Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Allt om Pinnacle sports 2018: bonus, bonuskod, odds, uttag, regler, villkor, problem mm (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/8736-allt-om-pinnacle-sports-2018-bonus-bonuskod-odds-uttag-regler-villkor-problem-mm/)

KP 2012-10-29 13:45

Jag tog det säkra före det osäkra och begärde uttag och fått pengarna. Det kan vara som så att kanske servrar beslagtas för att säkra bevis. Och då blir ju pengarna låsta och det lär ta ett tag att få ut dom, om så är fallet.

Bättre ha de på MB än pinny atm :)

lokalime 2012-10-29 15:45

Gör som KP jag också, bra att utnyttja det fria uttaget denna månad :)

kusagwa 2012-10-29 16:11

Gör samma med men fan vad jag ångrar att jag tog ut de 500 spännen tidigare i veckan, blir lite smått deprimerad av att behöva betala 105 kronor för ett uttag. Men de ska ha cred för 2 stycken snabba uttag.

KP 2012-10-29 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 210928)
Gör samma med men fan vad jag ångrar att jag tog ut de 500 spännen tidigare i veckan, blir lite smått deprimerad av att behöva betala 105 kronor för ett uttag. Men de ska ha cred för 2 stycken snabba uttag.

Det gör du inte. Isåfall kan du vänta i 2 dagar och få ut de då istället. Så akut är det ju ändå inte.

kusagwa 2012-10-29 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 210930)
Det gör du inte. Isåfall kan du vänta i 2 dagar och få ut de då istället. Så akut är det ju ändå inte.

Nej men ska iväg utomlands snart så vill ha det flyttat, därav kunde jag inte vänta.

Juret 2012-10-30 17:14

Vad jag har förstått så ska Alderney göra någon undersökning, men vad har de för rättigheter to seize any funds eller liknande? Pinnacle är väl främst licensierat av the government of Curacao?

highwon 2012-10-31 09:03

Citat:

Den här webbsidan är inte tillgänglig
Google Chrome kunde inte läsa in webbsidan eftersom www24.pinnaclesports.com inte svarade tillräckligt snabbt. Webbplatsen kan vara nere eller så kan du ha problem med din Internetanslutning.
Här följer några förslag:
Läs in webbsidan igen senare.
Kontrollera Internetanslutningen. Starta om routrar, modem och andra nätverksenheter som eventuellt används.
Testa att lägga till Google Chrome som ett behörigt program i inställningarna för brandväggen eller antivirusprogrammet. Om det redan är ett behörigt program testar du att ta bort det från listan med behöriga program och lägga till det igen.
Om du använder en proxyserver kontrollerar du proxyinställningarna eller kontaktar nätverksadministratören för att kontrollera att proxyservern fungerar. Om du inte tror att du ska använda en proxyserver justerar du dina proxyinställningar: Öppna skiftnyckelmenyn > Inställningar > Visa avancerade inställningar ... > Ändra proxyinställningar... > LAN-inställningar och avmarkera kryssrutan "Använd en proxyserver för nätverket".
Fel 7 (net::ERR_TIMED_OUT): Åtgärden överskred tidsgränsen.
Får ni också det där? Ibland hinner jag inte ens välja 3 olika spel och jag får de felmeddelandet och loggas ut

Analys 2012-11-01 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 210881)
jag läste inte dina länkar så noggrant, men visst var det väl ägarna till pinnacle sports som åtalas? Då blir det ju indirekt en koppling till bolaget?

:idiot:

Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone? ;)

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.

Vlad 2012-11-01 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Analys (Inlägg 211566)
:idiot:

Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone? ;)

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.

Regarding the recent allegations surrounding the individuals allegedly affiliated with Pinnacle Sports, please be reassured that no Pinnacle Sports employees have been arrested or charged, and Pinnacle Sports itself was not charged in the indictment,' it said in an emailed statement.

'We expect no interruptions to our day to day business activities at this time.


Det uttalandet som du även hade i ditt första inlägg kan väl ses som att de förnekar om inte koppling så iaf att de arresterade officiellt jobbar för Pinnacle Sports

Om jag förstått saken rätt så är de 3 namngivna arresterade som kopplas till Pinnacle någon slags agenter som tagit emot större spel från Amerikanska Medborgare genom att använda sig av Pinnacles software och linor. Egentligen bör inte Pinnacle ha hanterat några pengar då de inte opererar i USA utan de säljer bara linorna och men åklagarmyndigheten misstänker att spel har lagts direkt på websidan Pinnaclesports.com av Amerikanska medborgare genom dessa agenter och därför är de inblandade

Upp till Åklagarna att bevisa detta vilket kommer ta tid och bör vara business as usual så länge men visst det skadar inte att ta ut det mesta till MB om man är orolig

Semicolon 2012-11-01 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av Analys (Inlägg 211566)
:idiot:

Okej att du inte orkar läsa länkarna, men inlägget åtminstone? ;)

Tre personer, som uppges ha koppling till pinnaclesports.com (finns det ev. en anledning till att domänen nämns och inte "Pinnacle Sports"?) är arresterade.

Pinnacle Sports varken förnekar eller bekräftar någon koppling.

Som en del varit inne på, vid en utredning är det hyfsat sannolikt att servers tas i beslag och utbetalningar kan (tillfälligt) stoppas.

hehe, jo, men det jag menar är att det är något paradoxalt att skriva att någon koppling till bolaget inte finns. Lite som wallenberg blivit häktad och någon skulle påstå att det inte finns någon koppling till investor, you with me? :)

KP 2012-11-01 15:20

Det finns hemsidor (agenter) som folk tillåts öppna konto hos. Dessa hemsidor är inte spelbolag utan de agerar som ett skal. Spelen läggs genom dessa sidor och sedan har du en "robot" eller i vissa fall en människa som i sin tur placerar spelen hos spelbolagen.
Dessa agenter har även tillgång till att få skapa konton under sig direkt på spelbolagens sidor. De har ett masterkonto med medel på sedan skapar de underkonton som alla agentens användare delas på.

Pinnacle har ett API som möjliggör att en "robot" kan placera spel automatiskt via en hemsida. Dessa agenter är inte bosatta i USA. Däremot kan amerikanska spelare ta kontakt med agenten som i sin tur öppnar konto åt dom. Detta vet Pinnacle och iom att de har denna API och den möjligheten att agenter kan öppna konton så försöker de kringgå lagarna att inte ha amerikanska spelare hos sig. De vet vad som försiggår men blundar. I sina loggar är det dock inte amerikanaren som har öppnat kontot utan det är den icke amerikanska agenten och det är även den icke amerikanska agenten som placerar dessa spel.

Lite klarhet i det hela :)
Finns såklart flera upplägg på hur agenter arbetar men detta var de stora hela.

HL333982 2012-11-01 17:22

Bara jag som inte kommer in på Pinnacle överhuvudtaget atm?

joemag 2012-11-01 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av HL333982 (Inlägg 211612)
Bara jag som inte kommer in på Pinnacle överhuvudtaget atm?

Jag kommer in, dock går den segare än vanligt (placebo-effekt)!

Analys 2012-11-02 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 211581)
Regarding the recent allegations surrounding the individuals allegedly affiliated with Pinnacle Sports, please be reassured that no Pinnacle Sports employees have been arrested or charged, and Pinnacle Sports itself was not charged in the indictment,' it said in an emailed statement.

'We expect no interruptions to our day to day business activities at this time.


Det uttalandet som du även hade i ditt första inlägg kan väl ses som att de förnekar om inte koppling så iaf att de arresterade officiellt jobbar för Pinnacle Sports

Stycket innan Pinnacle Sports uttalande säger dock att de undvikit frågan huruvida dessa personer har koppling eller inte. Dock kan man ju, som du påpekar, utläsa att de inte är anställda.

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 211586)
hehe, jo, men det jag menar är att det är något paradoxalt att skriva att någon koppling till bolaget inte finns. Lite som wallenberg blivit häktad och någon skulle påstå att det inte finns någon koppling till investor, you with me? :)

Trots detta: "Pinnacle sports owners Brandt England, of Las Vegas, George Molsbarger, of Santa Monica, Calif., and Stanley Tomchin, of Montecito, Calif., were charged with enterprise corruption, money laundering and conspiracy." från Daily Mail

Så tror jag mer på KP:s linje att det är sk. agenter. Det fungerar ju ungefär som de bulvankonton man använder när man spelar i Asien, eller hos andra bolag som inte tillåter spelare från vissa länder.

Pinnacle förlorar som sagt mycket deg på att inte släppa in spelare från staterna, att de "ser genom fingrarna" med dessa agenter har ju länge varit uppenbart. Huruvida det är olagligt eller inte återstår ju att se.

Agenterna begår ju uppenbart brott men i Pinnacle's ögon så kommer ju inte spelen från US och då borde det från deras håll inte vara brottsligt, även om de nu lär få krav på sig att förhindra detta.

woland 2012-11-13 20:34

Jag la ett bet idag på Färjestad vinst Money Line. Färjestad vann i OT men mitt bet blev rättat som en förlust. Är inte ML alltid inklusive övertid??



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved