Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Allt om bwin: bonus, uttag, regler, problem mm (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/8739-allt-om-bwin-bonus-uttag-regler-problem-mm/)

Rejs 2012-06-10 00:03

Såg att man fick 50 kr att spela på bwin under em i någon kvällstidning igår. Någon som kom över en extra som går att dela med sig av? Om det funkade för befintliga kunder vill säga.

sollentuna_slamtilt 2012-07-26 14:46

limiteringar

Är det fler än jag som märkt att Bwin har dragit ner beloppet man kan satsa per spel på liveoddsen, riktigt irriterande. Att man gör så måste väl rimligtvis bero på låg omsättning på matcherna under lågsässong, och att man därmed riskerar ojämna böcker.

Men nu när det är OS-fotbollsmatcher tänkte jag att då får man satsa mer, men icke.

Tråkigt är det i alla fall.

patte 2012-08-25 13:46

hmmm har bwin blivit skickligare på odds? Fick 15000 i bonus för ett halvår-år sen sen dess har det vänt totalt. Plussat mycket förut..men nu...de till synes höga oddsen..oddsen som ligger högt och sjunker till matchstart går allt som oftast inte in!! :sad:

MrGerrard 2012-08-31 11:09

Har sedan igår fått en 5-6 stycken gamla resultatmail från bwin mailade till mig igen. Har någon annan råkat ut för detta?

Har inte kontaktat bwin och frågat eftersom jag inte vill att dom ska in och titta på mitt konto i onödan

patte 2012-11-10 18:37

Tycker fortfarande det är svårt och vinna på bwin. Inga fler som håller med? Känns som dom slutat limitera aribitragespelare också. Eller?

Wagner 2012-11-10 19:22

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 213254)
Tycker fortfarande det är svårt och vinna på bwin. Inga fler som håller med? Känns som dom slutat limitera aribitragespelare också. Eller?

Nu har du skrivit 44 inlägg och samtliga har direkt eller indirekt handlat om bwin.

patte 2012-11-11 06:57

förlåt...men när man torskat så sjukt mycket pengar mot ett bolag så kanske man är intresserad....jag får skriva om nåt jag inte är intresserad av då...är väl bara och låta och bli och läsa mina inlägg eller?

Persa 2012-11-11 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 213254)

Svårt att vinna mot bwin säger absolut inget om hur bra bolaget är, utan mer om dig som spelare. Spelbolaget kan inte bestämma utfallen för spelen, däremot sätter de egna odds. Om du däremot menar att du plussar mindre p.g.a. att du vinner mindre på vinnande spel och förlorar allt för mycket på förlustspelen så betyder det att du inte har någon edge i dina spel. Du spelar helt enkelt inte på objekt med värde. Detta kan beror på att dina analyser inte är tillräckligt bra eller att bwins odds är dåliga. Om det är det senare alternativet, prova att skapa ett konto hos något annat bolag med bättre odds.

patte 2012-11-19 07:02

tack Persa. Tror ivaf bwin som marknadsledande är de som ligger mest rätt med oddsen. Hur mycket marknaden än svänger hit o dit.

O12 2012-11-19 07:47

Har själv en roi på strax över 102 på bwin.. så borde inte vara märkvärt svårare, Pinnen däremot har jag lite problem med :)

kingofding 2012-11-19 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av patte (Inlägg 214401)
tack Persa. Tror ivaf bwin som marknadsledande är de som ligger mest rätt med oddsen. Hur mycket marknaden än svänger hit o dit.

Ifall jag fattat rätt så spelar du på droppande odds. Att göra detta blint kan ju va rätt lurigt då det inte alltid är pga värdet som oddset droppar på pinnen eller vad du använder som referens. Räcker ju att något segt bolag som marathonbet ligger ute med ett högt odds på motsatta sidan så kommer ju din sida sjunka som en sten i asien när alla arbare trycker in stora volymer och du hittar då ett "bra" odds där det ändå kanske är noll värde.

patte 2012-11-23 16:36

tack Kingofding..en vettig synpunkt...ja, jag brukar spela droppande odds...men hur kan då marathon ligga kvar med sitt odds i ditt exempel? Arbarna borde väl spela där också om dom nu spelar arbs? Och kan dom inte spela där hur kan dom då tycka att dom har ett arbitragespel?

patte 2012-11-24 10:49

Går det på nå vis och se när man bör spela droppande odds eller tvärsom tro? Går det liksom och se när det är riktiga eller felaktiga ras på en sida?

himmler 2012-11-28 21:45

Självklar miss !

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 180017)
Nu vet jag inte hur seg deras support brukar vara, men jag har inte fått svar på ett par dygn. Tycker att det är väldigt långsamt jämfört med andra sidor där jag alltid har fått svar inom ett par timmar.

Verkar vara flera som har haft problem med samma sak som mig, att man spelar Ö 3 mål, och det rättas som förlust när det blir exakt 3 mål.

Det krävs ju 4 mål för att 1 sånt spel ska ge utdeln.

djungelhjul 2012-11-28 22:02

Beror på om det är ett tvåvägs- eller trevägsspel.

himmler 2012-11-28 23:00

Har aldr hajat !

Citat:

Ursprungligen postat av nb79 (Inlägg 139201)
Min erfarenhet av bwin:

Lägger upp spelobjekt som man efterfrågar

Näst snabbast av EU-bookies att justera odds/utstick (efter bet365)

Limiterar väldigt snabbt (inte sportingbet eller paddy snabbt men väl i klass med betsson, betsafe, betway etc)

Limiteringen sker som det verkar stegvis (typ 1/2 av normala maxbettet -> 1/3 av normala maxbettet -> marknadsoberoende begränsad maxvinst -> marknadsoberoende begränsad maxinsats osv)

Är ofta "market starters"

Bra payback även på mindre marknader

Cancellerade min beställning från deras shop utan att meddela och svara efter det inte på email angående detta.

___
Tips är att inte skriva hur ni bryter mot olika regler eller lagar. Sannolikheten att någon "intresserad" ska hitta hit och se det är rätt stor.

ens vad limitering = för ngt, förmodl berör det endast s.k storspelare.

henke111 2012-11-28 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av himmler (Inlägg 215965)

Du behöver inte spela för mycket pengar för att bli limiterad. De räcker att spela på EV+ på några matcher.

martinsson 2012-11-28 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av himmler (Inlägg 215948)
Det krävs ju 4 mål för att 1 sånt spel ska ge utdeln.

Måste du vara så efterbliven? Det var ganska längesen jag skrev det nu, och det hade väl inte varit jättejobbigt att läsa mitt andra inlägg lite längre ned på sidan, där jag skrev att spelet ändrades till push.

himmler 2012-11-28 23:29

Fortfarande svårt !

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 215969)
Du behöver inte spela för mycket pengar för att bli limiterad. De räcker att spela på EV+ på några matcher.

Vad menas med EV+ ? Utveckla gärna. Tror inte bolagen skulle existera länge, om de inte fanns folk som går plus hos dem. Rykt skulle mkt snabbt nå hela den spelande allmänh via webben och bolag eft bolag slulle försvinna, bingo för Svenska Spel + Atg !

DamageINC 2012-11-29 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av himmler (Inlägg 215965)

Om det du skrev nu betyder det jag tror det betyder: Nej, limiteringar är vanliga, och nej, det berör inte endast storspelare. Det räcker att du slår bolagets stängningsodds, ibland över 300 spel, ibland över 5 spel.

patte 2012-12-03 22:08

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 215985)
Om det du skrev nu betyder det jag tror det betyder: Nej, limiteringar är vanliga, och nej, det berör inte endast storspelare. Det räcker att du slår bolagets stängningsodds, ibland över 300 spel, ibland över 5 spel.

Att man slår bwins stängningsodds räcker inte för mig och blir limiterad nu för tiden.

werygod 2012-12-19 20:17

Kan ni ta ut pengar som vanligt med Skrill efter deras omgörning? Står att jag inte gjort insättning på 6 månader vilket jag gjort och när jag mailade supporten i förrgår fick jag till svar att allt inte fungerar som det ska efter uppdateringen och att jag ska vänta. Verkar ju bra att ett så stort och etablerat bolag låst pengar för en?

Moffegrev 2012-12-20 12:32

Fatt problem med skrill jag med eftersom jag är bosatt i Tyskland. 5Dimes accepterar inte mitt uttag till moneybookers eftersom de tydligen inte far hantera moneybookers sedan 2manader tillbaks enligt supporten (insättningar gick dock alldeles utmärkt). Sedan tittar jag pa deras uttagsalternativ, och vad finns det för skitalternativ, western union eller netteller.

Har inget nettellerkonto, utan har kört rätt länge pa skrill och det har fungerat jävligt bra, dock är det ju oroväckande om jag inte kommer kunna plocka ut med det längre. Har varit skönt att slippa alla jävla kreditkortsverifieringar och sant bull.

timrydell 2013-01-04 23:14

Bwin har ingen bonus atm va?

highwon 2013-03-21 02:41

Vad var anledningen till att ni slutade rekommendera bwin?

Boone 2013-03-24 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av highwon (Inlägg 238976)
Vad var anledningen till att ni slutade rekommendera bwin?

De ändrade villkoren till det sämre för oss och de har börjat limitera vinnare ännu hårdare än tidigare. Vi känner helt enkelt att det fanns bättre spelbolag där ute att exponera både från vårt och spelarnas perspektiv.

Migge 2013-03-24 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 239639)
Vi känner helt enkelt att det fanns bättre spelbolag där ute att exponera både från vårt och spelarnas perspektiv.

Ännu fler spelbolag än dom som finns på sajten idag vore önskvärt...

bulle 2013-09-11 08:16

Har det alltid varit avgift på utbetalningar med Neteller hos Bwin?

bulle 2013-09-15 12:13

Ser nu att det är 3% avgift även på Skrill. Har aldrig sett det förut, har för mig det var något krav att det skulle vara avgiftsfritt eller är jag fel ute här?

Galeocerdo cuvier 2013-09-15 12:16

De har precis implementerat avgiftsbelagda uttag.

ChrisWaddle 2013-09-20 15:50

Bwin voidade en kompis livespel och påstod att spelen hade lagts för sent. Förlorade spel lagda samtidigt var de dock inte intresserade av att voida. Skojare av första klass.

(spelar ändå själv där eftersom de förtjänar att torska pengar)

Fozho 2013-10-10 18:26

Går det att ändra sitt saldo så att det visas i SEK och inte i Euro?? Om det nu går, eller så är jag dum i huvudet och inte hittar det.

HL333982 2014-01-15 13:59

Något som reggat nytt konto hos Bwin inom de två senaste månaderna och haft en högre insatslimit än €100 (ca 970 SEK) från start?

Farjkarlen 2014-03-04 18:31

Fick detta i ett mail,

Hej ,

Enligt våra uppgifter har du inte använt någon av våra produkter som baseras på spel med riktiga pengar på över 12 månader.

En administrativ avgift på (kr 1.00) har debiterats på ditt konto.

En extra avgift kommer att dras från ditt konto 12-Mar-2014. Om du återaktiverar ditt konto före 11-Mar-2014 dras däremot inte någon avgift.

Det är lätt att återaktivera kontot: Det enda du behöver göra är att logga in och lägga en insats, betala en startavgift till en turnering eller göra någon annan betalning i riktiga pengar.

Är det bluff? Inte kan de väl ha en avgift för att man inte lirar där?!! Idioti!!!

henke111 2014-03-04 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av Farjkarlen (Inlägg 324279)
Fick detta i ett mail,

Hej ,

Enligt våra uppgifter har du inte använt någon av våra produkter som baseras på spel med riktiga pengar på över 12 månader.

En administrativ avgift på (kr 1.00) har debiterats på ditt konto.

En extra avgift kommer att dras från ditt konto 12-Mar-2014. Om du återaktiverar ditt konto före 11-Mar-2014 dras däremot inte någon avgift.

Det är lätt att återaktivera kontot: Det enda du behöver göra är att logga in och lägga en insats, betala en startavgift till en turnering eller göra någon annan betalning i riktiga pengar.

Är det bluff? Inte kan de väl ha en avgift för att man inte lirar där?!! Idioti!!!

Har fått liknande på Betsafe (har jag för mig det var), så det stämmer nog. Riktigt idioti är det verkligen :thumbdown:

ohlzon 2014-03-04 20:03

Fick också mail från bwin tidigare idag. En avgift på 2.97 SEK hade dragits..

Farjkarlen 2014-03-04 20:51

Jag spärrade kontot, där kommer ja inte spela igen!

Wagner 2014-03-04 23:36

Var väl Ladbrokes som började med det här, har jag för mig? https://www.sharps.se/forums/197033-post38.html

Seebbo 2014-03-05 11:26

Betclic har jag fått liknande på. Dock skulle de dra en viss procent av de pengarna man hade på kontot så har man inga pengar var det lugnt.

Någon mer än jag som har problem att logga in på sidan?

Badonk 2014-03-11 12:18

Riktigt pajasbolag. Avgift på både insättning och uttag, har nu väntat i 4 dagar på att få mina identitetshandlingar bekräftade så att jag kan ta ut mina pengar. Aldrig mera bwin, det är en sak som är säker.