2015-06-08 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 437613)
Instämmer helt. Iaf på de sporter man har hyfsad omsättning. Mycket bättre att låta en Sharp spela 1000 SEK på ett limiterat konto och sen justera oddset än att få 5000 från ett nytt konto och inte göra något alls.

Jag begriper inte varför bookies inte fattar detta. Idiotiskt.

Om bolagen höll på så skulle ju spelarna i sin tur kunna utnyttja det. Om man vet att man har ett flaggat konto så skulle man kunna spela 1000 SEK på ett skitodds för att få upp oddset på sidan av vadet man egentligen tänkt spela och sätter då 10 000 SEK i insats istället.

Lumiere 2015-06-08 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 437572)
Du är inte ensam min vän, men du har väl som många andra människor flickvän, familj, hund osv att skapa konto i :) Bara skapa nya konton, se till att fixa med nya ip:n bara.

Det handlar om för mycket pengar för att jag ska kunna lita på någon. Möjligtvis hunden då...:lol:

Lumiere 2015-06-08 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 437607)
Blir du sur när stamgäster får ett bättre bord på krogen? Eller om M5-ägaren får en tidigare tid för service än du som kör 318? Eller när storspelare i Vegas får gratis hotellrum?

Det är en jäkla skillnad, därför att i dina exempel som handlar det om folk som blir priviligierade medans i detta fall (undantagen från kampanj) handlar det om folk som blir diskriminerade.:rant:

Det finns hur många olika sätt som helst där bolagen skulle kunna skydda sig själva men ändå inte behöva behandla vissa kunder som skit. Svenska spels 1000 kr/match 20000 kr/på allt per dag är ett exempel. Ett annat är ju förstås att bolagen behöver inte erbjuda odds på precis allt, där är ju Pinnacle ett bra exempel. Finns helt enkelt ingen ursäkt för Eu bolagens SVINAKTIGA beteende...:no:

sirlarsson 2015-06-08 22:27

Ja vore det inte för limiteringar så hade man levt ett sanslöst gott liv, 5 år betting sen aldrig mer.

Lumiere 2015-06-08 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 437661)
Ja vore det inte för limiteringar så hade man levt ett sanslöst gott liv, 5 år betting sen aldrig mer.

Trams, max ett års uppehåll sen skulle du vara igång igen...;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved