![]() |
Citat:
Läste att Love Lindström visst ska vara Älgarnas bästa spelare, (avstängd i dagens match enl texten ovan) kan vara läge att avstå mao. Skulle dock vara intressant om det går att hitta ngn info om hur lång Anundsjös skadelista är, samt om ngn/ngr av dessa spelare är nyckelspelare för laget... Edit: Anundsjö ska ha en anfallare och en mittback borta, även frågetecken om den andra mittbacken kan spela hela matchen... |
kan informera om att det kommer att bytas ut spreadsheet för dagboken den dag det går att vara fler än en användare som har tillgång att skriva i ett spreadsheet. tanken är då att smalke o jag, kanske nån mer, kommer att kunna fylla i egna picks. vi kommer då att fylla i från då vi började detta teamwork. det nya sheetet kommer att bli enklare med units, thats a promise.
så sheetet som nu hänvisas till denna bok kommer kunna se lite annorlunda ut mot vad vi sagt i inläggen beroende på vad jag själv spelat. |
kan slänga in en liten sen varning över götene matchen, dom har 4st skador på nyckelspelare som inte heller kan spela den här matchen vilket jag hade trott på.
|
Årets första derby - Fotboll - allehanda.se
Enligt allehandan är båda mittbackarna i Anundsjö skadade... Deras bästa anfallare ska visst också vara skadad. Men som tidigare sagt är även Älgarnas bästa spelare avstängd...Rätt bra odds på krysset... Edit: lite mer info om matchen: http://fotbolly.se/nyheter/ |
Utsikten-Jonsered Div 2 Västra götaland 19.00
Tycker underspelet till 2,40 ser intressant ut här. (över 2,5 ger 1,50). På bådas hemsidor står det att dom väntar sig en tät och tuff match. Jonsereds två bortamatcher hittills har slutat 0-0 och 1-1, Utsiktens hemma 1-0 och 0-3 (0-3 mot serieledande oddevold). Tidigare möten: 2009-08-29 12:00 Utsiktens BK - Jonsereds IF 1-2 2009-05-23 15:00 Jonsereds IF - Utsiktens BK 0-3 2008-08-25 19:00 Utsiktens BK - Jonsereds IF 0-0 2008-05-24 15:00 Jonsereds IF - Utsiktens BK 1-1 Någon Glenn med bra koll får gärna säga till om ni tycker annorlunda, jag sitter i stockholm och har i ärlighetens namn inte nån järnkoll på dessa lag, tycker det känns målsnålt och oddset lockar. (Obs detta är ingen rek så spela på eget bevåg om nån nu gör det) |
|
Utsikten-Jonsered sprack lite...:whistling: 4-1 med 15 minuter kvar.
Där var man ute och cykla. Hoppas ingen lira. Edit: "Så det mesta talar för en tät och jämn match iallafall om man utgår från statistik..." -från jonsereds hemsida. Slutres. 5-2. Ursäkta att jag kladdar i er tråd. No more !:no: |
Citat:
no worries.:cheers: |
Citat:
|
ett medel+ bet på att ölme vinner hemma över karlstad till 1,65. tror inte ölme är riktigt lika bra som rynninge som vann över karlstad med 7-1, men 2-3 kanske 4 mål kommer de att klara av att göra på seriens svagaste lag.
div 3 västra svealand: 15.05 15:00 IFK Ölme - FBK Karlstad 1.65 4.60 3.25 |
Citat:
|
Partille IF - SKIF Semberija 1x @1.75 Division 4A GBG
2U Semberija Har 5 raka segra och målskillnaden 18-7.. Semberija är ett riktigt bra lag.. dock så har dom inte spelat mot något av dom andra topplagen en, semberija fick två spelare utvisade förra matchen + att dom har 1-2 gubbar avstängda pga för många gula kort så dom saknar alltså 3-4 spelare till den här matchen Partille har överraskat positivt hittills, dom har 3 segrar en oavgjord och en förlust.. målskillnad 7-6... Semberija är i grunden ett bättre lag, Men jag tror att partille klarar minst ett kryss idag...... pga semberijas avstängda spelare samt att partille har varit riktigt stabila så här långt! |
Citat:
Spoiler:
|
Tack så mycket Ruden:) Var fick du tag i matchinfon som du hade med i inlägget?
|
Citat:
Infon hittade jag på Partilles hemsida... Partille IF Mycket fin speldagbok får jag lov och säga också! Keep up the good work! :yes: |
division 4 dalarna
Säters IF FK - Nyhammars IF 1@2,00 nordicbet 2u säter måste sitta på bättre chans än 50% här. lätt värt 2u i risk på hemmavisnt till 2ggr. vinner säter går de upp i serieledning som extra morot. |
Citat:
|
Den där satt fint Comprende... tack
Har tittat lite på Spånga - Bollstanäs SK i Div 3 - Norra Svealand. Ettan känns rätt intressant där, men infon på siterna är inget att hänga i granen, än i alla fall. Vinst för Spånga så kan man dra upp i delad 1:a plats, man kan även dra upp i total ledning beroende på antal mål man gör/släpper in i denna match. Spelade matcher (siffran inom () är nuvarande placering): 2010-04-18 14:00 Spånga IS FK (5) - BKV Norrtälje (2) 3-0 2010-04-24 13:00 Täby IS (10) - Spånga IS FK (5) 0-0 2010-05-03 20:00 Spånga IS FK (5) - Kungsängens IF (3) 0-1 2010-05-08 17:00 Dalhem IF (1) - Spånga IS FK (5) 3-4 2010-04-18 15:00 Bollstanäs SK (11) - Dalhem IF (1) 1-3 2010-04-23 19:30 Bagarmossens BK (7) - Bollstanäs SK (11) 2-2 2010-04-29 19:30 Heby AIF (6) - Bollstanäs SK (11) 3-2 2010-05-09 16:00 Bollstanäs SK (11) - FC Järfälla (12) 6-0 Spånga har bra resultat mot top-lagen i tabellen efter 4 omgångar och möter idag Bollstanäs som ligger näst sist. Bollstanäs slog Järfälla med 6-0 i omgång 4 men man får kolla på tabellen och där hittar man Järfälla sist med en målskillnad på 7-26 (bara efter 4 omgångar). |
Citat:
Bollstanäs har en vinst! (senaste matchen vann dem med 6-0 mot seriens sämsta lag) annars har dem 2 förluster samt 1 oavgjord). Dem ligger näst sist med en målskillnad +3 (11-8, hade alltså 5-8 inför senaste matchen). De har förlorat mot liga ettan hemma (3-1) och mot liga 6an borta (3-2). Kryssade mot liga 7an borta (2-2). Borta har dem en lika å en förlust (2-2) samt (3-2) Spånga har 2-1-1 med en målskillnad på 7-4 sist slog dem Dalheim som är liga 1a med 4-3 på bortaplan!! dem har även vunnit över liga2an med 3-0! Sen har dem ett kryss borta mot 10de placerade täby (0-0) Som är tippade att komma top 3 i ligan! och en förlust mot 3dje placerade kungsängen! (1-0 förlust) Hemma har dem 1 vinst och en förlust (3-1 i målskillnad) Spånga ommer från division 2 och vill nog snabbt upp igen! För att ha chans till de så måste man vinna mot de felsta lag hemma och framförallt mot de lag som inte börjat starkt!! Bollstanäs kom 3a i fjol och deras målsättning är att komma något liknande iår! Med en dålig start måste dem börja ta poäng vilket talar imot 1an här. Har haft en riktikgt knacklig försäsong och har inte självförtroendet på topp, kanske dock efter senaste 6-0 segern)!? Oddset, på bet365, på rak 1a ligger just nu på 2.1 ! Är nog lite för högt för att avstå!? |
Citat:
Bet365 2.10 3.80 2.60 Expekt 2.05 4.45 2.45 NordicBet 2.15 3.90 2.45 Unibet 2.00 3.85 2.75 känns väldigt stark, kommer spelas. 3u eller?? |
Jag har faktiskt fegat lite där Comprende pga oddsen.
2.15 känns som starkt med tanke på infon vi tagit fram pekar mot Spånga. Antagligen har spelbolagen gått på Bollstanäs senaste resultat när de satt oddsen eller så vet de något vi inte vet. Så jag har spelat: Spånga - Bollstanäs SK 1 @ 2.15 (2u) men det känns som att högre u kan vara värt i denna match |
19.05.2010 19:00 Rannebergens IF - Partille IF 2 @ 1.50
Motivering kommer senare! |
Citat:
Div 4 - Göteborg A edit: odds nere på 1,30. finns den på fler bookies än nordicbet?? edit |
Spånga slut 1-1 :(
|
Partille torska med 1-0... att partillemed sin fina form skulle torska mot ett av dom sämre lagen i serien trodde jag inte!! riktigt dåligt av partille!!
|
div 4 dalarna
Forssa BK - Säters IF FK 2@3,00 2u x2@1,8 4u oddsen är för höga på säter här,måste testas. jämför man deras tidigare matcher i serien så känns det som att säter spelat mot tuffare motstånd och ändå har fler poäng. jag kör 4u resp 2u på dessa, den försiktige halverar insatserna. samma serie Islingby IK - Östansbo IS 2@2,65 3u östansbo bör ha goda chanser mot jumbon och oddset lockar till medelbet. båda har mött dalkurd u och fått stryck med 6-1 annars har islingby bara gjort ett mål till på de andra tre matcherna, vilket är svagt. östanabo vann i första matchen mot nyhammar borta med 4-1 (tror jag) sedan ett kryss och två torsk. men här tror jag de vinner igen. |
Hagaström - SAIK 1X 4/10 @ 2.21
Detta spel är väldigt långt ifrån mitt område, men tänker prova iaf. Har en kompis i Hagaström som säger att denna match är vidöppen. SAIK har gått som tåget i år medan Haga fått med sig en vinst och två kryss. Man ska inte glömma att Haga är förväntat topp 5 i år och SAIK eventuellt är seriens vassaste lag. Dock klev "Adde" i SAIK av med skada i senaste matchen, enligt mathreferaten jag läste hade vart inblandad i samtliga 5 mål innan han blev utbytt och gjorde 3-4 själv. SAIK skriver på hemsidan att de stuvar om i startelvan för att hitta rätt balans. Haga saknar eventuellt en startspelare i första halvlek, men annars fullt lag. 3.90 - 1.45 är inte en normal vinstfördelning på lag som ska ligga topp 5. Jag testar dock 1X till 2.21. Tror inte att det är korrekt satt det heller av naturliga skäl. |
Citat:
Matchen ikväll är uppskjuten pga regnsjuk plan. Nytt datum 7 juni. |
div 3 v.svealand
Franke-Örebro Syrianska 1@1,85 3u franke har på två hemmamatcher inte släppt in något mål ännu, och vunnit båda matcherna med 2-0 mot Ölme o Bosna 92. senast mot ludvika kom de tillbaka från 0-2 underläge till 2-2 i slutet. sånt stärker. syrianerna har på två borta matcher bara tagit en poäng och det va i derbyt mot Adolfsberg annars torsk mot IFK Eskilstuna. annars ger jag avslag till spel på karlstad-ludvika även om oddset på ludvika normalt skulle locka. rynninge-ölme ska bli intressant att se hur det går. rynninge bör vinna men 1,55 tar jag inte när det ändå är ett toppmöte, man fick 1,50 när rynninge mötte karlstad på hemmaplan. då gick jag in hårt o rynninge vann 7-1. fem punkter högre men 20 gånger mer ovisst... återkommer med eventuellt spel imorgon på IFK Eskilstuna-IFK Sunne. |
Citat:
|
Citat:
franke förlorade nu sin första hemmafajt på över ett år. synd o ledsen till alla som rygga. |
Citat:
|
Abyss leans idag. men det är jag som satt unitsen på eget bevåg.
Vallentuna BK-Nyköpings BIS 2@2,15 ~3u IFK Hässleholm-BK Kenty 2@1,75 ~3,5-4u tack abyss för tipsen hoppas de sitter och att du får förtjänt självförtroende tillbaka när det gäller "lingonen". |
Citat:
För den som undrar så är det följande div. Vallentuna BK-Nyköpings BIS = Div 2 Södra Svealand IFK Hässleholm-BK Kenty = Div 2 Östra Götaland |
Vallentuna BK-Nyköpings BIS 0-2
IFK Hässleholm-BK Kenty 0-1 |
|
Citat:
sen tar jag Bullemyren hemma mot jumbon islingby, @1,70 2u där. bullis spelar jämna matcher mot samltiga lag äns så länge men inte fått nån bra utdelning men nu tror jag det blir 3 pinnar i mötet med seriens sämsta lag i division 4 dalarna. |
|
Citat:
|
Citat:
|