![]() |
Emanresu försöker leva gott på CSN-bidrag (NHL,NFL och Fotboll)
Hallöj allihopa!
Jag har blivit ganska inspirerad av alla speldagböcker här så tänkte att jag skall testa på det själv, dels för att få lite bättre koll på mina spel samt kanske kunna ge något bra tips till er andra. Erfarenhetsmässigt så har jag inte hållt på med betting jättelänge, men det har gått ganska bra och jag ligger cirka plus 10 tusen eller så. Jag har egentligen ingen officiell startsumma utan kommer spela efter units där jag håller hur mycket en unit ligger på och hur stor startsumman är för mig själv :) Spelen kommer läggas mestadels på PinnacleSports. Säger jag inget annat gäller detta, men är det något spel som inte finns på PS så kommer jag säga till var det läggs! :) Hoppas ni vill följa denna dagbok! Första spelet kommer komma om några minuter eller så. |
Ogiltigt spel-ID: 1763701 Ducks på hemmaplan har börjat riktigt bra den här säsongen och mot Calgary räknar jag med en vinst med mer än 1 mål, även om Flames har börjat godkänt också. Senast mot Senators hade Ducks utsålt på arenan vilket ger en enorm fördel när man hör hur alla skriker. Räkna med att det kommer mycket folk på denna match också. Förra säsongen som Ducks mötte Flames i Honda Center blev det 4-0 till Ducks. På hela förra säsongen förlorade inte Ducks en enda gång mot Flames utan vann 2 och spelade lika en. Blir ingen riktig rek det här utan mest en start på speldagboken. I fortsättningen kommer jag blanda riktiga rekar med lite spel med en kortare motivering. Ducks har det mesta på sin sida och jag räknar med en tvåmålsvinst här, men vill inte satsa på -1,5 då det absolut inte är omöjligt att det slutar med uddamålsvinst. Prediction: 4-2 Spel: Ducks -1 Insats: 1.5 units |
Spreadsheet? Och mellan vilka U-nivåer kör du? 1-5? 1-10? :)
BOL |
Citat:
Jag kör mellan 1 och 5 units. Spreadsheet finns här och borde även finnas i min signatur nu, försökte lägga till det iallafall! https://www.sharps.se/spreadsheet/27345 Detta gäller även för mina större rekar, som hittills inte har gått superbra, men räknar med att det vänder snart. |
Push på första spelet i dagboken efter att Anaheim skämde ut sig men ändå lyckades vinna med åtminstone 1 mål. Anaheim spelade bra i andra perioden, men i övrigt så såg det väldigt dunkelt ut för mitt spel, men tack vare kämparanda hos bland andra veteranen Teemu Selänne som satte 3-1 målet efter en mycket underlig sekvens där hans klubba först går av, sedan spurtar han till båset och får en ny, passsningen från Jakob Silfverberg sitter som en smäck och Selänne gör mål..
Tyvärr lyckas man inte hålla 3-1 ledningen utan tappade till 3-2 i mitten av sista perioden. Anaheim borde vunnit stort men då man inte lyckas utnyttja bland annat ett 5 minuters powerplay så kanske jag ska vara nöjd att dom vann alls..(speciellt efter att dom släpper in ett shorthanded goal under detta 5 minuters powerplay) Nya spel idag / ikväll, eventuellt något på Hockeyallvsenskan också, men jag har inte riktigt bestämt mig där än. än så länge, plus-minus 0 på dagbokens spel! |
Citat:
Skriv in länken till ditt spreadsheet där så kommer din statistik (och länk) fram under din avatar/namn och syns vid varje inlägg. Lycka till och ha det kul! |
Ogiltigt spel-ID: 1764420 Ett spel inför morgondagens Bundesliga kommer först, håller fortfarande på och kollar igenom nattens NHL och NFL för att se om jag hittar något som verkar bra där, lutar åt att det åtminstone kommer ett spel på NHL och ett på NFL inatt, men vi får se :) Jag tycker att oddset på Leverkusen är alldeles för högt. Enligt mig borde det ligga runt 1.80. Leverkusen kommer till Hoffenheim med 4 segrar och 1 oavgjord match i ryggen, medan Hoffenheim har 1 av 5 segrar sedan tidigare. Leverkusen har möjlighet att klättra upp till serieledning vid vinst, åtminstone tills helgen när München och Borussia Dortmund spelar sina matcher. Ogiltigt spel-ID: 1764426 Mitt andra spel på matchen är att Leverkusen gör Ö1,5 mål, vilket har skett i 9 av deras senaste 12 matcher, samt 5 av 7 möten med Hoffenheim, vilket gör att det är en bra investering. Imorgon håller vi tummarna för Leverkusen helt enkelt :cheers: |
Ogiltigt spel-ID: 1764473 Ogiltigt spel-ID: 1764474 Ogiltigt spel-ID: 1764477 OBS! Självklart är det Cardinals +5,5 , men jag klickade fel i spreadsheet och låste sedan matchen så den får vara kvar Jag anser att Seattle har blivit lite för stora favoriter i denna matchen mot Arizona Cardinals. Seattle har tagit många poäng genom att springa sönder sina motståndare, men nu möter man ett Cardinals som endast har tillåtit 96 Yards per Game vilket är ganska lågt då Seattle har ett snitt på att springa strax över 150 YPG. Kan Cardinals få Seahawks QB att passa oftare än att dom kan använda sin RB så kommer det leda till ett stort tapp i Seahawks anfallspel och rent statistiskt förlorar Seahawks oftare om QB måste passa mer än 25 gånger under en match. Samtidigt måste Cardinals få igång sin QB på riktigt. Han har varit ganska svag i början av matcherna och sedan skärpt till sig ju längre matchen lider, men han har kastat 11 interceptions på 4 matcher.. Kommer han igång och cornerbacken Larry Fitzgerald spelar (vilket han har sagt att han ska göra och med egna ord sagt: Citat:
Jag tror att Cardinals har en chans, men går in lugnt på ML och lägger något högre på +5,5 för Cardinals. Två bra defensiver möts vilket enligt mig snarare gynnar en match som stannar på runt 30-35 poäng och inte överstigen 40.5, därför läggs 1 unit på U40,5 också. |
Blev även ett spel precis innan nedsläpp på Djurgården - Rögle U5 3 units. Har förövrig ändrat till 1-10 units, dvs bara halverat unitstorleken så det är 3/10 units på denna
Ogiltigt spel-ID: 1765303 |
Kopierar direkt från min rek, trodde att den automatiskt skulle läggas här också men uppenbarligen inte :)
Motivering: Nashville tar emot LA Kings hemma och vi kan vänta oss en match med hög fart och böljande spel. Jag hade från början inte riktigt tänkt spela det här men tyckte att det vägde över till Nashvilles fördel när jag läste att coachen har bestämt sig att ta med Patric Hörnqvist som är en oerhört viktig anfallare för Preds genom att alltid befinna sig framför motståndarnas mål och störa deras målvakt så mycket det bara går. Det förvånar mig inte alls om Game Winning Goal kommer från just Patric Hörnqvist. Nashville spelar sin sista av 5 hemmamatcher på rad nu och vill troligtvis sluta bra och därför kommer dom kämpa hårt för att visa att dom är ett lag att räkna med. Kings har ingen på skadelistan utan ställer upp med ordinarie lag, och Nashville har bara Roman Josi på skadelistan. Detta gör att båda lagen skall kunna spela på sin absoluta topp. Kings kom till Nashville redan igår och har bott på hotell vilket kanske inte är den bästa uppladdningen, men det borde spelarna klara av ganska bra ändå. Nashville har som sagt spelat 5 matcher i rad på hemmaplan där man på de 2 senaste matcherna har vunnit över Florida och Islanders med uddamålet båda gångerna. Jag tror att Nashville kan fortsätta den streaken med att slå Kings idag, kanske inte på ordinarie tid men vid förlängning tror jag att man drar längsta strået och spelar därför Predators ML till oddset 2.030 2/10 units Prediction: 4-3 Jag tar även chansen att spela Ö5.5 då många matcher dessa lagen mellan har slutat med många mål och båda målvakterna har en räddningsprocent som är under 90% vilket är lågt för att vara proffsmålvakter. Sen får vi som vanligt se om jag har rätt eller fel, men jag tror stenhårt på dessa spelen. Nu jobbar vi in det här :cheers: Ogiltigt spel-ID: 1765768 Ogiltigt spel-ID: 1765821 |
Lägger även två spel på Blackhawks match mot Blues, blir ingen längre rek, men jag tror att Blackhawks kommer att vinna matchen med 4-3. Blackhawks är troligtvis riktigt revanschsugna efter att ha förlorat mot Blues i sista sekunden senast lagen möttes.
Blues kommer också från en svidande förlust mot Sharks som slutade 6-2 Ogiltigt spel-ID: 1765881 Ogiltigt spel-ID: 1765892 |
Bänkad framför TVn nu för att mjukstarta med Pens vs Flyers för att sedan ha igång hockeyn på datorn och NFL på TVn! Kommer kämpa in alla spelen inatt och hoppas att ni är med!
|
Ja sedär.. Chicago och Nashville förlorar på straffar.. NFL är fortfarande igång men lär inte bli mycket bra där heller.. Vi får hoppas på Leverkusen, går den också dåligt så får jag nog ta en paus och försöka hitta riktigt spelvärda tips istället för att ta sådana som BORDE gå in.. Nashville och Chicago har mängder med lägen, men lyckas inte sätta dom. I Predators fall så är Jonathan Quick en stor anledning till det då han var enorm i Kings mål idag!
|
Ett tips är att börja flatbetta. Enklare och även roligare. Och du kommer nog tillbaks med bättre resultat:)
|
Surt där med Cards-Hawks, tycker annars att reken var välmotiverad men bollen är ju som bekant... ja, oval eller vad det nu blir.
|
Citat:
Det stod 2-1 inför sista och jag kände att det borde gå, men som så många gånger tidigare klarar inte blackhawks av att göra ett enda mål i sista perioden utan tappar ledningen och O5.5 missar med ett mål. Det är sjukt frustrerande när det är sådär på håret som man missar, likadant med nashville som förlorade på straffar inatt dom med. Men men, nya tag framöver och som sagt idag siktar vi på Leverkusen och eventuellt något spel på svensks hockey (Elitserien eller Hockeyallsvenskan, inte riktigt bestämt mig än). Citat:
Men som du säger, bollen är oval och det märktes väldigt tydligt igår på hur den studsade ur Cards händer hela tiden. Grejen är att om Cards får igång sin QB (Palmer heter han va?) så kommer dom bli riktigt farliga, och då ska jag banne mig ta det bettet till ett troligtvis ganska högt odds. Men, det måste ske snart om Cards ska ha någon nytta av det annars ligger man sist länge till. |
Hittade ett spel som jag tyckte var värt att spela på
Ogiltigt spel-ID: 1766701 HV71 ligger absolut sist i ligan med 6 raka förluster nu och möter ett LHC som kommer från en trendbrytande vinst mot Örebro senast. LHC har den bästa powerplaystatistiken och dessutom poängligaledaren Pär Ahlbrandt med sig. Detta tillsammans gör att jag tycker att 2.32 x pengarna är ett mycket bra spel. Prediction: 2-4 Observera att det är 1X2 och inte ML som gäller :) :cheers: Tror att det kommer något roligt spel på kvällens Premier League också, inte helt hundra än men har lite tankar där också |
håller med... ingenting som tyder på nåt trendbrott där ;)
går nog att fortsätta spela emot HV ett tag till... |
Citat:
|
Leverkusen verkar däremot inte svika! Ö 1,5 är klar och med 7 minuter kvar av ordinarie matchtid och 2-0 ledning för Leverkusen så borde även vinstspelet sitta kan man tycka!
Nya spel för kvällens NHL är uppe i spreadsheet, sitter på jobbet så blir ingen motivering nu, eventuellt kommer en senare. Sug och svälj, trevlig helg! :cheers: |
Citat:
:thumbup: |
Citat:
|
Många spel inatt som helst alla ska gå in.
Nyss hemkommen från jobbet så vi får väl se vad vi kan klämma in för motiveringar här innan det är sovdags. IKEA imorgon med sambon så då får man ju vara hyfsat pigg så inte pengarna springer iväg ;) Ogiltigt spel-ID: 1767428 Ogiltigt spel-ID: 1767431 Jets har varit en ganska stor besvikelse de senaste matcherna och trots att Blues spelade en ganska tuff och lång match igår mot Blackhawks så borde de klara av den här matchen galant. Blues spelade klart godkänt igår och defensiven såg bra ut (eller om det var Blackhawks offensiv som var urusel). Man lyckades också kämpa sig tillbaka varje gång Blackhawks gjorde mål vilket visar på kämparglöd som kommer behövas inatt. Jag tror att det blir en ganska målsnål tillställning där det kan hända att vi kommer att få se ett X efter FT men sedan tar Blues isåfall hem det i OT. Prediction:1-2 Ogiltigt spel-ID: 1767471 Ett litet instick med MLB är alltid roligt också. Enormt mycket står på spel här i den eventuellt avgörande matchen i National League Championship Series (NLCS) där St Louis Cardinals leder med 3-2 i matchserien efter att ha förlorat förra drabbningen. Cardinals är 0-7 när dom har tagit ledningen med 3-1 i matchserier tidigare vilket inte direkt är någon positiv statistik för laget. Även här räknar jag med en extremt tillknäppt tillställning där två enormt duktiga pitchers kommer att göra många SOs under denna matchen. Oddset 2.150 för U 5.5 känns ganska givmildt i den här matchen och jag lägger en slant på det och hoppas på att pitchers gör sitt jobb inatt :) Tanken var först att spela ML på något av lagen men jag har ingen riktig känsla för något av lagen i den här matchen eftersom risken är att Cardinals ser spöken från förr eller att Dodgers blir för heta och slår på allt (vilket automatiskt ökar SOs) Prediction:Svårt att säga men U 5.5 ;) Ogiltigt spel-ID: 1767401 Ogiltigt spel-ID: 1767403 Sista spelen är på Anaheim Ducks mot Phoenix Coyotes. Två bra offensiver möter varandra vilket förespråkar ett snabbt böljande spel som kommer vara extremt roligt att titta på (om man är vaken :sleep:). Anaheim har haft lite berg- och dalbana i sitt spel men har samtidigt hållt en väldigt hög lägsta nivå vilket gör att jag känner mig ganska säker inför den här matchen på att Ducks kommer ta hem det. Detta är dock även lite med hjärtat då jag är en Duckssupporter, men samtidigt talar det mesta för vinst inatt. Viktor Fasth skadade sig på träning igår och kommer vila. Man har också kallat upp Frederik Andersen från AHL som kommer att vara andrakeeper bakom Jonas Hiller inatt. Jag har full tilltro till att Jonas Hiller kommer att lösa kvällens match galant, dock kommer han inte att hålla nollan. Prediction: 2-4 Ducks Spel: Ducks ML 4/10 units @ 1.699 O5.5 1/10 Units @ 2.210 |
Citat:
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1770359 Tycker oddset är väl högt här, så lägger 5/10 units på 1X i matchen. Detta spelet läggs på marathonbet eftersom de var marknadshögsta på denna med 7 punkter mer än SBOBet och runt 15-20 punkter högre än de andra bolagen. Värt en chansning eftersom Villa har varit väldigt starka på hemmaplan det senaste med vinst över City med 3-2 som största bragden. Den våghalsige spelar rak 1:a till 4.33 på Marathonbet Slänger även in ett spel på det laget i Norska ligan som nästan aldrig sviker mig, Molde Ogiltigt spel-ID: 1770649 :cheers: |
Citat:
|
Ogiltigt spel-ID: 1771454 Nattens spel på Anaheim - Dallas Ö 5.5 gick in alldeles galant, synd att man inte satsade på -1.5 också, men jag är nöjd så länge spelen går in :) Tenta i eftermiddag så får se hur pigg jag är efter den och eventuellt kommer något spel ikväll, dock inte säker. Vad jag är säker på är att jag under morgonen här har lagt två spel på Avs - Pens som jag tror på: Ogiltigt spel-ID: 1772141 Ogiltigt spel-ID: 1772140 Eller vad sägs om den här stjärnbeklädda skadelistan hos Pittsburgh: PITTSBURGH Beau Bennett F Day-to-Day (lower body) Matt D'Agostini F Out Indefinitely (lower body) Kris Letang D Out Indefinitely (lower body) James Neal F Out Indefinitely (lower body) Tomas Vokoun G Out Indefinitely (illness Läste dock att Letang och Neal tränade med laget igår, men dock inte säkert att det blir spel för dom ikväll ändå. Två lag som gör mycket mål och ett Colorado som har en ruskigt låg GAA på 1.5, där dom är 2:a i ligan. Jag känner att 2.72 ML är ett snällt odds och tar det med 3/10 units. Med tanke på båda lagens goda målskörd som har skett i tidigare matcher och att båda lagen har fått igång målskyttet hos sina nyckelspelare: Avs: Matt Duchene (6 mål på 8 matcher) Gabriel Landeskog (mål i ett antal matcher på rad) Pens: Crosby har fått den bästa starten i sin karriär för Penguins och leder poängligan i NHL med sina 17 poäng (7 mål, 10 assist). Han har gjort poäng i 8 matcher i rad nu. Malkin har gjort 3 mål och 5 assist på sin 6 matcher långa poängstreak. Pascal Dupuis har 5 matcher med poäng i samtliga varav 2 mål och 5 assist. Chris Kunitz är inte långt efter med 3 mål och 5 assist på en 4 matcher lång poängstreak. PS: Vill bara nämna dels för min egen notations skull men också för er andra att det var Hörnqvist som gjorde GWG igår, som jag förutspådde att han skulle göra matchen innan. Kan vara värt att lägga en peng på det nästa gång DS. |
Blev lite spel, kände att det sög i tarmen lite så fick läst på lite inför dagens Premier League match mellan Crystal Palace och Fulham där jag tycker att Fulham har övertaget trots att CP har varit helt okej på hemmaplan.
Ogiltigt spel-ID: 1772614 Ogiltigt spel-ID: 1772616 Ogiltigt spel-ID: 1772619 Ogiltigt spel-ID: 1772621 Många spel på samma match här och ja, jag hoppas att de ska gå in och det känns som att det är god chans att dom gör det (annars hade jag inte lagt pengar på det). Fulham får tillbaka tre viktiga spelare från skador till dagens match och troligtvis kommer de att finnas med i startelvan (Scott Parker, Maarten Stekelenburg och Aaron Hughes). Crystal Palace har 1 vinst på 7 matcher hittills och den kom mot Sunderland som ligger absolut sist i ligan. Ö2.5 är mer ett chansspel som känns som att det borde gå in då Crystal Palace kommer jobba hårt i offensiven och lämna luckor hemåt samtidigt som det säkert kan trilla in ett mål i deras favör också. |
Citat:
|
Mycket fina spel i PL matchen!
|
Citat:
Helt plötsligt har jag på en dag gått från -13 units till +7 units i dagboken :) Får vi se om vi kan lyckas sätta nattens NHL också. Ett till spel på NHL är: Ogiltigt spel-ID: 1773097 |
2-3 på nattens matcher efter att Independiente tappade 1-0 ledningen i slutet av första halvlek och sedan slutade matchen 1-1. Likaså missade jag på Överspelen i NHL då Avalanche vann sin match med 1-0 (!), rena fotbollssiffrorna. Missade även Ö5.5 på Flames - Kings som slutade med 3-2 vinst för Flames till slut.
Spelen som jag satte var följande: Ogiltigt spel-ID: 1773224 Ogiltigt spel-ID: 1772140 Där gick jag emot vad de flesta andra sa angående Giants - Vikings. Jag tyckte att alla nämnde att lagens anfall var svaga delvis p.g.a. skador men också bara allmänt dåliga, så då valde jag att ta U48 istället och det gick ju uppenbarligen hem :) Natten slutade 2-3 med -4.8 units, men hela dagen slutade på +11.53 units om man inte räknar med igår natts match mellan Ducks och Stars som jag gick + 3.45units på dessutom. Utöver detta så verkar det som att jag fick godkänt på tentan jag skrev igår också, så det var en fantastisk dag igår :) :cheers: |
Än så länge 3 spel på kvällens Champions League, får se om det kommer några fler spel ikväll, behöver plugga inför Tenta 2 som är på torsdag också :)
Ogiltigt spel-ID: 1773396 Ogiltigt spel-ID: 1773395 Ogiltigt spel-ID: 1773408 |
Ser bra ut då jag har ungefär samma spel inför kvällen! Jobbar vi in dessa! GOGO
|
Nattens samt kvällens spel är klara och inlagda i Spreadsheetet:
Ogiltigt spel-ID: 1773568 Ogiltigt spel-ID: 1773566 Ogiltigt spel-ID: 1773605 Ogiltigt spel-ID: 1773846 Ogiltigt spel-ID: 1774195 Ogiltigt spel-ID: 1774198 Ogiltigt spel-ID: 1774206 Ogiltigt spel-ID: 1774210 Sen kommer även ett långtidsspel som jag tycker är extremt överodds på. Jag anser att Fulham borde vinna 25% av matcherna mot Southampton och därför anser jag att 6.80 är något för högt. Tror att oddset har gått ner lite grann men senast jag kollade låg det runt 6.70. Ogiltigt spel-ID: 1773579 |
Citat:
Citat:
Kvällen slutar på +6.25 units. Nu väntar vi in nattens NHL och förhoppningsvis några sköna vinster där med :) Tråkigt bara att Basel släppte till i 88e minuten, och att Arsenal inte lyckas förvalta lägena lite bättre och sluta fippla i försvaret. Då hade vi haft många units + (typ sådär 130 eller något) |
De står förlust på Chelsea? Dom vann ju sin match
|
Citat:
|
Ja sedär, 2-2 på gårdagens NHL gav + 0,92 units där med.
Idag hoppas jag för min egen skull att jag ska sluta prokrastinera med att lägga bets och verkligen plugga på den jädra programmeringen, men känner jag mig själv så kan vi vänta oss några spel på CL ikväll och eventuellt några roliga spel på NHL :) |
Precis som jag förutspådde så blev det svårt att hålla sig ifrån denna afton som är många spelares godiskväll. Blir några spel, många är chans, så håll nere insatserna om ni ska rygga, precis som jag har gjort:
Ogiltigt spel-ID: 1775716 Ogiltigt spel-ID: 1775712 Ogiltigt spel-ID: 1775701 Ogiltigt spel-ID: 1775700 Åter till tentaplugg, så blir ingen motivering tyvärr. |