Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Sobo's NBA Player Props (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10380-sobos-nba-player-props/)

Sobofied 2012-01-17 15:55

14 på 7/22.

Det var naturligtvis inte en "feeling"-bet; dallas försvar har imponerat en längre tid och jag tyckte lakers borde förlita sig mer på sina 7fters mot ett Chandler-löst mavs. Gick ju hyfsat. Säkert över på Kobe nu mot clippers, hehe..

Sobofied 2012-01-18 17:47

Om ni som många andra ryggar mig tack vare mina imponerande resultat så här långt är dagens starkaste lean Josh Smith under 19.5 pts på nordicbet. Pinnacle har under 19 till 1.71 för tillfället..

Alternativt kan ni göra som kloka sharps och ge fan i allt som har med Hawks att göra.

I de matcher - 5 av 14 - han gjort över 20 pts har han skjutit .600.

tagit under 28.5 på Durant; I princip är det ett bet på att matchen är avgjord tidigt.

fondell 2012-01-18 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 161674)
Om ni som många andra ryggar mig tack vare mina imponerande resultat så här långt är dagens starkaste lean Josh Smith under 19.5 pts på nordicbet. Pinnacle har under 19 till 1.71 för tillfället..

Alternativt kan ni göra som kloka sharps och ge fan i allt som har med Hawks att göra.

I de matcher - 5 av 14 - han gjort över 20 pts har han skjutit .600.

tagit under 28.5 på Durant; I princip är det ett bet på att matchen är avgjord tidigt.

Snackar du i natta-mössan?:sleep:

Sobofied 2012-01-18 20:24

Sample size, min vän. Mina fans förstår min storhet. PMbox:

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo
Lär mig!

Citat:

Ursprungligen postat av KP
Tack för att du äntligen bestämt dig för att dela med dig av dina spel. Har postat checken.

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad
Jag ger dig Deron i fantasy billigt om du låter mig få se dina spel före alla andra.

Citat:

Ursprungligen postat av T. Holms
Vill du inte posta på en riktigt göttig sida ist? Du måste dock försöka förlora, men jag vet ett sätt vi båda kan plussa fett ändå..

Citat:

Ursprungligen postat av mars
Ditt SS får för mycket träffar. Sluta. Tack.

note: stavfel fixade i pmen.

Grnvit 2012-01-18 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 161711)
Snackar du i natta-mössan?:sleep:

Jag har ryggat Sobofied och har vunnit ungefär 50 000 kr. Tack så mycket Sobofied!

Tog du inte med mina PM?

Nej men ärligt. Visst att det är svårt att se ironi i texter. Men lite självinsikt har nog Sobofied. Rätt uppenbart att han
skojar :)

fondell 2012-01-18 20:27

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 161717)
Sample size, min vän. Mina fans förstår min storhet. PMbox:

note: stavfel fixade i pmen.

Var kan man se ditt storslagna sample?

Citat:

Visst att det kan vara svårt att tolka ironi på nätet, men det är väl rätt uppenbart att han var ironisk. Lite självinsikt har nog killen
Tror du att han var ironisk, jag tvivlar starkt på det!:smoke:

hihi

Sobofied 2012-01-24 16:34

Inte så mycket uppdateringar här - annat gör att jag inte riktigt har tid att skriva långt och posta massa siffror. Förhoppningsvis får jag mer tid senare under säsongen (kommer definitivt betta props hela året oavsett resultat).

Jag har dock en intressant lean:

I skrivande stund har pinnacle Roy Hibbert över 12.5 pts till 2.25. Hans medel och median är båda något över när han spelar 30min+ vilket han bör göra i en på papperet jämn match. Hans näsa blev clutchigt våldtagen mot LAL men han spelade hela matchen (18 pts). Om någon har stats på om produktion minskar efter bruten näsa får ni gärna säga till.

Återstår det faktum att han möter en av tidernas bästa defensiva centrar. I de matcher (mycket liten sample och tillbaka till 2008) som han spelar mot Howard och över 25 min har han 19, 12, 26. stats

Nu, Howard är en dominant fan och det finns en stor möjlighet att pacers inte ger Hibbert särskilt många skott, men det finns exempel centers som lyckats hyfsat när Orlando har b2bs, som nu. 2.25 känns som värde.

edit: direkt efter denna post slashades det till 2.19! Något amatörmässigt av pinnacle att stalka en spelare med roi 97.9, men tack ändå.

Sobofied 2012-01-25 15:05

Spelet ovan satt fint! Visserligen en del tack vare att D12 hade foul trouble. :)

Mycket annat satt igår också. 14-7-2 på props. Gröna siffror lagom till 100 spel.

http://luucylouise.blogg.se/images/2..._118656714.jpg

Grnvit 2012-01-25 15:12

Snyggt!

Stiliga pjux också!

Lemasive 2012-01-26 00:26

Kikade på dina props, jag vet inte om du vet det men Melo har fått order att göra sig mer rörlig och vara till nytta för laget som det ser ut. Detta kommer gynna Studden rätt mycket, det säger sig själv.

Nåja hoppas ditt bet sitter ändå, tänkte bara kolla med dig om du var medveten när du spelade.

Sobofied 2012-01-26 00:45

Jodå, jag är medveten om det. Jag är bara inte säker på om

A) melo kommer bry sig
B) stoudemire kommer ha tid att göra 20 pts mot cavs

och framförallt

C) hans minskade produktion är mestadels pga av Melo. Stats säger att han dessutom är rejält mer ineffektiv i år på de skott han faktiskt tar. En del (inte många, men marginaler spelar roll) av hans lättare buckets har nu gått till Chandler.

Till 1.85 hade jag inte lagt bettet dock.

Tack anyhow, alla synpunkter uppskattas, även om jag är dum nog att inte ändra mig, hehe..

Lemasive 2012-01-26 00:48

http://www.rotoworld.com/articles/nb...thony-glue-guy

lite nattläsning :)

Sobofied 2012-01-26 00:54

Har läst! Still think Amare sucks. ;> (iaf till det oddset)

Mammon 2012-01-26 01:16

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 163600)
Spelet ovan satt fint! Visserligen en del tack vare att D12 hade foul trouble. :)

Mycket annat satt igår också. 14-7-2 på props. Gröna siffror lagom till 100 spel.

http://luucylouise.blogg.se/images/2..._118656714.jpg

Vad fan, menas med detta? "These boots are made for walking", eller?

Eller är du månne av det täckta könet?

Mammon 2012-01-26 01:19

Eller, dubbelstuds...! Felsnav, eller vad fan det heter inom basketen...

Sobofied 2012-01-26 01:31

Läs första inlägget!

Sobofied 2012-01-26 01:50

Varför bettar jag inte Chris BAWSH varje natt? Han är en gud bland män.

Lazlo 2012-01-26 02:55

Citat:

Ursprungligen postat av Mammon (Inlägg 163876)
Vad fan, menas med detta? "These boots are made for walking", eller?

Eller är du månne av det täckta könet?

Citat:

Ursprungligen postat av Mammon (Inlägg 163877)
Eller, dubbelstuds...! Felsnav, eller vad fan det heter inom basketen...

Ursäkta OT Sobo, men är det bara jag som tycker det luktar Badass här? :whistling:

Sobofied 2012-01-26 03:14

Ursäktar om någon förklarar, jag blir så förvirrad..

Overkill 2012-01-26 03:17

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 163892)
Ursäktar om någon förklarar, jag blir så förvirrad..

Old member här på Sharps som ställde till med en del skit. :lol:

Lazlo 2012-01-26 03:28

Exakt som perfa säger, en medlem som blev avstängd permanent efter ett antal tidsbestämda avstängningar som inte fick han att förstå. Antar att han letat rätt på ett nytt IP och är igång igen eftersom det finns en hel del likheter! :D

Spoiler:
1. Liverpool fan , check
2. Travintresserad som få , check
3. svär i stort sett i varje mening , check
4. matar ut inlägg , check (54 på 4 dagar)
5. ska lägga sig i allt och allas saker , check
6. badass is back? check

:whoco5:

Sobofied 2012-01-26 17:35

Studde landade precis som beräknat på 19 pts :yes: något tack vare att han tog ett (1!) FT vilket händer i princip...aldrig.

Bra resultat annars också. Kul start på veckan. Framförallt glad för att Boozer gick in då halva sharps tog den.

Gussen 2012-01-26 17:37

Boys. Har ni nån sida med statistik över Q1 för NBA? Letat massor men inte hittat det jag söker. http://www.teamrankings.com/nba/ här finns ju massa statistik, men är ute efter en tabell på vunna/förlorade 1Q för lagen.

//Matty

Sobofied 2012-01-26 17:43

http://82games.com/random11.htm <- den här alltså?

Ska se om jag hittar för denna säsong.

edit: här! http://www.hoopsstats.com/basketball...uarters/12/4/1

^ Du får välja lag, sen "quarters" och kolla på times leading/trailing.

Gussen 2012-01-26 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 164025)
http://82games.com/random11.htm <- den här alltså?

Ska se om jag hittar för denna säsong.

edit: här! http://www.hoopsstats.com/basketball...uarters/12/4/1

^ Du får välja lag, sen "quarters" och kolla på times leading/trailing.

Tack för hjälpen :) Hade dock hittat den innan. Där ser jag som sagt Leading/Trailing för Q1. Men för att sen senaste matcherna får jag väl nöja mig med att kolla det manuellt på NBA.com. Är ju alltid bra att se vilka dom mött också, inte bara stirra sig blind på statistiken.

Tycker det är riktigt kul md Quarter-spel på NBA. Försöker mig på ett litet analysverktyg i Excel (sucker för statistik) som förhoppningsvis skall visa sig vara pålitligt :) Tänkte börja med att slänga ut alla potentiella spel i ett testark med fiktiva spel. Dessutom lirar jag dom jag tror mest på med 1U insats i mitt vanliga spread.

Jag har tänkt låta snurran analysera enkel statistik men även inkludera viktning av variabler samt infoga power rating, trender samt ev. skador. Det blir nog en hel del pillande innan jag fått det dit jag vill :sweatdrop:

Mvh
Matty

Sobofied 2012-01-26 18:02

Låter kul! Glöm inte lägga upp ett spreadsheet och ingående förklara din modell så andra kan stjäla och förbättra den.

Mr.DEE 2012-01-27 14:55

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 164028)
Låter kul! Glöm inte lägga upp ett spreadsheet och ingående förklara din modell så andra kan stjäla och förbättra den.

Haha. Open source:D

Sobofied 2012-01-27 19:10

Just som jag bestämt mig för att betta Chris BAWSH varje match i resten av hans karriär höjer de linan till 24.5, vilket är lite sick faktiskt - speciellt som Knicks idkar massiva mängder fellatio med resten av ligans kollektiva penisar, ja suger alltså, och Anthony är ute (så Heat borde leda med 50 i halvtid amirite).

Så jag måste ta under. Noterar bara här så jag kan skratta åt mig själv sen som bettar mot ligans bäste spelare. :idiot:

Har också ungefär tretusen andra props. Inte klar än. Allt i SS som vanligt.

Sobofied 2012-01-28 06:09

Kul saker man ser när man kollar mycket stats, Marcus Camby sista tre matcherna:

26.7 mins 2.3 pts 19.3 rebs

Vlad 2012-01-28 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 164446)
Kul saker man ser när man kollar mycket stats, Marcus Camby sista tre matcherna:

26.7 mins 2.3 pts 19.3 rebs

Undrade hur fuzzy nästan kommit ikapp mig i REB i fantasy när jag hade typ 80REB försprång men det är jävla Camby (och Kevin Love)

20+REB i matcherna mot både Baby Gasol och Gortat,eurotrash :D

Sobofied 2012-01-29 19:36

Kul stat från mig själv:

bets på Marc Gasol (alla över): 8-2. Sicken gud. Finns det förövrigt någon spelare som ser mer sluskig ut?

En del konstiga odds på Betsson..Rose udner 23,5 till 2.30? Wade (-2) vs Rose totpts till samma odds. Känns som bra värde i båda, och då har jag ändå under på Wade sen tidigare (det oddset senare slashat)

Sobofied 2012-01-29 19:54

Förlåt, jag försa mig - spelade över på Wade, under på LeBron och Bosh. (lol me)

fondell 2012-01-29 20:27

sjukaste vad du spottar ut spel, går det verkligen att hitta värde i så många props?

Sobofied 2012-01-29 20:36

Vet inte. Fråga mig om 5-600 spel.

Det är möjligt att jag spelar för många. Tiden jag lägger på på research varierar kraftigt. En del är ren lineshopping snarare än hård analys av matchups och form.

Notera att det är första gången jag betta props i någon större mängd. Jag vet inte om jag är vinnande i längden.

Sobofied 2012-01-29 20:41

(Men jag misstänker det eftersom jag är så jävla grym på allt annat här i livet).

Sobofied 2012-01-29 22:09

Blir ingen bra natt det här. LBJ too good.

fondell 2012-01-29 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 165065)

Han hade ju is på sin höger arm, kanske vilar mer sen? Bara miami täcker så gör det inte mig något! :)

Sobofied 2012-01-29 22:29

han fixar 30 med en arm. :< Hoppas du har rätt. Förutom det behövs bara dåligt spel av Bosh och Rose.. :P

Sobofied 2012-01-30 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sobofied (Inlägg 165065)

Snygg självjinx. 3-15 igår.

Tur att jag gillar kurvor.

messijah 2012-01-30 13:52

I morgon blir det 15-3 :cheers: Då blir det dessutom början på ett par snygga bröst i din spread.