Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   maddmax - Det våras för galningen [Blandat] (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17175-maddmax-det-varas-foer-galningen-blandat/)

maddmax 2013-08-11 13:36

maddmax - Det våras för galningen [Blandat]
 
Efter ett långt uppehåll inte bara från Sharps men även från bettandet allmänt är jag tillbaka och nosar på all möjlig sport igen. Jag fick stora problem med Pinnacle och moneybookers/skrill förra hösten och kunde inte lösa det förrens jag var tillbaka i Sverige (as we speak) men nu borde allt vara i ordning igen. Jag får bara se till att vara mer försiktig vid inloggning och dylikt och alltid, alltid, ALLTID ha VPN:et på. Jag startar upp en ny dagbok, främst för att tvinga mig själv att tänka igenom spelen jag lägger ordentligt, men det är alltid kul att höra andras synpunkter också (säg till om jag är ute och cyklar!). Har verkligen saknat att kunna snacka lite skit om sport på svenska det senaste halvåret-året. Jag intalar mig själv att jag har blivit en bättre spelare eftersom jag följer mer idrott nu än tidigare men andra tycker säkert att den största förbättringen är att jag nu använder Å, Ä och Ö igen istället för A, A och O.

Precis som innan blir det fokus på amerikanskt, med inslag av cricket, rugby, golf och annat. Baseballsäsongen har ju varit igång ett tag men fotbollen börjar snart och det finns mycket annat småmysigt att se fram emot. Från och med september kommer jag posta lite senare (tidsskillnad) men annars hoppas jag allt rullar på som vanligt. Det blir tankar blandat med fulla rekar.

BOL! :skamsen:

kusagwa 2013-08-11 13:41

Välkommen tillbaks!

Kör du alla amerikanska sporter (både proffs och college) eller är det nån som du inte spelar på?

Lycka till avslutningsvis! :)

maddmax 2013-08-11 13:52

Spel numero uno och dos blir följande:
2013-08-11 20:35PGAAdam Scott vs Henrik Stenson ML 4TH ROUND 1 2.110

Här tycker jag vi har en klassisk coinflip. Stenson är stekhet för tillfället och har tre raka topp 3 placeringar i bagaget. Nu ligger han på tredje plats i PGA mästerskapet inför sista rundan och har spelat solid golf med samtliga rundor under par (68-66-69). Scott, som är en spelare i världsklass, inledde med en 65-runda men efter 68 dagen efter blev det +2 igår (72). Han är nu fyra slag bakom Furyk och måste ta en del risker för att komma ifatt, och det öppnar förstås dörren för misstag. Som sagt, Stenson är på inget sätt en solklar vinnare i denna duell men ges det 11 punkter över 50-50 så tar jag det.
2013-08-11 22:10MLBSeattle Mariners vs Milwaukee Brewers ÖVER Ö 7 FT+OT 1 2.020

King Hernandez släppte sex runs i sin senaste start mot Blue Jays (dock endast tre earned). Det blev bara 5 IP, ovanligt for honom. Brewers vann stort igår och trots stora hål i uppställningen denna säsong så tror och hoppas jag att de kommer fortsätta att träffa bollen ikväll, särskilt om de kan möta Mariners relativt usla bullpen tidigt. Peralta har inte spelat bra på slutet (5.40 ERA de senaste tre) och Mariners kan nog få in ett par runs minst. Hemmalaget är 8-2 i O/U de senaste tio.

maddmax 2013-08-11 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 266540)
Välkommen tillbaks!

Kör du alla amerikanska sporter (både proffs och college) eller är det nån som du inte spelar på?

Lycka till avslutningsvis! :)

Tack! :)

Jag brukar välja mellan NBA och NHL på vintern, men annars kör jag både NCAA basketen och fotbollen. Collegesport är riktigt kul, och man får tänka lite annorlunda eftersom lägsta nivån är betydligt lägre än i proffsligorna.

Shell Peppe 2013-08-11 20:55

Trevligt trevligt..
Välkommen tebax Max! :cheers:

maddmax 2013-08-12 09:43

Tack Shell!

Det gick ju inte bra för överspelet, Kungen dominerade och det blev bara nio hits totalt. Stenson var synd, det var väldigt många birdies och boogies för båda spelare (och t o m en eagle för Henrik) men efter fyra timmar blev det ändå en push.

Utan förklaring och med väldigt lite marginal (25 minuter) blir det ett spel i Australien idag, där jag hade trott på en 16.5 eller 17 lina:
2013-08-12 11:05Telstra PremiershipCanterbury Bulldogs vs Gold Coast Titans -14.5 FT 1 1.885

Rejs 2013-08-12 15:14

ÄNTLIGEN! :)

maddmax 2013-08-12 16:55

:) Tack Rejs. Back to stay!

Det får bli att vänta med första vinsten tydligen. Sönderblåst match i Australien men GC var trots allt bäst och det var rättvist.

Det blir två spel i baseballen inför natten:
2013-08-13 02:10MLBChicago White Sox vs Detroit Tigers ML FT+OT 1 1.885

2013-08-13 02:40MLBColorado Rockies vs San Diego Padres UNDER U 5.5 1ST5 1 1.813

I Chicago tror jag (säkerligen med många andra) att Detroit bör kunna knipa en seger mot Sale. Fister borde få lite mer respekt mot en tandlös White Sox offensiv.

Både Volquez och Chachin har pitchat bra på slutet och 5.5 känns i allra högsta laget. Lite vind ut till vänster, men inget av lagen har varit på G med träet de senaste veckorna. SD har .211 och Colorado .224 mot righties i de senaste 10 matcherna.

maddmax 2013-08-13 08:24

Usch och fy. Ännu en tomhänt natt. Tigers började bra men Sale var bättre, men den stora besvikelsen kom i Colorado. Error gav runs tidigt och sedan var man ändå under 5.5 in till de sista två outsen. Men det är så saker och ting fungerar. Jag hoppas på Japan om ett par timmar (Pinnacle oddset nu är en punkt högre än jag fick), och passar på att lägga in ett MLB spel då jag inte kommer ha tillgång till Internet:
2013-08-14 02:10MLBMinnesota Twins vs Cleveland Indians ML FT+OT 1 1.901

McAllister och Deduno ikryssade, annars void. 'Til tomorrow!

Lazlo 2013-08-13 13:16

Kul att se att du lever min gamle vän även om du återkommer till ett betydligt mer tyst forum än senast det begav sig. Trevligt att första vinsten kom nu i Japan och så hoppas vi på en hel rad gröningar i sheetet efter det! Lycka till och kör hårt! :cheers:

Boone 2013-08-13 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 266700)
...även om du återkommer till ett betydligt mer tyst forum än senast det begav sig...

Tror nog snarare det är du som besöker allt mer sällan för Sharps fortsätter växa både sett till antalet aktiva och inlägg per dag oavsett hur dåligt du tycker vi sköter oss. :)

https://i.imgur.com/wtK8FwC.png

Antal inlägg per månad sen ett par år tillbaka.

Nåja, det var inte detta tråden skulle handla om utan jag ville bara påpeka det så inte folk får för sig annorlunda. Välkommen tillbaka maddmax! :cheers:

Sprite 2013-08-13 14:25

Tror Lazlo menar kvalitativa inlägg och dagböcker istället för hundratals oneliners i travdelen.

Du får gärna pma mig en graf Boone på antal inlägg exklusive inläggen från travdelen de senaste åren så kan jag konfirmera den faktan genom att ta bort ovanstående text att antalet kvalitativa inlägg verkligen har ökat.

Kul att du skriver igen maddmax! Ryggat en hel del från dig tidigare med gott resultat vad jag kan minnas. Lycka till :)

Grnvit 2013-08-13 14:30

Trevligt att se dig vara igång igen, maddmax!
Stort lycka till, ska hålla ett öga på dig!

Lemasive 2013-08-13 17:37

Bra inledning din sopa

Trouler 2013-08-13 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 266739)
Bra inledning din sopa

Vad trevlig du va då

Galeocerdo cuvier 2013-08-13 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Trouler (Inlägg 266755)
Vad trevlig du va då

Det är Eric Walnötsson, han säge va han vill fatta du d lr!! han e ju kvarteres tuffin. https://si0.twimg.com/profile_images...ley_normal.gif

( :rolleyes: )

maddmax 2013-08-14 18:26

Tack allihopa, kul med lite liv här i dagboken. Jag kan inte uttala mig om Sharps stigande eller nedgående trend i antal inlägg och antal kvalitativa inlägg. Om gammalt folk har försvunnit är det förstås synd, samtidigt ser jag en del bekanta ansikten kvar. Efter att ha varit aktiv inom spelsällskap i 10+ år både offline och online, och både som mod och vanlig användare, vet jag att sådant går i vågor. Alla inblandade har ett ansvar för att det skall vara trevligt och att inlägg skall hålla hög kvalité. Jag hoppas att kunna dra mitt strå till stacken här och nu åtminstone.

(allt detta gäller förstås alla utom Lemasive)

maddmax 2013-08-15 08:51

Lite surt att U9 i Detroit inte gick in då det endast gjordes 8 ER. Error med två outs som kostade lika många runs för White Sox. Ännu absurdare känns det att Houston Astros blir mitt första vinstspel i MLB den här gången.

Japan går igång om 90 minuter, PGA-spelet är öppet några timmar till. Oddset har endast gått ner 1 punkt (inte ens det) och trots att Byrd spelade bra senast hade han innan dess fyra missade cuts. Han har bara klarat fem cuts i sina 14 starter, och dagens bana är nästan motsatsen till Reno (förra veckans). Campbell bör ha en bra chans att gå vidare och då kan vi nog rätta spelet grönt efter endast två dagar.

En del intressanta matchups i MLB ikväll och inatt, samt en del rugby imorgon (för att inte glömma Japan, så jag återkommer under dagen och sent ikväll med lite tankar. Trevlig speldag allihopa!

maddmax 2013-08-15 16:23

Jahapp, Japan kändes ju relativ säker matchen igenom. Det kanske blir att reka alla spel så vi kan vända på steken här. Eller att spela NPB mer ofta. Golfen är igång i North Carolina men ännu har inte Campbell gått ut (19:40). Byrd (vår motspelare) har dock gjort två bogeys efter 12 hål och förhoppningsvis kommer han fortsätta att ha svårt att hitta greener och fairways.

Inför kvällen lägger jag följande MLB-spel:
2013-08-15 22:05MLBWashington Nationals vs San Francisco Giants UNDER U 4.5 1ST5 1 1.952

Jag var först intresserad av U9 för hela matchen men lagens bullpens har inte varit mycket att hänga i granen den senaste tiden. Haren däremot har varit fenomenal mot slutet med 1.29 ERA de senaste tre och idag möter han en relativt klen offensiv (.232 de senaste 10). Vogelsong har haft en tuff säsong med en skada när han spelade mot just Nationals i maj. Då fick han utgå efter 5 IP (inga ER). Han har gjort en start efter han kom tillbaka, då mot Orioles och det blev 6 IP med två ER. Jag tror och hoppas på en händelsefattig start av matchen med två pitchers som kan dominera respektive motståndares trän.

maddmax 2013-08-15 16:53

Det blir även två spel redan nu inför natten mot och morgonen av lördagen:
2013-08-17 02:05CFLWinnipeg Blue Bombers vs Hamilton Tiger-Cats UNDER U 51.5 FT+OT 1 1.909

2013-08-17 09:30Telstra PremiershipNorth Queensland Cowboys vs Gold Coast Titans +9.5 FT 1 2.030

Jag skriver ner tankar om dessa imorgon. Det blir antagligen en Japan-rek om några timmar, oddsen hos Pinnacle är inte ute ännu men det ser ut att finnas åtminstone ett intressant objekt.

Galeocerdo cuvier 2013-08-15 17:48

Bor du i Minneapolis?

kusagwa 2013-08-15 17:55

Förresten hur kommer det sig att du aldrig lägger spel på 5Dimes? Borde väl inte vara några problem när du bor i USA? För nån gÅnge så måste de väl ha bättre odds än Pinnacle på de spel som du lägger? Eller är du limmad där?:)

maddmax 2013-08-15 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 267127)
Bor du i Minneapolis?

Ja, sedan två år tillbaka. Blir nog bara till jul eller nästa sommar. Till nästa höst har jag ett par erbjudande från andra platser, men blir nog kvar i USA. Är det någon som är förbi så hojta så bjuder jag på en öl eller två!
Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 267129)
Förresten hur kommer det sig att du aldrig lägger spel på 5Dimes? Borde väl inte vara några problem när du bor i USA? För nån gÅnge så måste de väl ha bättre odds än Pinnacle på de spel som du lägger? Eller är du limmad där?:)

Jag har haft lite småtrubbel med utbetalningar där och det finns ju skräckhistorier. Måste dock säga att det alltid har löst sig, men spelar ju inte riktigt i samma liga som vissa andra. Har själv talat i telefon med Tony och det känns lite amatörmässigt om jag skall vara ärlig. Eller ja, om ägaren har koll på individuella bets kan man ju undra.. Sedan är det nog lite lathet, men även att limiten i japansk baseball är högst av samtliga bookies.

maddmax 2013-08-15 23:51

Under i WAS-SF gick in med lite darr (3-0) och Chad Campbell kom precis in till klubbhuset med en 70-runda. Han är fem slag före Byrd, som inte lär klara cutten om han inte gör 64-65 imorgon. Ser bra ut, kanske har den horribla inledningen vänts! :moneybag:

maddmax 2013-08-16 08:30

Vill tipsa om ett annat spel i golfen och Wyndham. En-runda spel kan vara lite lotto men tycker ändå att Pinnacle ligger fel här:

2013-08-16 19:00PGAJonathan Byrd vs Johnson Wagner ML 2ND ROUND 1 2.000

Byrd spelade jag mot i det andra levande spelet, och där gjorde han en 75-runda. Det blev inte en birdie, och han hade mycket problem med att hitta både fairway och green (IR). Liknande problem hade visserligen Wagner men han höll ihop det och gjorde 71. Byrd bör inte ha en chans till avancering (skulle tippa en cut vid -1 eller -2) men Wagner är i slagläge. Inget enormt överodds med definitivt spelvärd ner till 1.94-1.95 (skulle lagt den på lite under 1.90).

maddmax 2013-08-16 14:33

Japan gick in, Hiroshima vann med 5-2 i en match som hade väldigt lik matchbild senaste de två pitchersen möttes. Tyvärr inleder Chad Campbell med bogey och trippel-bogey (!!!) och har nu bara ett slag tillgodo mot Byrd. Jag hoppas han kan ta igen ett par av slagen han tappat och att Byrd fortsätter spela dåligt.

Det är möjligt att jag hittar ett Pro Yakyu spel inför morgondagen inatt men tillsvidare lägger jag följande:
2013-08-17 01:05MLBPhiladelphia Phillies vs LA Dodgers ML FT+OT 1 1.943

maddmax 2013-08-17 13:36

Det blir nog mer fokus på baseballen framöver då annat inte går direkt prima. Har lagt två spel inför natten:
2013-08-18 01:05MLBDetroit Tigers vs Kansas City Royals UNDER U 9 FT+OT 1 1.806

2013-08-18 03:05CFLBC Lions vs Calgary Stampeders +3 FT+OT 1 1.980


Har även ett spel rekat och klart (doh!) med start 22.00 men avvaktar några timmar till för att få de större bookies att släppa odds.

maddmax 2013-08-17 16:53

Rek finns till Red Sox - NY Yankees, gå gärna in och kommentera om det är några aspekter av matchen jag missar när jag går igenom. Har även lagt in ett till japanskt spel inför imorgon:
2013-08-18 10:00Pro YakyuChiba Lotte Marines vs ORIX Buffaloes ML FT+OT 1 1.806

Jag vet att taket för spelet på Pinnacle är lågt men den senaste veckan har inte Asien gått med mig, så jag tror det inte kommer vara någon fara. Värde finns definitivt ner till 1.75.

maddmax 2013-08-18 13:40

Ett par bedrövliga stolpar ut inatt, särskilt i Kanada där en SAFETY (!!) med ett par minuter till gjorde att spelet missade med en poäng. Men men..

När det går dåligt får man försöka hitta ljus i mörkret. Sen jag har kunnat spela igen har jag lagt 9 spel i den japanska basebollen och samtliga har suttit. RL och 1st 5-linorna släpps mitt i den svenska natten och jag sätter klockan för lägga spelen. Jag har märkt att dessa odds är (när de släpps) låsta till FT-ML, men frågan är om det är värt att börja skriva rekar innan om det bara handlar om 4-5 timmar innan matchstart.

Inför kvällen gillar jag Mets. Harvey är den bättre pitchern och har definitivt en bättre bullpen bakom sig. Stults har varit bra på slutet men Mets har över .300 de senaste tio mot lefties. Det blir ML straight här:
2013-08-18 22:10MLBSan Diego Padres vs NY Mets ML FT+OT 1 1.758

maddmax 2013-08-20 12:10

Hade mycket tur igår med tre void-spel (de två på LAA kanske inte var så mycket tur för Salazar var stor del av varför jag lade spelet men Angels offensiv var ändå inget att hurra för).

Båda japanska går in idag och har nu 11 raka där. Om jag vore smart nog att låta bli allt annat.. Men men. Det blir med största sannolikhet en rek eller två ikväll.

Lemasive 2013-08-20 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 268047)
Hade mycket tur igår med tre void-spel (de två på LAA kanske inte var så mycket tur för Salazar var stor del av varför jag lade spelet men Angels offensiv var ändå inget att hurra för).

Båda japanska går in idag och har nu 11 raka där. Om jag vore smart nog att låta bli allt annat.. Men men. Det blir med största sannolikhet en rek eller två ikväll.

Man kan inte både vara snygg och smart ;)

maddmax 2013-08-21 13:45

Första förlusten i Japan kom idag men det ser även ut att bli två vinster. HANSHIN ledde länge med 3-1 men på ett error tillät man BayStars komma tillbaka. Dock ser det ut som de kommer tillbaka, 7-3 i sista inningen nu.

Nästan tillbaka till gröna siffror, jag tror och hoppas vi är på rätt köl igen!

maddmax 2013-08-23 18:01

Mitt förra inlägg var inte smart. Misär det senaste dygnet..

Hursomhelst, det är bara att fortsätta. Kommer försöka låta bli att lägga spel i idrotter jag har det tufft med. Inför natten/morgonen har jag dock tre spel i Japan som jag verkligen tycker om. Ett är rekat, hade jag valt ett att spela hade det varit det. Lås upp och rösta, ge mig gärna kommentarer om vad som kan göras bättre.

Play ball! BOL.

maddmax 2013-08-25 17:40

Två raka 2-1 Pro Yakyu-dagar sedan senaste inlägget. Imorgon är det vilodag i Japan, så återkommer imorgon, antagligen med en eller ett par rekar.

Har tre MLB-spel inför kvällen, hoppas på en liten vändning där. Även US Open i tennis den här veckan så planerar att lägga några spel där med.

BOL den här veckan!

manunited03 2013-08-26 13:35

Betar du något på NFL?

maddmax 2013-08-26 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av manunited03 (Inlägg 269445)
Betar du något på NFL?

Ja, det kommer det definitivt bli. Åker till London imorgon men är tillbaka i USA på lördag och folk mailar mig redan om NFL-starten. Jag tycker om NFL men säsongen är kort (och därför utsticken i odds få).

Kika in i tråden om någon vecka och ge lite åsikter om du vill!

maddmax 2013-08-29 00:05

Är i England så min internet-åtkomst går främst till att kolla upp och lägga spel. Hade planer att lägga en rek idag men Sharps hade problem så det fick bli spel i spreadsheetet istället. Är fortfarande mycket minus men försöker fokusera på det jag kan..

Tre spel i Japan inför morgonen, kan bli ett eller två till (1st 5). Gillar dagens omgång.

maddmax 2013-08-29 07:25

Det blir inget mer spel i Japan idag, tycker Pinnacle är rätt ute i 1st 5. Hade skrivit ner Marines till > 1.75 men den kom in precis under. Var även intresserad av HANSHIN men hade nog behövt 1.90+ för att spela.

Slängde dock in ett spel på kvällens match mellan Australien och England i Twenty20. Är i Southampton nu och ska försöka hitta biljett, tror det kan bli en riktigt bra match.

maddmax 2013-08-30 07:32

Det blev 2-1 (igen) i Japan. Inte för att jag klagar. Ingen av matcherna var riktigt nära motsatt resultat så..

Tre spel i Japan (+ 1 MLB) inför morgonens matcher. Jag hade tänkt reka en av matcherna idag men är som sagt på resande fot. Beroende på hur det ser ut ikväll kanske jag tar mig tid, men är tillbaka i vardagen efter lördag så slutklämmen på basebollen och början av am. fotbollen bör kunna få mer omsorg.

BOL!

maddmax 2013-08-31 11:40

Ännu en 2-1 dag igår i Japan, och 1-1 i MLB inatt. Dagens omgång i Japan är igång, ett spel är redan inne men det ser ut att bli förlust i det andra överspelet. HANSHIN-Hiroshima står 1-1 efter tre och en halv innings (sitter på under 7). Är lite orolig då det blev skada på Carps SP i början av 2:a inningen. Hoppas förstås på vinst men får nog vara nöjd även med en push om vi ser på det realistiskt.

Ligger ute en rek för nattens MLB, och har även lagt ett spel till (samma som inatt - under i Toronto). Avvaktar med NCAA fotbollen till nästa vecka, känner mig inte tillräckligt påläst ännu.

Lycka till i spelvimmlet!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved