![]() |
Sobo's NBA Player Props
Under 2012 tänker jag spela väldigt mycket props på Betsson, vars linor ofta är direkt fel. Det kan förekomma spel på andra bolag om bra lines dyker upp, men det framgår isf. Det kommer bli oerhört mycket siffror i den här dagboken, men jag ska försöka skriva intressant om dem och vara pedagogisk om så krävs. Jag är inte säker på hur forumet fungerar ännu, så inläggen kan vara dåligt formaterade till en början.
Det här är ett experiment. Jag har de senaste veckorna samlat en del data och trackat resultat, men har egentligen för liten sample för att med säkerhet kunna säga att jag borde gå vinnande. Betssons juice är hög. Det finns en reell möjlighet att jag lägger ner dagboken tidigt ifall resultaten blir katastrofala. Jag gör för första gången mina spel offentliga eftersom * jag hoppas många kommer med tips, lektioner, åsikter, skadeinformation, frågor om statistik och annat relevant; * det verkar finnas ett genuint intresse för props här på Sharps; * det ger mig ett forum att övertyga er alla om hur jävla överskattad Kobe är. :D Något jag bör göra väldigt tydligt: Rygga inte mig om ni är ute efter ett sätt att tjäna snabba pengar. * Jag har inte seriöst bettat props tidigare; * Det finns duktiga cappers här på forumet som är villiga att dela sina bevisligen goda resultat och tankar om spel; * Det finns mycket bättre marknader; * Ni ska aldrig se betting som ett sätt att tjäna snabba pengar. :) Om mig: Min far (ekonom/statistiker, naturligtvis) gav mig 8-24 kr varje vecka att spela stryktips för när jag var 11-12. Vilken fisk. Det var en bra investering långsiktigt dock. Min mor gav mig ateistisk litteratur. Jag spelade mycket poker under boomen med gott resultat. Sen gick det sämre och nu är jag förmodligen en förlorande spelare. Jag spelar i princip bara söndagsturneringarna nu i hopp om att vara en statistisk avvikelse. Normalt bettar jag totals i NBA. Det går bra. Jag förlorar stadigt på NFL och är en vinnare över en alldeles för liten sample på tennis. Mina vinster går till skor åt min sambo. Vi är inte tillsammans. Jag läser jättemycket. Enjoy! Hoppas det kommer gå bättre än jag förväntar mig, och att jag lär mig något nytt oavsett. Tack förresten till folket bakom Sharps för forumet. |
spännande! det finns definitive free money att hämta på Props om man gör sin matteläxa! du bör definitivt kolla upp utomeuropeiska bookmakers, t.ex. TheGreek, 5Dimes, BetDSI, Pinnacle, BetUSA för ännu fler Props. jag kör själv NFL Props, speciellt under slutspel. tänk på att kolla medianvärden, de kan ligga närmare sanningen än medelvärden.
|
Haha vilken underbar presentation, Sobofield. :lol:
Välkommen till forumet på "allvar".:yes: Eftersom du ännu inte skaffat någon avatar, får du här ett förslag av mig. Spoiler:
:popcorn: |
Detta ska bli mycket intressant, lycka till!
|
Skön presentation speciellt det med skorna och sambon :p
Lycka till! |
Citat:
|
Suck, you ppl. 0 konstnärling anda. En basket boll gjord av pengar, aka Moneyball. Hur svårt kan det vara.
Spoiler:
|
Hahaha :)
|
Okej, jag ska nog lära mig hur man använder spreadsheetet..
I vilket fall har jag tagit Kidd över 5.5 pts; han är visserligen ytterligare ett år äldre men hans vidriga 3p-skytte sista matcherna lär förbättras. Han har gjort under 7p mot parker exakt en gång i karriären. Jag hittar inte linan någon annanstans. Tyvärr blir det inte mer ikväll - det är min födelsedag och jag missade Sjax. Tänkte också ta Kidd över 5 ast, men linan slashades. |
Actually..
2012-01-05 19:40 NBA D. Cousins vs ÖVER Ö 9.5 rebs FT 1 1.850 Bogut ute. Cousins rpg är i underkant från att ha blivit bänkad. Han är ett headcase, men inget jag läst tyder på att han skulle bänkas inatt. |
Tja Sobo
Cousins blev ju bänkad av Paul Westphal efter att för andra gången krävt en trade från Kings och på den resan är det. Men verkar som fred är sluten nu men kan fortfarande vara så att J.J Hickson får starta igen ist. för Cousins om Westphal skall statuera exempel? |
jag går på detta:
Citat:
|
Citat:
The Sacramento Kings have fired head coach Paul Westphal, replacing him with Keith Smart. (rotoworld) Sacramento Kings :lol: |
bwa-ha!
|
Klart skönaste presentationen hitintills :lol:
Undrar hur det kommer sig att alla donnor är så besatt av skor? Lycka till! |
Kidd 0p på 11 minuters spel. Vi skyller på lazlo som garanterade Mavs-vinst.
|
cousins över 10 med gott om tid. Nu ska jag försöka hitta ett livebet på att han foular ut..
|
Citat:
inte för att jag hittade ett bet, men ändå. |
Citat:
Man satt på för bra odds på Mavs så det va klart att de skulle bli krossade direkt från start och tappa med 15 poäng på nån minut och sen aldrig komma närmare. Värde är inte alltid vinst, tyvärr! |
ingen fara, jag bettar aldrig outrights. :>
|
Al Horford: ö 7rebs
Boris Diaw: u 7rebs Horford vs Diaw totrebs - Horford Oddsen sitter antagligen som de gör eftersom magette är ute och Atlanta bör vara trötta, men jag tror inte det räcker här. postar analys inom kort. Ingen lär ju rygga bet med Hawks ändå? funderar också på att ta Horford ö13pts och ö20tot. |
Jag är en gnu med spreadsheetet...rättar misstagen senare.
Hursom: Diaws avg i år är en bit över hans career avg tack vare framförallt en 16-rebsmatch mot Miami. Därefter har han gjort samma siffror som förväntat. 3 rebs på 39 min mot nyk. Han är fetare än tidigare år dessutom. Horford siffror är nere mot tidigare år, men mestadels pga två 25-minuters matcher mot nets. I övrigt har han varit under 7 rebs en gång, mot Hou. I deras karriär hth har Diaw vunnit rebs exakt en gång i matcher de båda spelat 25 min. Återstår om Horford är trött efter 3 ots mot miami och flygresa; I'm not feeling it. |
Ray Allen u 20pts
Allen kanske inte ens kommer till start - förkylning. Han har inte gjort ö20 på senaste fem mötena med Pacers. Av de tre matcher i år han har nått över 20 är två mot Wash/NYK och den tredje mot miami där han satte 6/8 3s, vilket är mycket även för Jesus Shuttleworth. |
Nash ö 9 asts
Hans två matcher i år under 9 var på 22 / 17 min - blir mer här efter vila. Nu mat. Önskar man kunde betta På Spåret-resultat någonstans.. |
Tror jag ska prova Nash på poäng hittade på unibet lina på 12.5 kollade upp hans stats då kör han avg på 14.7 förra säsongen men såg att han har avg på 24 mot just portland det över 4 matcher så då känns ju 12.5 lite kan vara värt att pröva i alla fall för mej :)
Denna säsong 11.5 på 6 matcher men får han mer tid i dag kanske det kan bli mer än 11.5 i alla fall jag ska ge det ett försök till 1.85. :) |
Allen slashad på under. Ganska uppenbart att Betsson stalkar mig vid det här laget.
|
Gasol över 10.5 rebs. Zbo etc.
|
Citat:
|
Det gör de faktiskt.. :<
Tar monta över 24 pts. Curry ute och Ellis kommer tro han är bra och ta fem miljoner skott en natt till. Förhoppningsvis är Kobe för trött och sur för att spela bra D, om det är han som guardar honom inatt. |
Samtliga linor på Horford slashade. Hähä.
|
Citat:
:holms: |
Citat:
Propsen gick något back igår som synes. Nash spelade som besatt och vilade 4:e, Horford hade lätt offensivt men tog inte plats under korgen särskilt mycket. Dagens picks så småningom.. |
Siffrorna får vänta lite. Dagens spel finns i SS. Tyvärr måste jag iväg och hinner inte gå igenom dem (förhoppningsvis går de in så jag kan låta smart i efterhand!)
NBAs ihoptryckta schema är verkligen ett tveeggat svärd; so much to do, so little time.. |
Citat:
|
Citat:
Durant, clutch som vanligt, bestämde sig för att börja spela sista sex minutrarna och stannade naturligtvis på 27p. |
5-5 igår. Hade gärna skrivit lite utförligare men är så tråkigt tidspressad denna helgen. I will do better. Några picks inlagda i SS dock.
|
dagens props:
Citat:
En del odds redan slashade. |
Allen under 19.5 pts - jag står vid att den här fortfarande är fel. Han skjuter äckliga .634 från 3 vilket helt enkelt inte är hållbart i längden. Jag har inte ens tagit med opponent stats för denna.
|
Inte lagt in så mycket som synes - blir inte mycket idag heller, ingen tid. En grej var jag tvungen att ta dock, i dagbokens anda..
Kobe under 32.5 p @ 1.90 Han överpresterar. Skjuter för bra. Kommer inte hålla. Fuck kobe. Om någon ryggar (antagligen dumt) skulle jag vänta, lär säkert finnas bättre odds så småningom. |
Citat:
Har hade lirat överspel på honom 4 matcher i rad innan, men vågade inte mot Dallas. Kändes som en coinflip och viss var det så, han klarade inte ens 20 om jag inte missminner mig :P |