Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Emanresu försöker leva gott på CSN-bidrag (NHL,NFL och Fotboll) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17928-emanresu-foersoeker-leva-gott-pa-csn-bidrag-nhl-nfl-och-fotboll/)

Emanresu 2015-03-29 04:38

Kan släna ut ett spel jag hade spelat om pinnen inte var så sega på att släppa 1st 5 på japanska ligan..

Rakuten Golden Eagles 1st 5 om oddset hamnar rätt. Värderar det till runt 52-54% men jag ska jobba imorgon så behöver sova.. Baseras främst på Starting pitchers och eftersom säsongen precis har börjat så rekommenderar jag att hålla nere insatserna (vet inte limiterna på spelformen hos pinnen så kanske inte blir ett problem) ;)

BOL om någon ryggar :cheers:

Emanresu 2015-03-29 08:48

Hoppas alla sov gott inatt och inte ryggade :skamsen:

Emanresu 2015-04-20 23:19

Jaha, då var säsongen några veckor gammal och jag har förhoppningsvis nått botten på sheetet så nu hoppas jag sannerligen att det vänder uppåt! Jag använder mig främst av statistik på pitchers och slagmän (inte så mycket splits gentemot RHP eller just denna pitcher osv) samt även lite grann egna tankar som jag bakar in i spelen!

3 spel igång inför inatt:

Ogiltigt spel-ID: 2564017

Ogiltigt spel-ID: 2564263

Ogiltigt spel-ID: 2564265

Finns inte så mycket att säga, får man spela på unibet så är 2x pengarna på 1st 5 Cubs ett riktigt bjudodds!

Eftersom det är första inlägget för säsongen så får jag väl återigen säga dom uttjatade orden att man ryggar på egen risk och inte ska spela bort mer än man har råd med!

BOL :cheers:

Emanresu 2015-04-21 06:31

1-1-1 efter att Cubs vann med 5-2 totalt men bara mäktade med 1-1 (sent dessutom) i 1st 5.

Nya spel kommer förmodligen upp ikväll :)

Emanresu 2015-04-21 18:16

Ogiltigt spel-ID: 2565005

Tidigt spel på Marlins, tar det nu eftersom jag skulle tro att den droppar runt 10 punkter. Min bedömning är cirka 57-58% chans för Marlins vilket innebär 1.72-1.75.

Båda lagen har startat säsongen ganska så bedrövligt, men Phillies har ändå dragit det lite längre. Marlins har haft ledning efter 6-7 innings men bullpen har förstört det med att släppa runs när SP går av. När vi ändå är inne på SP så är det klasskillnad hittills i matcherna som har spelats mellan Haren och Williams. Haren har spelat stabilt och inte släppt allt för många hits och sannerligen inte så många runs.

Sett till battery så har Phillies ett halvdant lag, med vissa ljuspunkter, men jag tycker att överlag har Marlins ett bättre lag som kanske inte bankar in allra flest homeruns men ändå lyckas få jobbet gjort.

Emanresu 2015-04-21 22:12

Ogiltigt spel-ID: 2565349

Bra odds på betway för oss som kan spela där! Min värdering ligger kring 48-50% så några punkter fel ligger allt oddset här!

Emanresu 2015-04-22 00:22

Dagens spel blev:

Ogiltigt spel-ID: 2565005

Ogiltigt spel-ID: 2565349

Ogiltigt spel-ID: 2565368

Ogiltigt spel-ID: 2565557

Har inte tid att kika på fler spel, så kanske missar något men måste få klart lite skolarbete inför imorgon också samt försöka få lite sömn!

edit: Kan passa på att nämna att Marathon åtminstone har lyssnat på mig och sänkt Marlins till 1.72, men Pinnen envisas med 1.83 fortfarande ;)

Emanresu 2015-04-22 00:34

Ogiltigt spel-ID: 2565559

Tydligen hittade jag ett till ändå. Walker känns som den bättre pitchern av dessa två och har 3-0 på 4 inbördes möten mot Astros. Tuff start hittills på säsongen men det känns som att det är två streaks som är på väg att brytas idag, Walkers dåliga säsongsstart och McHughs 9 matcher långa vinststreak (sedan Aug 2014)

Kan verkligen rekommendera detta spelet utefter oddsförändringarna som skedde nyss. Marathon ligger på 1.98 och Pinnen på 1.85 efter ett drop på 13 punkter hos pinnen.

Emanresu 2015-04-22 09:10

Fy fan alltså.. Sweep åt fel håll, och rätt rejält back inatt.

Nya tag helt enkelt

Slurf 2015-04-22 23:44

Du är ju ändå på rätt sida slashen på de flesta spelen, så riktigt surt att det går så trögt just nu. Allt utom ditt utfall ser ju stabilt ut så är väl bara att fortsätta nöta på.

Emanresu 2015-04-23 00:46

Ogiltigt spel-ID: 2566920

Ogiltigt spel-ID: 2566909

Ogiltigt spel-ID: 2566914

Ogiltigt spel-ID: 2566922

Ingen tid för motivering tyvärr, men eftersom jag har stängt sheetet (lider av extrem vidskeplighet, som så många andra spelare) så vill jag åtminstone lägga ut alla spel jag spelar så inte min trovärdighet (om det nu finns någon sådan) försvinner :)

Emanresu 2015-04-23 07:41

Sådär ja, sweep åt rätt håll denna gången

Emanresu 2015-04-23 08:28

Ogiltigt spel-ID: 2567089

Tidigt spel på den tidiga matchen, får man inte spela på Marathon så finns U7.5 till 1.93 på pinnen tror jag det var.

Ska se om jag kan få ner mina tankar på ett läsbart sätt från mina oläsliga anteckningar:

Jeff Locke:
Är inställd på att försöka vinna sin tredje raka match för första gången i sin karriär och på hans 10 senaste starter är laget 9-1 (även om han själv inte fått alla vinster ackrediterade). På hemmaplan har han 11 startade matcher och det har resulterat i 72 Innings Pitched vilket innebär att han i snitt spelar 6.5 inning per match. Att man i snitt får spela fler än 6 tyder oftast på att man inte släpper särskilt många earned runs eftersom det finns en gyllene gräns där vid 6 IP när man får en Quality Start om man har färre än eller lika med 3 Earned runs på 6 innings.

Senaste hemmamatchen lirade han 8 innings och släppte en run. Att matchen spelas på dagen har ingen större betydelse sett till historiken utan han har snarare varit stabilare under dagsmatcher än under kvällsmatcher (åtminstone under 2014, vilket är ett hyfsat litet sample).

Mot Cubs hade han 3 runs allowed på 25 at bats förra året och en avg på .280.

Kyle Hendricks
Borde ha blivit 6 scoreless innings i förra matchen mot Padres men Matt Kemp hände, vilket innebar en 2-run homerun i första inningen, men därefter var det tätt och slutade på 6 IP och 2 ER. Under 2015 har den enda bortamatchen han spelat varit lite av en plump med 4.1 IP och 5ER, men det var mot Rockies som har en bra lineup och kan banka riktigt hårt. Sett till 2014 var bortmatcherna fortfarande lite sämre än hemmamatcherna men 40IP på 6 matcher, vilket också är i snitt cirka 6.5 IP per match, resulterade i 13 Earned Runs och riktigt låg avg samt whip vilket bådar gott.

Hendricks har dock aldrig mött Pirates förut i karriären så finns ingen lagspecifik statistik att tillgå.

Allmänt:
Slutligen lite allmänt om matchen. Lagen möttes inatt klockan 01:05 och matchen slutade 4-3 till Pirates. Det innebär att det är cirka 17h mellan matchstarterna och därmed inte jättemycket vila för slagmän, förutsatt att samma spelare kommer användas. Båda SP har vilat så där borde det finnas gott om energi att pitcha bra och inte släppa allt för mycket runs. Sen får vi hoppas att Relief Pitchers som förmodligen (och förhoppningsvis) kommer in runt 7 inningen också kan hålla tillbaka några runs!

Enda negativa jag kan säga om spelet är vädret där vi har en förmodad vind på cirka 20mph blåsandes från bakom slagman och ut mot center-left. 20mph skulle man kunna omvandla till att ett 400ft långt slag går ungefär 10% längre och det kan självklart vara skillnaden mellan HR och Fly-out!

Räkna inte med så här långa utläggningar inför varje spel, vaknade lite tidigare och hade inget att göra idag.

Emanresu 2015-04-23 12:51

Ogiltigt spel-ID: 2567298

Att få två gånger pengarna på Yankees med Tanaka mot Tigers med Sanchez måste ändå ses som välgörenhet. Pinnen ligger på 1.92, Marathon 1.97 och då Betway på 2.00.

Tanaka:
Spelade drömbaseboll senaste matchen med att endast släppa 2 personer till bas mot Rays över 7 innings, mäktade med 8 strikeouts och ingen walk. Sett till denna och tidigare säsong så har det varit ganska oförändrat hur han spelar på hemma- och bortaplan med reservation för att han endast spelat en bortamatch hittills denna säsong. Förra säsongen var han bättre på dagtidsmatcherna än på kvällsmatcherna, vilket självklart kan ha att göra med vilka lag han ställdes mot.

Sanchez:
I motsats till Tanaka så spelade Sanchez långt ifrån drömbaseboll i sin senaste start där han släppte 9 runs på 3.33 IP innan han blev utbytt. Han har hittills denna säsong släppt fler Homeruns än totalt på förra säsongen. Förra säsongen var han något sämre på hemmaplan än på bortaplan och även sämre på dagtidsmatcher än kvällsmatcherna.

Allmänt:
Match igår 01:08, Yankees vann 14-3. Även i denna matchen en relativt kort vila men jag hoppas att Yankees är mest utvilade och kan försämra Sanchez statistik ännu mer!

Emanresu 2015-04-23 18:25

Ogiltigt spel-ID: 2567634

Ett spel väldigt tight på matchstart. Cubs saknar spelare, bland annat får "blivande stjärnan" Kris Bryant spela centerfield vilket kanske inte är favoritplatsen. Men håller nere insatserna då allt gått åt andra hållet vad gäller oddsen :)

Kan berätta också att spreadsheet har fel tid i automathämtningen och jag orkar inte göra något åt det så lägg på 1 timme på alla tider så får ni starttiden! :)

Emanresu 2015-04-23 22:47

2 av 3 sitter, en av de långa analyserna satt iallafall och det var det viktigaste!

Kan ju passa på att säga grattis till Jeff Locke som löste sin 3e raka vinst för första gången i karriären! :cheers:

Blir inga fler spel ikväll, lider av sömnbesvär när jag har spel över natten.. Gick och la mig vid 01 inatt och vaknade 05:22 så jag kunde se slutet på matcherna och rätta färdiga matcher. Så inatt behöver jag min sömn tror jag bestämt!

Emanresu 2015-04-24 14:34

Ogiltigt spel-ID: 2568863

Första spelet för natten kommer här:

Aaron Harang är en av väldigt få ljuspunkter i årets Phillies, som har gett laget en hyfsad chans att vinna i sina starter hittills. Bakom honom finns en bullpen som inte direkt har imponerat hittills så även om Phillies kanske leder i 6-7 inningen så tror jag att Braves kommer kunna vända på det när relief pitchers kommer in.

Med detta sagt tror jag ändå att Braves kommer att ta hem matchen då det även från dom startas en duktig pitcher som på senaste två starterna inte har släppt fler än 3 runs på 7IP (per match alltså). Dessutom har han extremt bra inbördes statistik mot Phillies sett till förra året. På 65 At Bats lyckades Phillies bara fixa 2 runs mot Alex Wood.

Vädermässigt finns det inte direkt något att säga, sned motvind för slagmän cirka 14mph är förväntat.

sirlarsson 2015-04-24 14:52

Det där med sömnbesvär med mycket investerat på nätterna är ett jävla problem alltså. Har blivit bättre för mig nu sista tiden men förra året när jag la 6-10 spel vissa nätter på NHL kunde jag vakna 10-15 gånger på en natt utan att överdriva, kallsvettig och jävlig dessutom.

Emanresu 2015-04-24 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 425243)
Det där med sömnbesvär med mycket investerat på nätterna är ett jävla problem alltså. Har blivit bättre för mig nu sista tiden men förra året när jag la 6-10 spel vissa nätter på NHL kunde jag vakna 10-15 gånger på en natt utan att överdriva, kallsvettig och jävlig dessutom.

Japp det är inget konstigt alls, så det är skönt med dagsmatcher ibland så man får sovit..

Det värsta är att det behöver inte ens vara särskilt mycket pengar investerat för min del utan snarare prestigen som förstör, prestigen att slå bookiesarna eller liknande. Därför som jag kan hålla mig hyfsat disciplinerad trots mina jämförelsevis låga insatser per spel

Emanresu 2015-04-24 23:48

Ogiltigt spel-ID: 2569705

2x pengarna på Orioles 1st 5 känns lite för bra när jag kikar på vilka starters det är..

Lagen möttes i söndags med exakt samma pitchers och Red Sox starter Porcello släppte då 8 runs på första 5 inningsen medan Gonzalez höll sig till 3 över 6 innings. Detta var dessutom på Red Sox hemmaplan, nu är Baltimore värdar.

Tidigare matcher Gonzalez har startar har han haft i snitt 1.5 ERA. Porcello är duktig, men jag tror inte att han löser kvällens match utan Baltimore vinner, åtminstone 1st 5 men håller nere insatsen då oddsen pekar åt andra hållet och jag inte har kikat igenom starting lineups så noga inför denna match.

Emanresu 2015-04-24 23:56

Ogiltigt spel-ID: 2569721

Mets möter idag ett Yankees som kan ses som riktigt heta, men när man ställer Jacob deGrom, som var förra årets Rookie of the Year och som just nu har en streak på 18 innings utan att tappa en run mot Michael Pineda som för första gången möter Mets så kan jag verkligen tycka att 2.19 är i högsta laget på 1st 5.

Yankees har bättre batters enligt mig, men om deGrom fortsätter storspela så spelar det ingen roll, då kan det bli 1-0 efter 1st 5. Om streaken vänder totalt så är det självklart risk att det smäller rejält och Yankees vinner med 15-0 lika gärna. Tycker ändå att det är ett bra spel med tanke på förutsättningarna!

Edit: Pinnen höll verkligen inte med mig utan höjde ganska snart efter mitt spel till 2.31, så dom kanske vet något som jag inte vet, men men..

Emanresu 2015-04-25 00:03

Ett sista spel för natten blir på något av ett utstick hos Unibet

Ogiltigt spel-ID: 2569728

Shane Greene har chansen att vara först i Tigers att vinna 4 första starterna på säsongen men han har haft svårt för vänsterslagmän och möter idag Indians som kan ställa upp med några riktigt duktiga sådana. Pinnen ligger just nu på 2.05 efter att ha droppat från 2.30. Men att få 2.15 då känns ganska bra skulle jag vilja säga!

BOL om någon ryggar, nu ska jag sova :cheers:

Emanresu 2015-04-25 00:20

Hittade ett till spel som verkar intressant.

Ogiltigt spel-ID: 2569737

Att rockies inte är favoriter hemma på Coors field mot Giants med Heston i fronten är konstigt..

Heston är inte van vid högre höjd vilket kan förstöra vissa pitches eftersom det är tunnare luft = mindre spin på finesskasten.

Butler hade i förra starten bättre command än tidigare och hade bara 1 walk vilket verkar lovande och Rockies brukar ställa upp en riktigt bra lineup när dom spelar hemma. Detta blir garanterat sista spelet för natten!

Emanresu 2015-04-25 07:30

2-3 , -73 slutar natten på. Räddad av Rockies och Indians!

Braves förlorar 1-0 efter en run i bot 9, dvs sista inning innan extrainnings. Detta på grund av en error vilket kändes rätt onödigt..

Mets torskade både 1st 5 och FT mot Yankees som fortsätter se farliga ut.

Orioles förlorar 1st 5 med 4-3 efter att ha tappat 4 rund i Top 5.

Lite snedstudsar och några riktigt snea skott räddades som sagt ändå av att Rockies slog Giants med 6-4. Inte övertygande men vinst är vinst.

Årets mest berg- och dalbanelag är Tigers, vinner stort någon gång och kollapsar helt nästa match och så fortsätter det. Indians vinner idag med 13-1 med 9 runs i 1st 5. Shane Greene hade det tufft som väntat

Emanresu 2015-04-26 21:49

Ogiltigt spel-ID: 2573601

Tätt inpå spelstopp idag igen, har haft en fullsmockad helg så inte blivit så mycket baseball.

Det här spelet grundar sig på inbördes statistik mellan pitcher vs team, där Twins pitcher har 1 ER på 57 AB förra säsongen och Mariners Pitcher har 9 ER på 43 AB.

Gibson har tidigare inte varit något superskarp bortaplanspitcher, men jag tror ändå på spelet samtidigt som jag håller ner insatsen :)

Emanresu 2015-04-27 18:58

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 426039)

Ogiltigt spel-ID: 2573601

Tätt inpå spelstopp idag igen, har haft en fullsmockad helg så inte blivit så mycket baseball.

Det här spelet grundar sig på inbördes statistik mellan pitcher vs team, där Twins pitcher har 1 ER på 57 AB förra säsongen och Mariners Pitcher har 9 ER på 43 AB.

Gibson har tidigare inte varit något superskarp bortaplanspitcher, men jag tror ändå på spelet samtidigt som jag håller ner insatsen :)

Den gick allt in på OT den! Ledde med 2-0 i 3e, tappade 2 i 4e och sen var det nollor fram till 11e när Twins avgjorde med en 2-runs-trippel!

Emanresu 2015-04-27 23:22

Ogiltigt spel-ID: 2574857

Ett spel idag också. Dock ingen längre motivering utan jag tror helt enkelt att Nelson är en stabilare pitcher än vad Marquis är.

Har haft fullt upp idag med att försöka lösa skolarbete och leta efter tradingmöjligheter för min bonus hos mobilbet men så fort jag är klar med dessa två så kommer jag lägga lite mer tid här igen (förhoppningsvis onsdag kväll med skolan iallafall)

tompa87 2015-04-28 00:16

Tänkte bara studsa in och tacka för en vettig dagbok och bra spel :) Vågar man fråga vad herrn har för ROI sedan serien startade? Är det några spel som går bättre/sämre eller är det stabilt rakt igenom? :)

Emanresu 2015-04-28 07:26

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 426249)
Tänkte bara studsa in och tacka för en vettig dagbok och bra spel :) Vågar man fråga vad herrn har för ROI sedan serien startade? Är det några spel som går bättre/sämre eller är det stabilt rakt igenom? :)

Kul att höra :) Faktiskt sett till 2015 regular season är just nu ROI runt 97% vilket enkom beror på att jag har spelat mycket 1st 5, och denna säsongen verkar jag ha tappat känslan helt för 1st 5..

FT+OT ROI 108%
1st 5 ROI 77%

Så jag får helt klart försöka fixa till mina 1st 5, eller ge sjuttsingen i att spela det :)

Emanresu 2015-04-30 22:53

Hinner inte lägga in i spread just nu men Mets FT+OT 2.05 insats 200 på pinnen spelas. Ingen riktig motivering dock

Emanresu 2015-05-03 01:05

Ogiltigt spel-ID: 2582509

Minuten innan matchstart!

Emanresu 2015-05-03 01:11

Ogiltigt spel-ID: 2582512

Ogiltigt spel-ID: 2582513

Två till spel precis innan matchstart

Kan lägga till också att jag har bonushorat också så insatserna har ökat, så se inte dessa 250kronorsspel som mer "säkra" än tidigare 100-150 kronors, utan rullen har ökat helt enkelt!

Emanresu 2015-05-03 02:38

1st 5 satt som en smäck, 4-2 till Cincinnati!

Ber om ursäkt att spelen kom så tajt på spelstopp, men har inte haft tid att kika igenom matcherna förrän vid 1-tiden idag..

Emanresu 2015-05-03 03:43

Baltimore - Tampa 4-0 och underspelet sitter också!

Nu blir det garanterat natten, sov så gött!

Emanresu 2015-05-03 17:56

Ogiltigt spel-ID: 2583622

Tidigare spel idag åtminstone!

Kommer eventuellt några fler, men måste fixa med bilen så får se om jag får tid över. Isåfall kommer dom runt 19.00 dvs matchstart

Emanresu 2015-05-03 18:49

Hinner inte in i sheetet just nu men

Reds Ö3.5 TT
Reds - Braves Ö 6.5
Reds - Braves 1st5 Ö3.5

Emanresu 2015-05-03 22:44

2-2 idag och back cirka 60:- så ganska lugnt ändå, trist dock att Reds inte mäktade med någon run alls, då Teheran spelade en riktigt stabil match idag faktiskt!

Edit: här är spelen:

Ogiltigt spel-ID: 2583859

Ogiltigt spel-ID: 2583856

Ogiltigt spel-ID: 2583855

Ogiltigt spel-ID: 2583622

Ett sista spel för natten kommer:

Ogiltigt spel-ID: 2584118

Warren har svårt för högerhänta och Red Sox har många sådana i dagens lag (alla utom 1 är antingen höger eller switch hitters). Dessutom har hans matcher denna och förra säsongen på bortaplan varit ganska vegt och inbördes är det inte jättebra mot Red Sox heller direkt.

BOL om någon ryggar
:cheers:

Emanresu 2015-05-04 09:20

Naj, det satt inte heller, 5-0 till yankees efter 5 och 5-5 efter 6. Överspelet hade varit väldigt fint där kan vi säga :)

Emanresu 2015-05-05 17:37

Ogiltigt spel-ID: 2586559

Ogiltigt spel-ID: 2586541

Ogiltigt spel-ID: 2586537

Ogiltigt spel-ID: 2586523

Ogiltigt spel-ID: 2586522

Ogiltigt spel-ID: 2586496

Ogiltigt spel-ID: 2586473

Många spel idag, just nu har jag inte tid att motivera men får se om jag kan göra något litet senare ikväll.

Emanresu 2015-05-05 23:01

Plockar några tidiga spel inför morgondagen då jag inte vet hur mycket tid jag får över:

Ogiltigt spel-ID: 2587165

Ogiltigt spel-ID: 2587147

Ogiltigt spel-ID: 2587150

Ogiltigt spel-ID: 2587159