Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Skattefria vinster (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/4515-skattefria-vinster/)

ALA 2010-10-25 16:27

Skattefria vinster
 
Jag har bett mitt lokala skattekontor att kolla vilka kriterier som avgör om man ska betala skatt på vinsten. Jag fick idag ett 5-sidigt dokument som klargör att skatt eller ej beror på var spelbolaget har sin huvudsakliga organisation/byggnader/personal.

Licencer/tenkisk utrustning är alltså helt utan betydelse

MVH/
Anders

Bobbobula 2010-10-25 16:29

Och Malta är skattefritt antar jag?

mars 2010-10-25 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 71688)
Och Malta är skattefritt antar jag?

japp

larzzon 2010-12-03 13:37

Då skulle alltså vinster från tex Centrebet vara skattepliktiga då deras huvudkontor ligger i Australien?

Donald 2010-12-03 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av larzzon (Inlägg 85372)
Då skulle alltså vinster från tex Centrebet vara skattepliktiga då deras huvudkontor ligger i Australien?

"Centrebet offers sports and horse racing markets through its licensed Australian sports-bookmaker, Centrebet Pty Ltd (www.centrebet.com), AND the United Kingdom bookmaker, Centrebet UK Limited (www.centrebet.co.uk)."

ChrisWaddle 2010-12-03 16:14

Hur har Skattemyndigheten tänkt sig att man ska göra som spelare? Skicka en lista med spelbolag till dem och fråga vad de anser?

Donald 2010-12-03 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 85426)
Hur har Skattemyndigheten tänkt sig att man ska göra som spelare? Skicka en lista med spelbolag till dem och fråga vad de anser?

Låt de inte få reda på ditt namn bara.

larzzon 2010-12-03 17:18

Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.

Donald 2010-12-03 17:30

Citat:

Ursprungligen postat av larzzon (Inlägg 85442)
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.

Man får hoppas att det löser sig för dig, det ser ju ut som att Centrebet är skattefritt.

ChrisWaddle 2010-12-03 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av larzzon (Inlägg 85442)
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.

Intressant!

Håll oss uppdaterade...

Nian 2010-12-03 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av larzzon (Inlägg 85442)
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.

Om du med exp menar Expekt så har du ju där heller inget att oroa dig för då dom också är skattefria. Värre är det ju om du tagit ut stora summor från t ex Pinnen.

ALA 2010-12-20 09:27

För den som känner på sig att den kan bli föremål för skatteverkets granskande kan det vara värt att tänka på att det är du som enskild medborgare som får ansvaret att bevisa varför du ej ska betala skatt. Skatteverket plockar bara in stålarna och då räcker det med att dem anser att du ska betala.

Det gäller alltså att planera så att man kan redovisa uttag på ett smart sätt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved