Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-01-27, 00:24   #1
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Kriga. Att leva eller överleva?


Tjena!

Kriga heter jag. Är 35 bast och bor på Kungsholmen tillsammans med min tjej och åttaåriga son.

Älskar väl egentligen varken sport eller spel, men behöver ständiga kickar för att fungera. Då varken sprit eller droger intresserar mig har det fallit sig naturligt att söka mig mot "spelsektorn".

Mitt stora dilemma i livet har varit att desto bättre det går för mig, desto mer destruktiv blir jag. Jag har förmågan att skapa stora värden i det jag gör, men i jakten på det oåtkomliga, lyckas jag förr eller senare förstöra det jag byggt upp.

Tänkte dra igång denna dagbok för att få skriva av mig lite av mina tankar ibland. Hemma får man ju mörka hur man egentligen mår. Det tänker jag inte göra här.

Jag vet att jag levt ett otroligt varierat liv, med uppgångar och fall som de flesta här (tack för det) inte ens kan stava till. Min dagbok ska inte bara handla om spel , utan om affärer, ideer, och framtida möjligheter.
Jag är i grunden en obotlig optimist. En mkt kreativ sådan.

Min spelstrategi i denna dagbok kommer få ett annorlunda upplägg. Detta återkommer jag till inom kort.

Debuterade på solvalla som 15 åring. Räckte med ett besök för att jag skulle vara fast. Kan fortfarande när jag tänker på det, känna den energi och glädje ett solvallabesök kunde ge. Man var ung och oförstörd. Hela världen låg för ens fötter.
Slutade alltid på samma sätt. Knatade mot sumpan helt jävla stengul och freebade på tuben.

Får se hur mkt detaljer jag kommer dra här. Är jag för ärlig så kommer för många veta vem jag är.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Avej (+1), Rekarn (+1), Gervais (+1), KP (+1), Snivar (+1), fxstc98 (+10), Haltmathe (+1), smak (+3), slindoffer (+5), chrisso84 (+25), KungKlave (+1), d1ck3n (+5), eventours (+1), nationalbet (+3), Pilkast (+5), satori (+5), V75fahlle (+1), maj_blomman (+2), Overcome (+2), fireas (+5)

Senast redigerad av kriga den 2013-01-27 klockan 00:34.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 07:54   #2
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8341
Standard

Kan bli en intressant dagbok detta om det nu inte bara var en fyllegrej och du inte följer upp med fler inlägg.

Lycka till med dina spel. Du är en av få som lägger upp skidspel så jag läser iaf
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 11:12   #3
 
oggeborrehs avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 237
Sharp$: 1027

2013 oggeborreh
Stats: 251 - 271 - 41
ROI: 100.13%
Vinstprocent: 48.08%

Standard

Låter spännande, ska bli kul att följa detta =)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
oggeborreh är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 12:22   #4
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Jag älskar söndagar. Det är min dag.

Min tjej har förstått att mitt behov av egentid är stort och hon och min son gör alltid kul saker bara de två denna dag. Ett upplägg som passsar mig alldeles utmärkt.

Köper båda kvällstidningarna och beger mig till stamstället det klassiska Thelins Konditori. Gillar att sitta och titta på alla människor samtidigt som koffeinet kickar in.

Vasastan och Kungsholmen är de stadsdelar jag gillar bäst.
Flyttade hemifrån som 15åring och Sthlm var det givna valet. Kommer från en liten håla någonstans på bondvischan.

Min första bostad hittade jag i Gula Tidningen och var hos en ensamstående tjej i 40årsåldern. Fick hyra ett litet rum på 8m2 på Tulegatan. Trivdes bra där men det var väldigt lyhört då våra sovrum låg vägg i vägg

Älskade omedelbart området och mitt stamställe var under denna period Kafe Valand på Surbrunnsgatan. Detta klassiska hak måste ses och upplevas. Är som taget ur en annan tidsepok och ägarna är de samma idag som för 20 år sedan.
Finns få sådana ställen kvar tyvärr. Så har ni vägarna förbi så sponsra dom med en kaffe o bulle.

Denna dagbok kommer jag driva vid sidan om mitt övriga spelande redovisningsmässigt sett.
Jag kommer expimentera vilt här med udda och troligtvis idiotiska strategier.
Men vem vet, kanske kan vi plussa ändå

Sätter av 100.000 SEK för detta med start nu.
Bolagen jag kommer använda mig av är endast Bet365 och Unibet.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 12:31   #5
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Kommer inleda med en teknik jag exprimenterat lite med.

Grundisatsen kommer vara 1000kr och jag kommer gå all in med denna 1000lapp 3ggr för att sedan stänga den serien. Vid förlust vid spel 1 eller 2 så börjar jag om igen. Oddsmässigt är vi flexibla här.

Avkastningsmålet är högt för denna dagbok, så att hitta ruscher blir vårt primära mål.

Tips och spelideer mottages tacksamt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hanscrispi (+1)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 12:32   #6
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 20
Sharp$: 441
Standard

Låter väldigt intressant
royal_ilja är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 13:46   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Kommer inleda med en teknik jag exprimenterat lite med.

Grundisatsen kommer vara 1000kr och jag kommer gå all in med denna 1000lapp 3ggr för att sedan stänga den serien. Vid förlust vid spel 1 eller 2 så börjar jag om igen. Oddsmässigt är vi flexibla här.

Avkastningsmålet är högt för denna dagbok, så att hitta ruscher blir vårt primära mål.

Tips och spelideer mottages tacksamt!
Du spelar alltså tripplar med 1% flat? Varför begränsa urvalet till bet365 och unibet? De ligger sällan narknadshögst. Ska en sån hör strategi lyckas så krävs verkligen att du spelar värdespel rakt igenom, annars kommer variansen och det negativa väntvärdet slakta kassan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Overcome (+2)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:09   #8
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du spelar alltså tripplar med 1% flat? Varför begränsa urvalet till bet365 och unibet? De ligger sällan narknadshögst. Ska en sån hör strategi lyckas så krävs verkligen att du spelar värdespel rakt igenom, annars kommer variansen och det negativa väntvärdet slakta kassan.
Tack för input. Du har givetvis rätt. Ser denna dagbok lite som ett experiment och risken är nog stor att jag kommer ha en negativ ROI här.

Har lite olika taktiker jag vill prova, och inleder med nämda.

Kommer jobba i serier.

Så här kommer det se ut.

Ett Exempel.

Spel 1. Man U rak 1a Odds 1.55 insats 1000kr

Spel 2. HTH Zeke pride Odds 1.85 insats 1550

Spel 3, ja ni fattar.

Serien avslutas omedelbart efter 3 spel eller förlorat spel.

Kommer juica upp detta med en trappa men min plan är att börja såhär.

Och självklart är målet att endast lägga spel med bra värde

Senast redigerad av kriga den 2013-01-27 klockan 14:34.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:21   #9
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du spelar alltså tripplar med 1% flat? Varför begränsa urvalet till bet365 och unibet? De ligger sällan narknadshögst. Ska en sån hör strategi lyckas så krävs verkligen att du spelar värdespel rakt igenom, annars kommer variansen och det negativa väntvärdet slakta kassan.
Nu vill jag inte vara den som är den Robin, men just variansen kan även boosta kassan. Annars har du givetvis rätt.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:27   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Nu vill jag inte vara den som är den Robin, men just variansen kan även boosta kassan. Annars har du givetvis rätt.
Det är väl det jag är ute efter litegrann. Att boosta kassan under perioderna vi springer bra. Men som sagt, högst oklart hur detta kommer gå.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:38   #11
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Vart på Kungsholmen? Bor också där, vill se om vi är ifrån samma del!
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:43   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Nu vill jag inte vara den som är den Robin, men just variansen kan även boosta kassan. Annars har du givetvis rätt.
Jo självklart kan den det, men om du spelar tripplar och dessutom klämmer dit ett och annat spel med negativt väntvärdet så skulle jag nig oroa mig mer för downswings än att hoppas på ruscher.

Är inget fan av högvariansspel, jag tycker att de dåliga perioderna är stressande.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 14:55   #13
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Vart på Kungsholmen? Bor också där, vill se om vi är ifrån samma del!
300 meter från Västermalsgallerian. Du då?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 18:36   #14
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 109
Sharp$: 903

Rekarns mix
Stats: 22 - 21 - 1
ROI: 150.95%
Vinstprocent: 51.16%

Standard

RobinD har ju till stor del rätt i det han säger, men jag förstår samtidigt vad du är ute efter, jag själv kan ibland köra liknande tekniker.

Ska bli spännande att följa och önskar dig stort lycka till!
Rekarn är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2013-01-27, 20:03   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Tack för input. Du har givetvis rätt. Ser denna dagbok lite som ett experiment och risken är nog stor att jag kommer ha en negativ ROI här.

Har lite olika taktiker jag vill prova, och inleder med nämda.

Kommer jobba i serier.

Så här kommer det se ut.

Ett Exempel.

Spel 1. Man U rak 1a Odds 1.55 insats 1000kr

Spel 2. HTH Zeke pride Odds 1.85 insats 1550

Spel 3, ja ni fattar.

Serien avslutas omedelbart efter 3 spel eller förlorat spel.

Kommer juica upp detta med en trappa men min plan är att börja såhär.

Och självklart är målet att endast lägga spel med bra värde
Med detta upplägg kan du maximera dina odds. Se dig ut i vida världen för fler bolag och använd en oddsjämförare som tex oddsportal.com
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne

Ämnesverktyg


td