Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

Lumiere 2014-09-30 14:47

Vad fan spelar det för roll om man arbar eller inte??? Man spelar ju för fortfarande bara på odds som erbjuds.:rant:
Spelbolagen arbar ju själva och vill gå plus på alla matcher oavsett utgång, och jag har alltid haft filosofin att skit ska skit ha...:popcorn:
Varför ska jag ta någon risk när jag kan låta spelbolagen göra det istället.:clap:

Fake 2014-09-30 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 374437)
Jag har en månadskostnad på drygt 3000:- SEK/mån. Bungalow, el, vatten, Internet och Scooter inräknat. Man måste nog bo hemma hos en liberal morsa för att slå det om man ska bo i Sverige! :) Käka kan jag göra för 50 baht/gång (11 spänn).

Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?

sskssk 2014-09-30 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av Fake (Inlägg 374549)
Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?


Du får skilja på Sverige och Norge, vi har ingen olja, vi har annat...

Ska man inte gå i pension närmsta åren, så är pension inget man behöver fundera på.
Pensionsåldern kommer att höjas och pensionerna kommer minskas.
Men i Sverige har vi en tradition av att dom som bidrar minst får det oftast bättre även på äldre dar jämnfört med den som löneslavat i 40år, så en 0 taxerare behöver inte straffas särskilt jämnfört med medelsvensson när det bli dags för pension.

Men det viktigaste, har man hankat sig fram på spel under lång tid men inte lyckats lägga undan tilräckligt, så finns det INGET som säger att man går från vinnande till förlorande bara för att man uppnår pensionsålder, bara att låta Soc göra sitt och fortsätta mala på med spelandet.

Wagner 2014-09-30 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 374554)
Du får skilja på Sverige och Norge, vi har ingen olja, vi har annat...

Ska man inte gå i pension närmsta åren, så är pension inget man behöver fundera på.
Pensionsåldern kommer att höjas och pensionerna kommer minskas.
Men i Sverige har vi en tradition av att dom som bidrar minst får det oftast bättre även på äldre dar jämnfört med den som löneslavat i 40år, så en 0 taxerare behöver inte straffas särskilt jämnfört med medelsvensson när det bli dags för pension.

Men det viktigaste, har man hankat sig fram på spel under lång tid men inte lyckats lägga undan tilräckligt, så finns det INGET som säger att man går från vinnande till förlorande bara för att man uppnår pensionsålder, bara att låta Soc göra sitt och fortsätta mala på med spelandet.

Äldreförsörjningsstöd är det som gäller. http://secure.pensionsmyndigheten.se...ningsstod.html

Fast det gäller inte för dom som går nere i Thailand och kliar sig på magen. :)

henkel 2014-09-30 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 374367)
Paddypower tar dock priset. Blev limiterad efter att ha vunnit ca 300€. Polare 1 blev limiterad efter att ha vunnit en dubbel (ett spel) pa ca 900€. Polare 2 blev limiterad innan han ens hann spela. Fick betta 20€ pa ett mma-propsbet.

Hahah låter helt sjukt ju!
Stackars polare 2! Hur fan gick det till?

martinsson 2014-09-30 22:22

Här kan ni läsa lite om hur bookmakers gör för att flagga konton.

http://www.daily25.com/bookmakers-tr...ustry-insider/

Wagner 2014-09-30 23:26

Intressant läsning. Inte för att jag inte trodde dom gjorde allt som står i deras makt och lite till. :)

Moffegrev 2014-10-01 08:50

Citat:

Ursprungligen postat av henkel (Inlägg 374642)
Hahah låter helt sjukt ju!
Stackars polare 2! Hur fan gick det till?

Haha, ja, jag undrar exakt detsamma. Har aldrig hört talas om ngn som max fatt betta 23€ direkt efter insättning.

Mma-propsbet var det det gällde.

HPs 2014-10-01 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 374674)
Haha, ja, jag undrar exakt detsamma. Har aldrig hört talas om ngn som max fatt betta 23€ direkt efter insättning.

Mma-propsbet var det det gällde.

Fast det är ju en fruktansvärt liten marknad. Kan det inte varit så att hade den nivån som maxtak? Eller kunde du/någon annan spela för mer?

Pacman 2014-10-01 09:01

Tidiga odds/utstick/specialspel brukar ju ha rätt låga limits. T.ex vissa hockeyligor kan ju ha runt 50-100€ som max på Pinnen vid öppning för att sedan öka i takt med att oddsen sänks och ju närmare spelstopp man kommer.

Cc 2014-10-01 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av Fake (Inlägg 374549)
Som du sier så er det mulig å leve av bettingen, men det er mye vanskeligere om man gjør det i Sverige/Norge. Det er mange aspekter man må tenke på som f.eks pensjon, forsikringer osv i tillegg til at man må ha en stor buffer slik at man tåler lengre perioder med nedgang. Hva gjør du selv med tanke på pensjon? Setter du av penger til dette eller er det noe som du ikke tenker på atm?

Som sagt, mina levnadskostnader är minimerade och jag behöver egentligen aldrig gå i pension som spelare. Skulle jag välja att sluta någon gång så har jag ett par pensionsförsäkringar sedan tiden jag arbetade. I dagsläget hamnar jag en bit över minimigränsen och med tanke på SINK-Skatten (21%)på utlandspensionärer så skulle det räcka mer än väl att täcka alla omkostnader här.

Några längre förlust-streak har jag inte haft heller. Nära 50% av de spel jag lägger kommer från andra än mig själv och streaken har hittills aldrig sammanfallit.

Moffegrev 2014-10-01 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av HPs (Inlägg 374676)
Fast det är ju en fruktansvärt liten marknad. Kan det inte varit så att hade den nivån som maxtak? Eller kunde du/någon annan spela för mer?

Kanske det kan ha varit, men det känns orimligt lagt för den marknaden. Har själv lagt mer pa melodifestivalenbets där innan jag blev limiterad.

Galeocerdo cuvier 2014-10-01 22:56

raderat

Wagner 2014-10-01 23:01

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 374820)
Limiterad efter ett spel hos Ladbrokes, härligt. :popcorn:

Svaret kanske finns i martinssons länk. :) http://www.daily25.com/bookmakers-tr...ustry-insider/

Gimli 2014-10-03 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av henkel (Inlägg 374346)
Ladbrokes och Marathonbet slår resten överlägset när det kommer till limitering...
Marathon räckte det med två spel, trots att de gång på gång ligger högst på den aktuella marknaden!
Kan ju knappast vara spelarens fel? Inga uppenbart felsatta odds heller

Hur fan lyckas ni med det? Jag öppnade ett konto på Marathon för några veckor sedan och har lagt 10 spel, 5 vinst 5 förlust med en medelinats på 1075 kr. Jag har inte märkt något ännu.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved