![]() |
Palmgren - flow - fotboll (Världen)
Varit aktiv under många många år, och gräver ofta i de mindre ligorna runt om i värrlden, men i de flesta fall Europa,Asien.
Så vill man åt La Liga,Bundes,PL eller kanske Serie A bör man hitta en annan spelbok att följa. Mycket möjligt att "Trade bets" kommer in med tiden, dock utanför bilden till en början. Alla kommentarer välkomna, feedback är bara positivt. - 5000 sek - Insats (1-5% av kassan) 50-250 sek - Singlar (enstaka dubblar) - bolag: BET365 / William Hill / Ladbrokes - Lägre rankade fotbollsligor mestadels kick off :KO: |
Hemmalaget har gjort en stark inledning på säsongen med 3 raka segrar varav två borta. Motsatt inledning för shorta som man förväntar sig mer av. 4 plockade poäng är i underkant, där man också haft 2 av matchens spelade på hemmaplan. Som i många andra ligor är hemmafördelen ofta avgörande , och den passar in bra i egyptien också. Man har en fin inbördes-statistik Mot shorta, och oddset 2.05 spelvärt. Finns till 2.10, på chandler om jag inte misstar mig, värdet finns till 2 blankt. Good luck |
Spännande med mindre ligor, inbillar mig att edgen är något högre där :)
|
Det kommer gå åt skogen för dig ! :)
|
Om du nu ska spela i lägre ligor tycker jag att du bör ta dig en titt på de asiatiska bolagens odds istället. Speciellt om du är framgångsrik i dessa ligor, då du slipper få insatsbegränsningar på dig. Nu är kanske inte risken är så stor iom din lilla spelkassa men i framtiden så.
Ovanstående spel finns till 30 punkter högre hos SBO. Där kan du till bättre odds än vad du spelat till även köpa dig en halv hook och spela -0,25 istället till 2.09 (som just steg). Raka ettan ger 2.44. http://www.oddsportal.com/soccer/egy...-1569068/#ah;2 |
Citat:
|
Citat:
Jag använder mig av det. Kassan är inte min limit, men tycker att den är tillräcklig här. Dessutom eller jag antar att de inte är så många som endast spelar mindre ligor , därav mina fasta spelbolag. |
Citat:
|
Citat:
Men då jag vet att de flesta här spelar på mycket europeisk fotboll och hockey etc.använder därav de "vanliga bolagen". Tror inte många öppnar konton för att rygga vissa spel. Därför gjorde jag såhär. |
Förstår hur du tänker. Men det är seriösare att reka matcher på de stora asiatiska sidorna istället för eu-bookies, där man blir limiterad. Speciellt om det är små ligor.
Och jag tror de flesta som härjar på denna sida har de största asiaterna, eller är jag fel på de? :) |
Citat:
Men som jag skrev i mitt första inlägg innehåller boken även många europeiska ligor(blåbärsligor) :) |
Citat:
Kör hårt och lycka till! |
Citat:
|
sydamerikansk fotboll med två väldigt olika lag. Hemmalaget är ett offensivt sådan och speciellt på hemmaplan. Har inlett säsongen nått svajigt, och trots segern senast 2-1, va de långt ifrån imponerande. Defensiva luqueno däremot släpper sällan till alltför mycket,och har denna säsong inledningsvis visat prov på grymt bra försvar. Aningen udda för sydamerikanska lag men så är det. Diaz som är ett offensivt lag. Tror jag får proböem då man själva hsr rn offensiv mentalitet och ojämnare försvar. Hinner tyvärr inte fylla ut motiveringen idag, men ja spelar DNB 2.an till 1,83. Eftersom att produktionen framåt är halvdan, kan jag tänka mig ett oavgjort resultat, men flr den vågade finns raka 2.an till 2.50-2.65 |
Citat:
Kul med Sydamerikansk fotboll ända faran är väl att man riskerar kommentarer från mig om man spelar på det här på sharps :lol: BOL! |
Citat:
|
Asiatiska champions-league och Pakhtakor(UZB) kliver in efter ett längre uppehåll från seriespel. Hemmalaget går fruktansvärt bra hemma i Uzbekistan, och leder serien med endast 3 förluster på 26 matcher, varav noll förluster hemma. Säga vad man vill om ligan, oavsett mycket imponerande. Motståndet Al-Ettifaq från Saudiarabien är aningen svajigt, man har endast vunnit 1/5 senaste matcherna i ligan. Är dessutom ett svagt bortalag. Man kan fråga sig vad Ettifaq prioriterar när ligan är så gott som körd, men att ta poäng i dehär bortamötet blir svårt. Spelbart ner till 2.10
Även i min 2:a match bjuds det på Championsleague fotboll från Asien, och som bekant Seoul från Sydkorea. Man möter kinesiska Jiangsu som just nu innehar en 2.a plats i högstaligan. Faktum är att Sydkorea som nation är rankad 38:a och kina 96. Nu finns det givetvis exempel på lag som går frultansvärt bra även om nationens ranking är betydligt sämre, men Kina har rasat ordentligt när det kommer till klubblagsfotboll. Väljer att spela Seoul HT/FT för att man endast har 1 förlust hemma på 22 matcher, på samma antal matcher har man lyckats göra 44mål. Iintressant är också att man i de senaste 4 matcher man spelat, gjort mål i samtliga första halvlekar och också haft ledningen.
Yangon är helt enkelt ett bättre lag, och ska vinna den här matchen relativt enkelt i eget tycke. Rekar inte matchen, då oddset är i underkant, och matchen är inte heller spelbar på så många bolag. (Mest för att spelet finns i mitt spreadsheet, som den ligger här). lycka till! |
Citat:
Seoul hade 2-0 i paus, och vann med 5-1. Pakhtakor vann 1-0, och Yangon vann med komfortabla 3-0. Betyder att dagens spel slutade 3/3, skönt! |
Indonesiskt fotboll, och ett odds jag tycker är fullkomligt felsatt. Hemmalagets tabellläge ljuger förvisso en aning då man endast spelat 2 av 6 matcher hemma såhär långt. Man har dessutom haft 4 raka bortamatcher vilket renderat i 2p till laget vilket är i underkant. Man släpper in nästan 2 mål i snitt per match, vilket även de är alltför högt. Motståndet har varit av blandad kvalite , så det finns inte speciellt mycket att jubla över. Över till Pekanbaru som jag imponeras betydligt mer över. Har i de två senate matcherna tvålat Arema Malang och Gresik som är erkänt starka lag. Dessförinnan två raka bortamatcher där man kryssat mot "medelmåttor". Vilket i sin tur ger laget en fin fyra-matchers streak utan förlust. Inbördes har man 1 vinst och 1 förlust mot Persib Bandung,så det för vi väl ändå lägga som plus för spelet. Det som känns bäst med spelet är att man är seriens nästabästa defensiv såhär långt, med endast 4 insläppta på 7 matcher. Orostecknet kan tänkas vara de uddlösa anfallet som bara gjort 5 på 7 matcher. Ser ändå ett stort spelvärde i 3.50(DNB), då jag tror att bortalagets defensiv blir avgörande för matchens utgång. Skulle gissa på 0-1 .
- Väldigt sällan man ser värde i 1.40 matcher, men det gör jag här. I vanlig ordning grov hemmafördel även i Indonesien, och Persipura har fina 9-0 på 3 spelade hemmamatcher. Man är dessutom obesegrade och har ett målsnitt på 2.0 . Motståndet Balikpapan är en meddelmåttig historia i superligan, men har svårigheter i defensiven. Agerar väldigt ojämnt, och fick senast en rejäl käftsmäll av bottenlaget Persepam Madura. Matchen slutade 3-3, men ungefär så pass mycket gör hemmafördelen i den här ligan. Hela 12/18 lag är obesegrade hemma såhär långt, visserligen bara mellan 2-4 matcher spelade per lag men det talar sitt tydliga språk. Köper 1.40 (samma gäller här, rekar inte matcher till värdet, men eftersom att matchen finns med i min spread skrivs den med.) |
Persipura vs Balikpapan
Du hittar Persipura till 1.6 på marathon! |
Citat:
|
lägger några spel utöver spreaden med lägre insatser
Penarol - Velez LIVE(45MIN) 2.80 1 1 unit NY Islanders - Boston Bruins Totalt antal mål av bortalaget Över 3.5 (2,75) Washington Capitals - Carolina Hurricanes Totalt antal mål av hemmalaget Över 3.5 (2,75) NY Rangers - Winnipeg Jets (0-1)3-Way Handicap 1 (2,75) Columbus Blue Jackets - Dallas Stars (1-0)3-Way Handicap 2 (3,55) fyrling 72,00 x 0.5 units |
Pekarburu har höjts rejält och från jobbet har jag inte en aning om varför. Men ni bör kanske avstå mitt spel om något inträffat som jagmissat
|
Citat:
|
1-0 till Pekanbaru :clap:
Håll detta nu då.. Snacka om att man jinxar.. precis när jag postade så blev det 1-1 ska härmed hålla tyst |
3-1 nu så det är nog kört. Rättvis ledning. Trodde faktiskt man skulle klara ett oavgjort resultat med ledningsmålet.. Men men nya tag!
|
Citat:
1/3 idag är väl inget vidare, men ingen större skada skedd. Trist att Pekanburu föll som ett korthus, torsk 1-4 och den reken får man väl skämmas lite över såhär i efterhand. |
kör en liten LIVE- femling
Doxa - OL Nicosia 1 3.00 Anarthosis - Agia Napa 1 -1.5 1.80 Mersin - Eskisehirspor 2 1.90 Trabzonspor - Antalyaspor bortalag Ö 0.5mål 1.70 Lorient - Brest Brest första målet 3.00 54 gånger fläsket 0.3 u |
En riktig godisbit hävdar jag att jag hittat i Indonesiens superiliga imorgon. Tabellen säger inte så mycket om laget, mer än att dom ligger i hälarna på varandra. Finns dock lite dold fakta som gör spelet mer intressant. Gresik har hemma 3 0 2, vilket är en ganska kass rad, då laget spelat mot betänkligt motstånd. Man slog förvisso starka Mitra Kukar hemma (topplag) och får summeras STARKT. Annars är formen tvivelaktig för laget, som endast vunnit 1 av de 5 senaste. Man har dessutom två raka torsk hemma. Man var en lindansare förra året, och känslan är att man snart sitter där igen. Bortalaget med den enkla stavningen och utalet som blir min vinnare (SRIWIJAYA) dominerade superligan fullständigt förra året och vann den med 10p marginal, något som Bookies verkar ha missat helt inför morgondagen. Statistiken borta 0 0 3 5-12, ja den är inte vacker någonstans.. MEN man har också mött utmanare 1 och 2 där. Vilket förvisso resulterat i hela 8 baklängesmål, men då ska ni veta att de regerande mästarna spelar fruktansvärt offensivt. Man gör helt enkelt mycket mål, ock släpper in en del (dehär är självklart på tok för mycket). Men man kommer sakta men säkert klättra nu, seriens svåraste bortamatcher är avklarade, och utöver det har man i princip gjort precis vad man ska. Vann bägge mötena i fjol med klara 3-1 hemma och krossande 5-1 borta. Kort och gott menar jag att offensiven är alltför stark för att Gresik ska mäkta med några poäng här. Truppen har inte tagit någon skada från förra året, och även om inledningen varit sissodär, kan man skylla en aning på spelschemat.(vilket jag ser som en bonus). 3.50 är hur som helst felsatt, för mig borde Sriwijaya vara favoriter, och istället stå i 2.30-.2.50 |
Sugen på att rygga. Hur stor chans ger du spelet att gå in?
|
Citat:
Ryggar den!!! |
Citat:
Oddset är som jag nämnt högt! |
rygga oxå nice rek! :)
|
Slår till på en ryggning! Håller med om överodds efter lite efterforskning :)
|
Marathonbet som har lite bättre koll har tryckt ner Sriwijaya till 3.15 nu.
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
jag kunde skrivit 2.20-2.40 , 2.40-2.60 det jag menar är att oddset borde vara markant lägre. (Missade förvisso utropstecknet). |
Slänger iväg ett livespel på Ferrar-Lorenzi över 8.5gem första set. 1.80
|
Någon som har kollat igenom nhl utbudet inatt? NYR och Överspel i Dallas ?
|
Edit: Nevermind
|