Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   BC fokuserar på Tennis & Fotboll (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/12742-bc-fokuserar-pa-tennis-fotboll/)

Sprite 2012-08-30 15:41

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 199404)
Det här hittade jag på Bwin förut, får väl se hur lång tid det tar innan de voidar den :p http://imageshack.us/f/35/bwinklizan.jpg/

Såg det jag med men ville inte spela på det då det är uppenbart skrivfel av dem vid översättningen till svenska. Har stått liknande konstigheter förrut, så sent som igår och i förrgår, och som jag ser det finns det få utgångar på en satsning här:

- Du vinner och då blir det mest troliga, dem voidar spelet för samma spel finns ovanför till det korrekta oddset.

- Du förlorar på spelet för Klizan vinner inget set

- Du förlorar för Klizan vinner "bara" ett set och oddset menar på minst 2 set (i bästa fall får du pengarna tillbaka vid en chatt)

Därför tror jag på void vid vinst (ett set) och förlust vid förlust. Är ju alltid spelbolagen som dikterar vilkoren vid sådana här missar. Men du får mer än gärna skriva utgången av spelet här eller via pm för visst finns ju chansen att det blir fel och du faktiskt får vinst vid 3-1 till Tsonga. Jag tror dock chansen är för liten att man får vinst och risken för limitering eller att man själv förlorar är för stor.

martinsson 2012-08-30 16:18

Blir förmodligen så, därför lade jag en väldigt liten insats, bara för att se vad som händer :)

Sprite 2012-08-30 17:26

Tack Petzschner! :thumbup:

6-3, 5-7 just nu. Första set inte nära tiebreak, andra set börjar med Almagro break till 1-0, sen Petzschner dubbelbreak till 5-2, sen 5-5 och sen vinner Petzschner 8 raka poäng och 5-7.

Sprite 2012-08-30 18:42

6-4 Klizan efter ett otroligt spännande första set och man kan väl säga spel in för inte tar väl Klizan denna i tre raka hur mycket man än försöker jinxa? :)

Klizan breakade Tsonga två gånger men blev bara bruten en gång själv!

Dessutom så är det bara ett set kvar i Almagro - Petzschner efter 6-3, 5-7, 5-7, 6-4. Skulle vara tråkigt om det blir ett tiebreak i ett femte set...

Sprite 2012-08-30 20:14

Nu ligger jag äntligen plus även på mina egna rekar pregame i årets US Open. Livespelet har ju varit grymt medans det mesta av rekarna prematch gått skit.

Ogiltigt spel-ID: 1139060


Ogiltigt spel-ID: 1139027


Hade flyt att det inte blev tiebreak då Almagro servade för ett tiebreak två gånger, annars var det inte direkt nära i de andra tre seten.

Klizan och Tsonga tog varsitt set med överlägsna 6-1 så är grymt nöjd med spelet där dessutom megaunderdogen Klizan vann med 3-1 i set :moneybag: :moneybag:

Sprite 2012-08-31 09:19

Ogiltigt spel-ID: 1140542


Inget snack här. Chardy har en hästspark till serve och är i bra form samt har imponerat i de första två matcherna där han inte ens tappat set.

Klizan slog väldigt överraskande Tsonga i förra omgången. En av hans största vinster någonsin och att dessutom göra det i en grand slam, wow! Men alla vet att det är otroligt svårt att ladda om efter en sådan vinst. Jag tyckte dessutom att det var Tsonga som var sämre än vad det var Klizan som spelade bättre.

Klizan vann emot Chardy tidigare i år men det var i en betydligt mindre tävling. Chardy har vunnit 87% resp. 80% av förstaservarna i sina inledande matcher och inte släppt ett enda break på de 6 seten. Jag räknar med en lätt vinst här och oddset är klart värt 10 units i min bok

Sprite 2012-08-31 17:36

Alltså kan kommentatorn sluta säga Li-Na? Hon heter Na Li och inte Li Na.... finns ju en anledning att det står

LI.....a... 4 4 15
ROBSON 6 4 15

trodde man var tvungen att vara lite påläst som sportkommentator annars kan man ju lika gärna slänga in Filip Hammars farsa som kommentator (ni som sett breaking news nu i veckan förstår)

Iceeman 2012-08-31 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 199641)
Alltså kan kommentatorn sluta säga Li-Na? Hon heter Na Li och inte Li Na.... finns ju en anledning att det står

LI.....a... 4 4 15
ROBSON 6 4 15

trodde man var tvungen att vara lite påläst som sportkommentator annars kan man ju lika gärna slänga in Filip Hammars farsa som kommentator (ni som sett breaking news nu i veckan förstår)

Man säger efternamnet före förnamnet i Kina och om kineser

Sprite 2012-08-31 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av Iceeman (Inlägg 199644)
Man säger efternamnet före förnamnet i Kina och om kineser

Åfan, dumstrut på mig då och inte sportkommentatorn. Aldrig hört det i den ordningen någonsin i filmer eller läst det i tidningar så visste inte om det. Säger de svenska sportkommentatorerna likadant i fotbollsmatcher som involverar Kina tro eller räcker det med efternamnet där som de andra länderna benmämns?

edit: hahaha kommentatorn tog precis upp frågan i sändning :) var dock inte jag som smsade in frågan men din förklaring Iceeman stämde helt korrekt.

Sprite 2012-09-01 20:12

Ogiltigt spel-ID: 1137061


Ogiltigt spel-ID: 1140542



Malmö släppte in ett mål efter 1-0 i paus och fick bara en poäng med sig på hemmaplanen, oväntat.

Ingen bra dag idag då även mitt andra spel på Chardy missade. Klizan vann i tre raka utan tiebreak. Vetefan vad Chardy hade för sig men det var tävling i att slå flest u.e i sista set. Chardy med 4 vinnare och 16 u.e gentemot Klizans 5 vinnare och 12 u.e.... :whoco5:

Sprite 2012-09-09 16:45

Varit väldigt inaktiv nu drygt en vecka. Det är pga nollning på Universitetet så det kommer bli bättre de kommande veckorna igen :)

Ikväll vill jag göra er uppmärksamma på ett riktigt fint spel imo.

22:30 Williams - Azarenka. Första set under 7,5 gem
. Odds vet jag inte riktigt än men väntar mig iaf runt 4.50 på Bet365s livespel under inbollningen då det motsvarar vad man får genom att spela på resultaten 6-1 och 6-0 med samma vinst på båda resultaten.

Varför detta underspel? Jo, Serena är en jäkel på att spela final och att vara heltaggad främst från början. Hennes facit i finaler i år:

Mot Safarova i Charleston: 6-0, 6-1
Mot Azarenka i Madrid: 6-1, 6-3
Mot Radwanska i Wimbledon: 6-1, 5-7, 6-2
Mot Vandeweghe i Stanford: 7-5, 6-3
Mot Sharapova i OS: 6-0, 6-1

Ni ser själva dessa outstanding siffror. Hon släpper betydligt färre gem ju farligare motståndare hon har och ju större turneringen är. Nu möter hon världsettan och i en Grand Slam.... Mitt tips ligger på 6-1 i första set och sen kommer 6-0 före 6-2 i min bedömning. Jag är dock lite allergisk att spela på väldigt få gem under en hel match (under 16,5 som finns till drygt 3.00 på flera ställen) för ofta har dammatcher en tendens att bli ett set under 9,5 gem och ett set över 9,5 gem som t.ex. 6-1, 6-4 eller 7-5, 6-0 osv...

Men jag ser stort värde i under 7,5 gem lite beroende på vad oddset blir. Och eftersom det inte är ett "riktigt" livespel kommer jag troligtvis lägga in det i sheetet innan matchstart när oddsen kommer upp om det är lika högt eller högre än förväntat.

Kom gärna med ris och ros om spelet om ni har synpunkter :)

O12 2012-09-09 18:05

Ingen kul och se att Djokovic helt kör över Ferrer just nu, Ferrer +7.5 blir tuff att få in.

Blir säkerligen att åka på en 6-0 i sista set återigen när man har hcp på doggen..

Sprite 2012-09-09 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 201229)
Ingen kul och se att Djokovic helt kör över Ferrer just nu, Ferrer +7.5 blir tuff att få in.

Blir säkerligen att åka på en 6-0 i sista set återigen när man har hcp på doggen..

Nejdå, denna satt precis efter 5-2 i fjärde set :)

Såg riktigt bra ut i mitten på tredje set när Djokovic var trött och Ferrer förde bollduellerna men sen hittade han krafter någonstans igen....

O12 2012-09-09 19:18

Jag kikade lite vid 2-0 jokern i 4e set, och han vann enkelt alla långa bollduellerna....
så trodde verkligen inte att Ferrer skulle orka komma tillbaka, men när Ferrer lyckades hålla serve till 4-1 så gav väl mer eller mindre Djokovic 5-2 för att serva hem matchen..

Såg ruskigt bra ut jokern, vad jag såg...

Vad tror du nu om finalen?

smak 2012-09-09 19:40

"22:30 Williams - Azarenka. Första set under 7,5 gem"

Om man viktar Sportingbets 6-0 26.00 & 6-1 8.50 får man 6.40.

I.o.f missar man 6-0 & 6-1 till Azarenka :cry:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved