Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-08-10, 12:08   #1
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

BC fokuserar på Tennis & Fotboll


Jag har nu valt att starta en ny dagbokstråd då jag startat ett nytt spreadsheet och helt ändrat min speltaktik från de senaste åren.

Taktiken ser ut som så att jag kör flatbet 6 units, med undantag för väldigt få maxbets på 10 units där jag anser det är befogat. Detta pga att jag har satt väldigt många högoddsare senaste året som jag fått väldigt liten utdelning på då jag varit för försiktig med insatsnivåerna.

Det kommer dessutom ENBART spelas på tennis och fotboll då det är där jag visat på plus och jag kommer inte heller att använda några ryggningar i sheetet även om jag ryggar emellanåt privat. Inga livespel och alla spel kommer låsas.

Min kassa ligger på 200 units så en standardbet är 3% av kassan och en maxbet 5% av kassan som är flytande. För dem som är intresserade ligger 1 unit för mig i dagsläget på ca 50 kr så 300 kr/500 kr är betten på nu i början av denna dagbok. Det har legat lite högre men med studier till hösten har jag valt att lägga undan en del pengar till resor, fest och andra nöjen.

Kommer begränsa mig till de lite större bolagen och inte använda mig av Ladbrokes, Bwin, Betway mfl.

Nu kör vi! Upp till bevis!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+7), Jinx (+5), Shell Peppe (+2), AndreasB1897 (+3)

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-10 klockan 12:12.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 12:10   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1103515



Första spelet, hinner inte motivera så mycket mer än att båda lagen har väldigt lågt målsnitt. Gefle 12 under och 6 över 2,5 mål denna säsong. Djurgården 13 under och 5 över. 1-0, 1-1, 0-1 och 0-0 är alltså väldigt troligt men oddsen därefter.

Gefle har 2-3-4 hemma och Djurgården 1-6-2 borta. Chansen till 0-0 eller 1-1 känns trolig och till 3.32% finns det dessutom fint spelvärde!
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 13:44   #3
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Lycka till !

Hoppas du kan få upp formen på samma nivå som under förra året !
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 14:33   #4
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Lycka till Cobran, vet allt vad du kan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 20:12   #5
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1103515

Djurgården håller nollan för andra gången i rad, starkt! Gefle hade 11 målchanser men 0 skott på mål!!! Såg bara slutet på andra halvleken pga träning men kommentatorerna sa att Djurgården inte gjorde någon bra andrahalvlek så jag är ändå nöjd med spelet då det sett ut som så att Djurgården lett matcherna med 1-0 men släppt in ett på slutet och därmed fått väldigt många 1-1 matcher. Tycker fortfarande att 3.32 var överodds men satt tyvärr inte denna gång.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-10, 21:12   #6
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Intressant med kryss-lir, mindre svängningar där oddsmässigt än på hemma/borta-seger. (vilket lag som nu spelas mest). Ändå är det ju så att vissa matcher luktar mer kryss än andra och de finns "alltid" till åtminstone 3,3 ggr pengarna.

Det svåra är väl att motivera ett kryss-lir förutom med statistik, men resonemang huruvida favoritlaget "kommer undan med hedern i behåll" vid oavgjort har gett gröna siffror i min bok


Kommer följas, lycka till!
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 09:55   #7
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1104904



Fel favorit här tycker jag. Jag såg nästan hela Isners match inatt mot Kohlscreiber och imponerades inte av vad jag såg. Han var inte alls obrytbar trots HC och vann mest på att Kohlscreiber underpresterade i mina ögon. Kohlschreiber tog bland annat ett av Isners servegem mot 0 vilket är ovanligt för servekanonen!

Nu vann han förvisso mot Raonic några timmar senare men jag vidhåller vad jag såg och tror att Gasquet är tillräckligt bra för att hålla sin serve oftare med sitt trygga grundspel i poängen.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Golddigger (+5)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 21:16   #8
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

7-3 i tiebreak till Gasquet i första set. Han vann 29/33 servar medans Isner vann 30/43 servar
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-11, 21:56   #9
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

7-6, 6-3. Gasquet fick 5 breakbollar medans Isner inte fick en enda
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 15:51   #10
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Ogiltigt spel-ID: 1108361



Nishikori har verkligen imponerat på slutet. Vann mot Tomic, Davydenko och Ferrer i OS innan han blev utslagen med 4-6, 6-7 mot Del Potro som spelade grymt och var riktigt nära att slå ut Federer! Tyvärr gjorde han en riktigt dålig match mot Querrey i Toronto i första matchen för bara några dagar sedan så jag räknar med att han är betydligt mer tänd här!

Granollers spelade både semifinal och final så sent som igår i dubbel. 7-6, 7-5 mot Lindstedt och Tecau samt 1-6, 6-4, 10-12 mot bröderna Bryan. I singelturneringar är det inte ovanligt att man gör en dålig första match efter att spelat final i turneringen innan så jag hoppas på liknande här.

Granollers har 5 finaler och 19 dubbelfinaler på de senaste 5 åren så det är inget snack om i vilken disciplin han är bäst.

Nishikori vann även det enda mötet spelarna emellan om än att det var för knappa 4 år sedan. Jag tror på en ganska lätt seger här och väljer 2-0 till 2.20 framför 1.50 på raka segern. Oddset finns även på Ladbrokes.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pettzon2 (+1), Overplayer (+2)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-13, 17:39   #11
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1108361



Nishikori har verkligen imponerat på slutet. Vann mot Tomic, Davydenko och Ferrer i OS innan han blev utslagen med 4-6, 6-7 mot Del Potro som spelade grymt och var riktigt nära att slå ut Federer! Tyvärr gjorde han en riktigt dålig match mot Querrey i Toronto i första matchen för bara några dagar sedan så jag räknar med att han är betydligt mer tänd här!

Granollers spelade både semifinal och final så sent som igår i dubbel. 7-6, 7-5 mot Lindstedt och Tecau samt 1-6, 6-4, 10-12 mot bröderna Bryan. I singelturneringar är det inte ovanligt att man gör en dålig första match efter att spelat final i turneringen innan så jag hoppas på liknande här.

Granollers har 5 finaler och 19 dubbelfinaler på de senaste 5 åren så det är inget snack om i vilken disciplin han är bäst.

Nishikori vann även det enda mötet spelarna emellan om än att det var för knappa 4 år sedan. Jag tror på en ganska lätt seger här och väljer 2-0 till 2.20 framför 1.50 på raka segern. Oddset finns även på Ladbrokes.

Håller med dig. Tittade på den här matchen häromdagen men hann inte spela innan oddssänkningen (fanns till 1.74 på rak seger för japanen tidigare). Tror också han löser en relativt enkel seger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1)
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 16:14   #12
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Nu lär Overplayer bli nöjd med mina spel idag iaf

Ogiltigt spel-ID: 1109685



Baker imponerar och slog Kohlschreiber i två raka tiebreak i första rundan. Tror inte Tomic vinner lätt om han ens vinner. Två jämna set eller rentav tre set känns väldigt troligt!

Ogiltigt spel-ID: 1109682



Båda dessa spelare är oerhört ojämna i de flesta matcher de spelar. Baghdatis har tagit ett set/match mot självaste Murray utan att behöva tiebreak två gånger på de senaste 1,5 månaderna! Dock är Simon den betydligt bättre rankade spelaren och kan mycket väl slå Baghdatis om han har en bra dag. Jag tror inte någon av dessa två klarar av att vinna i två raka, de båda är på tok för ojämna.
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overplayer (+5)
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 17:06   #13
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Nishikori leder 6-1, 4-1 med serve. Ser onekligen bra ut
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 17:07   #14
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Nishikori leder 6-1, 4-1 med serve. Ser onekligen bra ut
Jinxa inte de nu då !
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+1)
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-08-14, 17:17   #15
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8342
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg

Ogiltigt spel-ID: 1108361



Nishikori har verkligen imponerat på slutet. Vann mot Tomic, Davydenko och Ferrer i OS innan han blev utslagen med 4-6, 6-7 mot Del Potro som spelade grymt och var riktigt nära att slå ut Federer! Tyvärr gjorde han en riktigt dålig match mot Querrey i Toronto i första matchen för bara några dagar sedan så jag räknar med att han är betydligt mer tänd här!

Granollers spelade både semifinal och final så sent som igår i dubbel. 7-6, 7-5 mot Lindstedt och Tecau samt 1-6, 6-4, 10-12 mot bröderna Bryan. I singelturneringar är det inte ovanligt att man gör en dålig första match efter att spelat final i turneringen innan så jag hoppas på liknande här.

Granollers har 5 finaler och 19 dubbelfinaler på de senaste 5 åren så det är inget snack om i vilken disciplin han är bäst.

Nishikori vann även det enda mötet spelarna emellan om än att det var för knappa 4 år sedan. Jag tror på en ganska lätt seger här och väljer 2-0 till 2.20 framför 1.50 på raka segern. Oddset finns även på Ladbrokes.
6-1, 6-2. Nu ska de andra spelen jobbas in senare ikväll med
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+2)

Senast redigerad av Sprite den 2012-08-14 klockan 17:22.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td