Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Jättestort problem hos Unibet! (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/7582-jaettestort-problem-hos-unibet/)

Pro_Patria 2011-04-30 15:01

Jättestort problem hos Unibet!
 
Jag har ett enormt problem hos Unibet som jag inte riktigt vet hur jag skall lösa.
Lite bakgrundsfakta.
Hade ett konto i ganska många månader. Hur som helst så förlorade jag lite pengar och gjorde en såkallad "självspärr".....På 6 månader.

Men jag blev sugen på att spela igen så jag registrerade ett nytt konto helt enkelt med samma uppgifter (mina egna d.v.s.) .....
Lyckan log mot mig och jag vann igår cirka 50.000 plus att jag har vissa kuponger som är pågående....

Jag tog ut pengarna och loggar in några timmar senare, då står det att mitt konto är spärrat....
Så jag ringer kundtjänst och dom säger att dels så får man inte ha två konton dels är det allvarligt när man spärrat sig själv.
Så nu väntar jag på deras säkerhetsavdelning till på måndag.

Vad ska jag säga vad skall jag göra?!?!
Ska jag säga att min syster stängde av mitt konto? (Då kommer dom säga varför ringde du oss inte direkt)....

Den som hjälper mig med detta får 5.000 kr på sitt konto på tisdag.

RobinD 2011-04-30 15:03

Oj, denna var tuff. Har aldrig hört om detta problem förrut. Jag kan dock inte se att de har rätt att behålla dina pengar som du vunnit när de låtit dig öppna ett nytt konto med samma uppgifter trots en självspärr.

"2.1

En fysisk person kan inte ta del av Unibets utbud utan att vara en registrerad kund och inneha ett Unibet-konto. För att registrera sig som kund krävs det att man fyller i en ansökan. Följande krav måste vara uppfyllda för att ansökan ska vara giltig:

* Kunden måste vara 18 år fyllda
* Kundens riktiga namn ska finnas med
* Kunden ska uppge var han/hon bor
* En giltig e-mailadress

En individ som ansöker om ett konto garanterar att alla uppgifter i registreringsansökan är korrekta. Unibet kommer inte registrera kunder som redan är registrerade, eller medge individen att bli kund om en eller flera uppgifter i ansökan är felaktiga."

RobinD 2011-04-30 15:05

2.3
Unibet ger sig rätten att

· Konfiskera eller frysa tillgångar på ett Unibetkonto och/eller neka en begäran om utbetalning från ett Unibetkontot; detta i händelse av att Unibets Regler, direkt eller indirekt, brutits, och/eller att brottslighet och/eller annan olaglig verksamhet förekommit i samband med ett spelevenemang och/eller ett Unibetkonto. Detta förutsatt ett samband mellan någon av de sagda händelserna och ett Unibet konto och/eller en begäran om utbetalning.

Pro_Patria 2011-04-30 15:16

Här är problemet att jag hade ett konto som jag gjorde en självavstängning på och registrerade ett nytt som jag vann på.
Jag får besked på måndag men det ser inte ljust ut.
Inte alls, för dels står det när man gör en självavstängning att man inte får registrera ett nytt men dels för att man bara får ha ett konto.

Fy FAN vad ledsen jag är:sad44::sad44::sad44:

En polare sa precis att det kan hända att dom betalar ut pengarna och stänger av kontot men att dom är riktigt sjyssta då.

KP 2011-04-30 16:11

Tog du del utav någon bonus när du öppnade konto nr2?

Lazlo 2011-04-30 16:15

Om det är PRECIS som du säger, vilket känns konstigt då man inte kan registrera flera konton i samma namn, så är det unibets fel i det här fallet.

Den här självspärrs funktionen är ju helt verkningslös om man ändå kan öppna ett nytt konto i samma namn när man vill spela igen. Antar att unibet tycker den är snygg att ha då de kan säga att det är en funktion som ska minska spelberoendet, men om det är så att man ändå kan öppna ett konto till i samma namn och fortsätta med sitt spelberoende så är det ju extremt fult av Unibet att ens ha en sån här funktion som bara ska se bra ut.

Om man drar det till det extrema så kan unibet visa att här motverkar vi spelberoende genom att folk kan spärra sina konton, det ingen vet är att de kanske låter samma personer öppna nya konton och fortsätta spela bort pengar TILLS de vinner och då säger de bara att de brutit mot reglerna för de har flera konton och därmed har de ett gäng spelberoende användare som bara kan förlora då kontot spärras så fort de vinner.

Precis som Boone säger, vad skulle Unibet tycka om pressen skrev om det ovanstående?

Det mest troliga är väl att det är du som faktiskt försökt fuska och gått runt reglerna på något vänster, typ använt din syrras namn på andra kontot men kanske ditt eget kreditkort så de avslöjade dig. Bolagen gör typ som de vill i de här lägena då du klart och tydligt brutit mot reglerna, sen att de kanske inte följt dem heller skiter de i så det kan nog bli svårt att få några pengar...

Lycka till hur som och tala om hur det går! Håller tummarna :)

KP 2011-04-30 16:20

På konto nr1, har du någon gång skickat in dokument/screens etc som bekräftat din identitet? Har du gjort ett uttag på konto nr1?

Pro_Patria 2011-04-30 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 120654)
På konto nr1, har du någon gång skickat in dokument/screens etc som bekräftat din identitet? Har du gjort ett uttag på konto nr1?

Svar ja på båda frågorna.

Lazlo, nej jag använde mitt för och efternamn samt adress på båda kontona.
Dock så använde jag olika mail-adresser.
I övrigt var det identiska uppgifter på exakt båda konton.
Ingenting skillde förutom användarnamnet och mailadressen.

Använde tom samma uttags/insättningskonto och lösenord.
Hade jag "fuskat" med syrras namn eller liknande hade jag aldrig öppnat en tråd här det lovar jag er.

forbannat 2011-04-30 16:38

Ledsen att säga det men det ser inte ljust ut.
Du måste hålla stenhårt på det som RobinD visar Unibet kommer inte registrera kunder som redan är registrerade.

Unibet har gjort fel som låtit dig spela. Mindre bra publicitet för unibet. "spelare tilläts skapa två konton, tills han vann. Då stängde de ner kontot och behöll vinsten".

Jag hade hotat med att ringa aftonbladet x). Deras "journalister" kan vrida och vända, tänja på sanningen och ljuga som de vanligtvis gör. I slutändan kommer det svida på unibet om de får tag på detta

KP 2011-04-30 16:51

Tidningshot och Sverkerhot får man titt som tätt, tror inte de bryr sig om ett sånt hot.
Har du utnyttjat en till bonus? Om ja, kan du glömma att du får några ören.
Om nej har dina chanser ökat lite.

http://ibas-uk.com/registeredOperato...u-v&bookId=680

Unibet är registrerade där. Du kan testa att kontakta dom angående ditt ärende. Unibet rättar sig efter deras beslut.

Pro_Patria 2011-04-30 17:10

Hur kontaktar jag dom?

Alltså som någon av er är inne på.
Jag registrerade ett account med exakt samma uppgifter utom mail och användarnamn, vad är då poängen med "självspärr"?
För övrigt, har inte nyttjat någon bonus.

Pro_Patria 2011-04-30 18:21

Citat:

Fan mannen lider lite med dig. Hoppas verkligen du får ut dina cash.
Ja tycker ochså du borde dra på nån form av lögn. Typ att din morsa spärrade kontot för hon inte gillar att du sitter vid datorn o spelar hela tiden.. eller nåt sånt du vet vad jag menar. Säg att din morsa sa till dig att hon ringt unibet och stängt kontot. Så att du trodde att kontot inte längre fanns o att du därför gjorde ett nytt. Säg att du är vuxen och att du väljer själv om du vill spela eller inte så därför hoppas att dom kan öppna detta kontot igen. Att allt är ett missförstånd vad gäller öppnande av 2 kontot. Har du tur så är dom lite snälla och låter de gå. Fjäska lite med att du älskar o spela på unibet och att du jättegärna vill spela vidare där.
Vad tror ni om detta?
D.V.S. säga att min mamma spärrade kontot?

Donald 2011-04-30 18:39

Jobbig sits, hoppas att det löser sig för dig.

woland 2011-04-30 18:50

Jag tycker inte att du ska ljuga. Var ärlig och trevlig så kanske de är schyssta.

Annars så finns det två sätt som du kan få ut dina pengar som jag ser det, 1. att du med hjälp av en jurist kan bevisa att unibet har gjort fel (tex att det gick och lägga ett spel trots att du var dubbelregistrerad.) eller 2 (jag tror stenhårt på detta förslag men inget säkert såklart):

Detta kan kanske fälla unibet och du får dina pengar. Be någon du känner som har ett unibet konto (eller be någon öppna ett konto), spärra sitt konto och sen göra exakt samma sak som dig fast spela för en struntsumma och förlora. Kolla då om unibet betalar tillbaka pengarna för att det gått fel till. Om det inte betalar tillbaka så handlar det om regelrätt bedrägeri. Det skulle hålla i en tvist i rättegång.

Först skrev jag dethär för att jag blev sugen på 5000 om en tips hjälper men vafan ärligt talat jag hoppas verkligen du får dina pengar. Ge dig inte, även om mitt tips inte fungerar så bör det finnas något sätt för dig att få ut pengarna tycker jag.

Lycka till!

Boone 2011-04-30 18:55

Ljug inte. Unibet har säkerligen koll på våra forum och det kommer inte ge dig någonting.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved