Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   maddmax - Det våras för galningen [Blandat] (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17175-maddmax-det-varas-foer-galningen-blandat/)

maddmax 2013-10-09 18:02

2-1 i NHL under gårdagen men jag börjar verkligen känna hur möjliga objekt i andra ligor minskar i antal. Japanska basebollen har officielt slut på grundserien, närmast väntar "Climax Series" (ja, endast japanerna kan hitta på ett namn med sådan insinuation) som börjar den 12:e. Slutspel kör hela vägen till början av november. MLBn är också tuffare med färre matcher att välja på.

Vad mer? Man får helt enkelt läsa på mer om hockey och dubbla med fotbollen på helgerna. Augusti och september snittade över 170 spel men jag är nöjd om jag kommer upp i 100 under vintermånaderna. Inför kvällen/natten blir det bara ett spel:

2013-10-10 02:05NHLCalgary Flames vs Montreal Canadiens ÖVER Ö 5.5 FT+OT 1 1.870


BOL! :cheers:

Semicolon 2013-10-09 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 278979)
2-1 i NHL under gårdagen men jag börjar verkligen känna hur möjliga objekt i andra ligor minskar i antal. Japanska basebollen har officielt slut på grundserien, närmast väntar "Climax Series" (ja, endast japanerna kan hitta på ett namn med sådan insinuation) som börjar den 12:e. Slutspel kör hela vägen till början av november. MLBn är också tuffare med färre matcher att välja på.

Vad mer? Man får helt enkelt läsa på mer om hockey och dubbla med fotbollen på helgerna. Augusti och september snittade över 170 spel men jag är nöjd om jag kommer upp i 100 under vintermånaderna. Inför kvällen/natten blir det bara ett spel:

2013-10-10 02:05NHLCalgary Flames vs Montreal Canadiens ÖVER Ö 5.5 FT+OT 1 1.870


BOL! :cheers:

Du har ju haft fin utdelning på dina NHL-spel än så länge. Ska bli kul å följa under säsongen.

Rejs 2013-10-09 20:38

Har du kört NHL tidigare? Vad har du slutat på?

Kollade gamla sheet men såg inget...

Galeocerdo cuvier 2013-10-09 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 279047)
Du har ju haft fin utdelning på dina NHL-spel än så länge. Ska bli kul å följa under säsongen.

Btw nu när jag ser dig här i en tråd, KP letar efter folk att splitta Gowi om du är intresserad.

On topic; Bra edge på Ö/U-spelen, imponerad hittills. :popcorn:

Semicolon 2013-10-09 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 279126)
Btw nu när jag ser dig här i en tråd, KP letar efter folk att splitta Gowi om du är intresserad.

On topic; Bra edge på Ö/U-spelen, imponerad hittills. :popcorn:

du har PM

maddmax 2013-10-09 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rejs (Inlägg 279122)
Har du kört NHL tidigare? Vad har du slutat på?

Kollade gamla sheet men såg inget...

De gamla sheeten är tyvärr väldigt ojämna, men det var nog iallafall 3-4 år sedan jag försökte cappa hockey senast. Kan kolla resultat när jag kommer hem, det finns nog i någon gammal excel-fil.

Har dock (anser jag själv iallafall) vuxit som cappare efter att jag flyttade till USA så jag hoppas det även gäller NHL. Hoppas på en full säsong men börjar det gå åt skogen får man ju omvärdera. Folk får rygga på egen risk som de fega säger. :ful:

Grnvit 2013-10-09 21:38

Kul att du kört igång med hockey också! Tror det kommer fortsätta gå kanon.

maddmax 2013-10-10 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 279145)
Kul att du kört igång med hockey också! Tror det kommer fortsätta gå kanon.

Tack! Jag hoppas.

Jag får nog börja med att lära mig namnen på lagen. Jag tror jag har kallat både Capitols och Redskins för Nationals den här hösten. :skamsen:

kusagwa 2013-10-10 16:07

Varför inte bara använda infogningsfunktionen? Borde vara enklare att skriva in alla lagen för hand och bespara dig en hel del tid med:)

maddmax 2013-10-10 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 279253)
Varför inte bara använda infogningsfunktionen? Borde vara enklare att skriva in alla lagen för hand och bespara dig en hel del tid med:)

Ja, i NHL borde jag nog göra det kanske. Det får bli ändring från och med imorgon. :hattenav:

Hursomhaver, det blir många spel ikväll (trots mina tidigare invändningar). Tre NHL-spel (+ en 1P-spel) och sen tror jag Verlander kan hålla Oakland A's i koppel åtminstone de första fem. Sist men inte minst blir det ett överspel i AF. Just nu får väl spelarna (eller iallafall coacherna) inte betalt för hemmalaget så jag undrar om de ens har ljus.. Aja, offensivt kapabla lag och tror de går på lite motstånd. Gissar på minst två TDs per quarter här.

Semicolon 2013-10-12 12:27

Har fått hanshin rättat som push, antar att någon av listed pitchers inte startade?

maddmax 2013-10-12 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 279691)
Har fått hanshin rättat som push, antar att någon av listed pitchers inte startade?

Ja, Fujinami startade för HANSHIN, jävligt segt.

faremisch 2013-10-12 19:08

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 279691)
Har fått hanshin rättat som push, antar att någon av listed pitchers inte startade?

Fick den rättad som vinst. Spelade den på Betsafe.

Semicolon 2013-10-13 19:43

Fick aven dagens hanshin spel rattat som push, ser att du har den som vinst. Antar att det ar listed pitchers igen. Brukar du kora utan listed?

maddmax 2013-10-29 20:53

Jag ber om ursäkt för dålig närvaro (och dåliga resultat) den senaste tiden. Mycket jobb och stress för tillfället men hoppas att saker och ting lugnar ned sig efter helgen.

Spelandet har inte gått bra mot slutet tyvärr. Mycket rött i allt som inte stavas baseboll. Jag kommer dock fortsätta så länge jag tror mig ha värde. Mexikanska vinterligan har dragit igång nu med (13-14 matcher spelade per lag) och kommer nog kunna hitta en del intressant där om tiden till det finns.

Väl mött och BOL! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved