![]() |
Citat:
jag hoppas du spelade lågt åtminstone. Får hoppas att Lanus styr upp dagens spel om dryga 20 : jag ska uppenbarligen ge fan i att spela på söndagar, går aldrig bra! Kan kanske bero på alkoholen? :) |
Blev en förlustsöndag, men ingen större skada skedd då jag valde att gå in lågt på de matcher jag hade. Nya tag idag och det blir lite mer vardaglig fotboll för en gångs skull.
Två spel kör jag på ikväll. Superligan i Danmark, och Serie B Italien.
Åter ett statistik-spel jag hittat, och ännu en gång Över 1.5mål på ett bortalag. Men AGF har 4/5 senaste matcher (borta) vunnit, och även gjort över 1.5 mål i fyra av dem. Man är seriens näst starkaste lag på bortaplan efter suveräne FCK. Man snittar även 2.3mål på just bortaplan. 3.00 pengarna är för högt mot ett bottenlag som Esbjerg, även om hemmalaget krigar för nytt kontrakt.
Ja, Bari är väl det lag i Italien som går allra sämst just nu. Man har en 3-poängare på 10 matcher och den kom i December månad. Senast förlorade man med 2-0 hemma, och fick dessutom två röda kort(bellomo,Rossi). Njae det är inte mycket som fungerar hos Bari .. Hemmalaget ligger också i bottenskiktet men har visat prov på bättre spel efter jul. Vicenza har vunnit 6 matcher av 28 möjliga, intressant är att laget tagit 3 av sina 6 segrar under 2013(på 6 försök, samtliga vinster på bortaplan). Tillräcklig info för att jag ska ge 2.25 en chans ikväll. |
underläge för Vicenza 0-1 , och Aarhus mållösa efter första.
Är inte såå jätteorolig, Bari har tagit 5 gula i första halvlek, ett rött borde vara på sin plats snart. 9-9 i skott mot mål i Esbjerg så det kan hända grejer där. |
AGF skulle la haft minst 2 straffar vid det här laget?
|
Där kom iaf 1-1 målet. Sitter själv på Ö 2,5mål i matchen.
|
tyvärr blir de två torsk igen, och 4 raka torsk!
Inge vidare, dags att vända trenden |
Citat:
Jag måste komma på rätt spår igen ! |
Citat:
|
Citat:
|
mantilla live 1.a set 2.10
|
Sent inlagda, spelstopp redan om 20min.
Vill ändå göra rätt för mig och redogöra för spelet så att inte folk börjar undra.
|
Velez ö1.5 mål verkar lovande, funderar på rygg där!
|
Citat:
|
Citat:
Velez löste 1.5 linan efter 27 minuters spel. |
Lite dåligt på marknaden va de gäller asiatisk fotboll, endast AFC men inget som lockar alltför mycket.
Testar 4 spel ikväll:
Lagen möttes för inte allt så länge sen, och då slutade matchen 0-0, så man kan ju undra om de påverkat dagens odds. I övrigt två lag som snittar en bra bit över 1mål per match, och man släpper kring 1 också. Doncaster leder serien och har bäst bortastatistik. MKD har sju raka matcher utan seger, tror därför att ett Doncaster mål kan bli förödande för ett jagande MKD som ser ut att ha dödat sina möjligheter till uppflyttning.
Ja vi kan väl börja med att Hearts ligger nästsist och i Skottland fungerar det så att lag 7-12 hamnar i en såkallad relegation. Så det är inte mycket annat än den som står på tur för Hearts då man ligger 9p ifrån, och innehar en streak på 5 raka torsk. Motståndet Johnstone har 5.e platsen, endast 3p ner till en 7.e plats så vill man ha spel i europa kommande år måste man skärpa till sig. Spelet har varit sissodär på senare tid , då man kryssade borta mot den klara jumbon Dundee(släppte in 2-2 med en man mer). Men jag tycker 2.75 på STJ är värt en slant ikväll då Hearts på de senaste 5matcherna släppt in 2mål eller mer i samtliga. Luktar överspel lång väg i tillägg.
Oddset på Leeds är alldeles för högt ikväll och likaså sannolikheten att man gör över 1.5mål. Leeds är bättre än tabellläget visar, nu har man dessutom skärpt till defensiven och hittat en vassare form. Det är inte mycket som talar för spelet mer än min känsla och kanske Leeds bortafacit. Det är bedrövligt men man snittar över målet och släpper in (nästan) 2/snitt. 3.50 får en chans.
Dagens mest klara spel hittar jag utanför Europas gränser och Newells tar emot U.de Chile. En grupp som är väldigt tuff på förhand men där Newells blir min totala favorit. Newells senaste 10 har 6 gått över, i de 5 senaste hemmamatcherna har man gått över 1.5 i 3/5. U.de Chile har gått över 2.5mål i 6/10 och har inte lyckats hålla nollan i någon av de 5 senaste. Hemmafördelen är oerhört stor här, vilket märks på resultaten också. |
intressant! skall bli kul å se utfallet! :)
|
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1474843 Lägger till ett litet skitspel i mitt 2:a sheet. Är inne på mycket mål i sista omgången av elitserien och hoppas få se det ytterliggare ett år. |
*notera att det är ett halvtidsspel. Många aktiva spel under dagen, och även ett under morgondagen. Åter tillbaks till mina asiatspel och åter indonesien, där vi ser jumbon Lamongan, mot ett av de piggare lagen i årets inledning Mitra Kukar. Tycker att man får ta Lamongan sista plats med en nypa salt, visst man hör inte till eliten men grunden till lagets placering är utan att tveka lagets insatser på bortaplan. Hemma gör man egentligen ingen besviken, man har raden 2 1 1 och 8-4 (2,0 snitt hemma). Mitra Kukar visar bortaraden 3 0 2 8-8 vilket är seriens bästa, konstigt nog. Nej men så är det, kollar man statistiskt på fördelningen av Hemmasegrar,oavgjorda,Bortasegrar såhär långt ser de ut enligt följande. 63%(H) 25%(O) 12%(B) - bortavinsterna växer inte på träd direkt. Det jag tycker är intressant är att Lamongan slutade på en 4.e plats förra året med ett målsnitt på 1.705 genom hela säsongen(man snittar 2.00 hemma tidigt in i denna säsong). Mitra kukar i sin tur, hamnade på en 9.plats och man släppte in i snitt 1.7 bollar per match och ser ut att göra en liknande säsong i år då man har 20-15 i målskillnad efter 9 omgångar. Kanske uppfattas som tjatigt men så är det, hemmafördelen är så pass viktig i många av asiatiska ligor oavsett om du ligger 1.a eller sist, i många fall svårt att vinna på bortagräs. När man dessutom i klarspråk vet att Lamongan gjorde det betydligt bättre än Mitra Kukar förra året, får jag en känsla av att bookies enbart går efter årets upptakt. Med tanke på förra årets, och även årets hemmaspel kan jag inte blunda för HT 1 till 4.05, man har som jag tidigare nämnt också ett snitt på 2.00. Ni som kollar upp matchen på egen hand ska kanske veta att hemmalaget ofta benämns som Persela och inte Lamongan, men ja.. de är samma lag :) *Givetvis, jag spelar på Marathonbet när de gäller asiatiska spel(finns fler), men jag hänvisar er till att ha ett aktivt konto där om de nu är så att ni ryggar mig av och till. Grunden till det är att Marathon oftast är snabbare med att få in matcher från Asiatiska ligor, betyder dock inte alltid att oddsen är bäst där. |
Citat:
Newells har rött med kvarten kvar. Ljusglimten är att oddsen går åt rätt håll i morgondagens match, Mitt spel på 1.an i halvtid har gått från 4.05, till 3.75 på drygt 5 timmar. |
det är en tröst iafl! Tisdagen var även en mörk dag för mig :(
|
Citat:
Persela vann första halvlek med 1-0 och matchen med 2-0, betyder att 4.05 satt fint! Oddset sjönk kraftigt under natten och halvtidsettan stod i 3.30-45 innan avspark |
|
Onsdagen har fått en fin start 3/3 såhär långt, bara hoppas St.Mirren ordnar sitt!
|
3 av 4 är godkänt idag, hade hoppats på ytterliggare st mirren mål när man gjorde 1-0 efter 30min.
|
|
haha fyfan 13-1 i skott efter 1.a 0-1 Cristal... tuppar av
|
Lägger till ett livespel på 1,an . Sinnesjukt om man inte får hål på motståndet så som det ser ut 0-1 i halvtid |
ta mig fan de värsta jag varit med om.. 19 -2 i skott nu och 0-2...... :gun_bandana: :gun_bandana: :gun_bandana:
|
|
En match som spelas på lördagmorgonen, men då jag inte är hemma imorgon får jag skriva ut den nu. Pelita Jaya har böjar säsongen darrigt, och det är försvaret som darrat mest. Förra årets pålitliga hemmalag behöver få fart på maskineriet igen efter en trög inledning. Motståndet Persita anser jag ska vara en överkomlig uppgift, bortalaget kommer till spel med 270minuters speltid utan att hitta nätet. Man inledde säsongen piggt men har sakta och ganska väntat dalat i tabellen. Tycker att 2.50 står för högt. Sannolikheten att hemmalaget inte gör mål är mindre, men att Persita ska göra mål, tveksamt.. Pelita Jaya Hemmafacit 4 1 3 0 5-4 (1.0 i snitt bakåt) Persita bortafacit 4 0 1 3 1-7 (0.25 i snitt framåt) Scenariot bör vara kraftigt bollinnehav för Pelita,och med självförtroendet som inte finns för dagen i Persita kan jag inte tänka mig att kontringarna kommer vara sylvassa. Finns också en liten chans/möjlighet att bortalaget ställer ner skåpet och helt enkelt riktar in sig på 0-0, vilket inte alls är otänkbart. |
Tänkte sammanfatta de första dryga 30 spelen från mitt spreadsheet (ja jag vet att det finns enklare sätt), men har inte riktigt fattat allt än. Enkelt och smidigt gör jag en kort sammanställning från de kontinenter jag besökt såhär långt.
AFRIKA Antal spel: 2 Vunna: 2 Förlorade: 0 Void: 0 Träffprocent: 100% Medelinsats: 100kr Medelodds: 1.975 Resultat: +195 sek Sydamerika/Amerika Antal spel:10 Vunna: 2 Förlorade: 7 Void: 1 Träffprocent: 20% Medelinsats: 115sek Medelodds: 2.23 Resultat: -645 sek Europa Antal spel: 8 Vunna: 1 Förlorade: 7 Void: 0 Träffprocent: 12.5% Medelinsats: 96.25kr Medelodds: 2.33 Resultat: -580 sek Asien/Oceanien Antal spel: 9 Vunna: 7 Förlorade: 2 Void: 0 Träffprocent: 77.9% Medelinsats: 143.80sek Medelodds: 2.65 Resultat: 1356.25 sek Skrämmande dåligt på flera håll, men man har fortfarande många spel att lägga för att få ordning på det hela! :) |
Citat:
|
Citat:
|
Utvecklingen på morgondagens matcher ser ut enligt följande:
Pelita: BLGM(Nej) 2.50 -> 2.42 Marathonbet - BET365 Seoul: BLGM(Ja) 1.83 -> 1.83 BET365 1,77 Marathonbet Jeju: 1 2.10 -> 2.10 BET365 2.14 Marathonbet |
4/6 spel avklarade varav de 4.e till morgonkaffet. Tog drygt 35min innan båda lagen målat, bara hoppas att 5 och 6 sitter.
3/4 såhär långt, bra start! |
Citat:
tappat 0.55 under nattens gång. Marathon har gått från 2.50 till 2.08 |
Citat:
|
riktigt dött i forumet på sistone!?
|
|