Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Haltmathe gör ett försök med tennistrading... (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/11457-haltmathe-goer-ett-foersoek-med-tennistrading/)

Haltmathe 2012-03-22 06:57

Dag 1 avklarad.

Tung avslutning med stor förlust i Gonzales-Mahut -288kr och Herzog-Hampton -211kr.

Dagen avslutas iaf med ett plus på 155.46kr

Jag känner att jag gör enormt många misstag. Det största är att jag håller mina trades för länge pga dålig plan.

Skall sätta mig ner och jobba på det under dagen.

zimzelen 2012-03-22 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 178302)
Regel nummer 1 (inofficiell regel tagen ur egen erfarenhet):

När du sätter dig för att tradea, se till att du inte har distrationsmoment omkring dig. Småbarn som vi bägge har kombinerat med trading kan vara förödande!

Agreed! Trada bara när du har tid för bara det. Kan aldrig sluta bra när man bara håller ett öga på scoreboardsen då och då och försöker göra trades.

Alltid kul med trading dagböcker. Berätta gärna hur du tänker när du gör dina trades och vad du har för stratgier.

edit: scoreboardsen har varit struliga hela året kan man tycka. Bet365 är snabbast med uppdateeringar och streams men marknaden är alltid flera sekunder före. Man får helt enkelt förlita sig på att läsa av oddsrörelser om man ska göra korta trades.

bftrader 2012-03-22 09:22

Citat:

Ursprungligen postat av zimzelen (Inlägg 178404)
Agreed! Trada bara när du har tid för bara det. Kan aldrig sluta bra när man bara håller ett öga på scoreboardsen då och då och försöker göra trades.

Alltid kul med trading dagböcker. Berätta gärna hur du tänker när du gör dina trades och vad du har för stratgier.

edit: scoreboardsen har varit struliga hela året kan man tycka. Bet365 är snabbast med uppdateeringar och streams men marknaden är alltid flera sekunder före. Man får helt enkelt förlita sig på att läsa av oddsrörelser om man ska göra korta trades.

Ja, marknaden är den bästa scoreboarden. Har du ett bra tradingprogram kan du enkelt se vem som vinner nästa poäng innan livescoren visar resultat.
Om spelare A vinner poängen tar marknaden bort alla odds på spela och låter oddsen på boka ligga kvar innan det kommer upp nya odds 5 sekunder senare.

Haltmathe 2012-03-22 10:26

Tackar för inputs!!
Jag har fortfarande alldeles för mycket betting i mig men nu ska det slipas till.
Jag tar mig väldigt ofta upp på kraftigt grönt men stänger sällan traden i tid.
Måste jobba med att sätta upp mål och hålla mig till dem.

Soap 2012-03-22 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 178227)
Jag är rookie och håller så sakteliga på att skaffa mig en plan och läser så mycket jag kommer över.

Köper du "färdigbyggda" system som du utvärderar eller nöter du mer grundläggande teori? Följer din db med intresse då det är den enda aktiva tradingdagboken, lycka till!

Haltmathe 2012-03-22 12:27

Jag köper inga system.

Jag läser och ser det jag kommer över på nätet.

Just nu matar jag Johannes video om och om igen.

Scrooge234 2012-03-22 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 178453)
Jag köper inga system.

Jag läser och ser det jag kommer över på nätet.

Just nu matar jag Johannes video om och om igen.

URL please!

Haltmathe 2012-03-22 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av Scrooge234 (Inlägg 178479)
URL please!

Jag hittade den någonstans på nätet och tankade ner den.
Googla lite så hittar du den nog.

Filmen heter "Johannes Nilsson,oddsakademien"

Haltmathe 2012-03-22 19:40

Jag har tyvärr inte haft tid att skriva något om mina trading val.
Dagens första trade var väldigt lyckad. Jag tog Benesova i andra.
+385.76

RobinD 2012-03-22 19:47

Jag vill inte vara negativ, men hur intressant är det att läsa om dina trades i efterhand? Då kan man ju lika gärna kolla ditt sheet.

Det som är intressant är ju at läsa vad du har för vinklar när du kliver in och vilka matcher du väljer och varför :)

Jensw 2012-03-22 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 178548)
Jag hittade den någonstans på nätet och tankade ner den.
Googla lite så hittar du den nog.

Filmen heter "Johannes Nilsson,oddsakademien"


Lyckas inte hitta den, skulle du kunna lägga upp den någonstanns?

Pacman 2012-03-22 20:28

Borde vara denna tror jag, http://www.braodds.com/bettingskolan...-oddsakademien. Även en annan bra på samma ämne, http://www.youtube.com/watch?v=S34Kont01Mw

Haltmathe 2012-03-23 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 178550)
Jag vill inte vara negativ, men hur intressant är det att läsa om dina trades i efterhand? Då kan man ju lika gärna kolla ditt sheet.

Det som är intressant är ju at läsa vad du har för vinklar när du kliver in och vilka matcher du väljer och varför :)

Robin du har givetvis rätt!! Jag överskattade tiden lite grand och inser att jag inte hinner med att skriva så mycket om matcherna jag tradar. Jag struntar i att skriva resultat här och uppdaterar bara mitt sheet när jag inte har nått vettigt att komma med.

I kväll börjar jag efter 20:30 när barnen sover.
Finns mycket intressant att trada ikväll.
Jag hoppas på hyggligt likviditet i Thatishvili-Cibulkova. Det brukar svänga friskt i Cibulkovas matcher och hennes form sitter inte där den skall. *edit* såg nu kl 16...

RobinD 2012-03-23 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 178634)
Robin du har givetvis rätt!! Jag överskattade tiden lite grand och inser att jag inte hinner med att skriva så mycket om matcherna jag tradar. Jag struntar i att skriva resultat här och uppdaterar bara mitt sheet när jag inte har nått vettigt att komma med.

I kväll börjar jag efter 20:30 när barnen sover.
Finns mycket intressant att trada ikväll.
Jag hoppas på hyggligt likviditet i Thatishvili-Cibulkova. Det brukar svänga friskt i Cibulkovas matcher och hennes form sitter inte där den skall. *edit* såg nu kl 16...

Kom in på chatten 20:30 så kan vi tjöta lite. Jag är tillgänglig för Trading hela kvällen:)

Haltmathe 2012-03-23 23:17

Robin du kan plocka bort den här redan nu... jag är alldelse för mycket av gammal spelknarkare för att hålla disciplinen som krävs!!
Ursäkta att jag slösade med er tid....



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved