Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Haltmathe gör ett försök med tennistrading... (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/11457-haltmathe-goer-ett-foersoek-med-tennistrading/)

Haltmathe 2012-03-21 14:30

Haltmathe gör ett försök med tennistrading...
 
Hej! Jag har hängt här på forumet sedan januari 2010.

Jag är 39 år och bor med sambo och två barn i Hammarby Sjöstad i Stockholm.
Jag har spelat sedan barnsben och har en del hyggliga travvinster genom åren men inget att pensionera sig på.
Jag gjorde ett seriöst försök med bettingen där jag ryggade spel i första hand av boored, det hela gick helt ok men var oerhört tidskrävande och jag valde att ta ut rullen och åka med familjen till Thailand istället.

Nu har jag blivit av med mitt jobb och i väntan på att börja skola i höst så tänker jag göra ett försök att göra min stora hobby tennis profitabel.

Jag kommer att trada både ATP och WTA.

Jag är rookie och håller så sakteliga på att skaffa mig en plan och läser så mycket jag kommer över.

Startkassan är 5000kr och jag kommer att redovisa resultaten i mitt sheet, jag kommer även att skriva hur mycket tid jag lägger ner på varje enskild trade så att jag har möjlighet att kolla upp hur mycket jag tjänar/förlorar per timme.

Dagboken kör jag igång dels för att försöka hålla disciplin i det jag gör men även för att byta tips/ideer med folk som har erfarehet av trading.

Alla är välkommna att skriva i tråden.

Jag är ruskigt taggad!!

Mvh Mathias

Jinx 2012-03-21 14:37

Lycka till! :) ska följas

Haltmathe 2012-03-21 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jinx (Inlägg 178228)
Lycka till! :) ska följas

Trevligt!!

Är det någon som har erfarenhet av tennistv.com och vet hur dom ligger till tidsmässigt med sina streams?

Sony Ericsson Open har en scoreboard som ligger minst 30sek efter och bet 365 strular i var och varannan match just nu.

RobinD 2012-03-21 14:53

Lycka till Haltmathe, trading är förbaskat kul men även jävligt svårt. Hoppas du får det att fungera!

alby18 2012-03-21 14:55

Skoj, blir att följa!

bftrader 2012-03-21 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 178232)
Trevligt!!

Är det någon som har erfarenhet av tennistv.com och vet hur dom ligger till tidsmässigt med sina streams?

Sony Ericsson Open har en scoreboard som ligger minst 30sek efter och bet 365 strular i var och varannan match just nu.

Min uppfattning är att bet365 är bäst på både stream och scoreboard. ATP officiella scoreboard är seg och inget man kan lita på vid handel live.

Haltmathe 2012-03-21 16:33

Första två traderna avklarade.
Spelade Kukushin i matchens första game och rödade ut på -8.20kr efter enkelt Dimitrov hold. Dimitrov an vara rejält svajig i inledningen av matcherna men inte i denna.

Andra matchen gick bättre. Spelade Vesina på lite olika ställen i första och sålde av i tid. +129.9 på den efter kommission.

Skön start på dagboken :)

Haltmathe 2012-03-21 18:28

En spekulativ trade på Belucci blev fiasko när min 2.5 åriga dotter slog sig och jag fick springa ifrån när Gil skulle serva för match :( -134kr

Foretz Gacon-Rogowska backade Gacon till 2.5 när Rogowska hade break upp i första och höll kvar positionen matchen ut. +384.81.

Har en pågående trade där jag backade [email protected] vid ställning 1-1 i första set.

RobinD 2012-03-21 18:39

Regel nummer 1 (inofficiell regel tagen ur egen erfarenhet):

När du sätter dig för att tradea, se till att du inte har distrationsmoment omkring dig. Småbarn som vi bägge har kombinerat med trading kan vara förödande!

kusagwa 2012-03-21 18:58

Har ni herrar någon bra guide som man kan läsa angående trading? Är intresserad och vill gärna veta mer.

//kusgawa

Haltmathe 2012-03-21 19:20

Czink var bara att hålla kvar matchen igenom... aldrig i fara. +484.5


Tyckte att det var bra värde på Blake till 3.15 vid 2-2 i tredje men fick trada ut den med rejäl förlust. -253.80

Haltmathe 2012-03-21 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 178306)
Har ni herrar någon bra guide som man kan läsa angående trading? Är intresserad och vill gärna veta mer.

//kusgawa

Jag skall lägga upp en del länkar när jag har bättre med tid.

Haltmathe 2012-03-21 19:28

Vasselin backad till 1.92 vid A-40 3-3 i första set. Tycker att Malisse sett usel ut på slutet.

Break till 5-3 nu! Jag håller så länge Vasselin är stabil i egen serve.
Gah! Tradade ut vid 5-3 15-40!
På det igen vid [email protected]

Kom fel på den och tradade ut med +16.69

TILT!! Kunde inte släppa Vasselin och gick in på honom till 4.20 i andra set...givetvis så dör min uppkoppling och då går karln och blir bruten :idiot::idiot::idiot:
Dyrt blev det... -482kr på den!! Orutin sa Bill jajemen sa Bull....

Haltmathe 2012-03-21 21:52

Jag tog Birnerova till 3.10 och layade bort henne till 1.88.
Vinst 378.55:KO:

Haltmathe 2012-03-22 00:03

Efter en sjukt påfrestande match mellan Bondarenko-Radwanska så orkade jag inte längre utan tog hem +154.65
Sjukt mycket strul med livescoren i denna



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved