Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Emanresu försöker leva gott på CSN-bidrag (NHL,NFL och Fotboll) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17928-emanresu-foersoeker-leva-gott-pa-csn-bidrag-nhl-nfl-och-fotboll/)

Emanresu 2015-10-07 22:40

Jag har precis blivit klar med min något ovanliga ranking, eller snarare projected standings för varje division. Säg gärna vad ni tror och om ni anser att jag är dum i huvudet! Jag har argument för alla mina val av placering för lagen i fråga!

http://i2.wp.com/asisbetting.com/wp-...19-2.jpg?w=720

Ber om ursäkt för allt kladd också, pennan är lite kass!

isbjorn 2015-10-08 01:10

Kings - Ducks - sharks - flams -oilers - canucks - coyotes

Hawks - Blues - Avs - Wild - Stars - Preds - Jets

Penguins - Rangers - Caps - Islanders - Flyers - Jackets - Canes - Devis

Bolts - Red Wings - Canadiens - Bruins - Sabres - Senators - Leafs Panthers

Emanresu 2015-10-08 22:41

Antti Niemi vs Marc-Andre Fleury. Två målvakter som jag tror kommer behöva några matcher för att komma in i spelet och idag är en sån dag där det kommer att straffa sig duktigt om man inte är med från början.

Patric Hörnqvist, Evgeni Malkin, Phil Kessel och Sidney Crosby. Smaka på dom namnen i samma lag och säg sedan att ni inte tror att Penguins i princip kan täcka linan själva. Ännu bättre är att vi på andra sidan ser Dallas Stars som förra säsongen hade ligans andra bästa offense.

Jag ser inget annat än att denna går över 5.5 och har spelat 2 units på det!

Ogiltigt spel-ID: 2830746


sirlarsson 2015-10-08 23:07

Gillar din ranking i stort men du rankar Dallas och Senators alldeles för högt upp, visst är Dallas spännande men dom är inte i närheten av 1a i Central. Senators bör inte kunna upprepa förra årets mäktiga spurt och ta sig till slutspel, får nog ett mycket tufft år. Canucks är löjligt mycket bättre än Arizona i botten.

Stryklag blir: Arizona, Toronto, New Jersey.

sirlarsson 2015-10-08 23:12

Min rank:

Atlantic: Tampa - Habs - Detroit - Bruins - Florida - Buffalo - Sens - Toronto
Metro: Pens - Rangers - Islanders - Columbus - Wash - Flyers - Carolina - New Jersey
Pacifik: Ducks - Flames - Kings - Oilers - Sharks - Canucks - Arizona (tvärsist)
Central: Hawks, Blues - Wild - Stars - Nashville - Jets - Avalanche

Nu kör vi!

(Grym rank av Isbjorn btw, gillas skarpt men Avs för högt upp imo)

Emanresu 2015-10-08 23:33

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 460050)
Gillar din ranking i stort men du rankar Dallas och Senators alldeles för högt upp, visst är Dallas spännande men dom är inte i närheten av 1a i Central. Senators bör inte kunna upprepa förra årets mäktiga spurt och ta sig till slutspel, får nog ett mycket tufft år. Canucks är löjligt mycket bättre än Arizona i botten.

Stryklag blir: Arizona, Toronto, New Jersey.

Det räcker att Dallas får någon som helst ordning på defense (mycket genom att få ordning på PK) så kommer dom att vara otroligt farliga i år. Det är vad jag tror iallafall och därefter är rankingen uppställd.

Angående Senators så hade jag svårt att bestämma mig mellan Red Wings och Senators på 3e plats. Bruins kommer inte att visa några bra tendenser i år heller och missar slutspel stort.

Jag måste bara fråga, då det är många som tycker liknande dig att Panthers har blivit ett bättre lag i år, vad är det som ni gillar?

Jag har åtminstone Leafs som rock bottom och har ingen som helst feeling för att Canucks ska visa något bra i det långa loppet i år.

Emanresu 2015-10-08 23:37

Likaså Kings, ser inget playoff-lag där. Om Quick inte håller måttet så är det Jhonas Enroth bakom och det blir ingen rolig syn. Så mycket hänger på att Quick kan spela 65-70 matcher och jag tror inte att dom kan spela som tidigare år där man spelar svagt i säsongen men precis når slutspel. I år gäller det att hänga med från början till slut

sirlarsson 2015-10-08 23:49

Florida tycker jag utvecklas hela tiden, spelade en otroligt frejdig ishockey förra året och kvalitet finns samt talang. Tror inte det blir slutspel i år heller till slut då Metro är lite för vassa där blir det 5 lag men ett roligt lag. Buffalo ej redo än, tar några år till att bygga om helt från scratch och Ottawa kan inte ha samma flyt två år irad.

Emanresu 2015-10-08 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 460054)
Florida tycker jag utvecklas hela tiden, spelade en otroligt frejdig ishockey förra året och kvalitet finns samt talang. Tror inte det blir slutspel i år heller till slut då Metro är lite för vassa där blir det 5 lag men ett roligt lag. Buffalo ej redo än, tar några år till att bygga om helt från scratch och Ottawa kan inte ha samma flyt två år irad.

Att det blir 5 lag från Metro är jag helt överens om, och som sagt var det lite tvist med mig själv angående Sens eller Red Wings. Buffalo inte riktigt redo nej, väldigt intressant bygge framöver men inte i år

sirlarsson 2015-10-08 23:59

Columbus Blue Jackets blir otroligt spännande i år, fick förra året spoilerat av skador. Har grymt med fart och tyngd framåt, ett av mina absoluta favoritlag när det gäller att välja matcher.

Emanresu 2015-10-09 04:05

Jag har ALDRIG sett Antti Niemi såhär bra.. Monsterräddning efter Monsterräddning.. Båda spelen missar idag också och vi får ta nya tag nu i helgen

Emanresu 2015-10-09 09:40

Vad i hela världen.. Jag går och borstar tänderna och går och lägger mig. Klarar inte att somna och slår på Viaplay, då står det 4-3 i Wilds match. En stund senare vaknar jag till efter att ha slumrat och då är det 5 minuter kvar och Wild leder med 4-5. Vilken upphämtning och jag får rätta mitt förra inlägg.

Wild löser det alltså och ger +1.41 units. Dock back totalt inatt -0.59 då Penguins inte kunde hitta nätet bakom Niemi som spelade som aldrig förr

Emanresu 2015-10-09 15:52

Ogiltigt spel-ID: 2831717



Blir ett spel på Blue Jackets idag, analys kommer senare men räknar med att oddset droppar så rekommenderas att ta fort om man vill ha det :)

Emanresu 2015-10-09 17:59

Ogiltigt spel-ID: 2831999



Hutchison startar i kassen för Jets och då tycker jag att procenten väger till Devils sida så 2.08 känns som ett bra spel! Kommer förhoppningsvis en analys här också, beror på tiden

Emanresu 2015-10-09 23:07

Blue Jackets - Rangers
Blue Jackets är ett väldigt intressant lag som förmodligen hade gått bra förra säsongen om det inte vore för flera skador på nyckelspelare. I år har man förstärkt med en nybliven Stanley Cup-vinnare i form av Brandon Saad från Chicago Blackhawks. Saad blev släppt av Blackhawks då han ansågs kräva för hög lön och Chicago som ständigt har bekymmer med lönetaket skickade iväg honom till Columbus istället. Idag möter dom ett Rangers som inte imponerar mig direkt på pappret och inte heller imponerade jättemycket i första matchen. Lundqvist kommer att bli absolut nödvändig om Rangers skall vinna inatt då det inte sprudlar av mål från spelarna framför honom.
I andra målet står Sergei Bobrovsky som är en mycket kompetent målvakt som tyvärr för Columbus har dragits med skador vilket gjort att ingen av säsongerna har blivit 60+ matcher lång. Jag tror att han kommer visa att han är bra idag och hålla tillräckligt tätt för att Blue Jackets ska kunna vinna matchen.


Devils - Jets
Devils är ett lag där mycket hänger på att Schneider spelar bra defensivt för att laget skall kunna fokusera offensivt. Man har spelare som kan avgöra matcher i form av bland annat Stempniak och Palmieri. Idag ska man slåss mot ett Winnipeg Jets som igår spelade skjortan av ett blekt Bruins och vann med 2-6. Statistiskt sett så är Jets ruskigt dåliga på 0-day rest vilket också bidrar till att spelet känns bra (Jets are 13-40 in their last 53 games playing on 0 days rest.).



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved