Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   HL333982: volymbetting (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/12445-hl333982-volymbetting/)

HL333982 2012-07-05 21:56

HL333982: volymbetting
 
Haft en bra dag, gav mig kicken att dra igång en dagbok på vinst och förlust.

Om mig:
Kan inget om sport. Kan mycket om odds. Har levt på betting de tre senaste åren samtidigt som jag pluggat.

Om mitt system:
Försöker läsa av siffrorna inte information. Odds upp- och nergångar och hastigheten i dessa rörelser analyseras för att räkna ut ett odds målodds (dit oddset är på väg). Allt över detta målodds är värdeodds i mina och mitt systems ögon. Systemet bygger på stora volymer och siktar på en ROI runt 6-8%. Specifika frågor om systemet tar jag gärna via PM.

Om mitt spreadsheet:
Har inga units eftersom jag maxar de flesta marknader jag spelar. Summan i sheetet är den jag spelat. Har skrivit ut vilka bookies jag spelat på men kommer eventuellt sluta med det om dagboken får mycket uppmärksamhet eftersom jag inte vill ha bookies upp i rumpan :) Om du vill rygga mig måste du vara snabb då jag oftast spelar marknadshögsta och de finns sällan kvar 5-10 minuter efter att jag lagt mitt spel. Vet att sheetet bara sträcker sig till 22 maj då jag har kört excel innan.

Jag tror inte denna dagbok kommer bjuda på så mycket i kunskapsväg gällande betting men ger nog en inblick i en sportbettares vardag och att det inte är en dans på rosor (kolla bara på mitt sheet haha :)). Kommer garanterat skriva av mig när jag upplever att universum är emot mig också, händer ganska ofta tyvärr.

Det svänger ju :cheers:

Guden Billy Walters, sevärt för alla som sysslar med betting:
http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7253011n

Bobbobula 2012-07-05 22:02

Låter kanon bra! Men jag gjorde samma sak i några månader med en snittinsats på kanske 600sek vilket resulterade i att jag blev limiterad ÖVERALLT. Om du har gjort detta i tre år med insatser över 3000sek måste du ha en bra hemlighet på hur du går runt detta, när du enbart spelar marknadshögsta?

HL333982 2012-07-05 22:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 191735)
Låter kanon bra! Men jag gjorde samma sak i några månader med en snittinsats på kanske 600sek vilket resulterade i att jag blev limiterad ÖVERALLT. Om du har gjort detta i tre år med insatser över 3000sek måste du ha en bra hemlighet på hur du går runt detta, när du enbart spelar marknadshögsta?

Vore ju ingen hemlighet om alla visste :) Att man måste spela på flera olika konton på varje spelsajt för att kunna tjäna pengar överhuvudtaget på betting är väl knappast någon hemlighet dock. Inget jag kommer diskutera här däremot.

Dessutom sa jag att jag oftast spelar marknadshögsta.

Bobbobula 2012-07-05 22:12

nej jag har själv en jäkla massa konton, men med ditt system försvinner ett konto på 365, nordic och dessa bookies av ETT spel till felsatt odds och hög insats. hur många konton har du gått igenom under dessa år?

Vill inte låta otrevlig, men jag har själv testat detta och det höll inte mer än nån månad för mig innan alla konton var limiterade.

HL333982 2012-07-05 22:21

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 191737)
nej jag har själv en jäkla massa konton, men med ditt system försvinner ett konto på 365, nordic och dessa bookies av ETT spel till felsatt odds och hög insats. hur många konton har du gått igenom under dessa år?

Vill inte låta otrevlig, men jag har själv testat detta och det höll inte mer än nån månad för mig innan alla konton var limiterade.

det är skillnad på felsatta odds och odds som justeras. det är många faktorer som spelar in när de limiterar dig och förr eller senare är det oundvikligt men om du gång efter gång blivit limiterad efter ett spel på 600kr har du nog vara ganska klantig i ditt val av spel.

Bobbobula 2012-07-05 22:44

om ett odds ska ha en tillbakabetalning på 6-8% efter bolagscut kallar jag det ett felsatt odds. men fine, lycka till!

HL333982 2012-07-05 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 191739)
om ett odds ska ha en tillbakabetalning på 6-8% efter bolagscut kallar jag det ett felsatt odds. men fine, lycka till!

notera att ett odds som uppfyller kraven för systemet i princip aldrig når sitt målodds innan matchstart. edgen, eller bolagscuten som du säger, går ut över en hel marknad. bara för att ett bolag har 95% återbetalning på en marknad betyder inte det att den är jämt fördelad på alla odds i den marknaden. odds rör på sig, kan du analysera hur de anpassar sig efter tillgänglig information, så slipper du själv analysera informationen och ändå hugga dem tidigt (högt). inte alltid fortsätter de falla men någon har fått dem att röra på sig av en anledning.

isbjorn 2012-07-05 23:58

Intressant, lycka till.

h91 2012-07-06 01:52

Intressan tråd. Vilket ras du hade där i ditt sheet du gick från +6000 till -2000 haha o raka vägen upp till 9000 :lol:

Fast det kanske är vanligt hände mig också fast skillnaden är att jag inte är på väg uppåt igen hehe eller jo fast väldigt långsamt uppåt .P

HL333982 2012-07-06 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av h91 (Inlägg 191744)
Intressan tråd. Vilket ras du hade där i ditt sheet du gick från +6000 till -2000 haha o raka vägen upp till 9000 :lol:

Fast det kanske är vanligt hände mig också fast skillnaden är att jag inte är på väg uppåt igen hehe eller jo fast väldigt långsamt uppåt .P

Du får lägga till en nolla på de där siffrorna :)

HL333982 2012-07-06 11:38

Har kört igång dagen med lite spel på vänskapsmatcher och olympiska kvalen i basket. Nu ska jag äta hamburgare.

Gillar denna

Ogiltigt spel-ID: 1062742


tompa87 2012-07-06 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av HL333982 (Inlägg 191774)
Har kört igång dagen med lite spel på vänskapsmatcher och olympiska kvalen i basket. Nu ska jag äta hamburgare.

Gillar denna

Ogiltigt spel-ID: 1062742


Gått ner 0.25 på 25 minuter. Ser ut som enormt värde, och du verkar väldigt kunnig!

Lycka till, ser väldigt intressant ut!

travexperten 2012-07-06 11:56

1,65 nu

KP 2012-07-06 11:59

Citat:

[11:40:48] boored> http://www.oddsportal.com/soccer/wor...1368230/#1X2;2
[11:40:48] boored> duisburg och under faller
[11:41:00] boored> duis högst på staten 6.80
Kan rekommendera att hänga i chatten om ni jagar sånt här samt lägga booreds sheet på RSS.
Detta är ju det koncept som verkligen fungerar. Problemet är bara som du och andra redan berättat limiteringar. Fungerar att köra så i ett par år och det blir på nya identiteter varje gång tills ett konto har stängt.

Se vidare detta sheet https://www.sharps.se/spreadsheet/boored
Boored har lyckats hålla igång fortfarande men visst börjar det dra ihop sig i antalet bolag/konton detta efter 23000 bokförda spel.

HL333982 2012-07-06 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 191777)
Kan rekommendera att hänga i chatten om ni jagar sånt här samt lägga booreds sheet på RSS.
Detta är ju det koncept som verkligen fungerar. Problemet är bara som du och andra redan berättat limiteringar. Fungerar att köra så i ett par år och det blir på nya identiteter varje gång tills ett konto har stängt.

Se vidare detta sheet https://www.sharps.se/spreadsheet/boored
Boored har lyckats hålla igång fortfarande men visst börjar det dra ihop sig i antalet bolag/konton detta efter 23000 bokförda spel.

Det gäller ju att verkligen maxa varje identitet och konto, därav mina höga insatser. Blir inte värt mödan att fixa nya identiteter om du ändå bara spelar för hundralappar eftersom du blir limiterad baserat på val av odds och inte insatsens storlek. Vet inte hur Boored spelar men med tanke på att han har spel 2-3 dagar framåt i tiden (då insatstaken är sjukt låga) så verkar det som att han bara testar systemet med låga insatser snarare än utnyttjar det, men vad vet jag. Hans system verkar vara lite mer automatiserat än mitt dessutom, på gott och ont.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved