Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Kriga. Att leva eller överleva? (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/14864-kriga-att-leva-eller-oeverleva/)

fireas 2013-02-01 09:06

Kul att se dig jaga värde, keep it up!

Pilkast 2013-02-01 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 228238)
Nytt spel:

Öppnar serie 5 med detta spel:

Lopp10. Färjestad lördag.

Vinnare 1. Bon Frecia.

På förhand öppet lopp. Bon Frecia hamnade fel på det sist och det lopper glömmer vi.
Klar uppåtform på Nurmos hästar för tillfället efter mkt infektioner en längre tid. Bon Frecia är härdad i mkt tuffa gäng hela förra året och jag tycker det är lite billigare emot nu.

Loppet tror jag kommer att avgöras i starten. Värsta spetshotet är troligen Belgrado . Men denna körs av Mattias Djuse var teknik från springspår inte direkt övertygat än så länge(se lopparkiv)

Tror att han måste träffa perfekt om han ska kunna snuva Bon Frecia på spetsen. Är dock inte supersåld på Jorma i voltstart, håller inte alls samma nivå som Erik o örjan. Nurmos uttalade sig inför förra starten ang BFs startsnabbhet och han trodde den skulle kunna öppna mkt snabbt i volt.
Nu är det spår ett och det passar mkt bättre. Jorma kör med ett väldigt självförtroende oxå just nu vilket jag gillar.

Jag är väldigt inne på att BF håller upp ledningen och från spets tror jag han har toppchans. Ev blir det barfota runt om nu och det vore ett stort plus.
Bananförhållande oklart ännu dock.

Unibet erjuder 4ggr på Bon Frecia och jag väljer att spela redan nu. Ett mer korrekt odds enligt mig hamnar på 3.50

Serie5. Bon Frecia Vinnare/ Odds 4ggr/ insats 1000:-

Saldo 99.000:

2 serier levande (2000)

Här har du nog hamnat helt snett på det, anser jag... 4 gånger i odds är alldeles för klent för att ta - minst 7 gånger skulle jag vilja ha... Är inte mer än fjärde, femtehäst för mig här.

Hoppas jag har fel dock - kör hårt, kriga - gillar dagboken... :thumbup:

kriga 2013-02-01 19:39

Träffade en gammal kompis idag jag inte sett på drygt ett år.
Det första han säger att han tycker jag blivit fet:sad44:

Hursomhelst var det jäkligt kul att se honom och det vart en lunch o fika.
Befann mig i exakt samma situation förra året. Jag är inte jättefet, men helt klart så där sliskigt knubbig. Kroppen är slapp och min hållning blir allt sämre.

Tack vare att jag är ganska lång, 1.90 så sprids ju kilona ut lite och det ser ok med kläder. Utan däremot ser jag ut som en liten rosa gris. Väger nu 100kg.

Beslut fattat: Med hjälp av GI metoden skall jag gå ner till 85 kilo fram till den 1 juni.

From nu skippar jag alla former av kolhydrater. Godis, chips och liknande åker oxå i papperskorgen.
Jag tappade 15 kilo på detta sätt förra året men nu har jag fettat till mig igen, och nu måste disiplinen fram. Gillar Gi då man kan käka mkt kött och fisk, men framför allt bli mätt.

För att visa vilket dåligt skick min kropp är i tänkte jag fota min mage och lägga ut i dagboken. Min tjej fotade och jag tror minsann jag såg en glimt av äckel och avsky i hennes blick:D

Tyvärr vart hon vart skitsur när jag sa jag skulle posta magbilden på nätet. Eftersom det är fredagsmys idag så viker jag ner mig för husfridens skull.

Men, Jag ger 150 Sharps till den som är först med att posta en bild på sin mage(utan tröja) i min dagbok. Helst vill jag se Sharps.se i bakgrunden så jag vet att det är din mage och inte någon random mage.

Är det någon mer som köra GI nu. Vore kul om fler än jag körde.

150 sharps till första magbilden, viss nivå av bevisning krävs.

Någon modig??

Sprite 2013-02-01 19:53

haha va störd du är, fast på ett underhållande sätt :D

kommer dock inte upp någon magbild från min sida iaf, känns sådär lagom gay :D

Wagner 2013-02-01 21:14

Min mage har legat ute över ett år. Duger inte den? http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-001.gif

kriga 2013-02-01 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 228357)
Min mage har legat ute över ett år. Duger inte den? http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-001.gif

Med tanke på vilken sjuk pose din snubbe har, så skulle jag inte bli helt förvånad om det var du:D

20 Sharps är den ändå värd. För en fin mage är det:D

midgetboys 2013-02-01 22:27

Jag behöver gå ner 8-10 kg så jag hakar på och börjar med på måndag =)

Någon mage skippar jag haha

Shell Peppe 2013-02-01 22:48

Sjukt roligt inlägg kriga :lol:
Hade jag inte varit beroende av veteöl hade jag joinat dig.

Lycka till!

oggeborreh 2013-02-01 23:43

Kör lchf vilket är liknande Gi, har gått ner 27 kg sen ett år och tycker det funkar bra! Som du säger håller man sig mätt och mår allmänt bra av att utesluta kolhydrater :) bara att _kriga_ på ;)

fxstc98 2013-02-02 00:51

http://csimg.prisvis.se/srv/SE/00000...etabiliska.jpg

:cheers:

:smoke:

kriga 2013-02-02 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av oggeborreh (Inlägg 228389)
Kör lchf vilket är liknande Gi, har gått ner 27 kg sen ett år och tycker det funkar bra! Som du säger håller man sig mätt och mår allmänt bra av att utesluta kolhydrater :) bara att _kriga_ på ;)

Härligt att höra Ogge! Känns som man kan äta det mesta bara man hoppar över kolhydraterna.
27 kilo är jävligt imponerande! Snyggt jobbat:clap:

Start för min viktnedgång blir på måndag. Vill kunna käka riktigt gott under Super Bowlnatten.

henke111 2013-02-02 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 228454)
Härligt att höra Ogge! Känns som man kan äta det mesta bara man hoppar över kolhydraterna.
27 kilo är jävligt imponerande! Snyggt jobbat:clap:

Start för min viktnedgång blir på måndag. Vill kunna käka riktigt gott under Super Bowlnatten.

Super Bowl är klockan 00:30 på måndag ;)

kriga 2013-02-02 12:19

Spel:

Öppnar serie 6 med följande spel som jag kommer från en betaltjänst jag följt länge.
Tydligen mkt interna stridigheter i Esmoriz , det är det enda jag vet.
Väldigt korta motiveringar därifrån, men bra facit.

Volleyboll. Portugal A1. Start 19.00. Bolag Unibet.

Esmoriz GC vs Vilacondense

Spel: Vilacondense, odds 1.85, spel 1, serie 6. Insats 1000kr

Status all included.

Saldo 98.000:

Levande serier 2 st. (Bon Frecia 4ggr) ( Vilacondense 1.85)

kriga 2013-02-02 12:33

Riktigt bra spel.

Lopp 1. Färjestad. Unibet.Montelopp

HTH/ George Sånna vs Zoe Hornline 2.0-1.7

Hinner inte motivera nu, men oddsen sitter enligt mig helt fel. Bf idag på GS och Hellstedts går som tåget. Tycker George är en mkt bättre häst än Zoe Hornline och i mina ögon skall han vara klar favorit i denna HTH.

Givet spel således.

Serie 7. George Sånna. Odds 2.0. Unibet. Spelstopp 12.41. Insats 1000kr

Saldo 97.000:
Levande spel 3 st

ricky 2013-02-02 12:34

En helt underbar dagbok med både bra analyser och sköna "in-life"-historier :)
Kommer att följas!