![]() |
HL333982: volymbetting
Haft en bra dag, gav mig kicken att dra igång en dagbok på vinst och förlust.
Om mig: Kan inget om sport. Kan mycket om odds. Har levt på betting de tre senaste åren samtidigt som jag pluggat. Om mitt system: Försöker läsa av siffrorna inte information. Odds upp- och nergångar och hastigheten i dessa rörelser analyseras för att räkna ut ett odds målodds (dit oddset är på väg). Allt över detta målodds är värdeodds i mina och mitt systems ögon. Systemet bygger på stora volymer och siktar på en ROI runt 6-8%. Specifika frågor om systemet tar jag gärna via PM. Om mitt spreadsheet: Har inga units eftersom jag maxar de flesta marknader jag spelar. Summan i sheetet är den jag spelat. Har skrivit ut vilka bookies jag spelat på men kommer eventuellt sluta med det om dagboken får mycket uppmärksamhet eftersom jag inte vill ha bookies upp i rumpan :) Om du vill rygga mig måste du vara snabb då jag oftast spelar marknadshögsta och de finns sällan kvar 5-10 minuter efter att jag lagt mitt spel. Vet att sheetet bara sträcker sig till 22 maj då jag har kört excel innan. Jag tror inte denna dagbok kommer bjuda på så mycket i kunskapsväg gällande betting men ger nog en inblick i en sportbettares vardag och att det inte är en dans på rosor (kolla bara på mitt sheet haha :)). Kommer garanterat skriva av mig när jag upplever att universum är emot mig också, händer ganska ofta tyvärr. Det svänger ju :cheers: Guden Billy Walters, sevärt för alla som sysslar med betting: http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7253011n |
Låter kanon bra! Men jag gjorde samma sak i några månader med en snittinsats på kanske 600sek vilket resulterade i att jag blev limiterad ÖVERALLT. Om du har gjort detta i tre år med insatser över 3000sek måste du ha en bra hemlighet på hur du går runt detta, när du enbart spelar marknadshögsta?
|
Citat:
Dessutom sa jag att jag oftast spelar marknadshögsta. |
nej jag har själv en jäkla massa konton, men med ditt system försvinner ett konto på 365, nordic och dessa bookies av ETT spel till felsatt odds och hög insats. hur många konton har du gått igenom under dessa år?
Vill inte låta otrevlig, men jag har själv testat detta och det höll inte mer än nån månad för mig innan alla konton var limiterade. |
Citat:
|
om ett odds ska ha en tillbakabetalning på 6-8% efter bolagscut kallar jag det ett felsatt odds. men fine, lycka till!
|
Citat:
|
Intressant, lycka till.
|
Intressan tråd. Vilket ras du hade där i ditt sheet du gick från +6000 till -2000 haha o raka vägen upp till 9000 :lol:
Fast det kanske är vanligt hände mig också fast skillnaden är att jag inte är på väg uppåt igen hehe eller jo fast väldigt långsamt uppåt .P |
Citat:
|
Har kört igång dagen med lite spel på vänskapsmatcher och olympiska kvalen i basket. Nu ska jag äta hamburgare.
Gillar denna Ogiltigt spel-ID: 1062742 |
Citat:
Lycka till, ser väldigt intressant ut! |
1,65 nu
|
Citat:
Detta är ju det koncept som verkligen fungerar. Problemet är bara som du och andra redan berättat limiteringar. Fungerar att köra så i ett par år och det blir på nya identiteter varje gång tills ett konto har stängt. Se vidare detta sheet https://www.sharps.se/spreadsheet/boored Boored har lyckats hålla igång fortfarande men visst börjar det dra ihop sig i antalet bolag/konton detta efter 23000 bokförda spel. |
Citat:
|
Citat:
EDIT: 3 mål efter 29 minuter :) Edit2: Efter 37 minuter var sagan slut :( |
3-1 just nu =)
|
4-1 nu och bolaget var nog rätt ute ;)
|
Citat:
Hoppas komma hem till fina resultat i WNBA och MLB. Hoppas Nigeria sitter också så man kan komma över det beryktade 100k-strecket Edit: är över nu hihi |
Gårdagen gick ju bra tillslut, och jag kämpade mig över 100k tillslut :)
Idag har vi några tunga bets, bland annat dessa: Ogiltigt spel-ID: 1063952 Ogiltigt spel-ID: 1063954 Ogiltigt spel-ID: 1063955 Linorna ser inte överdrivet ljusa ut för dessa bets just nu men jag är ganska säker på att det trycktes in otroligt mycket kapital på motsatt sida från arbare när oddset började falla och dessa odds borde börja falla igen ju närmare matchen vi kommer. Faller det inte är det inte i hela världen för den ändring som skedde tidigare betyder något ändå och värdet borde finnas där. |
Btw, någon som vet om man kan ändra layouten på resultatgrafens x-led? sjukt irriterande att man bara ser datumet men ingen månad eller år.
|
Citat:
|
Citat:
http://img210.imageshack.us/img210/5149/bildd.png http://youtu.be/D4Hz_-FcJcI |
Synd att Brann torskar med 1-2. Ledde med 1-0 också. Men men, bara att ta nya tag. Alltid surt när man siktar rätt men missar målet.
|
Har återhämtat mig efter 17k-förlusten samt bakfyllan igår. Fru Fortuna återgälldade mig med sköna resultat i olympiska basketkvalet inatt.
Dagens bästa bets som det ser ut hittils: Ogiltigt spel-ID: 1065249 Ogiltigt spel-ID: 1065251 Ogiltigt spel-ID: 1065252 Ogiltigt spel-ID: 1065245 Ogiltigt spel-ID: 1065244 Synd att jag inte fick igenom mer bara. |
HERREGUD, har Nordicbets oddsavdelning redan gått på semester eller sitter de bänkade framför Wimbledon-finalen??
Ogiltigt spel-ID: 1065312 Ogiltigt spel-ID: 1065313 Ogiltigt spel-ID: 1065315 Ogiltigt spel-ID: 1065323 Ogiltigt spel-ID: 1065316 Ogiltigt spel-ID: 1065311 Ogiltigt spel-ID: 1065310 Om jag INTE är limiterad där imorgon heter jag fan Göran. |
Verkar inte bli sådär supermycket drag i den här dagboken. Har dock fått många PM om mitt system. Jag kommer inte avslöja något alls om systemet om jag ska vara ärlig. Har full förståelse för att folk vill veta mer om systemet och det kanske var lite väl optimistiskt av mig att dra igång dagboken och förvänta mig nåt annat. Kanske lägger dagboken på is ett tag.
Har iallafall haft en grym bettingdag idag :) |
Citat:
:cheers: |
Citat:
:drunk: |
Varför bettar du på både LA Sparks och Atlanta?
Ville du få upp värdet på LA eller? |
Citat:
Tidigare idag såg +8 bra ut. Sedan svänger marknaden och plötsligt ser -7 bra ut samtidigt som +8 ser dåligt ut. Nu sitter jag med ett bra bet och ett dåligt bet, med lite mer stake på det bra betet, jämfört med att bara sitta och hoppas på att ett dåligt bet ska sitta. Finns dessutom två möjliga spreadresultat för push/win |
Följer ditt sheet så fortsätt gärna med dagboken! Går riktigt bra :)
|
Citat:
|
Citat:
|
Kan man bädda in youtube-klipp i inlägg på detta forum?
|
Tror bara det är att klistra in länken. Vimlar av musiktips etc i dagböcker så det är nog lugnt ur den aspekten.
|
Ogiltigt spel-ID: 1066608 Ogiltigt spel-ID: 1066611 Ogiltigt spel-ID: 1066612 http://img221.imageshack.us/img221/3121/fram.png Bara jag som ser hur sjukt mycket värde det fanns i dessa spel? Vi har t.ex fått rak 2'a för 5,1. En siffra som borde stiga exponentiellt ju längre matchen går då oddset för oavgjort sjunker. Vid 1-1 i halvtid är oddsen för 1-2 totalt förskjutna jämfört med vid matchstart 1,7 - 4,6 på pinn har blivit 2,61 - 3,43 trots 1-1. Oavsett om dessa bets sitter så vet man med alla säkerhet att det fanns riktigt riktigt bra värde i dessa spel. |
jag tycker iofs. att det rätt ofta kan finnas rejält med värde i många typer av in play spel.
Vissa svängningar i oddsen känns helt omotiverade, kan på rak arm minnas ett par hockeymatcher från föregående säsongs elitserie där överspel stigit 20-30 ticks under de första 45 sekunderna av matchen och det utan att oddset varit nämnvärt nedtryckt före matchen, eller att något dramatiskt hänt (som att alla forwards bryter benet..:lol: ) |
Citat:
Men du har rätt... |
downswing.
|