Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-10-25, 16:27   #1
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

Skattefria vinster


Jag har bett mitt lokala skattekontor att kolla vilka kriterier som avgör om man ska betala skatt på vinsten. Jag fick idag ett 5-sidigt dokument som klargör att skatt eller ej beror på var spelbolaget har sin huvudsakliga organisation/byggnader/personal.

Licencer/tenkisk utrustning är alltså helt utan betydelse

MVH/
Anders
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 16:29   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 536
Sharp$: 1780


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och Malta är skattefritt antar jag?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bobbobula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-10-25, 16:34   #3
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobula Visa inlägg
Och Malta är skattefritt antar jag?
japp
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 13:37   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 2420
Standard

Då skulle alltså vinster från tex Centrebet vara skattepliktiga då deras huvudkontor ligger i Australien?
larzzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 13:54   #5
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av larzzon Visa inlägg
Då skulle alltså vinster från tex Centrebet vara skattepliktiga då deras huvudkontor ligger i Australien?
"Centrebet offers sports and horse racing markets through its licensed Australian sports-bookmaker, Centrebet Pty Ltd (www.centrebet.com), AND the United Kingdom bookmaker, Centrebet UK Limited (www.centrebet.co.uk)."
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 16:14   #6
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Hur har Skattemyndigheten tänkt sig att man ska göra som spelare? Skicka en lista med spelbolag till dem och fråga vad de anser?
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 17:10   #7
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Hur har Skattemyndigheten tänkt sig att man ska göra som spelare? Skicka en lista med spelbolag till dem och fråga vad de anser?
Låt de inte få reda på ditt namn bara.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 17:18   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 54
Sharp$: 2420
Standard

Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.
larzzon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 17:30   #9
 
Donalds avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: West Coast
Inlägg: 1 148
Sharp$: 181


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av larzzon Visa inlägg
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.
Man får hoppas att det löser sig för dig, det ser ju ut som att Centrebet är skattefritt.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 18:19   #10
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av larzzon Visa inlägg
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.
Intressant!

Håll oss uppdaterade...
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-03, 22:35   #11
 
Nians avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Hemma
Inlägg: 211
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av larzzon Visa inlägg
Vi får väl se vad som händer, jag har levt som yrkesspelare i över 10 år, och inte deklarerat ngn inkomst under dessa åren. Klarat mig tills idag då ett mkt otrevligt brev dök upp från skattemasen. Dom vill ha fullständiga underlag på vad jag levt på under 2009. Vet att jag har rätt tunga uttag från cb o exp under 2009 iaf. Så blir väl att jag på ngt sätt måste redovisa dessa för dom, och höra vad dom säger.
Om du med exp menar Expekt så har du ju där heller inget att oroa dig för då dom också är skattefria. Värre är det ju om du tagit ut stora summor från t ex Pinnen.
Nian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-20, 09:27   #12
ALA
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 227
Sharp$: 1512
Standard

För den som känner på sig att den kan bli föremål för skatteverkets granskande kan det vara värt att tänka på att det är du som enskild medborgare som får ansvaret att bevisa varför du ej ska betala skatt. Skatteverket plockar bara in stålarna och då räcker det med att dem anser att du ska betala.

Det gäller alltså att planera så att man kan redovisa uttag på ett smart sätt.
__________________
ALA
ALA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td