![]() |
Så är det dags för damernas sprint i skidskytte om några timmar. Tycker mig ha fyra bra spel men mer om det strax. Jag hoppar över vinnarspelen då jag inte finner något odds attraktivt där, mest intressant är O Zaitseva till 29 gånger. Men helst skulle jag vilja ha runt 40 men det är inte helt omöjligt att det kan vara värde redan runt 30.
Två relativt långsamma åkare mot varandra i min första H2H. Glazyrina är lite snabbare och Brunet känns helt ur form och är på väg nedåt, även om det vänder snabbt inom den här idrotten. Fransyskan är en lite säkrare skytt och jag tror oddset är efter det, men jag vill se mer av Brunet innan jag blundar för 2.70 på Glazyrina. I dagsformen ska Glazyrina vara före minst 40% av gångerna.
Mäkäräinen blandar verkligen med sitt skytte den här säsongen. Hon är favorit i dagens lopp och med normal form i både åkning och skjutning ska hon ju vara det men till 2.70 spelar jag hellre Solemdal - som vann jaktstarten förra veckan. Två riktigt bra skidåkerskor och det hela kommer sannolikt avgöras på vallen. Då är detta ett fint odds, det räcker med 40% segrar för norskan.
Zaitseva är den ryskan som W Pichler (stavas?) tror mest på, men hittills i år han hon verkligen inte levererat, men hennes kapacitet är större än Kuzminas och får ryskan bara ordning på det hela, speciellt farten i spåret så är odds över 2.00 värde. Men nu är ju verkligheten lite annorlunda så jag hoppas jag är rätt här, för det räcker med 45% segrar för ryskan. Det måste ju ringa en wake up klocka hos ryskan snart. En fjärdeplats från Östersund som bäst i år. Det är en jämn kamp mellan dessa två, formmässigt fördel Kuzmina dock.
Gregorin visade riktigt fin form förra helgen och jag hoppas hon fortsätter med den farten under sina skidor så ska detta vara en match närmare WO än 1.71 i odds faktiskt. Palka överraskade dock på mig i Östersund, bland annat i H2H mot Gregorin. Men nu ska väl ordningen vara återställd hoppas jag även om polskorna gör det bra. Här finns ett litet värde, 60% tycker jag Gregorin ska vara före.
|
Vad hände med Brunet? Tydligen brutit efter första skyttet. Krasch eller något annat?
|
Förstår mig inte på varför alla skidskyttar gillar att jävlas med mina spel. När nu Mäkäräinen skjuter hela fyra bom känns det ju riktigt bra att Solemdal ska kunna ta detta. Och hon skjuter "endast" tre bom, men likväl 35 sekunder efter finskan i mål. Hon hade inte ens klarat det med två rundor mindre, rent skämt ju.
Gregorin som sköt 95% liggande förra säsongen och hade 98% i år och har varit stabil i liggande flera säsonger, med siffror över 90%. Nu skjuter hon två bom i liggande och förstår spelet. Hon lyckas skjuta fullt i stående men är runt 10 sekunder efter Palka när de går ut på spurtvarvet. Inte alls bra, så dåligt ska hon inte skjuta i liggande, rent skämt ju. Jaaaa, hon tar in dessa tio sekunderna och jag jinxade åt rätt håll. Trodde det var för många sekunder men tack älskade Gregorin. Zaitseva är ju så långsam att övriga kunde kört baklänges och ändå varit före i mål. Inte ens med fullt skytte hade hon klarat Kuzmina som hade två bom. Detta var sämre än jag kunde föreställa mig. Inte ens när, rent skämt ju. Glazyrina gör det bra och får en topplacering, i nuvarande stund plats 10. Fullt och bra skytte och hyfsat snabb vilket gör att hon krossar Brunet som jag tror bröt loppet då jag inte hittar henne i listan. Min egen lilla favorit Soukalova tar och vinner för första gången och jag har tidigare spelat henne men oddset på Betsafe var 30 vilket jag tyckte var lite för lite. Tv-peng kunde det ju blivit dock. Gössner 12 i odds att leda efter första skjutningen är också ett bra odds, men detta bommar jag helt i dag. Även detta är ett spel som jag tidigare spelat. Surt att hamna helt snett på det hela och spela vinnarna i fel tävlingar, var samma med Birnbacher. Två dagar kvar av veckan med skidskytte, totalt fyra tävlingar. Bara på med skidorna igen och ta fram geväret för att hitta rätt. |
Citat:
|
Citat:
Det var vitryskan Dubarezava som sköt på fel tavla tror jag. Nya tag i helgen! Kämpa på! :) |
Citat:
Men nu får det skjutas bättre på vissa i morgon. Henkel känns som hetaste vinnarbudet i morgon. Skjuter normalt stabilt och hade bra fart i dag dessutom. Vem kan utmana henne? Gössner borde väl med mycket marginaler på vallen bli en av de som utmanar. Mäkäräinen tror jag också kan komma högt - men även här måste ju skyttet bli mycket bättre. Soukalova kan nog hålla sig kvar i topp 6 eller liknande. |
Hade jag inte varit så sömnig hade jag hittat ett superodds i morse. 1.65 på att Benlöse ska slå Helsingör i danska högsta serien i innebandy. Nu är oddset 1.30 och jag har nästan tankar att spela även till detta men väldigt sällan jag spelar under 1.50. Kanske kan hitta en parlay istället.
|
Seriesuveränerna Djurgårdens IF IBF har endast en förlust och den kom mot just IBF Falun som jag tycker har för högt odds borta mot umeå-laget IBK Dalen. Så ett målglatt Falun mot ett mer målsnålt Dalen. Jag tycker det är knapp fördel för bortalaget faktiskt och krysset är väl det jag fruktar då det kan sluta 3-3 eller så. Men 40-15-45 skulle jag uppskatta.
Ett hemmastarkt Endre viker inte ner sig på Gotland så ofta. De två förluster de har på hemmaplan i år fick de mot Djurgården och KAIS Mora, vilket inte är så överraskande då dessa är klart bättre än övriga. Förra säsongen 6-3-4 på hemmaplan men det finns några riktigt bra lag som de fick ge sig mot, även om de åkte på en propp även mot sämre lag men visst har de minst 50% chans att vinna den här matchen.
Rönnby är ett par klasser bättre än Täby och vinner ju normalt den här matchen men nog ska Täby ta en av tio tycker jag. Oddset anser jag vara för högt för så usla är inte Täby.
|
Citat:
Ja, Henkel tror jag blir farlig imorgon. Gössner över 4 skjutningar känns tyvärr inte som någon pallkandidat för mig. Nu har hon ju iofs 30 sekunder bakåt att gå på men. Lite för ojämnt skytte och tror att det är på sprintar hon kommer plocka sina flesta pallplatser denna säsongen. Gasparin kanske kan vara nåt för pallen imorgon? Tycker hon är intressant. Har dock inte hunnit kika på några odds än. |
Citat:
Soukalova kommer nog vara kvar i toppen då hon kör relativt snabbt och har ordning på sitt skytte. Lite gammal Henkel typ. Marie Dorin kan bli farlig då hon normalt skjuter fantastiskt. Senast i stafetten sköt hon dock bort medaljen men nu har hon ett fint läge, men kanske lite för långsam i spåret. Kommer bli en kul tävling iaf då det känns rätt öppet. |
Hittade ett intressant spel i franska andraligan. Monaco är rätt stora favoriter att vinna hemma mot Nimes men jag är inte helt inne på att det blir så enkelt. Nimes har fin form just nu. 2-0-1 hemma samt 0-2-1 på bortaplan. Men jag hittade en intressant detalj jag tycker vi ska ha i åtanke. Efter en halvlek har de på bortaplan 0-7-2 med en målskillnad på 3-5. Två underlägen bara och bägge med uddamålet. Över 70% har de lyckats ha ett oavgjort resultat. Vid fulltid har de 2-2-5 vilket gör att jag följer årets trend och ett odds på 4.80 känns för högt helt enkelt. Frågan är bara ifall Monaco lyckas göra det där målet i andra halvlek eller inte...
De flesta försöker hitta värde mot BM i kvällens match. Själv tycker jag BM brukar göra en jäkla massa mål hemma och det kan bli allt från tre till åtta mål. En sämre dag blir det bara en tvåmålsseger och jag tycker oddset på 1.83 är för högt här. Visst, Mönchengladbach har bra form nu men inte ens det ska väl kunna få BM att darra? Två matcher på hemmaplan av åtta den här säsongen har slutat med mindre än två måls seger, en förlust mot Leverkusen samt en oavgjord mot Dortmund. Tre matcher pushar och tre klarar linan. Förra säsongen hade de 8-6-5 i ordningen att de klarar linan, pushar eller missar den. 55% ska de klara linan mot att tappa den och förra säsongen klarade de den 61% ungefär. Dock förlorade de hemma mot just dagens motståndare med 0-1. Även bortamötet förlorade de, då med 3-1. Och senaste matcherna mellan lagen talar inte till min fördel men de får helt enkelt se till att även dunka in några bollar mot detta gäng nu.
|
Citat:
Gillardina tankar kring Monaco. Verkligen min typ av spel så tar rygg på den. Det kan även sägas att Monaco två tredjedelar av sina mål i andra halvlek. |
Citat:
|
Ja, men de ska ju lösa andra med. Inte så imponerad av det jag sett hittills. Man har mycket boll men inte så mycket mer. Känns ju lite till skänks att de får ett såpass bra frisparksläge i 48:e...
Men glada är vi! :clap: |
Snyggt jobbat, hann dock inte hem i tid för att hinna rygga.:holms:
|
En usel kväll och något dåligt spel kan jag inte vara nöjd med, men samtidigt så har jag värde i spelen som jag måste vara nöjd med. Bayern Munchen var jag nog fel på det. Redan när spelet lades hade jag dåliga vibbar just pga statistiken inbördes möten. Så här måste det vara hemläxa för mig. Dock anser jag fortfarande att det borde funnits värde i mina 1.83 men det var för jag blundade för inbördes möten. Jag är inte nöjd med spelet faktiskt. Jag värderar den nog fel, men likväl är jag inte helt säker på det.
Den franska fotbollsmatchen får mig att må dåligt, det kändes som det fanns hur mycket värde som helst i spelet men Monaco kunde inte leverera i andra halvlek. Länge funderade jag på om jag skulle spela X/X eller X/1 just eftersom Nimes är i så bra form. Nu valde jag statistiken i år vara avgörande och då skulle Monaco avgöra matchen. Favoriterna hade också gjort 2/3 mål i andra halvlek men icke i dag. Sur men nöjd med spelet likväl. Innebandyn i kväll gick ju dåligt men kändes ändå normalt. Endre vinner hemma även om det såg lite småtufft ut början. Dubbla pengarna där och det får jag vara nöjd med för här fanns det värde. Dock gör Falun en mycket sämre match än vad jag föreställt mig och underläge 4-1 efter en period gör att hoppet redan där försvann. Efter det spelar de jämnt och de hade också underläge med 7-1 men hämtade in så de åter bara var tre mål efter men de var sämre i dag och kunde inte komma ikapp! Rönnby vinner till slut mot Täby men det stod 2-1 några minuter in i sista perioden innan Rönnby lyckades trygga segern. Elva gånger pengarna här skulle jag spela varje dag. Synd det inte lyckades i dag! Så nu tar jag nya tag inför skidskyttet i morgon! Damernas spel är redan lagda och finns i sheetet men motiveringar och herrarnas spel dröjer lite. |
Spelen är nu uppe för både damer och herrar! Dock orkar jag inte kopiera in allt och skriva motiveringar nu i natt men kolla på insatserna så ser ni där jag anser att det är mest värde och bäst spel. Ferry och Henkel känns riktigt bra. Ferry skulle jag faktiskt vilja sätta runt 2.00 på odds och Henkel har ett försprång som är riktigt stort samt har hon fart under skidorna just nu och är en stabil skytt!
Nu får det bli en helgrön helg alltså. Tråkigt med alla felstudsar! Ni som ha frågor, kontakta mig här så ska jag försöka svara innan 11.00 i morgon! Måste ladda inför V75 också även om jag går fett sjukt jävla back där. Men finns ju folk som vinner på lotto så :D |
Hmm, du som har skidskytte koll kanske har längskidskoll också?
Såg att kowalczyk hade 10.066 i odds och kikkan randall har 14.0 på mixed, eller skiathlon kanske det heter, i canmore ikväll. Känns inte det konstigt eller är kowalczyk så mycket bättre på klassisk stil? Jag menar randall verkar ju ändå vara i hyffsad form? |
Citat:
Men som sagt, jag har ingen koll! |
Citat:
Ikväll är det sprint vilket är mer Kikkan Randalls gren. Inte riktigt lika vass på längre distanser. |
Hehe menade såklart 1.066 :)
Men känns inte det skumt att en åkare är sååå otrolig favorit som vinnare i ett längdlopp? Jag menar, massor kan ju hända? |
Citat:
|
Otroligt vad mina spel sköt en massa bom i liggande(!) i dag. Men det ordnade sig till sist men vinsterna uteblir, förlusterna stoppas bara. Men på damsidan ser det bättre ut oddsmässigt hur det rört sig efter att spelen lades.
Antal bom i liggande Ferry, 2 Slesingr, 2 Malyshko, 2 Garanichev, 1 Lesser, 0 Fourcade, 0 Vad gäller Beatrix så såg det bra ut inför första liggande men min förhoppning att samtliga i tättrion skulle dra en bom och ge fransmannen ledningen efter första skjutningen. |
Citat:
Johaug, Björgen och Kalla mfl är inte med. De flesta laddar för Tour de Ski. |
50 spänn till musikhjälpen åkte precis iväg. Så nu hoppas vi att Tiffany med låten I think we're alone now spelas inom kort.
Tycker ni andra på sajten också borde dra iväg en femtilapp! Sen undrar jag varför det ska vara så förbannat svårt att få en helt grön dag, jaja, det kommer! |
Citat:
Hoppas dagen varit bra annars mannen. Själv ska jag hälsa på bror, å :drunk: Ha en fin kväll. :cheers: :smoke: |
Citat:
Tja, dagarna går framåt, men varit en tung period rent allmänt på senaste tiden. Kärlek gör mig deppig och hat gör mig deppig och... ja, jag är alldeles för känslosam :sad: |
Är det mest värde i en hemmaseger eller Ö2.5 mellan Lazio och Inter? Till sist backar jag och vägrar spela ett lag som jag samtidigt håller på och jag anser att nog ska de dunka in över 2.5 bollar hälften av matcherna men visst blir det målsnålt och Lazio vinner med Klose som målskytt, min största idol! Jag blir galen fan!
|
Jag är verkligen sjukt trött på att kallas Rovfisken och LosKrikos! Detta fenomen yttrade sig i våras första gångerna! Nu i kväll kom det åter på tal av "avej"och "saman". Detta betyder att jag efter att ha pratar med @ på chatten beslutat mig för att avsluta min aktiva del här på sharps.se!
Jag kommer fortsätta föra mitt sheet till jag lyckats överföra allt till ett annat väl fungerande! Jag är ledsen för de som finner mig intressant men detta håller inte. Jag kan inte acceptera att vara medlem på ett forum som är så flata och inte agerar mot sina användare! Tråkigt dock att jag inte kan fortsätta snacka här med mina kamrater! Så nu ber jag alla mina kamrater att i fortsättningen enbart maila mig på anonym@********** så kan vi hålla kontakten där! I fortsättningen kommer jag som sagt inte att skriva något om spel på den här sidan. Möjligen kommer jag skriva om annat! Tveksamt dock! Enligt reglerna under 2.04 enligt sharps.se står det följande... Citat:
Citat:
Jag har aldrig blivit så attackerad som jag blev i kväll av "saman" när han attackerade mig som hemlös. Dels anklagade han mig för att klaga på att jag var hemlös, men var har jag klagat? Detta fick jag inget svar på men hans grundargument stod fast! Citat:
|
Citat:
edit: Användaren SharkS har bett att få sin tråd temporärt öppnad i en vecka för att sedan få den låst igen. |
Jag lovade som sagt att inte lägga fler inlägg här angående spel!Dock vill jag belysa en annan sak till alla er som följer min tråd!
Citat:
Inget direkt brott mot regler men jag som person känner mig extremt mobbad på internet pga detta! Sen att jag blir sjukt upprörd att folk inte kan donera till folk som har det värre än den svensk som är mest utsatt är ju bara hemsk! |
Du kan faktiskt ta och visa hela loggen :)
Citat:
|
Citat:
|
Patetiska människor det finns alltså! Boone klarade inte av att föra en diskussion i chatten utan hux flux var man bannad! Känns lite som när man kritiserar holms på RoK! Men på den här sidan slår vi oss för bröstet precis som inom lions.
Ja, patetiskt är bara ordet! Säger någon emot blir man bannad! Om dagboken stängs är jag inte det minsta förvånad heller! Glad om en inlägg ens får finnas kvar! Boone, är det världens största idiot eller? Stackars människa alltså, jag som trodde jag hade det rätt dåligt! |
Citat:
[21:05:16] [SharkS] Boone ja och det passar din livsstil att ligga död i en kista [21:10:37] [SharkS] Boone jag knullar när jag vill... behöver inte betala för det som dig iaf [21:15:48] [SharkS] Boone ja och noll kuksugaregenskap som dig Och då din tråd inte längre är en speldagbok i sin rätta bemärkelse utan numera verkar vara din personliga syjunta där du kan spy galla över Sharps ser jag inte längre någon anledning till att den ska vara öppen. Trivs du inte får du lämna sidan helt enkelt. |