Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-09-16, 19:13   #1
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

slapshot - ishockey med fokus på hockeyallsvenskan


Jaha ja, ytterligare en dagbok om hockey! Allsvenskan dessutom, huh?

Har följt Västerås IK sen tidigt nittiotal då farsan drog med mig på matcher. Ismaskinen och Göran "Flygis" Sjöberg var mina favoriter, ganska lika i sin framfart på isen. Har nog blivit i snitt ett tjugotal matcher på plats/säsong sen dess i Rocklundahallen, har sett allt från slutspelsmatcher mot Djurgården till div.2 hockey mot Ramnäs...

Har sedan förra sommaren en liten grabb i familjen, blir i och med det inte alls lika många matcher på plats utan jag följer istället klubben via media och andra forum. Visst längtar man några år framåt i tiden då man förhoppningsvis kan ta med sonen på elitseriehockey i Västerås!



Värderar spelen 1-5, de flesta spelen lär hamna i mittenspannet. När inspirationen faller på häver jag säkert ur mig en enormt analytisk text men för det mesta innehåller rekarna lite snabba synpunkter. Om nåt ser tokigt ut i början så ha tålamod, inte lagt upp rekar från spreadsheetet förut men det ska nog lösa sig.

Bookies till att börja med: Nordicbet, Unibet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overplayer (+2), _A_ (+10)

Senast redigerad av slapshot den 2012-09-16 klockan 20:53.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 20:40   #2
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Trots att Bofors står på 6 poäng och Almtuna har kammat noll på de två inledande omgångarna så håller jag Almtunas insatser som minst lika imponerande. Uppsala-laget har två uddamålsförluster mot Djurgården respektive Västerås medan Bofors har slagit Asplöven hemma (4-0) och Tingsryd borta (3-2).

Jag såg inte Almtuna-VIK senast men enligt både referat och statistik (27-9 i skott) så gjorde Uppsala-laget en bra match även om de fick stryk. Bofors är erkänt starka hemma i Nobelhallen men Almtuna har överraskat mig både i serieinledningen (trots förluster) och på försäsongen.

Jag tror inte att Almtuna kommer ta sig till play-off då backbesättningen känns lite för anonym för att kunna överraska i 52 omgångar. Jag tror däremot att de har god chans till poäng imorrn och tror på en målsnål bortaseger, spelar moneyline på Almtuna.



2012-09-17 19:00HockeyAllsvenskanBofors IK vs Almtuna IS 2 ML 2 2.900
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 20:57   #3
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Ser att bet365 ger 3.20 för Almtuna, har för mig att dom alltid alltid ligger högt på underdogsen. Håller lite koll framöver, blir eventuellt att jag använder några fler bookies.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 21:15   #4
 
Overplayers avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 327
Sharp$: 3435

OVERPLAYERPICKS
Stats: 459 - 537 - 50
ROI: 101.38%
Vinstprocent: 46.08%

Standard

Gillar själv hockeyallsvenskan skarpt. En riktigt fin överspelsliga
Overplayer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 00:16   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Trots att Bofors står på 6 poäng och Almtuna har kammat noll på de två inledande omgångarna så håller jag Almtunas insatser som minst lika imponerande. Uppsala-laget har två uddamålsförluster mot Djurgården respektive Västerås medan Bofors har slagit Asplöven hemma (4-0) och Tingsryd borta (3-2).

Jag såg inte Almtuna-VIK senast men enligt både referat och statistik (27-9 i skott) så gjorde Uppsala-laget en bra match även om de fick stryk. Bofors är erkänt starka hemma i Nobelhallen men Almtuna har överraskat mig både i serieinledningen (trots förluster) och på försäsongen.

Jag tror inte att Almtuna kommer ta sig till play-off då backbesättningen känns lite för anonym för att kunna överraska i 52 omgångar. Jag tror däremot att de har god chans till poäng imorrn och tror på en målsnål bortaseger, spelar moneyline på Almtuna.



2012-09-17 19:00HockeyAllsvenskanBofors IK vs Almtuna IS 2 ML 2 2.900
Tog AIS tidigt här till 4.3 (raka alltså), finns till 4.5 på Ladbrokes nu. Jag tror inte alls att AIS kommer bli ett bottenlag som många tippat, utan det kan nog bli en fight om sjundeplatsen.

Jag har märkt också att det kan löna sig att kolla in Svenska Spel när det gäller underdogs i Hockeyallsvenskan. Troja borta mot IKO i första omgången stod de till exempel ut på.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 18:38   #6
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Tisdagskväll i Arena Polarica och Örebro kommer på besök. Asplöven imponerade senast då man slog Leksand hemma med 4-2. Örebro slog den andra nykomlingen Karlskrona borta med 3-2 efter ett sent vinnarmål, starkt att trycka in den pucken mot ett vilt kämpande KHK.

I mitt huvud blir detta spelet starkare pga Örebros förlust i premiärmatchen hemma mot Malmö. Det är inte läge för ytterligare poängtapp i upptakten av serien, framförallt inte mot ett väntat bottenlag. Närkingarna är varnade och lär gå för fullt, jag tror att dom har avgjort matchen en bra bit innan full tid.



Pengar in även på Bet365 då jag sett dom ligga högt på flertalet intressanta spel.


2012-09-18 19:00HockeyAllsvenskanAsplöven HC vs Örebro HK -1.5 FT 3 2.100
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 18:48   #7
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var själv på plats för första gången i Arena Polarica mot Leksand. Asplöven var ju betydligt bättre än jag trodde och jag som leksing fick skämmas.

Denna resa upp hit är riktigt seg. Vet du om Örebro åker buss upp som Leksand gjorde? Mot Leksand stod Asplöven i runt 5.30. Nu får man runt 4.00 på Asplöven.

Sneglar mot 1X till runt 2.20 jag. Fast Örebro är ju varnade iaf efter i lördags.

Funderar på åka in och se matchen. Stämmningen var trevlig i denna lilla arena.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 19:45   #8
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Var själv på plats för första gången i Arena Polarica mot Leksand. Asplöven var ju betydligt bättre än jag trodde och jag som leksing fick skämmas.

Denna resa upp hit är riktigt seg. Vet du om Örebro åker buss upp som Leksand gjorde? Mot Leksand stod Asplöven i runt 5.30. Nu får man runt 4.00 på Asplöven.

Sneglar mot 1X till runt 2.20 jag. Fast Örebro är ju varnade iaf efter i lördags.

Funderar på åka in och se matchen. Stämmningen var trevlig i denna lilla arena.
Plus att de har en lång resa t.o.r. Karlskrona i benen (om de nu åkte buss dit). Jag är också mer inne på att Asplöven kan knipa poäng här, men avstår nog spel på denna match.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 20:55   #9
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Enligt en skribent på Örebros svenskafans-forum så flyger Örebro till Torneå för denna match. Obekräftade uppgifter men jag tror inte någon sitter och hittar på.

Jag skulle inte lägga alltför mycket vikt vid färdsättet, även om det såklart inte är dåligt med flyg till matchen. Finns lag som (om de åker buss till Haparanda) säkerligen höjer sig några procent enbart för att de inte vill åka buss i 40 timmar och komma hem tomhänta. Trots allt människor det handlar om.

Men det är ju bara mina tankar, inte skrivet i sten.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 21:41   #10
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Enligt en skribent på Örebros svenskafans-forum så flyger Örebro till Torneå för denna match. Obekräftade uppgifter men jag tror inte någon sitter och hittar på.

Jag skulle inte lägga alltför mycket vikt vid färdsättet, även om det såklart inte är dåligt med flyg till matchen. Finns lag som (om de åker buss till Haparanda) säkerligen höjer sig några procent enbart för att de inte vill åka buss i 40 timmar och komma hem tomhänta. Trots allt människor det handlar om.

Men det är ju bara mina tankar, inte skrivet i sten.
Tänk att Örebro har en bättre ekonomi än Leksand. Åker man flyg är det ju en klar fördel mot buss enligt mig. Leksand reste ju i två dagar för att ta sig till Happis.
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 13:23   #11
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Jag tror inte att Löven kommer ta det här, men oddsen är för höga för att avstå. Tror vi kommer få se en hel del skrällar där uppe i vinter, ett nytt Troja helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Tänk att Örebro har en bättre ekonomi än Leksand. Åker man flyg är det ju en klar fördel mot buss enligt mig. Leksand reste ju i två dagar för att ta sig till Happis.
Inte så konstigt när Leksand i, vad är det nu, fem år? Satsat för att gå vidare. Leksand är ett elitserielag, fastkättrad i AS. Örebro är på toppen av sin unga karriär och slår ur ett helt annat läge.
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 18:33   #12
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Ojdå, Asplöven leder med knappa minuten kvar av första, Örebro får dra till med den gamla malmöklyschan: "Vi hade flygresan i benen"...
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 18:43   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 996
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slapshot Visa inlägg
Ojdå, Asplöven leder med knappa minuten kvar av första, Örebro får dra till med den gamla malmöklyschan: "Vi hade flygresan i benen"...
Och vad ska leksingarna skylla på efter första?
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 20:43   #14
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Och vad ska leksingarna skylla på efter första?
Att de inte fick dricka energidryck förrän i pausen? Nej men skämt åsido, att ligga under med 0-1 efter en period behöver man väl inga ursäkter för i denna serie?
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 20:48   #15
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Nära skjuter ingen hare får summera denna spelkväll. Örebro vaknade lite väl sent men hade ändå spelet i hamn tills reduceringen kom när uret stod på 59:53.
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td