Citat:
Ursprungligen postat av LosKrikon
(Inlägg 71720)
Hur är det "fair"???
|
Inte särskilt fair, tyvär kan dem göra så eftersom dem i princip har monopol på trading i nuläget och jag tror nog att av den halva procenten som drabbas så är det stor majoritet tradeare som tjänar ofantliga summor.
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle
(Inlägg 70464)
Jag använde kontot till både trading och betting, sett till omsättningen kanske 70% trading och 30% betting.
Summorna är som sagt irrelevanta. Om man lägger 250 spel till odds 2 a 100 kr och betalar 5% i kommission får man premium charge om man har plussat mer än 6250 kr på en omsättning på 25000.
|
Det skulle alltså motsvara 125% roi..
Förövrigt stämmer det inte som du säger att summorna är irrelevanta: Läs här, sektion 7: http://www.betfair.com/aboutUs/Betfair.Charges/
Man kan aldrig få premium charge före man betalt £1000 i charges.. dvs omsatt ungefär 10k sek * 20 (charge e ju 5%) = 200k sek.
Citat:
Each week the customers who meet all the conditions set out above will be charged the lesser of:
* The difference between 20% of the previous week’s gross profits and the total charges generated during the week; and
* The difference between 20% of gross profits and the total charges generated during the lifetime of the account.
|
Gränsen går alltså runt 125% roi. Men visst om man ligger över 125% ROI lifetime på betfair så får man akta sig.. hyffsat lyxproblem skulle jag säga.. som jämförelse kan man ju tänka på att RAS NCAAF i år slutade på under 115% ROI. Om du vill lira skattefritt å inte bli limiterad så finns det inget annat alternativ.. oddsen med premium charge avdraget hamnar ändå i samma intervall som på vanliga bookies (1.80-1.90 nåt antagligen för en 50%are)
|