![]() |
Allt om bwin: bonus, uttag, regler, problem mm
Sharps rekommenderar inte detta bolag längre. Det har skett en dramatisk förändring både på hur de behandlar sina spelare och partners. Håll er undan!
|
-Inlägg reserverat för vanliga frågor-
|
Effektiv kundservice? Kan man få någon motivering på den?
|
Citat:
|
Citat:
|
Bwins kundtjänst är inte effektiv, brukar allt som oftast ta riktigt lång tid att få svar och ska man skriva en följdfråga då kan ärendet ta lång lång tid. Detta är dock bara vad jag upplevt när jag kontaktat dom, finns kanske undantag :)
|
Måste nog påstå att Bwins kundtjänst är en av de sämsta där ute. Långa svarstider, ingen livechat, får alltid svar på norska, och någon reloadbonus har jag under de 2 åren jag varit registrerad aldrig sett röken av. :)
|
Huga, jag måste ha blandat ihop bwin med Betsafe. Det är dem som en gång i veckan skickar reload-erbjudanden till ett av mina bulvankonton. Tar bort det genast då, och säger ni att supporten har blivit sämre så åker den också bort.
Wagner: Vi hade med nackdelar först också, men det blev så krystat på vissa bolag att vi beslöt oss för att slopa dem helt och hållet. Har du något förslag på hur vi kan lösa det snyggt? |
Citat:
|
Citat:
https://www.sharps.se/spelbolagens-ba...ar/sportingbet https://www.sharps.se/spelbolagens-ba...usar/nordicbet https://www.sharps.se/spelbolagens-basta-bonusar/bet365 https://www.sharps.se/spelbolagens-basta-bonusar/unibet https://www.sharps.se/spelbolagens-basta-bonusar/bwin https://www.sharps.se/spelbolagens-ba...pinnaclesports Boone: Samma info här som där kanske. Är det snyggt nog? :) |
Nackdelar:
Limiterar ju efter ett tag som de flesta bolag. Kundtjänsten är inte den bästa. Har inga asian-marknader. Fördelar: Lägger ut odds långt i förväg. Bwin har en enorm fördel! Istället för att ta ut via t ex moneybookers och betala avgifter har jag fört in pengar från de ej skattefria bolagen via moneybookers in på bwin och sedan hem till bankkontot. Man kan behöva lägga ett litet spel emellan överföringarna (fick det nekat en gång, då la jag bara ett spel och när det var klart gick det bra). De andra bolagen brukar motverka detta på olika sätt. |
Min erfarenhet av bwin:
Lägger upp spelobjekt som man efterfrågar Näst snabbast av EU-bookies att justera odds/utstick (efter bet365) Limiterar väldigt snabbt (inte sportingbet eller paddy snabbt men väl i klass med betsson, betsafe, betway etc) Limiteringen sker som det verkar stegvis (typ 1/2 av normala maxbettet -> 1/3 av normala maxbettet -> marknadsoberoende begränsad maxvinst -> marknadsoberoende begränsad maxinsats osv) Är ofta "market starters" Bra payback även på mindre marknader Cancellerade min beställning från deras shop utan att meddela och svara efter det inte på email angående detta. ___ Tips är att inte skriva hur ni bryter mot olika regler eller lagar. Sannolikheten att någon "intresserad" ska hitta hit och se det är rätt stor. |
Citat:
Stämmer, vet fler som har erfarenhet från detta. Jag drabbades av en sk 500krs gräns som höll i sig några månader, tillslut hoppade gränsen ner till 14kr. |
När jag reggade mig på bwin så var jag dum nog och bara trycka på ett par måfå tangenter vid svaret om min säkerhetsfråga.
Nu vill jag casha ut men behöver då svaret på frågan vilket jag inte kan. Har mailat bwin 3 gånger utan svar inom 24h. 1, Kommer det bli några problem med att de inte vill betala ut? 2, Hur jävla lång tid tar det för de att svara på mail? |
1. Det brukar ordna sig på nåt sätt
2. Bwin brukar vara sega både med att rätta spel och göra utbetalningar så antagligen är dom sega på övriga grejer också... |
Deras support är bland den sämsta som finns. Ha tålamod.
|
Min polare spelade att Nordirland inte skulle gå vidare i EM på den Svenska sidan. På den engelska sidan stod det Irland. Detta var för ett tag sedan och oddset 1.55 var mest troligt det för Nordirland som låg bra till vid tillfället.
Nu har de gjort 1.00 på att Nordirland inte gick vidare, vilket min kompis inte uppskattar som agerade i god tro. Hur kan man gå vidare. Det finns väl instanser som behandlar sådana mål, de som har översyn av spelbolagen. Vet att en annan polare har fått rätt emot spelbolag förut. Tacksam för svar |
Spelade Moneyline på Djurgården 19 okt. där Djurgården vann efter straff.
Bwin bokade den som förlust !!! och är låångsam på att reagera på min mailkontakt. |
En stilla undran spelade Devils vs Panthers till över 5 på Bwin, spelat har rättats som förlust, har jag missat något? Försökte kolla i Bwins regelsamling men kunde inte hitta något. Standrad måste väl vara att det är en Push? (matchen slutade 32)
|
Var det ett 3-vägs-spel när du la spelet? Annars ska det vara push, jao.
|
Citat:
|
Citat:
|
Hade en lite bonus liggande här på skrivbordet som snart går ut och kommer själv inte använda den innan årsskiftet.
50kr gratis att tippa för + upp till 500kr i bonus TJXF-ZTK8-WIYH (Använd koden på www.bwin.com/metro ) Giltig till 11-12-31 Säg till om någon tar den så slipper andra försöka... |
Bwin live strular för andra också? Ska ju in med bet på Sverige :(
|
Samma här. kommer inte in på Bwin utan fastnar på startsidan där det står om danska spelare :sad:
|
Nu vet jag inte hur seg deras support brukar vara, men jag har inte fått svar på ett par dygn. Tycker att det är väldigt långsamt jämfört med andra sidor där jag alltid har fått svar inom ett par timmar.
Verkar vara flera som har haft problem med samma sak som mig, att man spelar Ö 3 mål, och det rättas som förlust när det blir exakt 3 mål. |
Hur är det med matcher som streamas på sidan? Vilka ligor?
|
Hallå boys. Hur snabba är dom med utbetalningarna till Visa-kort?
|
Citat:
|
När jag loggade in nu såg jag att de hade gett tillbaka insatsen för det spelet, dock inget svar från support :)
|
Frågade om det gick att byta valuta på sidan. (hade euro ville ha i svenska kronor ist)
Fick svar två dagar senare att de spärrat mitt konto och bad mig öppna nytt där jag kunde välja vilken valuta jag ville ha. Fick ett mindre utbrott på dem där jag skrev och frågade va fan de håller på med som spärrar utan att fråga samt tar mina pengar jag satt in. Tog ytterligare 2 dagar innan pengarna kom in på mitt nya konto. Sa då att jag ville ta ut alla pengar till kontot jag satte in pengar med för en vecka sen, fick då svaret att det inte går då jag inte satt in pengar på nya kontot. Skrev och undrade hur de kan få hålla på såhär...Fick tillslut sätta in pengar (som de självklart tog 2.5% av) för att kunna få ut pengarna jag satt. ALLT detta p.g.a en fråga. Så jag varnar alla för bwin! Ta inte kontakt med kundtjänst! |
Någon som vet hur det ligger till med att spela på tennismatcher hos bwin?
Tex. matchen här nedanför, voidas spelet eller sätter man Soeda som vinnare? Hade spelat på Wang och fick det rättat som förlust. http://www.liveresultat.se/match/Um2...matchsummering |
Citat:
|
Citat:
|
http://iceeman.bettingbloggen.com/te...tirement-rules
Där är en sammanställning av alla bolagens regler ifall de blir problem fler gånger :) |
För er som vill veta reglerna för frisparkar (fotboll):
Spoiler:
|
Får man inte points på livetbets?
|
Citat:
Skulle precis skriva ett inlägg om just det. Jag har märkt att mina marketpoäng står stilla, trots att jag lassat in säkert över 10k sedan räkningen stannade för någon vecka sedan, väldigt konstigt. Marketpoängen rör sig inte en millimeter, antar att det är något tekniskt fel. I vanliga fall får man självklart poäng för livebets. Edit. Mailade supporten på bwin. De har ett nytt system för poängen, och det ser riktigt illa ut. Sportspel* Alla levels Green White Yellow Enkelspel 0.0 0.0 0.0 Gå in på tabellen för marketpoäng och kolla, riktig missär. :drunk: Man kommer tydligen bara få poäng om man lägger kombinationsspel, vilket jag aldrig någonsin kommer göra. Det är bara att säga hej då till det bästa poängsystem som funnits på marknaden, riktigt tråkigt. |
Denna bonus är felaktigt beskriven! Bwin fördubblar inte alls insatt belopp utan man får 50% insättningsbonus upp till 500 SEK.
|
Citat:
|