Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

Lumiere 2018-12-05 16:12

Jag klistrar in min tråd från Flashback så kan ni läsa själva...:sad:
De (Bet365) har alltså inte bara limiterat mig, utan stängt ner mitt konto helt och hållet.
Och dessa motherfuckers ska alltså betraktas som ett seriöst företag av pajasarna på Lotteriinspektionen och få svenskt spellicens?:thumbdown:

https://www.flashback.org/t2996385

Där får ni också tips om hur man vinner, även om det inte är som förr så går det fortfarande att göra en del pengar.:cheers:

Nicksson 2018-12-05 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Lumiere (Inlägg 595516)
Jag klistrar in min tråd från Flashback så kan ni läsa själva...:sad:
De (Bet365) har alltså inte bara limiterat mig, utan stängt ner mitt konto helt och hållet.
Och dessa motherfuckers ska alltså betraktas som ett seriöst företag av pajasarna på Lotteriinspektionen och få svenskt spellicens?:thumbdown:

https://www.flashback.org/t2996385

Där får ni också tips om hur man vinner, även om det inte är som förr så går det fortfarande att göra en del pengar.:cheers:

Ingen direkt nyhet att bolagen inte gillar surebets, även om dessa är live och inte lika uppenbara. Tar aldrig dessa bets live för att jag vet att limiteringen kommer som ett brev på posten. Gör du det dessutom med rejäla insatser så är det väldigt kortsiktigt

ChrisWaddle 2018-12-05 19:49

Den flashbacktråden ballade ur ganska snabbt...

bulle 2018-12-05 19:54

Lite allmän information från Unibet

Citat:

Regleringen av den svenska spelmarknaden innebär bland annat att spelare som inte bor i Sverige inte får använda Unibets svenska sajt.
Spelare i Sverige måste använda sidan på svenska.
Ditt konto kommer att flyttas över till Unibets internationella webbplats med engelska som språk.
Det verkar som att alla nuvarande konton kommer att flyttas över till den internationella webbplatsen och svenska kunder kommer att få möjlighet att skapa nya fräscha olimmade konton efter nyår. Tolkar jag detta rätt? :clap:

sskssk 2018-12-09 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 595548)
Den flashbacktråden ballade ur ganska snabbt...

Haha, ja herrejävlar, trodde jag var överdrivet korkad men i den tråden fanns helt klart ett par riktigt "begåvade" barn :skamsen:

mic83 2018-12-10 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av bulle (Inlägg 595550)
Lite allmän information från Unibet

Det verkar som att alla nuvarande konton kommer att flyttas över till den internationella webbplatsen och svenska kunder kommer att få möjlighet att skapa nya fräscha olimmade konton efter nyår. Tolkar jag detta rätt? :clap:

Varför tror du att du skulle vara olimmad bara för att du skapar nytt konto? Dom vet väl fortfarande vem du är.

bulle 2018-12-10 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av mic83 (Inlägg 596300)
Varför tror du att du skulle vara olimmad bara för att du skapar nytt konto? Dom vet väl fortfarande vem du är.

För att det uppenbart innebär mer jobb (=kostnader) för spelbolagen att länka identiteter. Men vad vet jag, mina programmeringskunskaper är begränsade. Varför tror du själv att det inte skulle kunna vara så?

mic83 2018-12-11 07:19

Citat:

Ursprungligen postat av bulle (Inlägg 596306)
För att det uppenbart innebär mer jobb (=kostnader) för spelbolagen att länka identiteter. Men vad vet jag, mina programmeringskunskaper är begränsade. Varför tror du själv att det inte skulle kunna vara så?

De har ju redan datan så det är nästan ingen kostnad, så jag skulle bli väldigt förvånad om de tog bort limiteringar.

ChrisWaddle 2018-12-12 08:51

Citat:

Ursprungligen postat av bulle (Inlägg 596306)

Du tror inte att de innebär mycket större kostnader att häva alla limiteringar? :)

bulle 2018-12-12 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 596487)
Du tror inte att de innebär mycket större kostnader att häva alla limiteringar? :)

Haha jo på sikt kanske, men jag skulle ändå inte tro att det är prioritet. Tror det är kaffepengar i sammanhanget. Önsketänkande kanske men vi får se :)

Nicksson 2018-12-12 11:19

Det finns en sak som jag tror talar mot att vi får ta med oss limiteringarna. Inget bolag vill råka ut för att stå tidigt med det prejudicerande ärendet/fallet i frågan. Det skulle innebära ganska mycket bad will i en redan rätt pressad konkurrenssituation med minskade marginaler. Det speciellt eftersom kvällpressen tagit upp frågan vid något tillfälle under hösten.

Som sagt, bara mina egna funderingar och risken finns att jag har tvärfel här.

ChrisWaddle 2018-12-12 11:46

Det finns ingen reglerad spelmarknad där det inte limiteras.

Nicksson 2018-12-12 11:53

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 596495)
Det finns ingen reglerad spelmarknad där det inte limiteras.

Har inte sagt att det inte kommer att limiteras, det jag syftade på var ett initialt läge. Sen finns det ju olika grader av limiteringar också.

ChrisWaddle 2018-12-12 12:03

Ok, men själva tanken att ett jätteföretag som Unibet skulle radera värdefull kontoinformation bara för att licensreglerna kräver ett nytt konto är komisk. Man måste verkligen jobba i en mycket skydda verkstad för att tro något sådant.

Nicksson 2018-12-12 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 596500)
Ok, men själva tanken att ett jätteföretag som Unibet skulle radera värdefull kontoinformation bara för att licensreglerna kräver ett nytt konto är komisk. Man måste verkligen jobba i en mycket skydda verkstad för att tro något sådant.

Härligt, vi kör lite personangrepp också. Jag är inte så dum så att jag tror att tidigare limiterade konton undkommer utan någon som helst flaggning men som jag skrev så finns det grader av limiteringar. Jag lägger ner här.