![]() |
Vilken kväll, raggarhockey i Örebro. Asplöven gjorde precis 2-0 på straff, Bofors inledde starkt men 2 minuter på skambänken vände matchen till Malmös fördel och i Gränbyhallen storspelar målvakterna.
Kan bara bli bättre :whistling: EDIT: Hooking, slashing, tripping på Bofors. Tji fick man för att dom spelade disciplinerat i onsdags... |
Citat:
|
Kommer bli tätare men samtidigt är tempot så pass högt att det lär dyka upp chanser på enskilda misstag.
Imponerad av Örebro då det saknas några tongivande forwards, kunde haft 2-0 efter halva första. Örebro- och Malmösegrar vore fint för Västerås! |
Fem minuters videokonferens innan 3-2 målet fastslogs, sammanfattar kvällen ganska bra då jag går 0 av 4. Illa!
Skönt att det var Rövebro som fick in pucken och att det faktiskt var korrekt. Och SSK har kvitterat ser jag, spännande vid det negativa strecket! |
Motivation och nerver bråkade med varandra i förra omgången i flera arenor, vidhåller att Bofors blir farliga i playoff/kvalserie när de får utdelning. De senaste fyra matcherna som alla förlorats och där de bara hittat nät en gång, skotten i kursiv stil.
IKO 4-0 Bofors 22-37 BIK 0-4 DIF 34-27 VIK 2-0 BIK 20-36 BIK 1-3 MIF 44-27 Inga nya skador rapporteras i Bofors. Karlskrona imponerade sist och slog Oskarshamn i en målrik match, IKO som ledits av Evan Mcgrath under hela säsongen kunde inte stå emot hemmaoffensiven i början av andra perioden. Någon som lagt märke till honom på isen efter det att han ryktades vara klar för Frölunda? Intressant fenomen det där...
|
Andra omgången av kvalserien, hittar en match där jag anser att oddsen ligger skevt. Rögle fick på nöten i hemmapremiären mot Västerås, de gulsvarta gjorde en perfekt bortamatch och lät Rögle äga puck längs sargerna. Rögle har inte tillåtits vara spelförande många ggr denna säsong så att Västerås åkte hem med tre poäng var ingen "sensation" som kvällstidningarna får det till.
Idag möter de Södertälje som torskade första borta mot Leksand, två snabba i början av matchen för de blåvita och SSK kom inte igen efter det. Visst, det är Rögle som har pressen på sig eftersom de kommer från es-spel men idag förväntas dom inte vara spelförande i samma utsträckning som på hemmaplan och jag tror det gynnar de grönvita. Viktar ladbrokes+unibet och får 1.99 på dnb tvåan, undviker förlängnings/straff-lotto.
EDIT: Matchstart 16.00 ! |
Svårtippad match, var också sugen på att spela rögle då jag tycker SSK inte höll lika hög klass i slutet av AS som man gjort tidigare under säsongen, men Rögles bortastatisik och SSKs hemmastatistik skrämde mig från att lägga något spel! Hoppas den sitter, lycka till!
|
Citat:
Spelet satt efter några lyckosamma minuter i tredje perioden :) Missade matchen, någon här som såg den och vill ge sin syn på matchen? Var Rögle lika utspelade som 38-20 i skott säger eller gjorde de en bra bortamatch och lät Gerber ta hand om förstapuckarna? |
tycker det va väldigt jämnt , men helt klart fördel SSK å mkt missade lägen...och SSK va för dåliga i sina pp för att avgöra...
|
Örebro håller ångan uppe än så länge, Rögle behöver poäng men klappade ihop totalt hemma mot Leksand och lär känna av pressen. Södertälje närmar sig poäng efter tre förluster och Västerås skapade förvånansvärt lite mot Örebro i tisdags....avslag!
Istället blir det spel på bortalaget i kvällens match, Leksand-Timrå. De blåvita tog en stark seger senast då Rögle slogs borta med 0-4. Innan dess tappade man 0-2 ledning till en 5-2 förlust mot Örebro. Premiären var avgjord efter några byten då man hade 2-0 på SSK (slutade 3-1). Frånsett senaste matchen har Leksand inte imponerat imo, sällan sett dom så dåliga som mot Örebro när de gick ner på folk och knappt kom över rödlinjen. Timrå inledde med straffvinst samt strafförlust mot Örebro respektive Västerås, senast avfärdade de SSK ganska enkelt även om det dröjde tills tredje perioden innan målen började trilla in (stort skott- och spelövertag). Jag tror att Timrå har lyckats anpassa spelet mot de allsvenska lagen och därför passar det bra att möta Leksand borta nu i fjärde omgången. Håller bortalaget som snäppet starkare så jag tycker oddsen sitter fel. Kan bli så att lagen är nöjda med poängen de har vid oavgjort en bit in i tredje och låter det hela avgöras i sudden/straffar, därför väljer jag att spela dnb på Timrå.
Tråkigt som fan förresten med Christian Söderström, även om jag inte ser särskilt mycket elitseriehockey så har jag alltid respekterat honom för hans hårda jobb över hela isen. Risk att han blir ihågkommen för hjärnsläppet senast. |
Jaha ja, det börjar dra ihop sig.
Såg igår på mobilen att Marathonbet redan ligger ute med odds för premiäromgången. Hittade moneyline Västerås-seger till 3,2 ggr pengarna. Givetvis så glömde jag lägga spel under kvällen och nu har oddset droppat till 2,92. Oavsett laguppställningar och huruvida NJ lyckas stärka gulsvart offensivt nu innan serien drar igång så är det ett bjudodds i mina ögon. Västerås moneyline spelat till 2,92 innan oddset droppar dit det hör hemma (2,30 - isch). Kommer lägga upp ett nytt sheet inför den kommande säsongen, för in spelet där när det är fixat. Någon som har lust att kolla sin "max stake" på det spelet? Antar att hela marknaden ligger limmad på dryga hundringen som det blev för mig, lite synd =/. EDIT: Får nu placera ytterligare 86kr på spelet, jiiihaaa. |
Nytt för säsongen är att jag värderar mina spel i fyra olika nivåer istället för fem som tidigare, jag vill kunna ta ställning tydligare.
Ingen idé att skriva rek på denna då det är dryga 2 veckor till pucken släpps. Jag räknar med att oddsen kommer jämnas ut rejält även om Timrå fortfarande kommer stå som knappa favoriter i form av hemmaplan. En liten hint är att Västerås står i 4-5 ggr pengarna som seriesegrare medan Timrå ger 25-30 ggr pengarna. Hade inte lagt maxbet (4u) även om jag hunnit knipa 3,2 ggr pengarna då det är så pass långt kvar innan seriestart och trupperna inte riktigt är klara. Är dock helt säker på att oddsen kommer droppa rejält på Västerås, 2,92 är värt 3u.
|
Oskarshamn +1.5 till strax över 1.80 kan vara intressant. Tycker oddset sitter lite snett där. Ser inte att Karlskoga ska ha så stor segerchans som oddsen indikerar. Dock lär oddset krypa ner en hel del innan fler bolag släpper spel.
|
Citat:
Låter vettigt! Även om jag medvetet inte satt mig in i lagens styrkeförhållanden, förutom mitt Västerås då det är oundvikligt. Mycket laborerande med formationer och vissa lag har knappt börjat nöta med sina special teams. Sista veckan innan serien drar igång blir det många flikar uppe i webbläsaren, även på jobbdatorn ;) |
Citat:
|
Mitt maxbet liggerp på 8.67 SEK hos Marathon (på alla sporter, alla evenemang). Var glad för vad du har.
|
Djävlarns va det skiljer, har spelat på max 3 utstick. Upptäckte sidan i våras då Misär (tror jag det var?) gjorde det bra med sina nhl-spel och då marathon ofta låg högst.
Nåväl, många av de större kommer aldrig limma mig med min bankrulle/insatsnivåer så jag klarar mig nog ändå. Tack för svar från er båda! |
SS släppte poängligaoddsen häromdagen. Jeremy Williams som jag hypade i ishockey-delen av detta forum står i 20 ggr pengarna.
Han anländer till Västerås i nästa vecka, avvaktar tills jag sett hans fysiska status men stämmer det att han skött försäsongen bra så blir det spel på honom som poängligavinnare. |
Hemmastarka Asplöven mot bortasvaga Karlskrona, iallafall förra säsongen. Arena Polarica är fortfarande inget mysigt ställe att besöka men nu vet klubbarna vad som gäller när man kommer dit.
KHK har bytt ut vansinnigt många spelare men verkar samtidigt ha hittat någorlunda rätt, sett till försäsongens resultat. (även om träningsmatcher är som dom är...). Även Asplöven har rört om i grytan och bytt ut ett par femmor, okej försäsongsresultat. Djupare analys än så blir det inte i nuläget. Asplöven möjligen favoriter i premiären p.g.a hemmaplan men sett över kommande säsong så håller jag Karlskrona någon placering högre. Oddsen diffar för mycket mellan lagen imo, provar med minsta pengen på Karlskrona moneyline.
|
Jeremy Williams spelad som poängligavinnare grundserien 13-14.
20 ggr pengarna på svenskaspel, insats 2u. Fipplar in det i spreadsheet när jag har tillgång till dator. |
Vilket lag rankar du som starkast i hockeyallsvenskan iår?
|
Citat:
Tidigare säsonger har det varit enklare att plocka ut topp 3-lagen samt några tänkta playoff-lag, nu när importgränsen slopats så kan vissa lag prestera/underprestera långt ifrån förväntat. Hävdar att mitt Västerås har klart störst kapacitet i truppen OM transatlanterna producerar som de gjort i tidigare klubbar. Samtidigt kan det gå knackigt för importspelare, Broc Little vräkte in mål i gulsvart och vann poängligan samtidigt som han hade hemlängtan. Fick ledigt en vecka runt jul och det räddade hans säsong och framtida kontrakt med AIK. Gäller att hitta det som krävs för att få ut max av dessa legoknektar. Placerar Västerås etta på listan, men det är inget jag väljer att spela på. Jag tror att Malmö eller Rögle kommer få det lite tuffare, ser luckor i båda trupperna. Håller Djurgården, SSK och möjligtvis Bofors på samma nivå som skånelagen. Lag som ofta kommer underskattas av oddssättarna är Mora, Oskarshamn och Karlskrona (som fått ihop en intressant trupp även om de kommer missa play-off). |
Hmm, ser ju förjävligt ut det här. Iallafall på min skärm, en massa konstig text längst ute till höger på reken. Nån som vet vad som felar?
I vilket fall, Williams kom till Västerås förra veckan. Valde att avvakta spel då man aldrig vet hur dom skött träningen där borta (David Lundbohm var ett skräckexempel). Williams har däremot sett jävligt vass ut på träningarna, han har jobbat med en personlig skridsko-coach i sommar för att effektivisera åkningen. Inget märkvärdigt egentligen men det känns bra när en sedan länge etablerad spelare slipar på detaljerna för att bli ännu bättre. Spel i förstalinan, spel i första pp som speluppläggare från kanten. (offensiva geniet Mitell på backplats, bara det ger kanadensaren 10 bonuspinnar att lägga i spargrisen). Kan bli för offensivt i denna förstalina men det påverkar absolut inte poängligaspelet, snarare tvärtom då hans lina ska vräka in poäng för att hålla sig på plus. (Arlbrandt/Olausson som vann poängligan överlägset 2008-09 hade +10 respektive +6 i +/- statistiken, att jämföra med Prestberg som ledde Leksands anfall och hade +29.....). Skulle inte förvåna mig om det blir nåt liknande i år, kommer bli rock n' roll i båda zonerna när Västerås förstalina är på isen. |
Köper hemmaplansfördelen, Björklöven har väntat på detta sen dackefejden och lär komma ut hårt. När de däremot är så pass nerspelade att man hittar 2,83 på betfair efter kommission så känns det som att värdet finns på Malmö.
Bortalaget har skador på två producerande forwards men bredden finns där för att klara såna matcher. Behöver inte vara negativt att inleda borta, sätta sitt grundspel och gå på kontring mot en hungrig nykomling. Insatsen hålls nere då jag ej har fullgod koll på trupperna, faktum är ändå att Löven i bästa fall kan kriga om en play-off plats framåt våren (men då ska de få ut max av varenda spelare) medan Malmö väntas tillhöra topp 4. Spännande tv-match, äntligen drar det igång!
|
Snygg start på säsongen! :cheers:
|
Ja dom satt fint, men Malmö var fruktansvärt naiva i egen zon. Individuell skicklighet och en näve flyt som avgjorde till skåningarnas fördel.
Hoppas på hat-trick med kvällens match, blir iallafall en kul resa upp till Sundsvall :drunk: |
Oskarshamn -1.5. Insats 2u.
Från padda som jag är rookie på, därför är inte spelet inklistrat här men ligger i sheetet. |
1-3 efter första, såg jag inte komma.
Finns däremot ett par lag i serien som kan göra 4-0 på en period och ett par lag som kan släppa 0-4 på en period, chansen finns även om det ser mörkt ut... |
Väldigt tidigt på säsongen än. Men försvarsspelet ser inte bra ut för Oskarshamn, samma sak med målvaktsspelet.
Dock borde deras offensiv kunna producera bra mycket bättre än vad som varit fallet sätt till säsongens 4 första perioder. |
Precis, riktigt hawaii-gäng. Periodsiffrorna (4-0, 0-4, 2-0) mot Mörrum (?) förra veckan skvallrar en hel del om lagets höga berg och djupa dalar.
Kan regna in puckar åt båda hållen, tror Asplöven håller undan ikväll dock med detta läge efter första. |
Fyra raka mål från IKO och spelet var i hamn, tills just 4 sekunder återstod av matchen och Asplöven satte reduceringen...tungt!
Nya tag :) |
Hemmapremiär och full fart framåt. Karlskrona har gått över 2,5 mål i 7/8 matcher sen träningsspelandet gick igång. Träningsmatcher är ingen måttstock men målskyttet har inte låst sig sen de mötte Malmö i första träningsmatchen för en månad sen.
Rögle har över lag varit inblandade i målrika matcher under försäsongen även om senaste blev en knapp 1-2 förlust mot SSK. "- Vi gjorde många grejer bra senast, men hade problem att ta oss in på mål. Vi vill se bättre rörlighet i anfallszon imorgon, berättar Röglecoachen Magnus Wennström." Rögle kommer sätta anfallsspelet och jag tror man hittar nätet igen i eftermiddag, det öppnar för att även KHK går framåt med publiken i ryggen.
Finns till 2,20 på ladbrokes men de strulade med mitt skrillkonto så spelet hamnade på Betsafe. |
Citat:
Ang, Mörrum-matchen så var inte detta en vanlig hockeymatch utan en match där lagen koncentrerade sig på att träna på powerplay och boxplay. Första perioden (där Oskarshamn vann med 4-0) var en helt vanlig period. Andra perioden turades lagen om att spela powerplay/boxplay. 5 minuter PP för IKO för att Mörrum sedan skulle spela 5 min PP - Oskarshamn 5 min PP och sedan till sist Mörrum 5 min PP. I tredje perioden spelades det återigen som vanligt och den vann också Oskarshamn med 2-0. Så dra inte för höga växlar om den matchen. |
Citat:
Följde matchen på stats.swehockey och gick direkt på linjen att Mörrum hängde fyra i andra i spel 5-5 eftersom det inte stod nåt om "utvisningarna". Intressant ändå att de hade så dåliga special teams mot Mörrum, men de kanske testade en del ovana varianter istället för att gå skarpt när de bestämt detta upplägg på förhand. |
Malmö-Djurgården flyttad....
|
Matchen mellan Redhawks-DIF är dock flyttad till den 4 november. Detta skedde redan i somras(juli någon gång) då Järnkaminerna klagade på att MFF- DIF och Redhawks-DIF skulle spelas samtidigt
|
Ja fan det stämmer ju, gick direkt från betexplorer till bet365 när jag såg att Malmö stod som favoriter. Inga konstigheter att lägga spelet och det finns fortfarande tillgängligt på åtminstone bet365. Lär ju bli void.
Blev lite fundersam när jag knappade in Malmö i sheetet och bara fick upp fotbollsmatchen. :) |
Hänger på med ML-spel på Växjö, Dennis Rasmussen och Niclas Lundgren fixar det där ;) (William K får gärna hålla sig lugn ikväll). Förbannat kul att se dessa västerås-produkter i framträdande roller!
2,95 på Marathonbet borde det finnas en hel del värde i sett till övriga sidors odds men då jag har mer eller mindre noll koll på SHL så blir det lägsta insats. |
0-2 efter halva matchen, 3-2 i förlängning....
Ska någon förstöra spelet så är jag glad att det är William Karlsson! |
Kortfattat, man borde ju sova nu...
Djurgården är rättmätiga favoriter i matchen vid full tid, de har däremot gått spellediga sen i torsdags och första bytena för varje spelare bör handla om att hitta rätt och inte gå bort sig (som mot Troja i premiären). Oskarshamn har matchat torsdag, lördag, måndag. Kan börja kännas i benen men då detta spel endast gäller första perioden så ser jag det betydligt jämnare än vad oddsen visar. IKO är svajiga men offensivt har det sett bra ut. I och med att det är dnb jag spelat så känns 2,60 högt i mitt tycke, så pass högt att det blir maxinsats!
|